back to top
22.3 C
Athens
Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου 2025

Επίθεση Sounion: Ποια κοινοπραξία καλύπτει το πλοίο και πόσο θα μπορούσε να κοστίσει μια διαρροή;

Η πρόσφατη επίθεση στο ελληνικών συμφερόντων δεξαμενόπλοιο suezmax “Sounion” από Χούθι ανοιχτά του λιμανιού της Χοντέιντα της Υεμένης θα μπορούσε να έχει πολλαπλό αντίκτυπο (περιβαλλοντικό, οικονομικό, κ.α). Σημειώνεται ότι χθες, Τετάρτη, διπλωματική αποστολή του Ιράν στον ΟΗΕ ανέφερε ότι οι Χούθι συμφώνησαν να επιτρέψουν τη ρυμούλκηση του υπό ελληνική σημαία δεξαμενόπλοιου.

Για τον κόσμο της ασφάλισης το ενδεχόμενο δημιουργίας μιας μεγάλης πετρελαιοκηλίδας στην Ερυθρά Θάλασσα από το φλεγόμενο πλοίο θα μπορούσε να φέρει το σχήμα που καλύπτει το συγκεκριμένο πλοίο αντιμέτωπο με αξιώσεις 600 εκατομμυρίων δολαρίων. Η απώλεια ποσότητας πετρελαίου από το δεξαμενόπλοιο θα οδηγούσε σε μια από τις χειρότερες διαρροές στον κόσμο.

- Advertisement -

Το δεξαμενόπλοιο χωρητικότητας 163.759 dwt (κατασκευής 2006) μετέφερε 150.000 τόνους, ή 922.000 βαρέλια ιρακινού αργού πετρελαίου, σύμφωνα με την Kpler.

Το Sounion έχει συμβόλαιο κάλυψης πολεμικών κινδύνων από την κοινοπραξία Keel της Βρετανίας, σύμφωνα με πηγές του κλάδου. Επιπλέον έχει συμβόλαιο προστασίας και κάλυψης αποζημίωσης από τη Gard από τον Φεβρουάριο, σύμφωνα με τη βάση δεδομένων σκαφών της νορβηγικής ασφαλιστικής εταιρείας. Οι περισσότερες καλύψεις κύτους και μηχανημάτων και P&I αποκλείουν απώλειες που προκαλούνται από πόλεμο ή τρομοκρατία. Σε περίπτωση συνολικής απώλειας, η Keel θα αντιμετώπιζε μια πιθανή απαίτηση ύψους 86 εκατομμυρίων δολαρίων, που καλύπτει την ασφαλισμένη αξία του σκάφους. Εκπρόσωπος της Keel αρνήθηκε να σχολιάσει σχετικά.

- Advertisement -

Οι επόμενες πιθανές αξιώσεις ύψους 500 εκατομμυρίων δολαρίων θα μπορούσαν να βαρύνουν τους αντασφαλιστές του 12μελούς International Group του P&I Clubs. Οποιοδήποτε περαιτέρω κόστος είναι απίθανο να βαρύνει τον πλοιοκτήτη ή τους ασφαλιστές, λόγω των συμφωνιών για περιορισμό ευθύνης που έχουν υπογραφεί από τις περισσότερες χώρες, σύμφωνα με ειδικούς. Η Σαουδική Αραβία, η Αίγυπτος και η Υεμένη είναι μεταξύ των χωρών που έχουν υπογράψει τη σύμβαση αστικής ευθύνης του 1992 που περιορίζει τις ζημιές οι οποίες προκύπτουν από μια πράξη πολέμου ή εχθροπραξίας. Η Ερυθραία, η Σομαλία και το Σουδάν δεν είναι μεταξύ των υπογραφόντων, σύμφωνα με τον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό. Σε ορισμένες περιπτώσεις, τα παράκτια κράτη που έχουν εγγραφεί στα Διεθνή Ταμεία Αποζημίωσης Ρύπανσης από Πετρέλαιο —ένας φορέας που χρηματοδοτείται από εισφορές στους παγκόσμιους εισαγωγείς πετρελαίου— μπορούν να υποβάλουν αίτηση για αποζημίωση για ζημιές από πετρελαϊκή ρύπανση. Ωστόσο, το ταμείο δεν θα πληρώσει μετά από τρομοκρατικές ενέργειες και η εντολή του δεν θα επεκταθεί στην περίπτωση του “Sounion”,ανέφερε ένας εκπρόσωπος.

Με πληροφορίες από το tradewinds

Σχετικές δημοσιεύσεις

Μήνας Alzheimer στο Ίδρυμα Γουλανδρή: Μια ατζέντα που αφορά την ασφαλιστική αγορά

Το Ίδρυμα Βασίλη & Ελίζας Γουλανδρή αφιερώνει τον μήνα Σεπτέμβριο στη νόσο Alzheimer και την υγιή γήρανση - Δείτε τις δραστηριότητες

Ασθενείς με καρδιοπάθεια ζητούν πρόσβαση στη συσκευή INR – Παρέμβαση του Πανελλήνιου Συνδέσμου

Σοβαρό πρόβλημα που αφορά τη χορήγηση της συσκευής INR και των αναλωσίμων της καταγγέλλει ο Σύνδεσμος

Eurolife: Νέα διαδικασία αποζημίωσης για το πρόγραμμα My Health First

Οι ασφαλισμένοι μπορούν πλέον να εξυπηρετούνται μέσω του online portal Eurolife Connect, για τους ίδιους ή τα έμμεσα ασφαλισμένα μέλη

Insurance Conference 2025: Η Ασφαλιστική Αγορά σε Μετάβαση

Η ελληνική ασφαλιστική αγορά διανύει μια περίοδο μετάβασης και στρατηγικού μετασχηματισμού

Από την ίδια κατηγορία δημοσιεύσεων

Deal Εθνικής Ασφαλιστικής με τον όμιλο Συγγελίδη

Η Εθνική Ασφαλιστική προχώρησε σε συμφωνία με τον Όμιλο Συγγελίδη για την απόκτηση πλειοψηφικού πακέτου μετοχών

Ενδιαφέρεται για Ελλάδα η Vienna Insurance Group;

Τις προοπτικές επέκτασης των επιχειρηματικών της δραστηριοτήτων στην Ελλάδα ερευνά ενδεχομένως η VIG, όπως υπογραμμίζουν κύκλοι της αγοράς

Νέα σεζόν για το podcast «Και Αν Συμβεί… στο Δρόμο;» με τον Θ. Χούντρα – Οδηγούμε με παιδεία και σεβασμό στη ζωή

Η δεύτερη σεζόν του «Και Αν Συμβεί… στο Δρόμο;» αναμένεται να εστιάσει σε θέματα οδικής παιδείας, σύγχρονες πρακτικές ασφάλειας και εμπειρίες ειδικών

Γκρίζα σύννεφα πάνω από τα cat bonds

Παρέμβαση της ESMA φέρνει τα πάνω κάτω στις αγορές, αυξάνοντας τον κίνδυνο των ρευστοποιήσεων

Δημοφιλή Άρθρα

Ροή Ειδήσεων

Το πολύ σημαντικό συνέδριο του ΕΚΑΠΤΥ

Οι περισσότεροι Έλληνες αγνοούν την ύπαρξη, τον ρόλο και τη δράση του Εθνικού Κέντρου Αξιολόγησης Ποιότητας και Τεχνολογίας στην Υγεία...

Λάρισα: Το νοσοκομείο εφαρμόζει σύστημα διαλογής ασθενών με Τεχνητή Νοημοσύνη

Το σύστημα ER TRIAGE καθοδηγεί τον χειριστή κατά τη διαλογή, εντοπίζοντας σήματα κινδύνου ακόμα και σε ασθενείς με συνήθη συμπτώματα

Δωρεάν διαγνωστικές εξετάσεις για τους ασφαλισμένους του ΕΔΟΕΑΠ από την Affidea

Η Affidea καλύπτει πλήρως τη συμμετοχή ως το τέλος του έτους, με αφορμή τη συμπλήρωση 20 χρόνων συνεργασίας με τον Οργανισμό

Διαμεσολάβηση: Από τη θεωρία στην πράξη – Τι παρουσιάστηκε στο Υπουργείο Δικαιοσύνης

Στο πλαίσιο παρουσίασης του νέου βιβλίου των διαΝΕΟσις και ΟΠΕΜΕΔ, η Ο. Αναστασοπούλου μίλησε για το έργο της νεοσύστατης Ειδικής Γραμματείας

Υποχρεωτική ασφάλιση για Airbnb: Ο Πρόεδρος του ΠΑΣΥΔΑ Ανδρέας Χίου εξηγεί τι πρέπει να κάνει κάθε ιδιοκτήτης!

Ο σύλλογος επικροτεί τη νομοθετική πρωτοβουλία, ενθαρρύνοντας την επιπλέον κάλυψη για όλες τις κρατήσεις, είτε μέσα από πλατφόρμες είτε εκτός αυτών