Διττό είναι το πλαίσιο των καλύψεων των δημοσίων επιβατικών μεταφορών αναφέρει σήμερα σε συνέντευξη του στο IW.gr, o κος Αλέξιος Βακάλης Διευθύνων Σύμβουλος στην PRIMARY LINK SA.
Τονίζει ότι σε περίπτωση που οι συμπληρωματικές καλύψεις για τις δημόσιες επιβατικές μεταφορές δεν παράσχονται από μία ασφαλιστική υπάρχει η δυναντότητα προαιρετικής αντασφάλισης. Επίσης, υπάρχει και δυνατότητα εκχώρησης από την αντ/ασφαλιστική αγορά υψηλότερων ορίων ευθύνης από τα ελάχιστα υποχρεωτικά, εφόσον ένας Φορέας θεωρεί ότι τα ελάχιστα δεν τον διασφαλίζουν επαρκώς.
Συνέντευξη στην Ελενα Ερμείδου
Πώς ασφαλίζονται οι δημόσιες επιβατικές μεταφορές, έναντι ποιων κινδύνων;
Οι Φορείς με αντικείμενο τις δημόσιες επιβατικές μεταφορές ασφαλίζονται με τη διεξαγωγή δημόσιου διαγωνισμού, όπως ορίζεται στη σχετική κείμενη νομοθεσία περί Δημοσίων Συμβάσεων, δηλαδή το Ν. 4412/2016. Το πλαίσιο καλύψεων είθισται να είναι διττό, ικανοποιώντας αφενός το θέμα της υποχρεωτικής ασφάλισης Αστικής Ευθύνης έναντι επιβαινόντων και τρίτων από την κυκλοφορία των οχημάτων και αφετέρου αποζημιώνοντας περιπτώσεις διάφορων συμπληρωματικών καλυπτόμενων κινδύνων για ζημίες στα ίδια τα οχήματα, απορρέουσες από πυρκαγιά, φυσικά φαινόμενα, κακόβουλες ενέργειες κ.λπ.
Ποιες ασφαλιστικές αναλαμβάνουν το underwriting των κινδύνων;
Όλες οι ασφαλιστικές εταιρείες με άδεια λειτουργίας κλάδου αστικής ευθύνης οχημάτων – και εφόσον πληρούν τα υπόλοιπα κριτήρια που τίθενται στο εκάστοτε τεύχος διαγωνισμού -, μπορούν δυνητικά να συμμετέχουν στη σχετική διαγωνιστική διαδικασία αναλαμβάνοντας τον κίνδυνο. Ακόμα και για τις περιπτώσεις όπου κάποιες συμπληρωματικές καλύψεις δεν μπορούν να παρασχεθούν από μία ασφαλιστική που ενδιαφέρεται κατά τα λοιπά να αναλάβει τον κίνδυνο, υπάρχει πάντα διαθέσιμη η δυνατότητα να αντασφαλιστεί προαιρετικά για τους συγκεκριμένους κινδύνους, υποβάλλοντας τα ζητούμενα στοιχεία των αντασφαλιστών, όπως ορίζεται στις διαγωνιστικές διαδικασίες.
Ποια τα ασφαλιζόμενα κεφάλαια
Αναφορικά με την κάλυψη της υποχρεωτικής αστικής ευθύνης από την κυκλοφορία των οχημάτων συνήθως ακολουθείται η πρακτική της ασφάλισης για τα ελάχιστα όρια ευθύνης που ορίζει κάθε φορά η κείμενη νομοθεσία. Ωστόσο, είναι σημαντικό να ειπωθεί ότι υπάρχει η δυνατότητα εκχώρησης από την αντ-ασφαλιστική αγορά υψηλότερων ορίων ευθύνης από τα ελάχιστα υποχρεωτικά, εφόσον ένας Φορέας θεωρεί ότι τα ελάχιστα δεν τον διασφαλίζουν επαρκώς, ειδικά για τις περιπτώσεις των Υλικών ζημιών κατά ατύχημα. Όσον αφορά τις συμπληρωματικές καλύψεις, ακολουθείται η πάγια τακτική της ασφαλιστικής αγοράς, ορίζεται δηλαδή το ασφαλιζόμενο κεφάλαιο για κάθε όχημα ξεχωριστά, λαμβάνοντας υπόψη στον υπολογισμό αποκλειστικά την τρέχουσα εμπορική αξία του οχήματος. Με αυτόν τον τρόπο κάθε όχημα είναι ασφαλισμένο για τις συμπληρωματικές καλύψεις σύμφωνα με την τρέχουσα εμπορική του αξία, όπως ορίζεται θεσμικά αλλά και νομολογιακά.
Υπάρχουν στα συμβόλαια απαλλασσόμενα όρια και εξαιρέσεις;
Στην ασφάλιση της υποχρεωτικής Αστικής Ευθύνης έναντι επιβαινόντων και τρίτων από την κυκλοφορία των οχημάτων βάσει του υποχρεωτικού πλαισίου καλύψεων δεν εφαρμόζονται εξαιρέσεις. Αντίθετα, στο πλαίσιο των συμπληρωματικών καλύψεων για ζημίες στα ίδια τα οχήματα των Φορέων, εφαρμόζονται απαλλαγές στις καλύψεις όπου εφαρμόζονται και για τα ιδιωτικά οχήματα βάσει της ασφαλιστικής πρακτικής.
Ποιες είναι οι ευθύνες των οδηγών
Το πλαίσιο των ευθυνών καθορίζεται από τον ισχύοντα κάθε φορά Κ.Ο.Κ. Ως εκ τούτου η ευθύνη των οδηγών οχημάτων δημόσιας επιβατικής μεταφοράς δε διαφοροποιείται από την ευθύνη που έχουν οι οδηγοί των ιδιωτικών οχημάτων και το πλαίσιο είναι το ίδιο.
Έναντι ποιων κινδύνων ασφαλίζονται τα νέα ηλεκτρικά μέσα μεταφοράς Όσον αφορά στην κάλυψη της Αστικής Ευθύνης από την κυκλοφορία έναντι επιβαινόντων και τρίτων, εύλογα το πλαίσιο των ευθυνών δεν διαφοροποιείται μεταξύ ηλεκτρικών και λοιπών μέσων μεταφοράς. Ωστόσο, υπάρχουν ασφαλιστικές εταιρείες στην τοπική μας αγορά, οι οποίες έχουν σχεδιάσει και εντάξει ειδικές καλύψεις για τις περιπτώσεις ηλεκτρικών μέσων μεταφοράς. Κάποιες εκ των ειδικών επεκτάσεων που μέχρι στιγμής παρέχονται σε ηλεκτρικά μέσα ιδιωτικής ωστόσο χρήσης είναι οι υλικές ζημίες του ίδιου του οχήματος κατά τη φόρτιση, η αστική ευθύνη κατά τη φόρτιση και κλοπή καλωδίου φόρτισης.
Μιλήστε μας για την εταιρεία σας
Η PRIMARY LINK INSURANCE BROKERS S.A. με διακριτικό τίτλο “Primary Link A.E.” ιδρύθηκε το Δραστηριοποιήθηκε με μεγάλη επιτυχία στο πεδίο της ανεξάρτητης μεσιτικής ασφαλιστικής διαμεσολάβησης μέχρι το 2024 όπου ξεκίνησε τη δραστηριότητά στην παροχή αμιγώς συμβουλευτικών ασφαλιστικών υπηρεσιών. Έχει μεγάλη εμπειρία στη διαχείριση διαγωνιστικών διαδικασιών ασφαλιστικού αντικειμένου, ενώ έχει φέρει εις πέρας επιτυχώς και έχει υποβάλλει πλήθος έργων σε Φορείς του ευρύτερου Δημοσίου.