back to top
19.9 C
Athens
Τρίτη 3 Ιουνίου 2025

5+1 αλλαγές στην εξυπηρέτηση του ΕΦΚΑ το 2022

Μέχρι πρότινος, η εμπειρία των πολιτών από τον ΕΦΚΑ είχε συνδεθεί με το «κακό» πρόσωπο της δημόσιας διοίκησης: με τη γραφειοκρατία, την αδυναμία επικοινωνίας, την ταλαιπωρία και τον εκνευρισμό. Σήμερα, η κατάσταση έχει βελτιωθεί αισθητά.

Τους τελευταίους μήνες ο ΕΦΚΑ εφαρμόζει μια σειρά από δράσεις, με στόχο την οριστική αντιμετώπιση προβλημάτων που υποβαθμίζουν την εξυπηρέτηση του πολίτη. Στο επίκεντρό τους βρίσκεται η αξιοποίηση της ψηφιακής τεχνολογίας, για την παροχή πάνω από 50 ηλεκτρονικών υπηρεσιών, τη δυνατότητα για ηλεκτρονικά ραντεβού, την υπηρεσία myEFKAlive κ.ά.

- Advertisement -

Καθοριστικό, επίσης, ρόλο στη βελτίωση της εξυπηρέτησης των πολιτών έχει η λειτουργία του 1555, του νέου ενιαίου τηλεφωνικού κέντρου του υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, που λειτουργεί 24 ώρες το 24ωρο, χωρίς χρέωση και με ελάχιστο χρόνο αναμονής. Μέχρι τώρα, το νέο τηλεφωνικό κέντρο έχει δεχθεί περίπου 400.000 κλήσεις πολιτών, από τις οποίες έχει εξυπηρετηθεί το 96%.

Η προσπάθεια, όμως, για τον οργανωτικό και ψηφιακό μετασχηματισμό του ΕΦΚΑ είναι συνεχής. Εντός του 2022, στον ΕΦΚΑ υλοποιούνται νέες, ή επεκτείνονται υφιστάμενες δράσεις, οι οποίες ενισχύουν περαιτέρω το ψηφιακό προφίλ του οργανισμού και αναβαθμίζουν το επίπεδο εξυπηρέτησης των πολιτών. Ειδικότερα, έχουν ήδη δρομολογηθεί οι εξής δράσεις:

- Advertisement -
  • Καταργείται σταδιακά η ανάγκη τηλεφωνικής επικοινωνίας με φυσικά υποκαταστήματα, καθώς το σύνολο της εξυπηρέτησης των πολιτών θα γίνεται μέσω του ενιαίου τηλεφωνικού κέντρου 1555.
  • Αναπτύσσονται 15 νέες ηλεκτρονικές υπηρεσίες, οι οποίες θα μειώσουν ακόμη περισσότερο την ανάγκη για φυσική παρουσία και αναμονή στα υποκαταστήματα του φορέα. Ήδη κάθε μήνα πραγματοποιούνται περίπου 1,2 εκατομμύρια ηλεκτρονικές συναλλαγές, αποτρέποντας αντίστοιχες μετακινήσεις και περιορίζοντας δραστικά την ταλαιπωρία των πολιτών.
  • Ολοκληρώνεται μέχρι το τέλος του 2021 η συγχώνευση των φυσικών υποκαταστημάτων του ΕΦΚΑ, με σκοπό να δημιουργηθεί σε κάθε νομό μια ενιαία διεύθυνση. Έτσι αποφεύγονται οι περιττές μετακινήσεις, η σύγχυση και η ταλαιπωρία των πολιτών, ενώ βελτιώνεται και ο συντονισμός μεταξύ των υπαλλήλων.
  • Καταργούνται σταδιακά οι επισκέψεις στα φυσικά υποκαταστήματα για υπηρεσίες που παρέχονται ηλεκτρονικά. Με τον τρόπο αυτό θα αποσυμφορηθούν ακόμη περισσότερο τα υποκαταστήματα, βελτιώνοντας την εξυπηρέτηση των πολιτών που χρειάζεται να εξυπηρετηθούν με φυσική παρουσία, αλλά και την καθημερινότητα των εργαζομένων του ΕΦΚΑ.
  • Επεκτείνεται παντού η υπηρεσία myefkalive, μέσω της οποίας οι ασφαλισμένοι εξυπηρετούνται εξ αποστάσεως, με τηλεδιάσκεψη ή βιντεοκλήση. Η υπηρεσία ξεκίνησε καλύπτοντας αρχικά τους κατοίκους των Κυκλάδων και των Δωδεκανήσων. Σήμερα έχει επεκταθεί και στα νησιά του Ιονίου και του Βορειοανατολικού Αιγαίου, ενώ σταδιακά θα προστεθούν όλες οι περιοχές της Ελλάδας.
  • Μονιμοποιείται η υπηρεσία των ηλεκτρονικών ραντεβού, για τις υποθέσεις όπου είναι απαραίτητη η επίσκεψη στα φυσικά υποκαταστήματα του ΕΦΚΑ. Μέχρι σήμερα έχουν πραγματοποιηθεί 860.000 ηλεκτρονικά ραντεβού, ενώ από τον Ιούλιο του 2021 τα διαθέσιμα ραντεβού έχουν επεκταθεί από τις δύο εβδομάδες στις πέντε.

Παράλληλα με την αναβάθμιση των υπηρεσιών του, παραμένει προτεραιότητα για τον ΕΦΚΑ η επιτάχυνση της εκκαθάρισης των εκκρεμών συντάξεων. Στο πλαίσιο αυτό, έχει τεθεί σε λειτουργία ο Πύργος Ελέγχου, για την παρακολούθηση της πορείας των αιτημάτων συνταξιοδότησης σε πραγματικό χρόνο. Επίσης, εντός του Νοεμβρίου ανέλαβαν σε πρώτη φάση δράση 179 πιστοποιημένοι ιδιώτες δικηγόροι και λογιστές, προκειμένου να βοηθήσουν ως εξωτερικοί συνεργάτες στην επιτάχυνση της διαδικασίας απονομής συντάξεων.

Είναι αλήθεια ότι ο ΕΦΚΑ καλείται να φέρει σε πέρας μια τεράστια και δύσκολη αποστολή, που δυσχεραίνεται από οργανωτικές παθογένειες και κακές νοοτροπίες του παρελθόντος. Τα προβλήματα αυτά, προφανώς, δεν μπορούν να λυθούν αυτόματα. Όμως, η αρχή έχει γίνει και ο ΕΦΚΑ σταδιακά μετατρέπεται, από εστία ταλαιπωρίας, σε έναν οργανισμό που σέβεται και υπηρετεί τον πολίτη.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Σχετικές δημοσιεύσεις

Στις 25 Απριλίου πληρώνει 1,2 δισ. ευρώ στους συνταξιούχους ο ΕΦΚΑ

Συνολικά 1.253.742.257,83 ευρώ θα καταβληθούν σε 2.530.742 δικαιούχους από τις 22 Απριλίου έως τις 25 Απριλίου 2025 στο πλαίσιο των προγραμματισμένων

Τι πληρώνουν e-ΕΦΚΑ και ΔΥΠΑ την εβδομάδα 31/3 έως 4/4

Κατά την περίοδο 31 Μαρτίου έως 4 Απριλίου, θα καταβληθούν 76.800.171 ευρώ σε 120.756 δικαιούχους, στο πλαίσιο των προγραμματισμένων

Ο «χάρτης» των πληρωμών από τον e-ΕΦΚΑ και τη ΔΥΠΑ έως τις 14 Φεβρουαρίου

Συνολικά 72.730.000 ευρώ θα καταβληθούν σε 62.425 δικαιούχους από τις 10 έως τις 14 Φεβρουαρίου 2025 στο πλαίσιο των προγραμματισμένων καταβολών

ΕΦΚΑ-ΔΥΠΑ: Οι πληρωμές της εβδομάδας 3-7 Φεβρουαρίου

Συνολικά 73.234.932 ευρώ θα καταβληθούν σε 81.923 δικαιούχους από τις 3 έως τις 7 Φεβρουαρίου 2025 στο πλαίσιο των προγραμματισμένων καταβολών

Από την ίδια κατηγορία δημοσιεύσεων

Νόμος 5162/24: τι ισχύει για την υποχρεωτικότητα κάλυψης των ΙΧ οχημάτων και των οχημάτων επαγγελματικής χρήσης

Σύμφωνα με τον Νόμο 5162/2024, από 1/6/25 καθίσταται υποχρεωτική η  ασφάλιση επιχειρήσεων και οχημάτων έναντι φυσικών καταστροφών. 

Τo νέο εκπαιδευτικό πρόγραμμα Ιουνίου 2025 του Ε.Ι.Α.Σ.

Επίκαιρες και ενδιαφέρουσες θεματικές επιλογές εμπεριέχει το Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα Ιουνίου 2025 του Ελληνικού Ινστιτούτου Ασφαλιστικών Σπουδών.

Υποχρεωτική ασφάλιση επιχειρήσεων για φυσικές καταστροφές: Oλιστική προσέγγιση ζητούν οι ΜμΕ

Υποχρεωτική έγινε η ασφάλιση αυτοκινήτων και επιχειρήσεων με τζίρο άνω των 500.000 ευρώ από την 1η Ιουνίου 2025, για φυσικές καταστροφές

Μήνυμα ενότητας και εμπιστοσύνης στην Ασφαλιστική Διαμεσολάβηση και Προστασία των Ασφαλισμένων

Σε κλίμα συγκίνησης, αισιοδοξίας και ενότητας για το μέλλον του ασφαλιστικού κλάδου, πραγματοποιήθηκε η τιμητική βράβευση της Προέδρου του ΣΠΑΤΕ

Δημοφιλή Άρθρα

Ροή Ειδήσεων

Νόμος 5162/24: τι ισχύει για την υποχρεωτικότητα κάλυψης των ΙΧ οχημάτων και των οχημάτων επαγγελματικής χρήσης

Σύμφωνα με τον Νόμο 5162/2024, από 1/6/25 καθίσταται υποχρεωτική η  ασφάλιση επιχειρήσεων και οχημάτων έναντι φυσικών καταστροφών. 

Εθελοντική αιμοδοσία στο insurancemarket

Στις 12 Μαΐου, το insurancemarket διοργάνωσε την πρώτη του εθελοντική αιμοδοσία στα γραφεία του, με τη συμμετοχή εργαζομένων, φίλων και συγγενών

Δ. Νοδάρος, NN Hellas: Τα εντυπωσιακά αποτελέσματα, η συμφωνία επιτυχίας… (οι μουσικοί και ο μαέστρος!)

Στα πολύ εντυπωσιακά αποτελέσματα που κατέγραψε η NN Hellas για ακόμη μια χρονιά αναφέρθηκε ο κ. Διονύσης Νοδάρος, Γενικός Διευθυντής Πωλήσεων

Φ. Μιχάλη: Θα συνεχίσουμε να είμαστε στην πρώτη θέση με αξιοπιστία και με δύναμη

Στην κατάμεστη αίθουσα του Κέντρου Πολιτισμού «Ελληνικός Κόσμος» διεξήχθη την Δευτέρα το Ετήσιο Συνέδριο Πωλήσεων της ΝΝ Ηellas.

Allianz: Οι γεωπολιτικές εντάσεις αυξάνουν τους κινδύνους για τον παγκόσμιο ναυτιλιακό κλάδο

Έκθεση «Allianz Safety and Shipping Review 2025»: Η εμπορική σύγκρουση μεταξύ Η.Π.Α. και Κίνας, καθώς και αύξηση του «σκιώδους στόλου»