Θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε ότι στις 13 Μαρτίου, σε σύνοδο Oλομέλειας, το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο (ΕΚ) υιοθέτησε την τοποθέτησή του στην οδηγία για την εναλλακτική επίλυση καταναλωτικών διαφορών (ΕΕΔ) με 605 ψήφους υπέρ, 7 κατά και 13 αποχές.
Στόχος της οδηγίας είναι να διευκολύνει τη δυνατότητα των καταναλωτών να υποβάλλουν καταγγελίες κατά εμπόρων, αυξάνοντας παράλληλα τη συμμετοχή των επιχειρήσεων στην εξωδικαστική επίλυση διαφορών. Το κείμενο διευκολύνει επίσης την επικοινωνία μεταξύ καταναλωτών και εμπόρων, προκειμένου να συμβάλει στον εξορθολογισμό της διαδικασίας επίλυσης διαφορών.
Οι βουλευτές της Oλομέλειας δεν άλλαξαν ουσιαστικά τη θέση που είχε συμφωνηθεί σε επίπεδο της Επιτροπής IMCO (Internal Market and Consumer Protection), εκτός από το ότι οι φορείς ΕΕΔ θα πρέπει πλέον να καταγράφουν τους εμπόρους που αρνούνται συστηματικά ή αδικαιολόγητα να συμμορφωθούν με τα αποτελέσματα των διαδικασιών ΕΕΔ. Ως εκ τούτου, ο έμπορος θα πρέπει να παράσχει γραπτή αιτιολόγηση.
Οι ευρωβουλευτές υιοθέτησαν επίσης μία δεύτερη έκθεση σχετικά με τη διακοπή της πλατφόρμας ηλεκτρονικής επίλυσης διαφορών (Online Dispute Resolution Platform – ODR), η οποία θα πρέπει να αντικατασταθεί από άλλο ψηφιακό εργαλείο. Αυτό το ψηφιακό εργαλείο θα συνεχίσει να παρέχει πληροφορίες στους καταναλωτές σχετικά με τις διαδικασίες εναλλακτικής επίλυσης διαφορών.
Σε συνέχεια της τοποθέτησης του ΕΚ, το Συμβούλιο θα πρέπει να υιοθετήσει την θέση του επί του κειμένου πριν από την έναρξη των τριμερών διαλόγων.