back to top
23.7 C
Athens
Τρίτη 9 Σεπτεμβρίου 2025

Επενδύοντας στην ανθρώπινη πλευρά της ασφάλισης

του Παύλου Κασκαρέλη,   Αντιπροέδρου και Διευθύνοντος Συμβούλου, Υδρόγειος Ασφαλιστική

 

- Advertisement -

Η ερώτηση είναι: Θα έπρεπε; Αξίζει και μπορούν οι ασφαλιστικές εταιρείες να συνεχίσουν να επενδύουν στα ανθρώπινα «στοιχεία» της ασφάλισης – ανθρώπινα δίκτυα, ανθρώπινη επαφή, επικοινωνία, εκπαίδευση, κινητοποίηση, συναίσθημα- και με ποιον τρόπο, τη στιγμή που η υψηλή τεχνολογία και ο αυτοματισμός που αυτή συνεπάγεται μοιάζουν η απόλυτη προτεραιότητα της εποχής μας;

Πολλά τα πλεονεκτήματα της τεχνολογίας. Και αδιαμφισβήτητα. Ταχύτητα, εξοικονόμηση κόστους, αυτοματοποίηση, άμεση πρόσβαση στην πληροφορία, γρήγορη ανάλυση δεδομένων, κ.ο.κ. Σε έναν εντελώς δια-δικτυωμένο κόσμο, η συζήτηση για το μέλλον της ασφαλιστικής βιομηχανίας περιστρέφεται κατά κόρον γύρω από το πώς αυτή μπορεί, ακολουθώντας το παράδειγμα άλλων κλάδων, να εκμεταλλευτεί τις ευκαιρίες και να αντιμετωπίσει τις προκλήσεις που δημιουργούνται από τις αλλαγές στη συμπεριφορά των καταναλωτών και τις νέες τεχνολογίες αιχμής.

- Advertisement -

Ποια όμως η θέση των ανθρώπινων δικτύων μέσα σ’ αυτό το τοπίο; Μπορεί ο επαγγελματίας της ασφάλισης σήμερα να διατηρήσει και – κυρίως – να ενισχύσει το ρόλο του – όχι απλώς ως «πωλητή» ή «διαχειριστή συμβολαίων» – αλλά ως συμβούλου, που βρίσκεται δίπλα στον πελάτη για να ακούσει ανάγκες, να προτείνει λύσεις, να εμφυσήσει εμπιστοσύνη, να εμπνεύσει, να καθοδηγήσει; Ή ο καταναλωτής αναζητά απλώς ευκολία, ταχύτητα, απόλυτο έλεγχο των επιλογών του;

Και τα δύο παραπάνω είναι κατά κάποιον τρόπο αλήθεια. Από τη μια, οι νέες γενιές καταναλωτών «οδηγούν» σήμερα την αγορά στην παροχή πιο αυτοματοποιημένων, self-service ψηφιακών λύσεων. Οι ασφαλιστικές τους ανάγκες, ωστόσο, ωριμάζουν σταδιακά και γίνονται πιο σύνθετες. Έρευνες δείχνουν ότι, ενώ αυτοί αναζητούν και συγκρίνουν ασφαλίσεις στο διαδίκτυο, όταν καλούνται να πάρουν πιο περίπλοκες αποφάσεις ή όταν το ουσιαστικό πρόβλημα (η ζημιά) προκύψει, στρέφονται στον ασφαλιστή τους για εμπεριστατωμένη συμβουλή, υποστήριξη, καθοδήγηση. Αλλά ακόμα και όταν αυτό συμβεί, οι προσδοκίες τους διαφέρουν από αυτές των προηγούμενων γενεών. Αναζητούν δηλαδή ταχύτητα, ευκολία, εξοικείωση με τους νέους τρόπους επικοινωνίας, με άλλα λόγια, έναν επαγγελματία που «μιλάει» με τους όρους της εποχής τους και είναι όχι μόνο ασφαλιστικά αλλά και τεχνολογικά ενημερωμένος.

Έναν τέτοιο επαγγελματία του «μέλλοντος» έχουμε ανάγκη και οι ασφαλιστικές εταιρείες που στηρίζουμε και στηριζόμαστε στα ανθρώπινα δίκτυα. Γι’ αυτό πιστεύουμε ότι αξίζει να επενδύσουμε στα στοιχεία εκείνα – τεχνολογικά εργαλεία, συστήματα, εκπαίδευση, ενημέρωση, υπηρεσίες – που «εξοπλίζουν» τους ασφαλιστές μας, τους απαλλάσσουν από γραφειοκρατικές διαδικασίες, τους επιτρέπουν να εστιάσουν στην καλύτερη εξυπηρέτηση των πελατών τους και να επιτελέσουν το ανθρώπινο έργο τους, σύμφωνα όμως με τις απαιτήσεις της εποχής (άμεσα – εύκολα – παντού!).

Συμπέρασμα : Οι ασφαλιστικές εταιρείες που πιστεύουμε και επενδύουμε στα έμψυχα δίκτυα οφείλουμε να κατανοήσουμε τους προβληματισμούς της νέας εποχής και να προσπαθήσουμε να πετύχουμε μία σωστή εξισορρόπηση των προτεραιοτήτων μας. Δηλαδή, να αναζητήσουμε νέους, καινοτόμους τρόπους που αξιοποιούν τα στρατηγικά πλεονεκτήματα της τεχνολογίας ενώ ταυτόχρονα εμπλουτίζουν το δημιουργικό ρόλο των ανθρώπων – συνεργατών μας και αγγίζουν τις ουσιαστικές, ανθρώπινες ανάγκες των πελατών μας.

 

Σχετικές δημοσιεύσεις

Υδρόγειος Ασφαλιστική: Υπέρβαση συμβολαίου για τον «κάπτεν Σπύρο» των Κυθήρων

Πώς μια εταιρεία μπορεί να σταθεί πλάι στον ασφαλισμένο της ξεπερνώντας τα στενά όρια ενός συμβολαίου

Η Υδρόγειος Ασφαλιστική ενισχύει τις υπηρεσίες ταξιδιωτικής κάλυψης

Οι καλύψεις περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων ατυχήματα, απώλεια αποσκευών και καθυστερήσεις, ενώ έμφαση δίνεται στην αστική ευθύνη των ταξιδιωτών

Στον «αέρα» η καμπάνια της Υδρογείου Ασφαλιστικής: «Η ασφάλειά σου δεν περιμένει»

Με το σύνθημα «Ασφάλεια με ανθρώπινο πρόσωπο», η Υδρόγειος επενδύει στη σχέση εμπιστοσύνης που χτίζει διαχρονικά με τους ασφαλισμένους της

Διακοπές: Βρείτε το σπίτι όπως το αφήνετε, με τις συμβουλές της Υδρογείου Ασφαλιστικής

Για να απολαύσουμε τις καλοκαιρινές διακοπές, είναι σημαντικό να έχουμε το κεφάλι μας ήσυχο για την ασφάλεια του σπιτιού μας όσο θα λείπουμε

Από την ίδια κατηγορία δημοσιεύσεων

Kaspersky: Πάνω από τους μισούς υπολογιστές εξακολουθούν να λειτουργούν με Windows 10

Πολλά τα κενά ασφαλείας, καθώς μόλις το 33% των χρηστών έχουν αναβαθμίσει τις συσκευές τους του στην πιο πρόσφατη έκδοση του λειτουργικού

Νέα εκστρατεία υποκλοπής στοιχείων σύνδεσης μέσω Facebook

Από τα τέλη Αυγούστου η Kaspersky έχει εντοπίσει και στην Ελλάδα κακόβουλη εκστρατεία που αξιοποιεί το λογισμικό infostealer StealC v2 και μηνύματα Facebook

Την ανησυχητική κλιμάκωση των επιθέσεων ransomware στην Ευρώπη καταγράφει νέα έρευνα

Οι κυβερνοεγκληματίες εστιάζουν σταθερά την προσοχή τους σε οργανισμούς όπου η διακοπή λειτουργίας κοστίζει ακριβά και η αποκατάσταση είναι δύσκολη

Με το NP PORTAL 2.0 η NP Ασφαλιστική αναβαθμίζει την ψηφιακή εμπειρία των συνεργατών της

Η νέα πλατφόρμα συνεργατών της NP Ασφαλιστικής καθιστά τη διαχείριση παραγωγής ακόμη πιο ευχάριστη και αποτελεσματική

Δημοφιλή Άρθρα

Ροή Ειδήσεων

Σεισμός 5,2 Ρίχτερ λίγο μετά τα μεσάνυχτα στα ανοιχτά των Στύρων Ευβοίας

Ο ισχυρός σεισμός έγινε αισθητός σε όλη την Αττική, στην Κορινθία και άλλες περιοχές

«Πρόσβαση για όλους: ψηφιακές λύσεις με ανθρώπινο πρόσωπο» παρουσίασαν οι αρμόδιοι υπουργοί στη ΔΕΘ

Το Υπ. Ψηφιακής Διακυβέρνησης, σε συνεργασία με το Υπ. Πολιτικής Προστασίας, την ΚΕΔΕ και το Παν. Πατρών, υλοποιεί νέα πλατφόρμα για την προστασία των ΑμεΑ

RVS2025 – Howden Re: Οι παρανοήσεις της ασφαλιστικής αγοράς

Οι (αντ)ασφαλιστές στο Μόντε Κάρλο συνδέουν την παράμετρο της τεχνητής νοημοσύνης με βασικά θέματα της αγοράς αλλά και ορισμένες παρανοήσεις

Mega Brokers – Karavias Undewriting Agency: Μέχρι 9/9 δεκτές συμμετοχές για εκπαίδευση στην ασφάλιση Airbnb

Μεγάλη η σημασία της συγκεκριμένης εκπαίδευσης, δεδομένου ότι από 1ης Οκτωβρίου 2025 δημιουργείται μια νέα αγορά

Η εξειδίκευση των μέτρων της ΔΕΘ από την ηγεσία του Υπουργείου Οικονομικών – Βίντεο

Το υπουργείο κάνει λόγο για τη μεγαλύτερη μείωση φόρων στη μεταπολίτευση - Δείτε το βίντεο και τους σχετικούς πίνακες