back to top
17.4 C
Athens
Τρίτη 11 Νοεμβρίου 2025

Αφιέρωμα στο κλασικό αυτοκίνητο από την ΦΙΛΗΣGlass

Η ΦΙΛΗΣGlass για το μήνα που διανύουμε επέλεξε το Triumph 2000 Roadster, 1949. Στο άκουσμα του ονόματος Triumph το μυαλό μας πηγαίνει στις μοτοσυκλέτες και τα ανοιχτά σπορ αυτοκίνητα. Ένα από αυτά είναι και το δίλιτρο Roadster του 1949.

Οποιαδήποτε αναφορά στην Βρετανική εταιρεία Triumph φέρνει στο μυαλό την εικόνα ενός γοητευτικού σπορ αυτοκινήτου. Το Roadster του 1949 ήταν το πρώτο πραγματικό νέο προϊόν της εταιρείας μετά τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο.

- Advertisement -

Συγκεκριμένα, η έκδοση 1800 του Roadster (1946 έως το 1948) ήταν το πρώτο της μεταπολεμικό μοντέλο. Το μοντέλο των 2000 κ.εκ. ήταν η εξέλιξή του. Μερικά από τα πιο ιδιαίτερα χαρακτηριστικά αυτού του σπορ αυτοκινήτου της εποχής ήταν οι τρεις παράλληλοι υαλοκαθαριστήρες και το rumble κάθισμα (κάθισμα της πεθεράς) με το δικό τουπαρμπρίζ για την προστασία των πίσω επιβατών.

Τα πρώτα μεταπολεμικά χρόνια η έλλειψη χάλυβα ανάγκασε την Triumph να χρησιμοποιήσει αλουμίνιο για το αμάξωμα. Η χρήση πρέσας από καουτσούκ (που είχε χρησιμοποιηθεί για την κατασκευή των πάνελ των βομβαρδιστικών Mosquito από την Standard) βοήθησε στην παραγωγή. Το πλαίσιο ήταν συγκολλημένο στο χέρι και πάνω του (κολλιόνταν ή βιδώνονταν τα κομμάτια του αμαξώματος.

- Advertisement -

Ο κινητήρας ήταν ο 1500 κ.εκ. της Standard, που αργότερα μεγάλωσε στα 1800 και τα 2000 κ.εκ. με στοιχεία από την SS-Jaguar (μικρότερη συμπίεση και καρμπυρατέρ).
Το σωληνωτό ατσάλινο πλαίσιο (ήταν ίδιας φιλοσοφίας με τα αγωνιστικά αυτοκίνητα της εποχής) συνδυαζόταν με ανεξάρτητη ανάρτηση εμπρός και ημιάκαμπτο άξονα και ημι-ελλειπτικά φύλλα σούστας πίσω. Τα φρένα ήταν υδραυλικά (ταμπούρα).

Μπορεί κάποια συστατικά της κατασκευής να ήταν μοντέρνα όμως η σχεδίαση του αμαξώματος ήταν αναχρονιστική και θύμιζε προπολεμικά αυτοκίνητα.
Τα φώτα ήταν μεγάλα και στηρίζονταν στο ψυγείο ή τα φτερά. Το κάθισμα εμπρός ήταν σαν πάγκος και φιλοξενούσε τρία άτομα ενώ ήταν αδικαιολόγητα για την εποχή φαρδύ. Για το παρμπρίζ χρειάζονταν τρεις υαλοκαθαριστήρες και αυτό σήμαινε έναν επιπλέον μοχλό στην κολόνα του τιμονιού (για τους καθαριστήρες αλλά και αυτόν της αλλαγής ταχυτήτων.

Όμως αυτό που δεν συγχώρεσε ο τύπος του αυτοκινήτου στο Roadster ήταν το «Dickey» κάθισμα με το δικό του πτυσσόμενο παρμπρίζ. Θεωρούσαν το κάθισμα αυτό δύσκολο στη χρήση, αναχρονιστικό και επικίνδυνο. Για να μπουν σε αυτό οι επιβάτες του έπρεπε να πατήσουν στον πίσω προφυλακτήρα. Έτσι το Roadster ήταν το τελευταίο αυτοκίνητο παραγωγής με αυτό τον τύπο καθίσματος.

Αξίζει να αναφερθεί ότι οι δημοσιογράφοι αυτοκινήτου της εποχής κατηγόρησαν την Triumph για παλαιό σχέδιο σε… σύγχρονους καιρούς και εκφράστηκαν με καυστικά σχόλια για την εταιρία στις παρουσιάσεις τους ενώ το Autocar στη δοκιμή του χαρακτήρισε το Roadster ως: «Μία παχουλή γεμιστή γαλοπούλα των Χριστουγέννων, που την πωλούν ως φίνο παγόνι».

Σχετικές δημοσιεύσεις

Η ΦΙΛΗΣGlass® επεκτείνεται δυναμικά με εταιρικό της κατάστημα στη Θεσσαλονίκη

Η ΦΙΛΗΣGlass®, σταθερός συνεργάτης της ασφαλιστικής αγοράς και σημείο αναφοράς στον τομέα των κρυστάλλων αυτοκινήτου

ΦΙΛΗΣGlass: Στηρίζει τους Γιατρούς Χωρίς Σύνορα γιατί «οι φίλοι φαίνονται στα δύσκολα»

Να χαρίσουν «Δώρα Χωρίς Σύνορα» καλεί εργαζομένους, συνεργάτες και φίλους, ενισχύοντας τη δράση της οργάνωσης

ΦΙΛΗΣGlass: Στηρίζει τους Γιατρούς Χωρίς Σύνορα γιατί «οι φίλοι φαίνονται στα δύσκολα»

Να χαρίσουν «Δώρα Χωρίς Σύνορα» καλεί εργαζομένους, συνεργάτες και φίλους, ενισχύοντας τη δράση της οργάνωσης

Νέο σποτ από τη ΦΙΛΗΣGlass

Δείτε τη νέα καμπάνια της εταιρείας

Από την ίδια κατηγορία δημοσιεύσεων

Η Ατλαντική Ένωση επιμορφώνει το προσωπικό της στην αξιοποίηση της ΤΝ

Η εταιρεία συνεχίζει να επιβεβαιώνει τη δέσμευσή της στη συνεχή εκπαίδευση, στην καινοτομία και στην ψηφιακή μετάβαση

Υποτροφία €8.500 για μέλη της ΠΕΝΕΝ από το Μητροπολιτικό Κολλέγιο

Για το πρόγραμμα MSc International Maritime Business, που υλοποιείται σε συνεργασία με το Warsash Maritime School του Southampton Solent University

Φοιτητές του Master in Bioeconomy στο Πανεπιστήμιο Πειραιώς επισκέπτονται την INTERAMERICAN

Η πρωτοβουλία εντάσσεται στο πλαίσιο της δέσμευσης της εταιρείας για προώθηση της γνώσης, της αριστείας και της βιωσιμότητας

Ημέρες Καριέρας ΟΠΑ 2025: Το σημείο συνάντησης φοιτητών και επιχειρήσεων

Η εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί 10/11 στο Ζάππειο, δίνοντας την ευκαιρία για διά ζώσης συνεντεύξεις με εκπροσώπους 100 κορυφαίων επιχειρήσεων

Δημοφιλή Άρθρα

Ροή Ειδήσεων

Ο Δημήτρης Γαβαλάκης μιλά για το παρόν και το μέλλον της ασφαλιστικής διαμεσολάβησης στην εκδήλωση του ΠΣΑΣ

Ως κεντρικός ομιλητής στην εκδήλωση της 20ής Νοεμβρίου, ο κ. Γαβαλάκης αναμένεται να αναδείξει τάσεις και ευκαιρίες που διαμορφώνονται στον κλάδο

Ημέρα Ασφάλισης 2025: «Μαζί, απέναντι στο απρόβλεπτο» το μήνυμα της ΕΑΕΕ

Η Ένωση υλοποιεί μια ολοκληρωμένη καμπάνια με στόχο να αναδείξει τον ουσιαστικό ρόλο της ασφάλισης στη ζωή των πολιτών

Ο ΣΕΑΔΙΔΕ γιορτάζει την Ημέρα Ιδιωτικής Ασφάλισης αναδεικνύοντας τον κοινωνικό της ρόλο

Με αφορμή την Ημέρα, ο Σύνδεσμός υπενθυμίζει ότι η ασφάλιση δεν είναι πολυτέλεια, «αλλά Αγαθό Ζωής και Πυλώνας Ανάπτυξης»

Ξεκινά αύριο το Ασφαλιστικό Συνέδριο 2025 της Κύπρου με επίκεντρο την καινοτομία και την ανθεκτικότητα

Το συνέδριο επιδιώκει να αποτελέσει χώρο ουσιαστικού διαλόγου και ανταλλαγής γνώσης για το μέλλον της ασφάλισης - Δείτε το πρόγραμμα

Η ΕΑΕΕ στηρίζει τη νέα γενιά: Παρουσία στην «Ημέρα Καριέρας» του Παντείου Πανεπιστημίου

Η συμμετοχή της Ένωσης αποτέλεσε αφορμή ουσιαστικού διαλόγου για τις απαιτούμενες δεξιότητες και τον μετασχηματισμό του ασφαλιστικού κλάδου