Το αυτοκίνητο ίσα που επιπλέει και αυτό μετά δυσκολίας ακούστηκε χτες στην εκδήλωση της KPMG για την ιδιωτική ασφάλιση.
Τι νόημα έχει να δείχνουν οι ασφαλιστικές ότι αυξάνουν τον όγκο παραγωγής όταν τα κέρδη έχουν γυρίσει σε ζημιές;
Ο δείκτης ζημιών και εξόδων προς τα ασφάλιστρα (combined ratio) στην αστική ευθύνη αυτοκινήτου έχει φτάσει στο 102% απέχοντας από τον συνολικό δείκτη των ζημιών κατά περίπου 40% προς τα επάνω, με τις προβλέψεις να είναι δυσοίωνες.
Τα αρνητικά αποτελέσματα των εταιρειών στον κλάδο αυτοκινήτου μαρτυρούν την αρνητική εξέλιξη του δείκτη κόστους ζημιών τόσο σε επίπεδο αποζημιώσεων, συμπεριλαμβανομένων και των λοιπών εξόδων (προμήθειες και έξοδα διαχείρισης). Οι εταιρείες προσπαθούν μέσα από την προσφορά πακέτων καλύψεων στο αυτοκίνητο που είναι πιο κερδοφόροι να καλύψουν μέρος της ζημιάς αυτής και να καταστήσουν το συνολικό συμβόλαιο αυτοκινήτου κερδοφόρο έστω και οριακά.
Ετσι όπως πάνε τα πράγματα μόνο μια αυστηρή νομοθεσία του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας στην Ελλάδα που θα εφαρμόζεται όμως σώζει τον κλάδο αυτοκινήτου.