της Ελενας Ερμειδου
Φαίνεται να είναι το έτος που οι ασφαλιστές επιλέγουν να επενδύσουν σε υποδομές. Εκατόν είκοσι πέντε εκατομμύρια ευρώ επενδύει η Talanx στην γραμμή 9 στο μετρό της Βαρκελώνης, έχοντας μέχρι σήμερα επενδύσει 3,7 δισεκατομμύρια ευρώ σε έργα υποδομών ηλιακών και αιολικών πάρκων, έργα οπτικών ινών διαδικτύου υψηλής ταχύτητας, σε νοσοκομεία και στον κλάδο διαχείρισης ακινήτων. Στόχος του Ομίλου να φτάσει στα 5 δισεκατομμύρια.
Η αρχική χρηματοδότηση της γραμμής μετρό Linia Nou Tram Quatre S.A. (“L9T4”) περιελάμβανε την κατασκευή και συντήρηση 13 σταθμών στο σύστημα μετρό στην πρωτεύουσα της Καταλονίας που ολοκληρώθηκε το 2014. Μόλις ολοκληρωθεί το Tranche 3, η Γραμμή 9 θα είναι η μεγαλύτερη πλήρως αυτοματοποιημένη γραμμή μετρό στην Ευρώπη. Η παραχώρηση της γραμμής κατά τους όρους της συμφωνίας ισχύει έως το 2040 και για αυτήν την αναχρηματοδότηση, το μετρό L9T4 έχει λάβει δάνεια συνολικού ύψους άνω των 720 εκατομμυρίων ευρώ
Ο Ομιλος Talanx συμμετέχει με 125 εκατομμύρια ευρώ στο σχήμα της αναχρηματοδότησης, ως ο μεγαλύτερος εμπορικός δανειστής προς μία ομάδα 15 τραπεζών και θεσμικών επενδυτών.
Επιπλέον, η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, ως μη εμπορικός επενδυτής, έχει ανανεώσει την υπάρχουσα έκθεσή της στο σχήμα L9T4. Η ΕΤΕπ παρείχε σημαντική υποστήριξη, μεταξύ άλλων μέσω του L9T4, για την κατασκευή και τη λειτουργία της γραμμής του μετρό, η οποία σήμερα χαρακτηρίζεται ως «πράσινο έργο» για την τεχνολογία της.
Το 18ετές χρέος σταθερού επιτοκίου στο οποίο έχει συμμετάσχει η Talanx είναι ιδιαίτερα ελκυστικό για τα ασφαλιστικά και συνταξιοδοτικά προγράμματα του Ομίλου, επειδή υποτίθεται ότι υπόσχεται σταθερές αποδόσεις μέσω άμεσα προβλέψιμων ταμειακών ροών.
Το L9T4 ανήκει σε κεφάλαια που διαχειρίζονται οι Brookfield, Queenspoint, Iridium, Dalmore Capital και Equitix.