back to top
21.5 C
Athens
Πέμπτη 31 Οκτωβρίου 2024

Αυτοκίνητο: Αρνητικές εξελίξεις, τρομάζουν loss ratio και ατυχήματα

Αύξηση που όχι μόνο πρέπει να ανησυχεί, αλλά και να τρομάζει για το πως διαμορφώνεται ο χάρτης ζημιών από τα  οδικά ατυχήματα στην Ελλάδα. Συνολικά τα οδικά ατυχήματα μειώθηκαν, αλλά αυξήθηκε το κόστος αποζημίωσης και ο Δείκτης Ζημιών. Συμπεριλαμβανομένου δε, του Δείκτη στατιστικών αποθεμάτων ο Δείκτης Ζημιών (loss ratio) πλησιάζει στο 81% στο πλήθος 6.299.757 οχημάτων το 2023 έναντι 5.548.159 το 2022.

Στο 61,27% εκτινάχτηκε ο δείκτης ζημιών στον κλάδο ασφάλισης αυτοκινήτου από το 54,56% το 2022, 45,64% το 2021, 42,14% το 2020 και 50,56% το 2019 για το οικονομικό έτος 2023, σύμφωνα με τα στατιστικά της  ΕΑΕΕ από την Επετηρίδα Αυτοκινήτου, η οποία μελετά στοιχεία από 29 ασφαλιστικές με εκτιμώμενο αθροιστικό μερίδιο αγοράς 96% στην ασφάλιση αυτοκινήτου το 2023.

- Advertisement -

Η εικόνα του κλάδου χειροτερεύει, αν μετρήσουμε τον Δείκτη ζημιών Α.Ε.Οχ. (έτος ατυχήματος) συμπεριλαμβανομένων αναλογιστικών/στατιστικών αποθεμάτων, όπου ο Δείκτης ανέβηκε στο 80,36% από 78,63% το 2022, μία εξέλιξη αρνητική και ένα αποτέλεσμα οριακό για να καλυφθούν οι ζημιές. Η συχνότητα ζημιών στον κλάδο μειώθηκε από 9.96% το 2022 στο 9,58% το 2023 αλλά αυτό δεν είναι στοιχεί για εφησυχασμό.

Δείκτης ζημιών ανά μέσο μεταφοράς

- Advertisement -

Ο δείκτης ζημιών αστικής ευθύνης στα Ι.Χ.Ε. για το 2023 διαμορφώθηκε στο 75,4, για τα φορτηγά στο 65, για τα φορτηγά ΙΧ Αγροτικά στο 78, τα ταξί στο 61,6, τα λεωφορεία στο 38,9, τις μοτοσυκλέτες στο 57,7.  Η συχνότητα ζημιών συνόλου υποχώρησε το 2023 κατά 0,38% στο 9,58%, της αστικής ευθύνης κατά -0,14% στο 7%. Οι καταβολές για την τρέχουσα χρήση ανήλθαν στα 300.592.207 εκ. από 257.526.613.

Στα 677.22.364 οι επελθούσες ζημιές

Το μέσο κόστος ζημιών απεικονίζεται αυξημένο κατά 5% στα 1.265 ευρώ το 2023 από 1.210 ευρώ το 2022 ενώ το μέσο κόστος αστικής ευθύνης αυξήθηκε στα 1.397 ευρώ. Οι καταβολές και εκκρεμείς ζημιές στα 1.265,31 από 1.209,72 ευρώ. Οι επελθούσες ζημιές στα 677.272.364 ευρώ.

Σε επικίνδυνα επίπεδα η Αττική

Σε ό,τι αφορά την γεωγραφική κατανομή στο σύνολο συχνότητας ζημιών την μέγιστη τιμή έχει ο νομός Αττικής 8,95%, ενώ την ελάχιστη ο νομός Σάμου. Νομός Αχαϊας, Αττικής, Ηρακλείου, και Θεσσαλονίκης βρίσκονται στο κόκκινο. Επίσης η Ζάκυνθος και τα Κύθηρα.

Σχετικές δημοσιεύσεις

Οι μη σωστές αποζημιώσεις στο αυτοκίνητο βλάπτουν το σύνολο της αγοράς

Η ασφαλιστική αγορά είχε ξεφύγει για ένα μεγάλο χρονικό διάστημα από τις παλιές κατηγορίες των ασφαλισμένων περί 'μη σωστής αποζημίωσης

Η παραμετροποίηση των ασφαλίστρων αυτοκινήτου μειώνει την ανάληψη ρίσκου 

Η ασφαλιστική αγορά αναμένει την εξειδίκευση του μέτρου περί υποχρεωτικής ασφάλισης οχημάτων έναντι φυσικών καταστροφών. Οι απόψεις των στελεχών στο IW.gr...

Υποτιμολογήσεις στο αυτοκίνητο, ένας κρυφός πόλεμος ξεκινά

Κάτι σα να φαίνεται να γίνεται και πάλι με τις υποτιμολογήσεις στον κλάδο του αυτοκινήτου. Και φαίνεται απίστευτο μία και κάποια τιμολόγια αυτοκινήτου

Εκπαιδευτικό πρόγραμμα ασφαλίσεων κινδύνων αυτοκινήτου και διαχείρισης ζημιών

Η υποχρεωτικότητα της ασφάλισης αυτοκινήτου και οι παράγοντες ευθύνης των ιδιοκτητών και οδηγών αυτοκινήτων συντελούν ώστε οι ασφαλίσεις αυτοκινήτου

Από την ίδια κατηγορία δημοσιεύσεων

Η διαβούλευση για τον νέο ΚΟΚ θα διαρκέσει ένα δίμηνο. Ανάγκη να αλλάξει το πλαίσιο

Το ζητούμενο στον νέο ΚΟΚ δεν είναι να δοθεί έμφαση στα πρόστιμα προς τους παραβάτες αλλά κυρίως να διαμορφωθεί ένα οδικό πεδίο που θα αυξήσει την ασφάλεια στη μετακίνηση

Πόσοι Έλληνες ασφαλίζουν την περιουσία τους;

Η Επιτροπή Περιουσίας, Αντασφαλίσεων, Μεταφορών και Σκαφών της ΕΑΕΕ, στο πλαίσιο της διαρκούς προσπάθειάς της για παροχή πληροφοριών, απηύθυνε ερωτηματολόγιο στις Ασφαλιστικές Επιχειρήσεις, με...

Γ. Χατζηθεοδοσίου, βλέπει αυτό που δεν βλέπουν άλλοι

Τον νέο δρόμο με το όνομα «ΕΙΚΑ-ΖΩ» φωτίζει σήμερα το Επαγγελματικό Επιμελητήριο Αθηνών στο «ΣΕΡΑΦΕΙΟ». Είναι το πρώτο Επιμελητήριο που εναποθέτει βάρος στον πολιτισμό και εισάγει στο επιχειρηματικό του μοντέλο την έννοια της συσχέτισης του πολιτισμού με το επιχειρείν.

Αποκαλυπτική Μελέτη του Ε.Ε.Α. για τους μεσίτες παρουσιάζεται σε υβριδική εκδήλωση

Η παρουσίαση θα διεξαχθεί στην Αίθουσα Συνεδριάσεων του Ε.Ε.Α και θα είναι υβριδική.

Δημοφιλή Άρθρα

Ροή Ειδήσεων

Η διαβούλευση για τον νέο ΚΟΚ θα διαρκέσει ένα δίμηνο. Ανάγκη να αλλάξει το πλαίσιο

Το ζητούμενο στον νέο ΚΟΚ δεν είναι να δοθεί έμφαση στα πρόστιμα προς τους παραβάτες αλλά κυρίως να διαμορφωθεί ένα οδικό πεδίο που θα αυξήσει την ασφάλεια στη μετακίνηση

Ραντεβού με τη … «ΝΕΑ ΕΠΟΧΗ» δίνει φέτος ο ΣΕΜΑ

Ο ΣΕΜΑ ιδρύθηκε πριν από 35 και πλέον χρόνια, όταν μια ομάδα χαρισματικών επαγγελματιών συναντήθηκαν με όραμα να αναδείξουν και να θεσμοθετήσουν το επάγγελμα του Μεσίτη Ασφαλίσεων

Μεγάλες αλλαγές φέρνει ο νέος ΚΟΚ: τα νέα όρια ταχύτητας και τα υψηλά πρόστιμα

Ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας, φέρνει σημαντικές αλλαγές αλλά και νέα, αυστηρότερα πρόστιμα για τους παραβάτες.

Πόσοι Έλληνες ασφαλίζουν την περιουσία τους;

Η Επιτροπή Περιουσίας, Αντασφαλίσεων, Μεταφορών και Σκαφών της ΕΑΕΕ,...

Γ. Χατζηθεοδοσίου, βλέπει αυτό που δεν βλέπουν άλλοι

Τον νέο δρόμο με το όνομα «ΕΙΚΑ-ΖΩ» φωτίζει σήμερα το Επαγγελματικό Επιμελητήριο Αθηνών στο «ΣΕΡΑΦΕΙΟ». Είναι το πρώτο Επιμελητήριο που εναποθέτει βάρος στον πολιτισμό και εισάγει στο επιχειρηματικό του μοντέλο την έννοια της συσχέτισης του πολιτισμού με το επιχειρείν.