back to top
11.5 C
Athens
Πέμπτη 11 Δεκεμβρίου 2025

Η ψευδαίσθηση της «άτρωτης» επιχείρησης και η πραγματική αξία της ασφάλισης

Στην Ελλάδα, πολλές επιχειρήσεις –ιδιαίτερα μικρού και μεσαίου μεγέθους– αντιμετωπίζουν την ασφάλιση με καχυποψία. Επικρατεί η αίσθηση ότι πρόκειται για μια περιττή πολυτέλεια, ή ότι αφορά μόνο τις μεγάλες εταιρείες. Πρόκειται, όμως, για μια επικίνδυνη ψευδαίσθηση, η οποία συχνά καταρρέει τη στιγμή που συμβεί το απρόοπτο.

Αρκεί να σκεφτεί κανείς τις πρόσφατες φυσικές καταστροφές: πλημμύρες, πυρκαγιές, σεισμούς. Καμία επιχείρηση, όσο μικρή ή μεγάλη, δεν ήταν πραγματικά «άτρωτη». Οι ζημιές δεν κάνουν διακρίσεις, και οι συνέπειες μπορεί να είναι καταστροφικές, ειδικά για έναν επαγγελματία που δεν έχει τα κεφάλαια να ανακάμψει εύκολα.

- Advertisement -

Από την άλλη, το επιχείρημα ότι «η ασφάλιση κοστίζει ακριβά» δεν αντέχει σε σοβαρή ανάλυση. Στην πράξη, το ετήσιο κόστος συνήθως δεν ξεπερνά το 1% του τζίρου μιας επιχείρησης. Συνεπώς, μιλάμε για μια στρατηγική επένδυση που μπορεί να κρίνει τη βιωσιμότητα ενός επαγγελματικού εγχειρήματος.

Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η Feel Safe Insurance, η οποία επιχειρεί να καταρρίψει αυτούς τους μύθους με τρόπο απλό και κατανοητό. Υπενθυμίζει ότι οι μικρές επιχειρήσεις είναι οι πιο ευάλωτες, ακριβώς επειδή δεν έχουν μεγάλα περιθώρια αντοχής. Και κυρίως, αναδεικνύει ότι η ασφάλιση δεν είναι «βάρος», αλλά εργαλείο που επιτρέπει στον επιχειρηματία να λειτουργεί με σιγουριά, ακόμα και σε ένα αβέβαιο περιβάλλον.

- Advertisement -

Η πραγματικότητα είναι απλή: η ασφάλιση δεν αφορά μόνο το «αν θα συμβεί κάτι», αλλά το «πώς θα σταθείς όρθιος όταν συμβεί». Και σε μια εποχή όπου οι κίνδυνοι πολλαπλασιάζονται, η υπεύθυνη στάση δεν είναι να αγνοείς την πιθανότητα του απρόοπτου, αλλά να προετοιμάζεσαι για αυτό.

Σχετικές δημοσιεύσεις

Τοπική Αυτοδιοίκηση: Στρατηγική, πόροι και διακυβέρνηση για αντιμετώπιση της κλιματικής κρίσης

Ο Δήμαρχος Θεσ/κης Στ. Αγγελούδης και οι Περιφερειάρχες Πελ/σου Δ. Πτωχός και Δ. Μακεδονίας Γ. Αμανατίδης στο Συνέδριο «Redefining the Future Horizons»

Ι. Βοτσαρίδης: Οι τρεις στόχοι της Interlife – Τι αναφέρει για το κόστος υγείας

Κατά τον CEO της ασφαλιστικής, οι αυξημένοι κίνδυνοι δημιουργούν χώρο για ανάπτυξη σε εταιρείες με σωστό underwriting και σαφείς στρατηγικές

Η Eurolife FFH διακρίθηκε στα Bravo Sustainability Dialogue & Awards 2025

Η ασφαλιστική βραβεύτηκε για την κοινή της δράση με τη HOPEgenesis ενάντια στην υπογεννητικότητα

EIOPA: Νέο εργαλείο εκτίμησης κινδύνου φυσικών καταστροφών για ιδιοκτήτες κατοικιών και επιχειρήσεων

Η ανάπτυξη μιας πανευρωπαϊκής πλατφόρμας ενημέρωσης θεωρείται κρίσιμο βήμα προς τη βελτίωση της κλιματικής ανθεκτικότητας

Από την ίδια κατηγορία δημοσιεύσεων

Εκλογές της ΕΣΑΠΕ: Με συμμετοχή και καθαρή εντολή για τη συνέχεια

Το νέο ΔΣ καλείται να χαράξει το πλάνο της επόμενης περιόδου, σε μια εποχή θεσμικών και λειτουργικών αλλαγών

Διευθυντής Marketing-Εταιρικής Επικοινωνίας και Head of Product Management στην Τειρεσίας αναλαμβάνει ο Γιάννης Σηφάκης

Ο κ. Σηφάκης έχει εργαστεί σε διοικητικές θέσεις στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, σε εταιρείες όπως η ING και η Εθνική Ασφαλιστική

ΕΕΑ-Σωματεία: Συστράτευση και ενέργειες για την παραβίαση των εμπορικών δικαιωμάτων των ασφαλιστικών διαμεσολαβητών

Μεταξύ άλλων επισημαίνεται ότι οι μονομερείς επιβαρυντικές αποφάσεις δημιουργούν πρόβλημα απροσδιόριστων διαστάσεων ως προς την εξέλιξή του

Ποιο ήταν το συμβατικό περιθώριο κέρδους των ασφαλιστικών το 2024, ποιος κλάδος πιέζεται

Αυξημένα συμβατικά επίπεδα περιθωρίου κέρδους, πτώση δείκτη κάλυψης Φερεγγυότητας εντοπίζει μεταξύ άλλων η Ετήσια Έκθεση της KPMG

Δημοφιλή Άρθρα

Ροή Ειδήσεων

Εκλογές της ΕΣΑΠΕ: Με συμμετοχή και καθαρή εντολή για τη συνέχεια

Το νέο ΔΣ καλείται να χαράξει το πλάνο της επόμενης περιόδου, σε μια εποχή θεσμικών και λειτουργικών αλλαγών

Τοπική Αυτοδιοίκηση: Στρατηγική, πόροι και διακυβέρνηση για αντιμετώπιση της κλιματικής κρίσης

Ο Δήμαρχος Θεσ/κης Στ. Αγγελούδης και οι Περιφερειάρχες Πελ/σου Δ. Πτωχός και Δ. Μακεδονίας Γ. Αμανατίδης στο Συνέδριο «Redefining the Future Horizons»

Η Syndea Insurance υπενθυμίζει: «Στις γιορτές, προσοχή στους δρόμους και… κόκκινο μόνο στη χαρά!»

Σε μια περίοδο όπου τα τροχαία ατυχήματα παρουσιάζουν παραδοσιακά αύξηση, η εταιρεία επενδύει σε μήνυμα πρόληψης και υπευθυνότητας

Τα Coffee Business Awards 2025 έρχονται στις 17 Δεκεμβρίου

Η κορυφαία διοργάνωση για τον κλάδο της καφεστίασης επιστρέφει για 7η χρονιά, με ανανεωμένο concept - Βίντεο και πληροφορίες συμμετοχής

Διευθυντής Marketing-Εταιρικής Επικοινωνίας και Head of Product Management στην Τειρεσίας αναλαμβάνει ο Γιάννης Σηφάκης

Ο κ. Σηφάκης έχει εργαστεί σε διοικητικές θέσεις στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, σε εταιρείες όπως η ING και η Εθνική Ασφαλιστική