back to top
18.6 C
Athens
Δευτέρα 18 Νοεμβρίου 2024

H AI μπορεί να μειώσει (και) τα ασφάλιστρα του αυτοκινήτου

Η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να μειώσει όχι μόνο τα ατυχήματα στους δρόμους, αλλά και τα ασφάλιστρα των αυτοκινήτων, αφού θα περιοριστούν σε μεγάλο βαθμό οι αποζημιώσεις για τα ατυχήματα. Παράλληλα, θα δίνεται η ευκαιρία ανάλυσης του τρόπου οδήγησης, καθώς και της συμπεριφοράς του οδηγού, διαμορφώνοντας ως ένα βαθμό το τελικό ασφάλιστρο.

Η συγκεκριμένη τεχνολογία μπορεί να δημιουργήσει οφέλη, αρκεί να υπάρξει πλήρης συμμόρφωση με τον Γενικό Κανονισμό Προστασίας Δεδομένων της ΕΕ. Ωστόσο, θα μπορεί να κάνει χρήση του τρόπου οδήγησης και των συνηθειών του οδηγού, δημιουργώντας δεδομένα προγνωστικής ανάλυσης, παρέχοντας σημαντικές πληροφορίες σε πραγματικό χρόνο.

- Advertisement -

Η εταιρεία τεχνολογίας Geotab, χρησιμοποιεί ήδη συσκευές για τη συλλογή δεδομένων του οχήματος και δημιουργεί προγνωστική ανάλυση της συμπεριφοράς του οδηγού, εντοπίζοντας επικίνδυνες συμπεριφορές όπως για παράδειγμα η γρήγορη επιτάχυνση ή το απότομο φρενάρισμα κατά τη διάρκεια της οδήγησης. Έτσι με βάση μια σειρά από δεδομένα μπορεί να προβλέψει την πιθανότητα ατυχημάτων. Η εταιρεία ισχυρίζεται ότι η προγνωστική της προσέγγιση είχε ως αποτέλεσμα τη μείωση κατά 25% των συγκρούσεων στους στόλους.

Από την άλλη τα προηγμένα συστήματα υποβοήθησης οδηγού (ADAS) που χρησιμοποιούν δεδομένα από κάμερες, ραντάρ και αισθητήρες, προειδοποιούν τους οδηγούς για πιθανούς κινδύνους. Αναλύοντας τον τρόπο οδήγησης, όπως συνεχόμενες αναχωρήσεις από τη λωρίδα κυκλοφορίας και τον επικείμενο κίνδυνο σύγκρουσης, μπορεί να υπάρχουν ρυθμίσεις και να παρεμβαίνουν αυτόματα, όπως για παράδειγμα φρενάρισμα ή η αλλαγή διεύθυνσης για την αποφυγή ατυχήματος.

- Advertisement -

Μεγάλο μέρος της προσπάθειας για την εφαρμογή της τεχνητής νοημοσύνης πραγματοποιείται από τις ασφαλιστικές εταιρείες, οι οποίες θέλουν να μειώσουν σημαντικά τα ατυχήματα προκειμένου να απαλλαγούν από τις αποζημιώσεις. Το αποτέλεσμα αυτής της προσπάθειας είναι διπλό. Όχι μόνο μειώνονται τα ατυχήματα, αλλά μπορούν να γίνουν φθηνότερα τα ασφάλιστρα σε αυτούς που δεν εμφανίζουν παραβατικές οδηγικές συμπεριφορές.

Τέλος, η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να λάβει υπόψη ορισμένα καιρικά μοτίβα, οδικές συνθήκες και την κυκλοφορία του αυτοκινήτου σε ώρες αιχμής που δημιουργούν υψηλότερα επίπεδα κινδύνου για να βγουν χρήσιμα συμπεράσματα για τον τρόπο οδήγησης. Επίσης, μια σημαντική σκέψη είναι η χρήση του «μαύρου» κουτιού στα αυτοκίνητα, που θα καταγράφει τις κινήσεις του οχήματος και τη συμπεριφορά του οδηγού, ώστε να υπάρχει ανά πάσα στιγμή μια συνολική εικόνα των καταστάσεων που επικρατούν μέσα και έξω από το αυτοκίνητο.

Πηγή: ΑΠΑ-ΜΠΕ

Σχετικές δημοσιεύσεις

Αυξήσεις ασφαλίστρων αυτοκινήτου που κυμανθούν στο 5%-7% μεσοσταθμικά από το 2025 

Οι πολλές συσσωρευμένες ζημιές της περιόδου 2021-2024 σε συνδυασμό με την αύξηση του κόστους αποζημίωσης

Αποτελέσματα 9μηνου και αντασφαλίσεις, θα διαμορφώσουν τις τάσεις στα ασφάλιστρα και τις προμήθειες για το 2025 

Oι αντασφαλιστικές συμβάσεις και τα αποτελέσματα 9μηνου των ασφαλιστικών (λογιστικές καταστάσεις) θα κρίνουν τις αυξήσεις ασφαλίστρων του 2025

Οι μη σωστές αποζημιώσεις στο αυτοκίνητο βλάπτουν το σύνολο της αγοράς

Η ασφαλιστική αγορά είχε ξεφύγει για ένα μεγάλο χρονικό διάστημα από τις παλιές κατηγορίες των ασφαλισμένων περί 'μη σωστής αποζημίωσης

Ελάχιστα τα κονδύλια που θα δώσει η Ε.Ε για τις φυσικές καταστροφές του Daniel. Τεράστιο στο ασφαλιστικό κενό για την Ελλάδα

Η Ελλάδα είχε ζημιές 3,5 δις. ευρώ σε Θεσσαλία και Κεντρική Μακεδονία και θα πάρει από το Ταμείο Αλληλεγγύης μόλις 101,5 εκατ. ευρώ. Επιβεβαιώνεται η ανάγκη για συνδρομή της ιδιωτικής ασφάλισης στην ασφάλιση των περιουσιών

Από την ίδια κατηγορία δημοσιεύσεων

ΣΕΣΑΕ: Ομάδα και Ηγεσία – Επιτυχίες και Αποτυχίες

Ο Σύνδεσμος Εκπροσώπων και Στελεχών Ασφαλιστικών Εταιρειών διοργανώνει εκδήλωση με κύριο ομιλητή τον κο Μπρ. Πρέλεβιτς την Τετάρτη, 4 Δεκεμβρίου

Ο υπέρτατος σκεπτικισμός, οι αλήθειες για την ασφάλιση και οι αναντίρρητες πλάνες

Αφού όλοι συμφωνούν ότι η ασφάλιση είναι βασικό χρήσιμο αγαθό δεν θα πρέπει και η αγορά να ξανά-προσδιορίσει το βάρος της ασφάλισης;

Αυξήσεις ασφαλίστρων αυτοκινήτου που κυμανθούν στο 5%-7% μεσοσταθμικά από το 2025 

Οι πολλές συσσωρευμένες ζημιές της περιόδου 2021-2024 σε συνδυασμό με την αύξηση του κόστους αποζημίωσης

Χρήστος Κάτσιος: Η συνεργασία με κάποια τράπεζα είναι στους στρατηγικούς μας στόχους

Με το πιο «καυτό θέμα» της επικαιρότητας για το σύνολο της ασφαλιστικής αγοράς, ξεκινήσαμε τη συζήτησή μας με τον γενικό διευθυντή της Groupama Ασφαλιστικής, κ. Χρήστο Κάτσιο.

Δημοφιλή Άρθρα

Ροή Ειδήσεων

Στην Affidea ο μοναδικός στην Ελλάδα αξονικός τομογράφος με AI, σε όλα τα στάδια της εξέτασης Revolution Ascend

Ο Όμιλος Affidea επενδύει σταθερά στην τελευταία λέξη της ιατρικής τεχνολογίας, δίνοντας πρόσβαση σε υπηρεσίες πρόληψης και διάγνωσης

ΣΕΣΑΕ: Ομάδα και Ηγεσία – Επιτυχίες και Αποτυχίες

Ο Σύνδεσμος Εκπροσώπων και Στελεχών Ασφαλιστικών Εταιρειών διοργανώνει εκδήλωση με κύριο ομιλητή τον κο Μπρ. Πρέλεβιτς την Τετάρτη, 4 Δεκεμβρίου

Ο υπέρτατος σκεπτικισμός, οι αλήθειες για την ασφάλιση και οι αναντίρρητες πλάνες

Αφού όλοι συμφωνούν ότι η ασφάλιση είναι βασικό χρήσιμο αγαθό δεν θα πρέπει και η αγορά να ξανά-προσδιορίσει το βάρος της ασφάλισης;

Η Allianz αναδεικνύεται Loyalty Leader για 9η συνεχόμενη χρονιά

Για 9η συνεχή χρονιά, η Allianz αναδεικνύεται Loyalty Leader του ασφαλιστικού κλάδου, κατακτώντας τον υψηλότερο Δείκτη Καθαρών Υποστηρικτών

Αυξήσεις ασφαλίστρων αυτοκινήτου που κυμανθούν στο 5%-7% μεσοσταθμικά από το 2025 

Οι πολλές συσσωρευμένες ζημιές της περιόδου 2021-2024 σε συνδυασμό με την αύξηση του κόστους αποζημίωσης