back to top
13.4 C
Athens
Παρασκευή 22 Νοεμβρίου 2024

Γ. Βασιλάτος για insurtech: Ο,τι λάμπει δεν είναι χρυσός

Μια νέα πραγματικότητα δημιουργούν στην ασφαλιστική αγορά η τεχνολογική πρόοδος με τον τομέα του insurtech. Μετά την αρχική αμηχανία και τον φόβο, οι εταιρείες αφομοιώνουν και εργάζονται πλέον πάνω στα νέα δεδομένα. Ωστόσο, από τη μια πλευρά, πράγματι υπάρχουν σπουδαίες προοπτικές, ενώ στον αντίποδα κάποιες «ευκαιρίες» λάμπουν, αλλά δεν είναι «χρυσός».

Τα παραπάνω επισημαίνει σε συνέντευξή του στο iw, ο κ. Γιάννης Βασιλάτος, Chief Digital Transformation & Growth Officer της Eurolife ERB.

- Advertisement -

Πληθώρα δυνατοτήτων για συνεργασίες με startups δίνει στην εταιρεία ο όμιλος της Fairfax, ένα πλεονέκτημα που δεν αφήνουν ανεκμετάλλευτο ο κ. Βασιλάτος και η ομάδα του. Πρωτοποριακή ήταν, μεταξύ άλλων, η πρόσφατη συνεργασία με την Datarobot σε θέματα pricing, portfolio retention και cross/up sales.

Συνέντευξη στον Βάιο Κρόκο

- Advertisement -

 iw? Ποια είναι η άποψή σας για τις νέες τάσεις και τη «μεγάλη εικόνα» που δημιουργείται όσον αφορά το insurtech και την ασφαλιστική βιομηχανία;

απ. Αν αξιολογήσουμε προσεκτικά τις εξελίξεις, θα δούμε ότι δεν πρόκειται απλώς για νέες τάσεις, αλλά για μια νέα πραγματικότητα. Πλέον, είναι τεράστιο το εύρος και το βάθος που μπορεί να έχει ο συνδυασμός της insurtech δραστηριότητας με μεγάλες και καθιερωμένες ασφαλιστικές εταιρείες. Αποτελεί μέρος της στρατηγικής τους, η οποία εκτείνεται πέρα από τα συγκεκριμένα όρια της καινοτομίας. Είναι ο βασικός μοχλός αλλαγής και καθορίζει τους πρωτοπόρους.

Καθώς το κύμα του insurtech έκανε την εμφάνισή του στον ορίζοντα, πολλοί πέρασαν από την υπεροψία στην αμηχανία και μετά στον φόβο. Οι σοβαροί παίκτες της αγοράς έχουν ξεπεράσει αυτά τα στάδια και τώρα αξιολογούν κάθε εξέλιξη, με ψυχραιμία και επιχειρηματική λογική.

 iw? Είναι απειλή ή πεδίο συνεργασίας η τάση για insurtech; Τι προκλήσεις διαβλέπει η Eurolife αναφορικά με αυτό;

απ. Υπάρχουν καταπληκτικές ευκαιρίες, για να δημιουργήσουμε μια εξαιρετική εμπειρία πελάτη και για να κάνουμε ακόμα πιο αποτελεσματικές τις λειτουργίες της Eurolife ERB. Ταυτόχρονα, όμως, υπάρχουν και «ευκαιρίες» που φαίνονται να «λάμπουν», αλλά δεν είναι «χρυσός».

Αυτό είναι εύλογο όταν έχουμε μια τόσο νέα και δυναμική εξέλιξη. Χρειάζεται πάντα ένας χρόνος ωρίμανσης, ειδικά όταν πρόκειται για περιοχές και τεχνολογίες που στόχος είναι να προσφέρουν λύσεις σε υπαρκτές ανάγκες, για τις οποίες ο πελάτης είναι διατεθειμένος να πληρώσει.

Στη Eurolife ERB, βρισκόμαστε συνεχώς σε διαδικασίες αναζήτησης, αξιολόγησης και εφαρμογής των διαθέσιμων επιλογών. Ως εταιρεία, επενδύουμε σε ανθρώπους και συνεργασίες, ώστε να προσαρμόζουμε αποτελεσματικά τη νέα αυτή πραγματικότητα στον τρόπο που λειτουργούμε. Αξίζει να σημειώσω ότι αυτή η προσαρμογή αφορά όλες τις διευθύνσεις και όλα τα τμήματα της Eurolife ERB. Δεν είναι κάτι που περιορίζεται στην ομάδα του Digital Transformation.

Σε ό,τι αφορά τις προκλήσεις, δύο είναι εκείνες που με απασχολούν. Πρώτον, το να είμαστε συνεχώς σε θέση να αναγνωρίζουμε αμέσως τις επιλογές και τις τάσεις που διαμορφώνονται σε παγκόσμιο επίπεδο. Και δεύτερον, το να επιλέγουμε εκείνες που αφορούν τους πελάτες μας και το επιχειρηματικό μας μοντέλο. Είναι πολύ εύκολο να παρασυρθεί κάποιος στο κυνήγι της απόλυτης καινοτομίας και πρωτοπορίας. Οι πελάτες μάς εμπιστεύονται για να διαχειριζόμαστε το ρίσκο και τα χρήματά τους και αυτό πρέπει να είναι το πρωταρχικό μέλημά μας.

 iw? Ποιες είναι οι κινήσεις σας αναφορικά με τις ανάγκες της αγοράς σε συνάρτηση με τα νέα δεδομένα της ψηφιακής οικονομίας;

απ. Το cloud είναι, εδώ και χρόνια, η στρατηγική επιλογή μας. Όλες οι νέες εφαρμογές μας είναι εκεί και υπάρχει σε εξέλιξη ένα έργο, ώστε να μεταφερθούν εκεί και οι παλαιότερες. Για εμάς, λοιπόν, το cloud είναι εδώ για να μείνει.

Το ίδιο, σε μικρότερη κλίμακα, ισχύει και για το ΑΙ. Η συνεργασία μας με την Datarobots, πρωτοπόρο σε αυτόν τον τομέα, μας έχει δώσει τεράστια αξία. Δουλεύουμε μαζί τους σε θέματα pricing, portfolio retention και cross/up sales.

Παρακολουθούμε όλες τις εξελίξεις στις περιοχές που αναφέρετε. Στρατηγική επιλογή μας είναι να συνεργαζόμαστε με αναγνωρισμένους οργανισμούς, μεγάλες εταιρείες που έχουν συνεχή επαφή με τις εξελίξεις που συμβαίνουν στις μεγάλες αγορές.

Ταυτόχρονα, ο όμιλος της FairFax, στον οποίο ανήκουμε, μας δίνει τη δυνατότητα να έχουμε πρόσβαση σε best practices όλων των εταιρειών του ομίλου, αλλά και να μοιραζόμαστε τις δικές μας επιτυχίες.

Είμαστε, λοιπόν, έτοιμοι και στρατηγικά τοποθετημένοι, ώστε να εκμεταλλευόμαστε κάθε ευκαιρία που έχει εμπορική και επιχειρηματική λογική.

 iw? Συνεργάζεστε με startup εταιρείες που προσφέρουν τέτοιες καινοτόμες λύσεις;

απ. Βεβαίως. Οι συνεργασίες αυτές μας προσφέρουν νέες ιδέες, αλλά κυρίως δίνουν φρέσκο αέρα στον τρόπο σκέψης και προσέγγισης της πραγματικότητας. Μας θυμίζουν τις ρίζες και τα γνήσια χαρακτηριστικά της επιχειρηματικότητας.

Όλοι εμείς, στη Eurolife ERB, που ερχόμαστε σε επαφή με startups, απολαμβάνουμε την κάθε στιγμή.

Η επιχειρηματική μας οικογένεια μάς προσφέρει πρόσβαση σε διαφορετικές ομάδες startups. O όμιλος της Fairfax έχει επενδύσει σε έναν σημαντικό incubator, μέσω της FairVentures, από τον οποίο έχουμε συνεχή ροή προτάσεων.

Επιπλέον, έχουμε το δικαίωμα να προσθέτουμε στα πεδία έρευνάς τους τις περιοχές που μας ενδιαφέρουν. Σας διαβεβαιώ ότι ασκούμε το δικαίωμα αυτό πολύ τακτικά. Πρόσφατα, συνεργαστήκαμε με θέμα το peer to peer insurance, το design thinking και λύσεις SMEs insurance.

Παράλληλα, η Eurobank έχει, όπως γνωρίζετε, επενδύσει στο Egg, το οποίο κάνει καταπληκτικό έργο. Ήδη παίρνουμε υπηρεσίες από δύο startups που στηρίζονται από το Egg.

Ταυτόχρονα, η ομάδα μου και εγώ, παρακολουθούμε και ό,τι αφορά την ευρωπαϊκή δραστηριότητα insurtech startups, όπως, για παράδειγμα, έναν πολύ αποτελεσματικό και ποιοτικό incubator στο Μόναχο.

Αναδημοσίευση από το περιοδικό Insurance World

Σχετικές δημοσιεύσεις

Σοφία Σικοτάκη, ΑΠΟΛΛΩΝ ΑΕ: Όραμά μας η «ξεχωριστή εμπειρία»

Έχοντας ως βασικό άξονα στρατηγικής την ανάπτυξη corporate πελατών, την έμφαση στον κλάδο ζωής και υγείας και την κάλυψη εξειδικευμένων κινδύνων, μία από τις κορυφαίες εταιρείες ασφαλιστικής διαμεσολάβησης, η ΑΠΟΛΛΩΝ ΑΕ, συνεχίζει απρόσκοπτα την επιτυχημένη της διαδρομή και το 2022

Η νέα Generali ηγείται των εξελίξεων και φέρνει καινούργια δεδομένα στην ασφάλιση

Σε μια εφ’ όλης της ύλης συνέντευξη στο iw, η κ. Μαρία Λαμπροπούλου, CMCO, Generali Hellas, μιλά αρχικά για την πορεία της στην εταιρεία ενώ παραθέτει και τους νέους στρατηγικούς στόχους που θέτει πλέον η Generali, προς όφελος συνεργατών και ασφαλισμένων.

Δ. Μπουζάνης: Πώς το COSMOTE Insurance κάνει την ασφάλιση ευκολότερη για όλους

Ένα από τα χαρακτηριστικότερα παραδείγματα νέων σύγχρονων εφαρμογών και ψηφιακής οικονομίας είναι το COSMOTE Insurance. Απόρροια του ψηφιακού μετασχηματισμού, των σημαντικών αλλαγών που συντελούνται στην ιδιωτική αγορά ασφάλισης και της πελατοκεντρικής προσέγγισης, το COSMOTE Insurance λανσάρισε φέτος τη νέα πλατφόρμα του.

Θεσμικές αλλαγές, πληθωρισμός, νέα παραγωγή: 3 γρίφοι για την ασφαλιστική αγορά

Μια σεζόν με μεγάλες προκλήσεις ξεκινά το φετινό φθινόπωρο για το σύνολο οικονομίας και κοινωνίας, όπως παραδέχεται το σύνολο της της αγοράς. Το ίδιο ισχύει και για τους ανθρώπους της ασφαλιστικής αγοράς και διαμεσολάβησης.

Από την ίδια κατηγορία δημοσιεύσεων

Κλειδί για το μέλλον μας η ασφαλιστική συνείδηση

Τα μέτρα για την ασφάλιση ενάντια σε φυσικές καταστροφές δημιουργούν ευοίωνες προοπτικές για όλους μας...

Ι. Χατζηθεοδοσίου: Η μάχη για έναν πιο ισορροπημένο ανταγωνισμό μόλις ξεκίνησε

«Οι αποφάσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής δείχνουν ότι υπάρχει διάθεση για αλλαγή. Όμως, η εφαρμογή των κανόνων δεν είναι πάντα εύκολη

Δημόσιες δαπάνες για υγεία 10%, για νοσοκομειακή περίθαλψη 40%. Στις χειρότερες θέσεις του ΟΟΣΑ η Ελλάδα

Στην Γερμανία, Ιρλανδία, Ουγγαρία οι δημόσιες δαπάνες στο 20%. Μεγάλη αντίθεση μεταξύ Ελλάδας και προηγμένων χωρών όπου οι δαπάνες νοσηλείας είναιστο 20%.

Το μεγάλο deal στις αντασφάλειες

Yπέγραψε συμφωνία για την εξαγορά του υπολοίπου 51,5% των μετοχών της Carpenter Turner.

Δημοφιλή Άρθρα

Ροή Ειδήσεων

H EAEE χορηγός στην εκδήλωση του ΟΠΑ για τη βράβευση του εθελοντισμού

Το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΟΠΑ) επιβράβευσε 115 εθελοντές φοιτητές και φοιτήτριες του ακαδημαϊκού έτους 2023-2024 για την προσφορά τους

Karavias Underwriting Agency: Αύξηση των ορίων στις εγγυητικές επιστολές

Στόχος της Karavias Underwriting Agency όλα αυτά τα χρόνια, είναι να δημιουργεί και να εξελίσσει καινοτόμα προϊόντα

Στις αρχές Δεκεμβρίου, η ΕΥΡΩΠΗ Holdings θα εισέλθει προς διαπραγμάτευση στο Χ.Α 

Η «ΕΥΡΩΠΗ Ηoldings» θα προχωρήσει στην προσυμφωνημένη εξαγορά της "Ευρώπη Ασφαλιστική" μέχρι τις αρχές του 2025 και θα ακολουθήσει η αύξηση μετοχικού κεφαλαίου 

Οι συλλογικές αγωγές στον φαρμακευτικό τομέα γίνονται πιο περίπλοκες και ασταθείς

Τα τελευταία χρόνια, παρατηρείται αύξηση των ομαδικών αγωγών αξίας δισεκατομμυρίων δολαρίων, που στρέφονται κατά φαρμακευτικών, τροφίμων και χημικών προϊόντων

Visa: 10 συμβουλές για να κάνετε τις αγορές σας με ασφάλεια 

Σύμφωνα με την τελευταία έκθεση της Visa ‘’Απειλές απάτης στις γιορτές 2024’’, οι απειλές αυτές κλιμακώνονται.