back to top
26.4 C
Athens
Τετάρτη 21 Μαΐου 2025

Γ. Σαμολαδάς: Η νέα πραγματικότητα στην ασφάλιση φορτηγών, αποθηκών, μηχανημάτων έργου

Για τις ανάγκες και τις προϋποθέσεις ασφάλισης φορτηγών επαγγελματικής χρήσεως, των μηχανημάτων έργου,  καθώς και τους κινδύνους που αντιμετωπίζουν οι αποθήκες που βρίσκονται σε επικίνδυνες περιοχές μιλά σήμερα σε συνέντευξη του στο IW.gr ο Γιάννης Σαμολαδάς Ιδρυτής και Γενικός Διευθυντής της Truck & Cargo Insurance, Σύμβουλος Logistics με αφορμή τη νέα νομοθεσία 5162/2024.

Τονίζει ότι δεν υπάρχει υπάρχει πελάτης που να επικοινωνεί με τον ασφαλιστή του και να ζητά να προσθέσει καλύψεις φυσικών καταστροφών ενώ σε ό,τι αφορά την ασφάλιση αποθηκών έναντι φυσικών καταστροφών αναφέρει ότι αναμένεται να δημιουργηθεί ένα pool κινδύνων σε συνεργασία με το κράτος. 

- Advertisement -

Συνέντευξη στην Ελενα Ερμείδου

  • Υπάρχει ζήτηση από τα φορτηγά επαγγελματικής χρήσεως για ασφάλιση έναντι φυσικών καταστροφών, σύμφωνα με την νέα νομοθεσία  5162/2024 ; Τι καλύψεις δίδονται και για ποιους κινδύνους;

Όχι, δεν υπάρχει αυθόρμητη ζήτηση — δηλαδή, δεν υπάρχει πελάτης που να επικοινωνεί με τον ασφαλιστή του και να ζητά να προσθέσει καλύψεις φυσικών καταστροφών επειδή νιώθει τον κίνδυνο. Ωστόσο, λόγω του θορύβου που έχει δημιουργηθεί από τις ενημερώσεις στον τύπο και την υποχρεωτικότητα του νόμου, ο επαγγελματίας αρχίζει και ρωτάει.

- Advertisement -

Κάθε ασφαλιστική εταιρεία έχει το δικό της πακέτο καλύψεων. Προσωπικά πιστεύω ότι θα πρέπει να υπάρχει ξεχωριστό, σαφώς καθορισμένο πακέτο για τις καλύψεις που απαιτεί ο νόμος, και πιο συγκεκριμένα για δασική πυρκαγιά και πλημμύρα.

Ο επαγγελματίας πρέπει να ασφαλίζει το φορτηγό ή τον στόλο του στην πραγματική εμπορική αξία, ώστε σε περίπτωση ζημιάς, η αποζημίωση να του επιτρέπει να συνεχίσει τη δραστηριότητά του χωρίς διακοπή.

  • Ποιες είναι οι προϋποθέσεις σωστής ασφάλισης ενός φορτηγού, επαγγελματικού οχήματος; Διαφέρουν οι προϋποθέσεις ανά κατηγορία;

Η βασική προϋπόθεση είναι μία: να ασφαλιστεί η πραγματική εμπορική αξία του οχήματος ή του εξοπλισμού — όχι η λογιστική αξία από το μητρώο παγίων, που συνήθως είναι χαμηλότερη λόγω αποσβέσεων. Η αποζημίωση πρέπει να καλύπτει το κόστος αντικατάστασης, όχι έναν λογιστικό αριθμό.

Δεν υπάρχουν σημαντικές διαφορές στις προϋποθέσεις ανά κατηγορία οχήματος. Εκεί που διαφοροποιείται η προσέγγιση είναι στο πώς θα γίνει η ασφάλιση: είτε μέσω του ασφαλιστηρίου αστικής ευθύνης κάθε οχήματος, με προσθήκη των απαιτούμενων καλύψεων, είτε μέσα από ένα ενιαίο συμβόλαιο περιουσίας που περιλαμβάνει και τα οχήματα.

Η συμβουλή μου: μην περιορίζεστε μόνο στις υποχρεωτικές καλύψεις. Όσο μεγαλύτερη προστασία μπορεί να προσφέρει κανείς στην επιχείρησή του, τόσο πιο θωρακισμένος θα είναι.

  • Τα μηχανήματα έργου εμπίπτουν στην κατηγορία υποχρέωσης ασφάλισης έναντι φυσικών καταστροφών;

Βεβαίως. Τα μηχανήματα έργου θεωρούνται οχήματα, φέρουν πινακίδα κυκλοφορίας και υπάγονται στην υποχρεωτική ασφάλιση του κλάδου οχημάτων — συνεπώς, ισχύει και για αυτά η υποχρέωση για κάλυψη πυρκαγιάς, πλημμύρας και σεισμού. Ο ιδιοκτήτης θα πρέπει να δηλώσει την πραγματική αξία αντικατάστασης κάθε μηχανήματος ώστε, σε περίπτωση ζημιάς, να μπορεί να συνεχίσει τη δουλειά του χωρίς να βρεθεί εκτός λειτουργίας.

  • Ποιο θα είναι το επιπλέον κόστος για τους οδηγούς των αυτοκινήτων;

Από έρευνα του γραφείου μας, συγκρίνοντας τα πακέτα των ασφαλιστικών εταιρειών, το επιπλέον κόστος για τις καλύψεις φυσικών καταστροφών κυμαίνεται από 200 έως 300 ευρώ ανά 100.000€ ασφαλιζόμενης αξίας — δηλαδή 2€ έως 3€ ανά 1.000€ αξίας. Το τελικό κόστος εξαρτάται από το είδος του οχήματος, την περιοχή στάθμευσης και την πολιτική της κάθε εταιρείας.

  • Ασφαλίζονται οι αποθήκες που βρίσκονται σε επικίνδυνες περιοχές; Ποιες είναι οι προϋποθέσεις; Τι γίνεται όταν οι ασφαλιστικές αρνούνται;

Η αγορά δεν είναι ακόμη πλήρως έτοιμη να δώσει λύση για αποθήκες σε περιοχές υψηλού κινδύνου. Οι ασφαλιστικές ήταν πάντα διστακτικές σε περιπτώσεις πλημμυρικών περιοχών ή αποθηκών με εύφλεκτα υλικά κοντά σε δάση. Η ενημέρωση που έχουμε από την Ένωση Ασφαλιστικών Εταιρειών είναι ότι ετοιμάζεται ένα ειδικό ασφαλιστικό pool, το οποίο θα αναλαμβάνει τέτοιους κινδύνους, σε συνεργασία με το κράτος. Είναι πιθανό να δούμε σχήματα μικτής κάλυψης δημόσιου-ιδιωτικού τομέα μέσα στο καλοκαίρι.

Κατά τη γνώμη μου, παράταση δεν θα δοθεί, καθώς η ημερομηνία εφαρμογής (21/12/2024) έχει ανακοινωθεί από πέρσι και οι προκλήσεις του φετινού καλοκαιριού είναι ήδη μπροστά μας.

  • Ποιες ασφαλιστικές αναλαμβάνουν τέτοιους κινδύνους; Μπορούν να προσαρμοστούν οι καλύψεις στις ανάγκες του πελάτη;

Η κάθε περίπτωση εξετάζεται ξεχωριστά. Οι ασφαλιστικές εταιρείες, πριν αναλάβουν έναν δύσκολο κίνδυνο (όπως αποθήκες σε περιοχές υψηλής επικινδυνότητας ή στόλους σε πλημμυρικά ρέματα), πραγματοποιούν επιθεώρηση ή ζητούν τεκμηριωμένα στοιχεία (χάρτες επικινδυνότητας, κατασκευαστικά χαρακτηριστικά, προληπτικά μέτρα).Ορισμένες εταιρείες είναι διατεθειμένες να προσαρμόσουν τα συμβόλαιά τους ή να προτείνουν ειδικούς όρους και αυξημένα ασφάλιστρα. Άλλες απορρίπτουν τον κίνδυνο. Η ευελιξία υπάρχει, ιδίως όταν:

  • ο πελάτης είναι απόλυτα ειλικρινής στην περιγραφή του κινδύνου,
  • έχουν ληφθεί τεχνικά μέτρα (αντιπλημμυρικά, πυρασφάλειας),
  • η ασφάλιση γίνεται από επαγγελματία διαμεσολαβητή που ξέρει να χτίσει τον κίνδυνο  σωστά.

Σε κάθε περίπτωση, η ασφάλιση έναντι φυσικών καταστροφών δεν είναι πια προαιρετική επιλογή — είναι εργαλείο επιβίωσης

Σχετικές δημοσιεύσεις

Διακεκριμένοι ασφαλιστικοί διαμεσολαβητές μιλούν για τις σύγχρονες επιχειρηματικές καλύψεις

Ενδιαφέρουσες ήταν οι απόψεις που ακούστηκαν στο Panel IV σύγχρονες και αποτελεσματικές επιχειρηματικές καλύψεις

Γ. Σαμολαδάς: Αντιμέτωπος με προκλήσεις ο κλάδος των logistics

Για μια σειρά προκλήσεων με τις οποίες θα βρεθεί αντιμέτωπος στο εγγύς μέλλον ο κλάδος των logistics κάνει λόγο ο κ. Γιάννης Σαμολαδάς Supply Chain Insurance Consultant, ιδρυτής της μεσιτικής ασφαλιστικής Truck & Cargo Insurance & IRM

Inco21: «Ασφάλιση και Επιχειρηματικοί Κίνδυνοι»

H ασφάλιση και οι Επιχειρηματικοί κίνδυνοι βρέθηκαν στο επίκεντρο της συζήτησης του δεύτερου πάνελ του 14ου Insurance Conference.

Truck & Cargo Insurance: 20 χρόνια εμπειρίας και τεχνογνωσίας

Την πορεία δύο δεκαετιών στις ασφαλίσεις όλου του φάσματος της εφοδιαστικής αλυσίδας γιόρτασε στις 9-11 Νοεμβρίου στο πλαίσιο της «7ης

Από την ίδια κατηγορία δημοσιεύσεων

Κωστής Ι. Αλφιέρης: Αναλαμβάνει τα ηνία με όραμα το άνοιγμα του ΣΕΜΑ σε νέα μέλη

Ένας έμπειρος μεσίτης, ο κ. Κωστής Αλφιέρης, αναλαμβάνει τα ηνία του Συνδέσμου Ελλήνων Μεσιτών Ασφαλίσεων (ΣΕΜΑ)

Δηλώστε συμμετοχή στο 9th Health Innovation Conference

Πλούσια είναι η ατζέντα του φετινού συνεδρίου, με κορυφαία θέματα, εξειδικευμένους ομιλητές και σημαντικές συζητήσεις που αναμένεται να προσελκύσουν

Ευρώπη Holdings: Πλήρης κάλυψη της ΑΜΚ – Δεν έμειναν αδιάθετες νέες μετοχές

Η Εταιρεία με την επωνυμία «Ευρώπη Holdings ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ» (η «Εταιρεία») γνωστοποιεί στο επενδυτικό κοινό ότι η αύξηση

Κυβερνοεπίθεση M&S: “Ποντάρει” τώρα στις ασφαλιστικές καλύψεις και την εξοικονόμηση κόστους

Σοβαρό περιστατικό cyber επίθεσης ανέφερε η Marks & Spencer Group Plc με το αναμενόμενο οικονομικό πλήγμα να εκτιμάται

Δημοφιλή Άρθρα

Ροή Ειδήσεων

Κωστής Ι. Αλφιέρης: Αναλαμβάνει τα ηνία με όραμα το άνοιγμα του ΣΕΜΑ σε νέα μέλη

Ένας έμπειρος μεσίτης, ο κ. Κωστής Αλφιέρης, αναλαμβάνει τα ηνία του Συνδέσμου Ελλήνων Μεσιτών Ασφαλίσεων (ΣΕΜΑ)

Μια μεγάλη διάκριση για τη Vodafone Ελλάδας στον Δείκτη Οδικής Ασφάλειας της FIA

Με την υποστήριξη του Ινστιτούτου Οδικής Ασφάλειας (Ι.Ο.ΑΣ.) «Πάνος Μυλωνάς», μέλους της FIA

Δηλώστε συμμετοχή στο 9th Health Innovation Conference

Πλούσια είναι η ατζέντα του φετινού συνεδρίου, με κορυφαία θέματα, εξειδικευμένους ομιλητές και σημαντικές συζητήσεις που αναμένεται να προσελκύσουν

Ευρώπη Holdings: Πλήρης κάλυψη της ΑΜΚ – Δεν έμειναν αδιάθετες νέες μετοχές

Η Εταιρεία με την επωνυμία «Ευρώπη Holdings ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ» (η «Εταιρεία») γνωστοποιεί στο επενδυτικό κοινό ότι η αύξηση

Κυβερνοεπίθεση M&S: “Ποντάρει” τώρα στις ασφαλιστικές καλύψεις και την εξοικονόμηση κόστους

Σοβαρό περιστατικό cyber επίθεσης ανέφερε η Marks & Spencer Group Plc με το αναμενόμενο οικονομικό πλήγμα να εκτιμάται