back to top
18.4 C
Athens
Τρίτη 25 Νοεμβρίου 2025

“Mπλόκο” στις πωλήσεις πετρελαιοκίνητων λόγω ηλεκτροκίνησης

Αλλάζουν τα δεδομένα για τα πετρελαιοκίνητα οχήματα στην Ευρώπη, καθώς οι αυτοκινητοβιομηχανίες στρέφουν όλο και περισσότερο το ενδιαφέρον τους προς την ηλεκτροκίνηση. Αυτό έχει ως συνέπεια το μεγαλύτερο εργοστάσιο κινητήρων ντίζελ στον κόσμο στο Tremery, στην ανατολική Γαλλία, να υποβάλλεται σε ριζική αναθεώρηση, ώστε πολύ σύντομα να κατασκευάζει ηλεκτρικούς κινητήρες.

Η παραγωγή ηλεκτρικών κινητήρων στο Tremery θα διπλασιαστεί σε περίπου 180.000 το 2021, ενώ η παραγωγή έχει προγραμματιστεί να φτάσει τις 900.000 το χρόνο έως το 2025.

- Advertisement -

Είναι δεδομένο ότι η ζήτηση για αυτοκίνητα ντίζελ έχει μειωθεί από την επομένη του σκανδάλου το 2015, ενώ οι αυστηροί νέοι κανονισμοί της ΕΕ επιβάλλουν πρόστιμα σε πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες, λόγω της υπέρβασης των ορίων εκπομπών ρύπων. Αν και οι εκπομπές ρύπων των σύγχρονων πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων είναι ως ένα βαθμό λιγότερες από τα βενζινοκίνητα, εντούτοις η στροφή των κατασκευαστών είναι εμφανέστατη, βγάζοντας στην παραγωγή πολλές ηλεκτροκίνητες εκδόσεις.

Με την πανδημία να πλήττει όλη την υφήλιο, οι πωλήσεις των αυτοκινήτων έχουν μειωθεί σε μεγάλο βαθμό. Ωστόσο οι αντίστοιχες πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων δείχνουν να κρατούν μεγάλο μερίδιο, έχοντας αυξητική τάση, όπως έγινε και στην Ελλάδα όπου τον Δεκέμβριο του 2020 οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων ξεπέρασαν το 10% του συνόλου των πωλήσεων. Άλλωστε για πολλούς αναλυτές το 2021 πρόκειται να είναι καθοριστική χρονιά, όπου θα έχουμε την πρώτη πραγματική μετάβαση από τα συμβατικά αυτοκίνητα στα ηλεκτρικά.

- Advertisement -

Από την άλλη δεν θα πρέπει να παραγνωρίσουμε ότι η κατασκευή ενός ηλεκτροκινητήρα απαιτεί λιγότερο χρόνο για να ολοκληρωθεί σε σχέση με έναν κινητήρα εσωτερικής καύσης. Και ο προβληματισμός είναι τι θα γίνει με το εργατικό δυναμικό των αυτοκινητοβιομηχανιών που πιθανόν θα είναι υπεράριθμο μετά από κάποιο χρονικό διάστημα. Ο προγραμματισμός για τις περισσότερες εταιρείες είναι ότι η μείωση των εργατικού δυναμικού θα έρθει σταδιακά, καθώς οι εργαζόμενοι θα συνταξιοδοτούνται χωρίς να αντικαθίστανται.

Ο ιδιοκτήτης της Tremery, Stellantis, που δημιουργήθηκε στις 16 Ιανουαρίου από την συγχώνευση της PSA και της FCA για να βοηθήσει στην αντιμετώπιση των αλλαγών στη βιομηχανία, δήλωσε ότι δεν θα κλείσει τα εργοστάσια και θα επιδιώξει να προστατεύσει τις θέσεις εργασίας. Ωστόσο, ορισμένοι Ευρωπαίοι αναλυτές επισημαίνουν ότι θα γίνουν μεγάλες περικοπές για να πραγματοποιήσουν οι εταιρείες τις επενδύσεις που απαιτούνται, ώστε να καλυφθούν οι ανάγκες για την ηλεκτροκίνηση. Για παράδειγμα εκτιμάται ότι μόνο στην Γαλλία περισσότερες από 15.000 θέσεις εργασίας που συνδέονται με το ντίζελ διατρέχουν κίνδυνο από τις 400.000 που σήμερα απασχολούνται από τη βιομηχανία στο σύνολό της.

Ένα γερμανικό ερευνητικό ινστιτούτο εργασίας, υπολογίζει ότι η άφιξη των ηλεκτρικών οχημάτων θα μπορούσε να απειλήσει 100.000 θέσεις εργασίας στη Γερμανία ή καλύτερα περίπου μία στις οκτώ θέσεις εργασίας στη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία.

Άξιο λόγου είναι ότι τουλάχιστον 20 μοντέλα αυτοκινήτων δεν θα προσφέρουν πλέον εκδόσεις ντίζελ το 2021, από το Polo της Volkswagen και το Scenic της Renault έως το Micra της Nissan και το Civic της Honda, την ίδια στιγμή που μέσα στο έτος περιμένουμε δεκάδες ακόμη ηλεκτρικές εκδόσεις.

Το ευχάριστο στον τομέα των πωλήσεων είναι ότι διαρκώς αυξάνεται το ενδιαφέρον των καταναλωτών για ηλεκτρικά οχήματα. Τον Σεπτέμβριο, οι καταχωρήσεις ηλεκτροκίνητων οχημάτων στην ΕΕ (ηλεκτρικά, υβριδικά plug-in ή υβριδικά) ξεπέρασαν τις ταξινομήσεις των πετρελαιοκίνητων οχημάτων, σύμφωνα με τα στοιχεία της JATO. Οι πωλήσεις στην ΕΕ υβριδικών οχημάτων πλήρως ηλεκτρικών και plug-in αυξήθηκαν κατά 122% το πρώτο εννιάμηνο του 2020, σε μια εποχή που οι συνολικές πωλήσεις οχημάτων μειώθηκαν 29%, λόγω της πανδημίας.

Όλα αυτά, όταν σχεδόν σε όλη την Ευρώπη υπάρχει το μεγάλο πρόβλημα έλλειψης σταθμών φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων, ενώ παραμένει υψηλό το κόστος πολλών ηλεκτροκίνητων μοντέλων σε σχέση με τα συμβατικά οχήματα.

Παρόλα αυτά οι κατασκευάστριες εταιρείες βρίσκονται ακόμη στο στάδιο αναπροσαρμογής. Πολλές παραγωγικές μονάδες ηλεκτρικών και υβριδικών εκδόσεων συστεγάζονται μαζί με παραγωγές μονάδες παραδοσιακών οχημάτων. Αυτή η συγκατοίκηση δημιουργεί συχνά προβλήματα, όμως σε αυτή την φάση είναι αναγκαία για την εξοικονόμηση κόστους. Η αυτοματοποίηση της παραγωγής θα έρθει σίγουρα τα επόμενα χρόνια και τότε τα ηλεκτρικά οχήματα θα έχουν τον πρωταρχικό ρόλο στο σύνολο των πωλήσεων.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Σχετικές δημοσιεύσεις

Allianz Trade: Τι θα πρέπει να προσέξουμε για να έχουμε

Οι κίνδυνοι των κυκλικών συμφωνιών στην ΤΝ και τα ανέφικτα σχέδια για τους σταθμούς φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων

Η ΔΕΗ στο XTRUST-6G για την κυβερνοασφάλεια των ευφυών υποδομών ηλεκτροκίνησης

Συμμετοχή του Ομίλου ΔΕΗ στο ευρωπαϊκό ερευνητικό έργο XTRUST-6G με πιλοτική εφαρμογή για την ασφάλεια στην ηλεκτροκίνηση

Εμπορική απαξίωση ενός οχήματος: Μια σημαντική λεπτομέρεια που αγνοούν πολλοί στη σημερινή αγορά μεταχειρισμένων

Ποιοι παράγοντες επηρεάζουν την αξία του οχήματος - Τι πρέπει να συνειδητοποιήσουν οι πωλητές και ποια σωστή πρακτική να εφαρμόσουν

«Σαφάρι» για τα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν παράνομα

Η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) συνεχίζει τις δράσεις της για την καταπολέμηση της παραβατικότητας στον τομέα των οχημάτων

Από την ίδια κατηγορία δημοσιεύσεων

Κυκλοφορεί τo νέο τεύχος του Insurance World

Στο τεύχος Σεπτεμβρίου-Οκτωβρίου 2025 φιλοξενείται η κεντρική συνέντευξη της Μαρίας Παπαζαρκάδα, Country Manager της Coface στην Ελλάδα

Allianz Trade: Κλιματική αλλαγή και απειλές – Οι ασφαλιστικές στην πρώτη γραμμή

Η απώλεια βιοποικιλότητας απειλεί οικοσυστήματα που υποστηρίζουν τα τρόφιμα, το νερό, τη σταθερότητα του κλίματος και την οικονομική ανάπτυξη

Η EIOPA ενισχύει την εποπτεία των ασφαλιστικών εταιρειών με νέα μακροπροληπτικά πρότυπα

Η Αρχή υπογραμμίζει ότι τα πρότυπα αυτά μεταφέρουν τη θεωρία στην πράξη, εξοπλίζοντας τον κλάδο με μηχανισμούς ανθεκτικότητας

Οι Μεγάλες Ιδέες του Νοεμβρίου 2025 από την GAMA Global

Μέσα από πρακτικές συμβουλές και ιδέες, η έκδοση δείχνει πώς η συνεργασία μπορεί να μετατρέψει την ατομική φιλοδοξία σε συλλογική επιτυχία

Δημοφιλή Άρθρα

Ροή Ειδήσεων

To Νοσοκομείο «Παπανικολάου» φωτίζεται πορτοκαλί για την Εξάλειψη της Βίας κατά των Γυναικών

Η πρωτοβουλία στέλνει μήνυμα ευαισθητοποίησης, με έμφαση φέτος στη ραγδαία εξάπλωση της ψηφιακής βίας

Παγκόσμια Ημέρα για την Εξάλειψη της Βίας κατά των Γυναικών: Η ανάρτηση του πρωθυπουργού

Για τη βία κατά των γυναικών ως συλλογική υπόθεση, καθώς και την απάντηση της Πολιτείας κάνει λόγο σε σημερινή ανάρτησή του ο Κυρ. Μητσοτάκης

Δημόσια διαβούλευση για το σχέδιο νόμου «Ίδρυση Ελληνικού Εργοστασίου Τεχνητής Νοημοσύνης»

Βασικός στόχος του νομοσχεδίου, η εναρμόνιση του νομοθετικού πλαισίου της ΗΔΙΚΑ ΑΕ με τις νέες αρμοδιότητες και η μετεξέλιξή της

Ημερίδα ΕΑΕΕ και UNSAR στη Ρουμανία για την Περιβαλλοντική Ευθύνη

Στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος LIFE PROFILE για την αποτελεσματική διαχείριση περιβαλλοντικών κινδύνων

Φιλοσοφικός περίπατος στον Λόφο των Νυμφών για τον Σύλλογο Εργαζομένων ERGO

Εισηγητής του περιπάτου ήταν ο Δρ Αλ. Σχισμένος και θέμα του η ιστορία της δημοκρατίας και της φιλοσοφίας στον δημόσιο χώρο της αρχαίας Αθήνας