back to top
21.3 C
Athens
Παρασκευή 22 Νοεμβρίου 2024

“Mπλόκο” στις πωλήσεις πετρελαιοκίνητων λόγω ηλεκτροκίνησης

Αλλάζουν τα δεδομένα για τα πετρελαιοκίνητα οχήματα στην Ευρώπη, καθώς οι αυτοκινητοβιομηχανίες στρέφουν όλο και περισσότερο το ενδιαφέρον τους προς την ηλεκτροκίνηση. Αυτό έχει ως συνέπεια το μεγαλύτερο εργοστάσιο κινητήρων ντίζελ στον κόσμο στο Tremery, στην ανατολική Γαλλία, να υποβάλλεται σε ριζική αναθεώρηση, ώστε πολύ σύντομα να κατασκευάζει ηλεκτρικούς κινητήρες.

Η παραγωγή ηλεκτρικών κινητήρων στο Tremery θα διπλασιαστεί σε περίπου 180.000 το 2021, ενώ η παραγωγή έχει προγραμματιστεί να φτάσει τις 900.000 το χρόνο έως το 2025.

- Advertisement -

Είναι δεδομένο ότι η ζήτηση για αυτοκίνητα ντίζελ έχει μειωθεί από την επομένη του σκανδάλου το 2015, ενώ οι αυστηροί νέοι κανονισμοί της ΕΕ επιβάλλουν πρόστιμα σε πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες, λόγω της υπέρβασης των ορίων εκπομπών ρύπων. Αν και οι εκπομπές ρύπων των σύγχρονων πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων είναι ως ένα βαθμό λιγότερες από τα βενζινοκίνητα, εντούτοις η στροφή των κατασκευαστών είναι εμφανέστατη, βγάζοντας στην παραγωγή πολλές ηλεκτροκίνητες εκδόσεις.

Με την πανδημία να πλήττει όλη την υφήλιο, οι πωλήσεις των αυτοκινήτων έχουν μειωθεί σε μεγάλο βαθμό. Ωστόσο οι αντίστοιχες πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων δείχνουν να κρατούν μεγάλο μερίδιο, έχοντας αυξητική τάση, όπως έγινε και στην Ελλάδα όπου τον Δεκέμβριο του 2020 οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων ξεπέρασαν το 10% του συνόλου των πωλήσεων. Άλλωστε για πολλούς αναλυτές το 2021 πρόκειται να είναι καθοριστική χρονιά, όπου θα έχουμε την πρώτη πραγματική μετάβαση από τα συμβατικά αυτοκίνητα στα ηλεκτρικά.

- Advertisement -

Από την άλλη δεν θα πρέπει να παραγνωρίσουμε ότι η κατασκευή ενός ηλεκτροκινητήρα απαιτεί λιγότερο χρόνο για να ολοκληρωθεί σε σχέση με έναν κινητήρα εσωτερικής καύσης. Και ο προβληματισμός είναι τι θα γίνει με το εργατικό δυναμικό των αυτοκινητοβιομηχανιών που πιθανόν θα είναι υπεράριθμο μετά από κάποιο χρονικό διάστημα. Ο προγραμματισμός για τις περισσότερες εταιρείες είναι ότι η μείωση των εργατικού δυναμικού θα έρθει σταδιακά, καθώς οι εργαζόμενοι θα συνταξιοδοτούνται χωρίς να αντικαθίστανται.

Ο ιδιοκτήτης της Tremery, Stellantis, που δημιουργήθηκε στις 16 Ιανουαρίου από την συγχώνευση της PSA και της FCA για να βοηθήσει στην αντιμετώπιση των αλλαγών στη βιομηχανία, δήλωσε ότι δεν θα κλείσει τα εργοστάσια και θα επιδιώξει να προστατεύσει τις θέσεις εργασίας. Ωστόσο, ορισμένοι Ευρωπαίοι αναλυτές επισημαίνουν ότι θα γίνουν μεγάλες περικοπές για να πραγματοποιήσουν οι εταιρείες τις επενδύσεις που απαιτούνται, ώστε να καλυφθούν οι ανάγκες για την ηλεκτροκίνηση. Για παράδειγμα εκτιμάται ότι μόνο στην Γαλλία περισσότερες από 15.000 θέσεις εργασίας που συνδέονται με το ντίζελ διατρέχουν κίνδυνο από τις 400.000 που σήμερα απασχολούνται από τη βιομηχανία στο σύνολό της.

Ένα γερμανικό ερευνητικό ινστιτούτο εργασίας, υπολογίζει ότι η άφιξη των ηλεκτρικών οχημάτων θα μπορούσε να απειλήσει 100.000 θέσεις εργασίας στη Γερμανία ή καλύτερα περίπου μία στις οκτώ θέσεις εργασίας στη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία.

Άξιο λόγου είναι ότι τουλάχιστον 20 μοντέλα αυτοκινήτων δεν θα προσφέρουν πλέον εκδόσεις ντίζελ το 2021, από το Polo της Volkswagen και το Scenic της Renault έως το Micra της Nissan και το Civic της Honda, την ίδια στιγμή που μέσα στο έτος περιμένουμε δεκάδες ακόμη ηλεκτρικές εκδόσεις.

Το ευχάριστο στον τομέα των πωλήσεων είναι ότι διαρκώς αυξάνεται το ενδιαφέρον των καταναλωτών για ηλεκτρικά οχήματα. Τον Σεπτέμβριο, οι καταχωρήσεις ηλεκτροκίνητων οχημάτων στην ΕΕ (ηλεκτρικά, υβριδικά plug-in ή υβριδικά) ξεπέρασαν τις ταξινομήσεις των πετρελαιοκίνητων οχημάτων, σύμφωνα με τα στοιχεία της JATO. Οι πωλήσεις στην ΕΕ υβριδικών οχημάτων πλήρως ηλεκτρικών και plug-in αυξήθηκαν κατά 122% το πρώτο εννιάμηνο του 2020, σε μια εποχή που οι συνολικές πωλήσεις οχημάτων μειώθηκαν 29%, λόγω της πανδημίας.

Όλα αυτά, όταν σχεδόν σε όλη την Ευρώπη υπάρχει το μεγάλο πρόβλημα έλλειψης σταθμών φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων, ενώ παραμένει υψηλό το κόστος πολλών ηλεκτροκίνητων μοντέλων σε σχέση με τα συμβατικά οχήματα.

Παρόλα αυτά οι κατασκευάστριες εταιρείες βρίσκονται ακόμη στο στάδιο αναπροσαρμογής. Πολλές παραγωγικές μονάδες ηλεκτρικών και υβριδικών εκδόσεων συστεγάζονται μαζί με παραγωγές μονάδες παραδοσιακών οχημάτων. Αυτή η συγκατοίκηση δημιουργεί συχνά προβλήματα, όμως σε αυτή την φάση είναι αναγκαία για την εξοικονόμηση κόστους. Η αυτοματοποίηση της παραγωγής θα έρθει σίγουρα τα επόμενα χρόνια και τότε τα ηλεκτρικά οχήματα θα έχουν τον πρωταρχικό ρόλο στο σύνολο των πωλήσεων.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Σχετικές δημοσιεύσεις

Στ. Μαλαχιάς: Oι ασφαλιστικές μπορούν να προσφέρουν customized προγράμματα για το πραγματικό προφίλ κινδύνου 

«Η εφαρμογή των κανονισμών της ΕΕ για τα δεδομένα των οχημάτων παρέχει στους ασφαλιστές πληθώρα πολύτιμων πληροφοριών, που τους επιτρέπει να αξιολογούν με

Α. Πολίτης, ΔΥΝΑΜΙΣ: Ηλεκτροκίνηση και Νέες Τεχνολογίες το μέλλον στην ασφάλιση αυτοκινήτου

Η ηλεκτροκίνηση και οι νέες τεχνολογίες, όπως είναι η τεχνητή νοημοσύνη (Artificial Intelligence-AI) και η μηχανική μάθηση (Machine Learning-ML) αποτελούν οδηγό για το άμεσο μέλλον

Πώς τα ηλεκτρικά οχήματα πιάνουν φωτιά

Προ των πυλών αλλαγές στο underwriting

Insurance Europe: Τι φέρνει η oδηγία για τα ανταλλακτικά αυτοκινήτων

Eπωφελής  σε συγκεκριμένους τομείς αναφέρει σε ανακοίνωσή της η Insurance Europe...

Από την ίδια κατηγορία δημοσιεύσεων

“Ξεκλειδώνεται” πολύτιμη ρευστότητα για τις επιχειρήσεις , δημιουργώντας ανάπτυξη

Νέα αυξημένα όρια εγγυητικών επιστολών που 'ξεκλειδώνουν' μεγάλη ρευστότητα για τις Μικρομεσαίες επιχειρήσεις λάνσαρε η “Karavias Underwriting Agency

Νέα ψηφιακά εργαλεία στη μάχη κατά της φοροδιαφυγής το 2025

Eναρξη λειτουργίας μιας σειράς ψηφιακών εργαλείων με στόχο τον περαιτέρω εκσυγχρονισμό της φορολογικής διοίκησης

Οι νέοι ορίζοντες που ανοίγονται για την ΕΥΡΩΠΗ ΑΕΓΑ από τις αρχές 2025 

Η επιχειρηματική δικαίωση του Ν. Μακρόπουλου ως βασικού μετόχου και  σε έναν μεγάλο όμιλο  

Οι τρεις προτάσεις της ΕΑΔΕ στο υπ. Εθνικής Οικονομίας & Οικονομικών

Η ΕΑΔΕ κρίνει αναγκαίατ η διεύρυνση της ασφαλιστικής κάλυψης οχημάτων με την προσθήκη των κινδύνων από σεισμό και χαλαζόπτωση

Δημοφιλή Άρθρα

Ροή Ειδήσεων

“Ξεκλειδώνεται” πολύτιμη ρευστότητα για τις επιχειρήσεις , δημιουργώντας ανάπτυξη

Νέα αυξημένα όρια εγγυητικών επιστολών που 'ξεκλειδώνουν' μεγάλη ρευστότητα για τις Μικρομεσαίες επιχειρήσεις λάνσαρε η “Karavias Underwriting Agency

Γ. Χατζηθεοδοσίου: “Σοκ και δέος. Να το δούμε να γίνεται πράξη”

Mε ανακοίνωσή του, ο πρόεδρος του Ε.Ε.Α και Επίτιμος Διδάκτορας ΠΑ.ΠΕΙ. κ. Γιάννης Χατζηθεοδοσίου χαιρέτισε τις ανακοινώσεις διά στόματος πρωθυπουργού

Η ERGO Μεγάλος Χορηγός του ΣΕΓΑΣ και του 41ου Αυθεντικού Μαραθωνίου Αθήνας

Η ERGO Ασφαλιστική, σταθερός υποστηρικτής του ΣΕΓΑΣ και του δρομικού κινήματος από το 2011, έδωσε για μία ακόμα φορά δυναμικό «παρών» στον 41ο Αυθεντικό Μαραθώνιο της Αθήνας

Ν. Σπυράτος, ERGO: Η ασφαλιστική διείσδυση στις ΜμΕ είναι εξαιρετικά χαμηλή

Στη σύγχρονη, ψηφιακή εποχή, στην οποία η χρήση του Διαδικτύου και των νέων τεχνολογιών αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινής ζωής,

Νέα ψηφιακά εργαλεία στη μάχη κατά της φοροδιαφυγής το 2025

Eναρξη λειτουργίας μιας σειράς ψηφιακών εργαλείων με στόχο τον περαιτέρω εκσυγχρονισμό της φορολογικής διοίκησης