Την ώρα που οι μεγάλοι τεχνολογικοί κολοσσοί απασχολούν το κοινό και την αγορά με πληθώρα νέων καινοτομιών – υπηρεσιών, το ερώτημα που αναδύεται είναι αν απειλούνται οι παραδοσιακές ασφαλιστικές εταιρείες από τις εξελίξεις αυτές.
Σε σχετική έρευνα των καταναλωτών για το 2022 στο Ηνωμένο Βασίλειο, η GlobalData εξέτασε τα σενάρια αυτά και σύμφωνα με τα αποτελέσματα, περισσότεροι από ένας στους τέσσερις των ερωτηθέντων στην έρευνα δήλωσαν ότι θα ήταν έτοιμοι να αγοράσουν την ασφάλιση κατοικίας τους από την Google, ενώ η Amazon και οι προμηθευτές ενέργειας σημείωσαν επίσης καλά αποτελέσματα.
«Η ψηφιακή επιτάχυνση που παρατηρήθηκε λόγο της πανδημίας και η αυξημένη χρήση έξυπνων συσκευών καταδεικνύει ότι οι εταιρείες τεχνολογίας αποτελούν πραγματική απειλή για τους ασφαλιστές, αφού αξιοποιώντας τις ψηφιακές τους δεξιότητές και εκμεταλλευόμενοι την ισχυρή τους αναγνωσιμότητα, μπορούν να προσελκύσουν πελάτες», εξηγεί η GlobalData.
Φυσικά, η Google και η μητρική της Alphabet έχουν ήδη εισέλθει στον ασφαλιστικό χώρο μέσω διαφόρων συνεργασιών. Μεταξύ αυτών περιλαμβάνονται επενδύσεις σε insurtech εταιρείες, η έναρξη συνεργασίας με τον αντασφαλιστικό κολοσσό Swiss Re και επίσης την υποστήριξη του πρώτου πλήρως ψηφιακού και αλγοριθμικά καθοδηγούμενου συνδικάτου των lloyd’s.
“Στην πραγματικότητα, φαίνεται ότι αυτοί οι παίκτες θα αναζητήσουν να έρθουν ως συνεργάτες για τους ασφαλιστές και να προσφέρουν την τεχνολογία για να βοηθήσουν τα προϊόντα. Ωστόσο, η GlobalData διαπίστωσε ότι εάν αυτές οι εταιρείες αποφάσιζαν να προσφέρουν ασφαλιστικά προϊόντα απευθείας στους καταναλωτές, ένα σημαντικό ποσοστό θα τα έβλεπε με θετικό μάτι, οπότε η απειλή για τους παραδοσιακούς ασφαλιστές υπάρχει”, σημειώνει ο Carey-Evans, ανώτερος Αναλυτής Ασφαλίσεων στην GlobalData