back to top
20 C
Athens
Σάββατο 23 Νοεμβρίου 2024

Πότε δεν φταίει ο εκ του “stop” κινούμενος σε σύγκρουση οχημάτων

 O  οδηγός που έχει στην πορεία του την πινακίδα «SΤ0Ρ» οφείλει να παραχωρεί προτεραιότητα στον, μη εκ του «STOP», αλλά η προτεραιότητά του επί της κυρίας οδού κινούμενου δεν είναι απόλυτη, δηλαδή δεν του ανήκει σε οποιαδήποτε απόσταση από της διασταυρώσεως και αν ευρίσκεται τη στιγμή της προβολής του εξερχόμενου εκ της δευτερευούσης οδού αυτοκινήτου. Τούτο διότι είναι προφανές ότι κάποτε δικαιούται να διέλθει από τη διασταύρωση και ο εκ του «SΤ0Ρ» κινούμενος οδηγός, όταν δηλαδή μετά από έλεγχοθα διαπιστώσει ότι η διασταύρωση είναι ελεύθερη.

  Ελεύθερη νοείται η διασταύρωση όταν τα μη εκ του «SΤ0Ρ» κινούμενα οχήματα, (δηλ. τα έχοντα προτεραιότητα), βρίσκονται σε τέτοια απόσταση απ’ αυτήν, που με το επιτρεπόμενο εκάστοτε ανώτατο όριο ταχύτητας, να μην προλαβαίνουν να φτάσουν σ’ αυτήν, ενώ αντιθέτως ο εκ του «SΤ0Ρ» κινούμενος οδηγός προλαβαίνει να διέλθει.

- Advertisement -

 Στην προκειμένη περίπτωση κρίθηκε ότι  ο εκ του STOP κινούμενος οδηγός

δεν παραβίασε την πινακίδα SΤΟΡ, αλλά εισήλθε κατά 3,50 μέτρα στο ρεύμα πορείας του έχοντος προτεραιότητα καθέτως κινουμένου, καθότι  ήταν αδύνατο να ελέγξει την κίνηση στην οδό αυτή λόγω σταθμευμένου στην αριστερή πλευρά του οχήματος.  Επειδή δε άκουσε  τον θόρυβο και  αντιλήφθηκε τη μηχανή του καθέτως κινουμένου οδηγού, ακινητοποιήθηκε, αφήνοντας ελεύθερο περιθώριο 3,40 μέτρων για την ασφαλή διέλευσή της, χωρίς να καταλάβει όλο το πλάτος του ρεύματος και να φράξει εντελώς την πορεία του. Αντιθέτως κρίθηκε ότι ο έχοντας προτεραιότητα οδηγός της μοτοσυκλέτας κινούμενος με ταχύτητα κατά πιθανολόγηση τουλάχιστον 50 – 55 χιλιομέτρων ανά ώρα, αιφνιδιάστηκε, πανικοβλήθηκε ενδεχομένως και θεώρησε προφανώς ότι ο εκ του STOP κινούμενος, δεν θα σταματήσει, αλλά θα συνεχίσει και θα του φράξει εντέλει την πορεία. Για τον λόγο αυτόν τροχοπέδησε απότομα τη μηχανή του, που είχε φθαρμένο το πίσω ελαστικό της και άρα ελλιπή πρόσφυση στο οδόστρωμα, εν συνεχεία έχασε τον έλεγχο αυτής και πλαγιολίσθησε σε μήκος 2,90 μέτρων επί του οδοστρώματος, με αποτέλεσμα να προσκρούσει τελικά μαζί με τη μηχανή στον μπροστινό αριστερό τροχό του ακινητοποιημένου αυτοκινήτου του  καθ’ ου και να εξοστρακιστεί διαγωνίως στο απέναντι αριστερό της πορείας του πεζοδρόμιο.

- Advertisement -

 

Αγωγή Ασφαλιστικών Μέτρων

Προϋποθέσεις ΠαραδεκτΗ  λήψη ασφαλιστικών μέτρων επιτρέπεται  και  διατάσσεται  σε  περίπτωση  υπάρξεως  επικειμένου  κινδύνου, ο  οποίος  απειλεί το επίδικο δικαίωμα  ή  απαίτηση  και  προς  αποτροπή  αυτού  ή  σε περίπτωση  συνδρομή ς  επειγούσης  περιπτώσεως,  η  οποία επιβάλλει την  ταχεία  και  άμεση  λ ήψη  δικαστικών  προφυλακτικών  μέτρων  πριν – ή  κατά  τη  διάρκεια  της  τακτικής  διαγνωστικής  δίκης. Όταν  το  ασφαλιστικό  μέτρο  αποσκοπεί  ή  έχει  ουσιαστικό  αντικείμενο  την       π ροσωρινή  επιδίκαση απαιτήσεων, η επείγουσα  περίπτωση  συνίσταται  στην  απορία  του  αιτούντος.

  Εν προκειμένω  απορρίπτεται το αίτημα όσον αφορά την καταβολή δαπανών για νοσήλια, αμοιβή αποκλειστικής νοσοκόμου και αποθετικής ζημίας, διότι δεν αναφέρεται, πράγμα που απαιτείται για τη νομιμότητα των αιτημάτων προσωρινής επιδίκασης δαπανών και αποζημίωσης που αφορούν το πριν την αίτηση διάστημα,  αν για την κάλυψή τους ο αιτών προέβη σε δανεισμό (από συγγενείς ή φίλους) και αν αυτά οφείλονται ακόμη.

 Δεκτό το αίτημα που αφορά αποθετική ζημία για το χρονικό διάστημα τουλάχιστον ενός έτους ακόμη (μετά την κατάθεση της αίτησης ασφαλιστικών μέτρων) που θα αδυνατεί ο ενάγων να εργάζεται και να καλύπτει τα έξοδα αποθεραπείας του, αλλά και να συνεισφέρει στη διατροφή της οικογένειας του.

 

Σχόλια – Παρατηρήσεις

 

1.Σύγκρουση καθέτως Κινουμένων – Ανυπαίτιος ο εκ του STOP

Αποκλειστική Υπαιτιότητα του Μη εκ του ΣΤΟΠ,  Ανυπαίτιος ο εκ του ΣΤΟΠ. Αποδεικτικά στοιχεία, και η χωρίς όρκο κατάθεση του διαδίκου,και οι Φωτογραφίες και η έκθεση Πραγματογνωμοσύνης του Πραγματογνώμονος του Ασφαλιστού. Εφ.Αθ.3208/1992, ΕΣυγκΔ 1993/155.

 

ΣΣ  Έξοχη η άποψη της κατωτέρω δημοσιευόμενης απόφασης ότι και ο εκ του STOP προερχόμενος οδηγός πρέπει να έχει τη δυνατότητα κάποτε να εισέλθει στη διασταύρωση, υπό την αναγκαστική προϋπόθεση βέβαια ότι, η διασταύρωση είναι ελεύθερη από την κίνηση των εχόντων προτεραιότητα κινουμένων. Οριοθετείτε δε και η έννοια της ελεύθερης διασταύρωσης, όταν τα μη εκ του «SΤ0Ρ» κινούμενα οχήματα, (δηλ. τα έχοντα προτεραιότητα), βρίσκονται σε τέτοια απόσταση απ’ αυτήν, που με το επιτρεπόμενο εκάστοτε ανώτατο όριο ταχύτητας, να μην προλαβαίνουν να φτάσουν σ’ αυτήν, ενώ αντιθέτως ο εκ του «SΤ0Ρ» κινούμενος οδηγός προλαβαίνει να διέλθει.  Άλλωστε η προτεραιότητας οριοθετείται στην περίπτωση της ταυτόχρονης εισόδου στο τετράγωνο της διασταύρωσης των οχημάτων. Την έννοια της ταυτόχρονης εισόδου κατά ορθότερη ερμηνευτική προσέγγιση μπορούμε να την μεταθέσουμε στη ταυτόχρονη άφιξη βάσει της ταχύτητας των οχημάτων στο νοητό σημείο της  συνάντησής τους καθέτως επί της διασταύρωσης, όπου λαμβάνει χώρα η σύγκρουση. Και τούτο διότι αυτό είναι συνάρτηση όχι μόνο της ταχύτητας της κίνησης των οχημάτων κατά την άφιξή τους στη διασταύρωση, αλλά και των αποφευκτικών της συγκρούσεως ενεργειών των οδηγών (τροχοπέδηση αποφευκτικοί ελιγμοί κλπ), οπότε αναγκαίως μεταβάλλονται και τα κριτήρια του ποιος φθάνει πρώτος και επί του δικαιώματος της προτεραιότητας. Βλ. Σχετικώς Ερμηνεία ΚΟΚ Ον.Ονουφριάδη έκδοση 2005, Σελ.378, 381 επ.

 Η παραβίαση του STOP αυτή καθ΄αυτή δεν αρκεί για την καταδίκη αλλά απαιτείται η δυνατότητα τήρησης της υποχρέωσης επιμελείας – κατά κρίση αντικειμενική, (δυνατότητα πρόβλεψης και αποφυγής), ΑΠ1420/1983, . σχετικώς ΕΣυγκΔ 1984/451.

 Ομοίως Ανυπαίτιος ο εκ του STOP διότι εστάθμευσε και ήλεγξε Εφ.Αθ.3622/1986, ΕΣυγκΔ 1984/218, Εφ.Αθ.11206/1980, ΕΣυγκΔ 1982/16, Μον.Πρ.Αθ. 2034/1984 ΕΣυγκΔ 1984/461, Μον.Πρ.Θεσ.4698/1984, ΕΣυγκΔ 1985/453.

 

Πηγή: Επιθεώρηση Συγκοινωνιακού Δικαίου -Τράπεζα Νομικών Πληροφοριών ο Σόλων

Περισσότερες πhttp://www.esd.gr/ληροφορίες θα βρείτε εδώ

Σχετικές δημοσιεύσεις

Σωματικές βλάβες – Σπληνεκτομή – Ηθική βλάβη 100.000 ευρώ – Ηθική βλάβη εμμέσως ζημιωθέντος – Αποζημιωτέα υπό προϋποθέσεις

Σύγκρουση αντιθέτως κινουμένων ΙΧΕ και μοτοσικλέτας - Μετά σχετικού σημειώματος Αθαν. Κρητικού, Αντιπροέδρου ΑΠ ετ.

Παράταση με νόμο της παραγραφής φορολογικών αξιώσεων του Δημοσίου – Πότε είναι αντισυνταγματική

Σε πενταετή παραγραφή υπόκειται το δικαίωμα του Δημοσίου για επιβολή ΦΠΑ

Υποβολή χωριστής δήλωσης φόρου εισοδήματος συζύγου

Υποβολή χωριστής δήλωσης φόρου εισοδήματος του συζύγου από τη σύζυγό του (με την οποία συμβιώνει), για τα εισοδήματα του ίδιου - Πότε υπάρχει φορολογική διαφορά υπαγόμενη στην αρμοδιότητα των τακτικών διοικητικών δικαστηρίων και πότε ακυρωτική διαφορά υπαγόμενη εν προκειμένω στην αρμοδιότητα του ΣτΕ

Από την ίδια κατηγορία δημοσιεύσεων

“Ξεκλειδώνεται” πολύτιμη ρευστότητα για τις επιχειρήσεις , δημιουργώντας ανάπτυξη

Νέα αυξημένα όρια εγγυητικών επιστολών που 'ξεκλειδώνουν' μεγάλη ρευστότητα για τις Μικρομεσαίες επιχειρήσεις λάνσαρε η “Karavias Underwriting Agency

Νέα ψηφιακά εργαλεία στη μάχη κατά της φοροδιαφυγής το 2025

Eναρξη λειτουργίας μιας σειράς ψηφιακών εργαλείων με στόχο τον περαιτέρω εκσυγχρονισμό της φορολογικής διοίκησης

Οι νέοι ορίζοντες που ανοίγονται για την ΕΥΡΩΠΗ ΑΕΓΑ από τις αρχές 2025 

Η επιχειρηματική δικαίωση του Ν. Μακρόπουλου ως βασικού μετόχου και  σε έναν μεγάλο όμιλο  

Οι τρεις προτάσεις της ΕΑΔΕ στο υπ. Εθνικής Οικονομίας & Οικονομικών

Η ΕΑΔΕ κρίνει αναγκαίατ η διεύρυνση της ασφαλιστικής κάλυψης οχημάτων με την προσθήκη των κινδύνων από σεισμό και χαλαζόπτωση

Δημοφιλή Άρθρα

Ροή Ειδήσεων

“Ξεκλειδώνεται” πολύτιμη ρευστότητα για τις επιχειρήσεις , δημιουργώντας ανάπτυξη

Νέα αυξημένα όρια εγγυητικών επιστολών που 'ξεκλειδώνουν' μεγάλη ρευστότητα για τις Μικρομεσαίες επιχειρήσεις λάνσαρε η “Karavias Underwriting Agency

Γ. Χατζηθεοδοσίου: “Σοκ και δέος. Να το δούμε να γίνεται πράξη”

Mε ανακοίνωσή του, ο πρόεδρος του Ε.Ε.Α και Επίτιμος Διδάκτορας ΠΑ.ΠΕΙ. κ. Γιάννης Χατζηθεοδοσίου χαιρέτισε τις ανακοινώσεις διά στόματος πρωθυπουργού

Η ERGO Μεγάλος Χορηγός του ΣΕΓΑΣ και του 41ου Αυθεντικού Μαραθωνίου Αθήνας

Η ERGO Ασφαλιστική, σταθερός υποστηρικτής του ΣΕΓΑΣ και του δρομικού κινήματος από το 2011, έδωσε για μία ακόμα φορά δυναμικό «παρών» στον 41ο Αυθεντικό Μαραθώνιο της Αθήνας

Ν. Σπυράτος, ERGO: Η ασφαλιστική διείσδυση στις ΜμΕ είναι εξαιρετικά χαμηλή

Στη σύγχρονη, ψηφιακή εποχή, στην οποία η χρήση του Διαδικτύου και των νέων τεχνολογιών αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινής ζωής,

Νέα ψηφιακά εργαλεία στη μάχη κατά της φοροδιαφυγής το 2025

Eναρξη λειτουργίας μιας σειράς ψηφιακών εργαλείων με στόχο τον περαιτέρω εκσυγχρονισμό της φορολογικής διοίκησης