back to top
12.5 C
Athens
Τετάρτη 10 Δεκεμβρίου 2025

ACCENTURE: Δεν αρκεί μόνο η αύξηση των δαπανών για την κυβερνοασφάλεια

του Κωνσταντίνου Βουζοπλή, επικεφαλής του Τομέα Κυβερνοασφάλειας της Accenture

Η πρόσφατη έρευνα της Accenture, με τίτλο “State of Cybersecurity Resilience 2021”, έδειξε ότι το 55% των μεγάλων οργανισμών παγκοσμίως αδυνατούν να ανταποκριθούν αποτελεσματικά στις κυβερνοεπιθέσεις, δεν εντοπίζουν και δεν αντιμετωπίζουν γρήγορα τις παραβιάσεις ή δεν περιορίζουν τον αντίκτυπό τους.

- Advertisement -

Συγκεκριμένα, το 81% των ερωτηθέντων δήλωσαν ότι «το να βρίσκεσαι ένα βήμα μπροστά από τους εγκληματίες του κυβερνοχώρου αποτελεί μια διαρκή μάχη και το κόστος είναι μη βιώσιμο», σε σχέση με το 69% στην περσινή μελέτη. Ταυτόχρονα, ενώ το 82% των ερωτηθέντων αύξησαν τις δαπάνες στην κυβερνοασφάλεια τον περασμένο χρόνο, ο αριθμός των παραβιάσεων αυξήθηκε κατά 31% σε σχέση με το προηγούμενο έτος και ανήλθε κατά μέσο όρο σε 270 ανά εταιρεία. 

Η έκθεση υπογραμμίζει επίσης την ανάγκη να επεκταθούν οι πρωτοβουλίες κυβερνοασφάλειας πέρα από τα στενά τείχη ενός οργανισμού σε ολόκληρο το οικοσύστημά του, καθώς οι έμμεσες επιθέσεις, δηλαδή οι παραβιάσεις σε έναν οργανισμό μέσω της αλυσίδας αξίας του, συνεχίζουν να αυξάνονται. Για παράδειγμα, παρά το γεγονός ότι το 67% των οργανισμών θεωρούν ότι το οικοσύστημά τους είναι ασφαλές, οι έμμεσες επιθέσεις αντιπροσώπευαν το 61% όλων των κυβερνοεπιθέσεων το περασμένο έτος σε σχέση με 44% έναν χρόνο πριν.

- Advertisement -

 Επιπλέον, η έρευνα εντόπισε μια μικρή ομάδα εταιρειών που διαπρέπουν σε θέματα κυβερνοασφάλειας. Σε σύγκριση με άλλους οργανισμούς, οι εταιρείες αυτές, οι λεγόμενοι Cyber Champions, είναι πολύ πιθανότερο να:

  • επιτύχουν ισορροπία μεταξύ της κυβερνοασφάλειας και των επιχειρηματικών στόχων,
  • έχουν CISOs που αναφέρονται απευθείας στον/στην CEO και στο Διοικητικό Συμβούλιο και να διατηρούν μια πολύ στενότερη σχέση με τις επιχειρησιακές διευθύνσεις και τον/την CFO,
  • συμβουλεύονται συχνά τον/την CEO και τον/την CFO καθώς αναπτύσσουν τη στρατηγική κυβερνοασφάλειας του οργανισμού τους,
  • προστατεύουν τον οργανισμό τους από απώλεια δεδομένων,
  • ενσωματώνουν την ασφάλεια στις cloud πρωτοβουλίες τους,
  • αξιολογούν την ωριμότητα του προγράμματος κυβερνοασφάλειας τουλάχιστον σε ετήσια βάση.

Συμπερασματικά, λοιπόν, οι μεγαλύτερες δαπάνες στην κυβερνοασφάλεια χωρίς την απαραίτητη ευθυγράμμιση με τους επιχειρηματικούς στόχους και τμήματα δεν συνεπάγονται μεγαλύτερη ασφάλεια. Οι CISOs πρέπει να απομακρυνθούν από τα σιλό που εστιάζουν στην ασφάλεια, ώστε να μπορούν να συνεργαστούν με τα κατάλληλα στελέχη στον οργανισμό τους για να αποκτήσουν μια ολιστική εικόνα των επιχειρηματικών κινδύνων και προτεραιοτήτων.

Aπό το περιοδικό ΧΡΗΜΑ

Σχετικές δημοσιεύσεις

Η Εθνική Ασφαλιστική προειδοποιεί – «Οι hackers περιμένουν το Black Friday όσο κι εσύ»

Με το Full Cyber Protection η εταιρεία στοχεύει να ενισχύσει το αίσθημα ασφάλειας των καταναλωτών την περίοδο των προσφορών αλλά και μετά

Η ψηφιακή ασφάλεια δεν είναι πια μόνο θέμα τεχνολογίας – Ξεκάθαρη ανάγκη κάλυψης από την ασφαλιστική αγορά!

Τι αποκαλύπτει πανελλαδική έρευνα της Visa σε συνεργασία με το Ινστιτούτο της ΕΣΕΕ

Kaspersky: Ψώνια με τεχνητή νοημοσύνη για μια ασφαλή Black Friday

Η ανάθεση αγορών και πληρωμών σε «έξυπνους» πράκτορες δημιουργεί νέα περιθώρια επίθεσης - Πώς θα παραμείνετε ασφαλείς κατά τις αγορές σας

Η Kaspersky εντοπίζει κενά στην ασφάλεια των οχημάτων

Ένα μόνο αδύναμο σημείο στην υποδομή ενός συνεργάτη μπορεί να οδηγήσει σε πλήρη παραβίαση όλων των συνδεδεμένων οχημάτων

Από την ίδια κατηγορία δημοσιεύσεων

Τα Coffee Business Awards 2025 έρχονται στις 17 Δεκεμβρίου

Η κορυφαία διοργάνωση για τον κλάδο της καφεστίασης επιστρέφει για 7η χρονιά, με ανανεωμένο concept - Βίντεο και πληροφορίες συμμετοχής

Ποιο ήταν το συμβατικό περιθώριο κέρδους των ασφαλιστικών το 2024, ποιος κλάδος πιέζεται

Αυξημένα συμβατικά επίπεδα περιθωρίου κέρδους, πτώση δείκτη κάλυψης Φερεγγυότητας εντοπίζει μεταξύ άλλων η Ετήσια Έκθεση της KPMG

Από την αρχή «ο ρυπαίνων πληρώνει» στην πράσινη ασφάλιση: Ο ρόλος της ασφαλιστικής αγοράς

Η διπλή πρόκληση για την εγχώρια αγορά και τα οφέλη που κομίζει η «Green Line» της Interamerican σε πελάτες και συνεργάτες

Π. Κασκαρέλης: Οι προτεραιότητες της Υδρογείου Ασφαλιστικής για τα επόμενα χρόνια

«Κλείνοντας τη χρονιά με θετικό αποτύπωμα, προχωρούμε προς το 2026 με σχέδιο, συνέπεια και ανθρωποκεντρικό προσανατολισμό»

Δημοφιλή Άρθρα

Ροή Ειδήσεων

Εκλογές της ΕΣΑΠΕ: Με συμμετοχή και καθαρή εντολή για τη συνέχεια

Το νέο ΔΣ καλείται να χαράξει το πλάνο της επόμενης περιόδου, σε μια εποχή θεσμικών και λειτουργικών αλλαγών

Τοπική Αυτοδιοίκηση: Στρατηγική, πόροι και διακυβέρνηση για αντιμετώπιση της κλιματικής κρίσης

Ο Δήμαρχος Θεσ/κης Στ. Αγγελούδης και οι Περιφερειάρχες Πελ/σου Δ. Πτωχός και Δ. Μακεδονίας Γ. Αμανατίδης στο Συνέδριο «Redefining the Future Horizons»

Η Syndea Insurance υπενθυμίζει: «Στις γιορτές, προσοχή στους δρόμους και… κόκκινο μόνο στη χαρά!»

Σε μια περίοδο όπου τα τροχαία ατυχήματα παρουσιάζουν παραδοσιακά αύξηση, η εταιρεία επενδύει σε μήνυμα πρόληψης και υπευθυνότητας

Τα Coffee Business Awards 2025 έρχονται στις 17 Δεκεμβρίου

Η κορυφαία διοργάνωση για τον κλάδο της καφεστίασης επιστρέφει για 7η χρονιά, με ανανεωμένο concept - Βίντεο και πληροφορίες συμμετοχής

Διευθυντής Marketing-Εταιρικής Επικοινωνίας και Head of Product Management στην Τειρεσίας αναλαμβάνει ο Γιάννης Σηφάκης

Ο κ. Σηφάκης έχει εργαστεί σε διοικητικές θέσεις στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, σε εταιρείες όπως η ING και η Εθνική Ασφαλιστική