Η καινοτομία και η επένδυση σε νέες τεχνολογίες αποτελούν σήμερα μονόδρομο για τις ασφαλιστικές επιχειρήσεις. Οι νέες ψηφιακές τεχνολογίες συνδράμουν στη μείωση του κόστους της επιχείρησης, στην αύξηση της παραγωγικότητάς της, στη σωστή παρακολούθηση του ανταγωνισμού και στην αποτελεσματική της επικοινωνία με τον πελάτη. Ο ψηφιακός ανασχηματισμός επιτρέπει στις ασφαλιστικές επιχειρήσεις να προσδιορίσουν επακριβώς: ποιος είναι ο πελάτης, ποιο είναι το προφίλ του, ποιες οι ανάγκες του καθώς και με ποιον τρόπο μπορούν να επικοινωνήσουν με τον πελάτη καλύτερα.
Είναι γεγονός ότι ο τεχνολογικός μετασχηματισμός της ασφαλιστικής αγοράς ξεκίνησε. Ο κλάδος εισέρχεται σε μια νέα εποχή, την οποία τη χαρακτηρίζουν νέες υπηρεσίες και προϊόντα και νέα επιχειρηματικά μοντέλα. Μέσα στα επόμενα χρόνια, θα έχουν ολοκληρωθεί οι αλλαγές που δρομολογούνται στον κλάδο, κυρίως λόγω του cloud και του Internet of Things (IoT). Σημαντικό είναι επίσης το θέμα της ασφάλειας των δεδομένων στον κλάδο, με το δεδομένο ότι οι κυβερνοεπιθέσεις (cyber crime) διαρκώς αυξάνονται σε συχνότητα και σφοδρότητα.
Η συνήθης πρακτική των ασφαλιστικών εταιρειών, σύμφωνα με το ρεπορτάζ του iw –σε τεχνολογικό υπόβαθρο– είναι η υιοθέτηση διαφορετικών και ετερογενών συστημάτων (Underwriting, Claims Management, Back Office, Web Portal), τα οποία επικοινωνούν ετεροχρονισμένα μεταξύ τους με «γέφυρες» (Interfaces). Αυτό έχει ως συνέπεια οι επιχειρήσεις να μη διαθέτουν την αμεσότητα και την απαραίτητη αξιοπιστία στη ζητούμενη πληροφόρηση. Έτσι, δεν δίνεται η δυνατότητα στην εταιρεία να συστήσει με σχετική ευκολία νέα ασφαλιστικά προϊόντα ή καμπάνιες (γιατί τα επιμέρους υποσυστήματα απαιτούν ανάπτυξη και παραμετροποίηση), καθώς και βελτιώσεις ή αλλαγές (οι οποίες συνήθως απαιτούν σημαντικό χρόνο, ενώ όταν είναι πλέον έτοιμες, η επιχειρηματική ευκαιρία έχει παρέλθει).
Ελενα Ερμείδου