back to top
26.2 C
Athens
Δευτέρα 15 Σεπτεμβρίου 2025

Η Allianz ζητά μεγαλύτερη ασφάλεια για τους ευάλωτους οδηγούς και τους πεζούς στις αστικές περιοχές

Στο πλαίσιο του 12ου Allianz Motor Day, η Allianz τόνισε την ανάγκη για καλύτερη προστασία των πεζών και των ποδηλατών στις πόλεις και διατύπωσε συγκεκριμένα αιτήματα προς τους πολιτικούς, τους κατασκευαστές αυτοκινήτων και τους φορείς διαχείρισης οχημάτων. Λαμβάνοντας υπόψιν τον σταθερά υψηλό αριθμό θανάτων που προκαλούνται από τροχαία ατυχήματα στην Ευρώπη, ο Klaus-Peter Roehler, μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της Allianz SE, μιλώντας από το Κέντρο Τεχνολογίας της Allianz (AZT) στο Ismaning, ζήτησε τη βελτίωση του εξοπλισμού ασφαλείας, ιδίως για τα βαν και τα φορτηγά: «Βλέπουμε ραγδαία πρόοδο σε όλους σχεδόν τους τομείς της τεχνολογίας, γιατί όμως αποτυγχάνουμε να προστατεύσουμε καλύτερα τη ζωή στους δρόμους; Η πορεία αυτή είναι απαράδεκτη. Το ένα τρίτο όλων των ατυχημάτων μεταξύ φορτηγών και πεζών ή μεταξύ φορτηγών και ποδηλατών, θα μπορούσε να αποφευχθεί εάν τα φορτηγά χρησιμοποιούσαν απλώς δύο ευρέως γνωστά μέτρα ασφαλείας. Για την αντιμετώπιση των προκλήσεων και των τάσεων που ανέφερα, οι κατασκευαστές οχημάτων, οι πολιτικοί, οι μεταφορείς εμπορευμάτων – και εμείς ως ασφαλιστές – καλούμαστε να αναλάβουμε δράση. Πρέπει απλώς να κάνουμε ό,τι μπορούμε για να προστατεύσουμε μια ανθρώπινη ζωή από τον τυχαίο θάνατο, όποιο κι αν είναι το κόστος».

Το Allianz Motor Day συγκεντρώνει ειδικούς και εκπροσώπους των μέσων ενημέρωσης από όλο τον κόσμο για να συζητήσουν τις τάσεις και τις προκλήσεις της μετακίνησης του μέλλοντος. Για το 2024, η θεματική είναι: «Μεγάλοι έναντι μικρών: Πώς πρέπει να προστατεύσουμε καλύτερα τις ευάλωτες ομάδες στις αστικές περιοχές».

- Advertisement -

 

Μελέτη της Allianz: Το ένα τρίτο των ατυχημάτων μεταξύ φορτηγών και ποδηλατών ή πεζών θα μπορούσε να αποφευχθεί με τη διαθέσιμη τεχνολογία

- Advertisement -

Όσον αφορά στα βαρέα οχήματα και τα λεωφορεία, ο Γενικός Κανονισμό Ασφάλειας 2 (GSR2) πρέπει επίσης να βελτιωθεί το συντομότερο δυνατό, σύμφωνα με τον Roehler: Παρόλο που ορισμένα χαρακτηριστικά προειδοποίησης για τα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης είναι πλέον υποχρεωτικά για τα νέα φορτηγά, δεν αρκούν για να αποτρέψουν με επιτυχία τις συγκρούσεις με ποδηλάτες και πεζούς στα τυφλά σημεία, για παράδειγμα. «Τα συστήματα προειδοποίησης δεν αρκούν», λέει ο Roehler. «Τα αποτελεσματικά συστήματα μπορούν να εντοπίζουν όσους κυκλοφορούν στο δρόμο σε κάποιο τυφλό σημείο και να ενεργοποιούν αμέσως τα φρένα έκτακτης ανάγκης».

Πρόσφατη μελέτη του Κέντρου Τεχνολογίας της Allianz (AZT) κατέληξε στο συμπέρασμα ότι το ένα τρίτο των ατυχημάτων μεταξύ φορτηγών και πεζών ή ποδηλατών θα μπορούσε να αποφευχθεί μέσω των συστημάτων υποβοήθησης φρεναρίσματος έκτακτης ανάγκης και της βελτιωμένης ορατότητας των οδηγών φορτηγών, όπως τα παράθυρα ελιγμών και η τοποθέτηση της γραμμής ορατότητας σε χαμηλότερο σημείο εντός του οχήματος. Αυτές οι τεχνικές λύσεις είναι ήδη διαθέσιμες στην αγορά, πλέον πρέπει να εφαρμοστούν σε όλους τους τομείς το συντομότερο δυνατό.

Τι απαιτεί η Allianz

  1. Ο εξοπλισμός ασφαλείας των φορτηγών και των βαν πρέπει να υπερβαίνει τα ισχύοντα νομικά πρότυπα. Τουλάχιστον, τα βαν θα πρέπει να διαθέτουν τα ίδια συστήματα ασφαλείας με τα νέα επιβατικά αυτοκίνητα, δεδομένου ότι χρησιμοποιούν τους ίδιους αστικούς δρόμους, υψηλής κυκλοφορίας. Οι κατασκευαστές φορτηγών θα πρέπει να αξιοποιήσουν πλήρως τις καινοτομίες που είναι ήδη διαθέσιμες για την πρόληψη των ατυχημάτων. Αυτές περιλαμβάνουν τα παράθυρα ελιγμών, τις χαμηλωμένες καμπίνες και τα συστήματα αυτόματου φρεναρίσματος έκτακτης ανάγκης κατά τη στροφή.

  1. Η Allianz προτείνει μια καθολική εναρμόνιση με τις ευρωπαϊκές προδιαγραφές και καλεί τους νομοθέτες της Ε.Ε. να βελτιώσουν περαιτέρω τους ισχύοντες κανονισμούς. Για όλα τα νέα φορτηγά, τα προηγμένα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης για την πρόληψη ατυχημάτων κατά τη στροφή θα πρέπει να γίνουν υποχρεωτικά, το συντομότερο δυνατό. Τα συστήματα προειδοποίησης, όπως απαιτείται επί του παρόντος από το νόμο, δεν αρκούν. Τα συστήματα φρεναρίσματος που ανιχνεύουν πεζούς και οδηγούς στα τυφλά σημεία και ενεργοποιούν αμέσως το φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης, θα πρέπει να είναι υποχρεωτικά. Και τα συστήματα αυτά πρέπει να είναι πάντα ενεργοποιημένα.

  1. Απαιτείται ολοκληρωμένη ανταλλαγή δεδομένων, όπως προβλέπεται από το πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Πράξης για τα δεδομένα (EU Data Act): αν η Allianz, ως ασφαλιστικός πάροχος, γνωρίζει ποια συστήματα ασφαλείας είναι εγκατεστημένα και ενεργοποιημένα σε φορτηγά και βαν, μπορεί να καθορίσει τιμές και αντικίνητρα με βάση τον βαθμό επικινδυνότητας.

Σχετικές δημοσιεύσεις

Ξεκινά σήμερα το τριήμερο ασφαλιστικό συνέδριο της Sofos Insurance Agency στη Λίμνη Πλαστήρα

Το συνέδριο θα διαρκέσει έως τις 14 Σεπτεμβρίου και φιλοδοξεί να αναδείξει τις τάσεις, τις προκλήσεις και τις καινοτομίες στον χώρο της ασφαλιστικής διαμεσολάβησης

Η Allianz στο πλευρό των Εθνικών Ομάδων Ελλάδας και Κύπρου στο EuroBasket 2025

«Είμαστε δίπλα σε κάθε καλάθι, κάθε άμυνα και κάθε προσπάθεια» τονίζει μεταξύ άλλων η Allianz, Main Event Sponsor της διοργάνωσης

Main Event Sponsor η Allianz Κύπρου στο EuroBasket 2025

H Allianz δίνει το παρών στο μεγαλύτερο αθλητικό γεγονός που έχει φιλοξενήσει ποτέ η Κύπρος

Η πορεία της Ασφάλισης Υγείας & Ζωής στα στάδια της ζωής μας

Το σημαντικό δεν είναι να έχεις «κάποια» ασφάλιση, αλλά την κατάλληλη ασφάλιση, στη σωστή στιγμή της ζωής σου

Από την ίδια κατηγορία δημοσιεύσεων

Η Ένωση Αναλογιστών Ελλάδος ανοίγει τις πόρτες της με Open Day για το νέο εξάμηνο

Στις 17/9 οι συμμετέχοντες θα έχουν την ευκαιρία να ενημερωθούν για εξετάσεις πιστοποίησης, σεμινάρια επιμόρφωσης αλλά και επιστημονικές δράσεις

ΣΥΑΕ και Εκπαιδευτικός Όμιλος COORDINATORS προσφέρουν υποτροφίες σπουδών στα μέλη τους

Ένα έτος δωρεάν δίδακτρα στο πρόγραμμα ασφαλιστικών σπουδών της ΙΣΑΕΚ για μέλη του ΣΥΑΕ, συλλόγων της ΟΑΣΕ και μέλη των οικογενειών τους

Σεμινάριο ΕΙΑΣ με θέμα την ασφαλιστική απάτη στις αποζημιώσεις του κλάδου αυτοκινήτου

Το σεμινάριο θα πραγματοποιηθεί 16 και 18 Σεπτεμβρίου σε υβριδικό περιβάλλον webinar και φυσικής τάξης

Προετοιμασία από τον Όμιλο ΙΝΤΕΡΣΑΛΟΝΙΚΑ για την πιστοποίηση ασφαλιστικού πράκτορα

Το νέο πρόγραμμα προετοιμασίας για τις εξετάσεις της ΤτΕ θα διεξαχθεί εξ αποστάσεως από τις 23 Σεπτεμβρίου ως τις 2 Οκτωβρίου 2025

Δημοφιλή Άρθρα

Ροή Ειδήσεων

Νέα εποχή για την Export Credit Greece

Εντός ολίγων ημερών η ECG αναμένεται να υποβάλει αίτηση στην ΤτΕ για να δημιουργήσει θυγατρική ασφαλιστική

Το μήνυμα Ανδρουλάκη από τη ΔΕΘ: Αυστηρότερη εποπτεία και εφαρμογή κανόνων

Στην ομιλία του έκανε επίσης λόγο για «εξωφρενικές» αυξήσεις, που πλήττουν την κοινωνική δικαιοσύνη και την πρόσβαση σε ποιοτική υγειονομική φροντίδα

MEGA Brokers: Επεκτείνει δυναμικά το αποτύπωμά της στη Β. Ελλάδα με την εξαγορά της ΚΑΛΥΨΗ ΙΚΕ

H MEGA Brokers ενδυναμώνει περαιτέρω το δίκτυό της και ενισχύει την παρουσία της στις τοπικές κοινωνίες

Υπόθεση Novartis: Ένοχοι δύο πρώην προστατευόμενοι μάρτυρες για ψευδείς καταθέσεις

Ποινές φυλάκισης 25 και 33 μηνών με αναστολή επέβαλε το Μονομελές Πλημμελειοδικείο Αθηνών, διαφοροποιούμενο από την εισαγγελική πρόταση

ΣΕΜΑ: Δυναμική παρουσία και ενίσχυση των μεσιτών ασφαλίσεων στη Βόρεια Ελλάδα

«Όσο περισσότεροι είμαστε τόσο ισχυρότεροι γινόμαστε» τόνισε χαρακτηριστικά ο Πρόεδρος Κ. Αλφιέρης στο πλαίσιο εκδήλωσης στο ΕΕΘ