back to top
24.5 C
Athens
Παρασκευή 10 Οκτωβρίου 2025

Β. Βερνάρδος, Interamerican: Μύθος η «ακριβή» ασφάλιση για φυσικές καταστροφές

Μονόδρομο για την προστασία της περιουσίας έναντι φυσικών καταστροφών βλέπει την ασφάλιση ο κ. Βαγγέλης Βερνάρδος, Dipl. Engineer, MSc, MBA, Non Motor Business Line Manager της Interamerican.

στην Κυρέλα Πέτρου

- Advertisement -

iw? Ποιο είναι το ποσοστό όσων ασφαλίζονται για φυσικές ζημιές στην Ελλάδα; Υπάρχει επαρκής ενημέρωση;

 απ. Δυστυχώς, το ποσοστό όσων ασφαλίζονται για φυσικές ζημιές στην Ελλάδα ακολουθεί τη γενικότερη εικόνα της διείσδυσης της ασφάλισης και της ασφαλιστικής συνείδησης στη χώρα μας, που παραμένει σε πολύ χαμηλά ποσοστά. Εκτιμάται ότι μόνο το 15% των κατοικιών είναι ασφαλισμένο, ενώ οι επιχειρήσεις είναι συχνά μερικώς ασφαλισμένες. Η ασφαλιστική κουλτούρα δεν έχει καλλιεργηθεί στη χώρα μας και, συνεπώς, η ενημέρωση που υπάρχει δεν είναι επαρκής, γεγονός που αντικατοπτρίζεται και στο πολύ μικρό ποσοστό των ασφαλισμένων.

- Advertisement -

iw? Έχει αλλάξει κάτι μετά την καταστροφή στο Μάτι;

απ. Παρά το γεγονός ότι 100 συνάνθρωποί μας έχασαν τη ζωή τους από την πυρκαγιά στο Μάτι, φαίνεται ότι η ασφαλιστική ευαισθησία μας ίσχυσε μόνο προσωρινά. Έτσι, αυξήθηκε για λίγο η ζήτηση για την ασφάλιση των περιουσιακών στοιχείων, αλλά δυστυχώς αυτή η αλλαγή δεν διήρκεσε.

Πάντως, έγινε φανερή η συμβολή της ιδιωτικής ασφάλισης στην καταστροφή στο Μάτι, καθώς αποζημιώθηκαν σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα όλοι οι πληγέντες.

Εμείς, ως Interamerican, μάλιστα, είμαστε ιδιαίτερα υπερήφανοι, καθώς αποζημιώσαμε μέσα στο πρώτο 24ωρο αρκετούς από τους ασφαλισμένους μας, με πολύ συνοπτικές διαδικασίες.

iw? Υπάρχουν κάποιες προϋποθέσεις που πρέπει να πληροί ο πελάτης για να ασφαλιστεί έναντι φυσικών καταστροφών;

απ. Γενικότερα, θα έλεγα ότι δεν υπάρχουν ιδιαίτερες προϋποθέσεις που θα πρέπει να πληροί ο πελάτης για να ασφαλιστεί έναντι των φυσικών καταστροφών. Αρκεί να υπάρχει νόμιμη άδεια για την οικοδομή και να μην έχουν γίνει επιβαρυντικές παρεμβάσεις στον φέροντα οργανισμό του κτηρίου.

Εκτιμώ ότι μεγαλύτερη ευθύνη φέρει η Πολιτεία, μια και η έλλειψη ή η πλημμελής συντήρηση των υποδομών καθιστά, πολλές φορές, απαγορευτική την ασφάλιση ορισμένων κινδύνων.

iw? Η ασφάλιση για φυσικές καταστροφές θεωρείται «ακριβή». Ισχύει αυτό πραγματικά;

απ. Θα τολμούσα να πω ότι αυτό είναι ένας μύθος. Συχνά, η ασφάλιση για φυσικές καταστροφές στοιχίζει πολύ λιγότερο από την ασφάλιση ενός αυτοκινήτου. Απλά, η έλλειψη ενημέρωσης και η παραπληροφόρηση έχουν οδηγήσει στην εσφαλμένη αντίληψη ότι η ασφάλιση είναι κάτι πολύ ακριβό.

Αν αναλογιστεί, βέβαια, κάποιος ποια εξασφάλιση προσφέρει ένα ασφαλιστήριο συμβόλαιο και πόσο σημαντικό είναι να μπορεί κανείς να είναι σίγουρος πως ό,τι και να συμβεί στην κατοικία ή στην επιχείρησή του θα μπορεί να το ξεπεράσει και να έχει τη δυνατότητα να επισκευάσει οποιαδήποτε ζημία, τότε αντιλαμβανόμαστε πόσο χαμηλό είναι το κόστος σε σχέση με την προστασία και τη σιγουριά που προσφέρει.

Ειδικά στο σημερινό περιβάλλον, όπου η οικονομική κρίση και ο σχεδόν αδύνατος τραπεζικός δανεισμός δεν αφήνουν περιθώρια επαναχρηματοδότησης των επιχειρήσεων, θα έλεγα πως ένα ασφαλιστήριο συμβόλαιο θα έπρεπε να αποτελεί μονόδρομο για τον Έλληνα οικογενειάρχη και επιχειρηματία.

iw? Ποιο είναι το βασικό μοντέλο που εφαρμόζει το κράτος και ποια προβλήματα προκύπτουν από αυτό;

 απ. Φοβάμαι πως δεν υπάρχει κάποιο μοντέλο που να εφαρμόζεται από την Πολιτεία σήμερα. Σε περιπτώσεις φυσικών καταστροφών, γίνεται προσπάθεια να μοιραστούν όσα χρήματα είναι δυνατόν να διατεθούν από τον κρατικό προϋπολογισμό στους εκάστοτε πληγέντες.

Αυτονόητο είναι πως σε περίπτωση ενός σοβαρού και σε μεγάλη έκταση γεγονότος, δεν θα είναι επαρκή τα χρήματα και η κατά κεφαλήν αποζημίωση θα είναι μηδαμινή. Επομένως, όπως δυστυχώς συμβαίνει και σε άλλους τομείς, η ιδιωτική ασφάλιση αποτελεί τη μοναδική εξασφάλιση που μπορεί να έχει κάποιος έναντι των φυσικών καταστροφών.

Αναδημοσίευση από το περιοδικό Insurance World

Σχετικές δημοσιεύσεις

Η υποχρεωτική ασφάλιση επιχειρήσεων από φυσικές καταστροφές στο επίκεντρο του νέου workshop του ΣΕΤΕ

Η εκδήλωση του ΣΕΤΕ ανοίγει τον διάλογο ανάμεσα στην τουριστική βιομηχανία και στην ασφαλιστική αγορά

«Αξίζουμε όσο οι άνθρωποί μας» – Η 3P Insurance τίμησε συνεργάτες και στελέχη σε μια βραδιά αφιερωμένη στους ανθρώπους της

«Η πραγματική επιτυχία δεν βρίσκεται στα βραβεία, αλλά στις ζωές και τις περιουσίες που έχουμε προστατεύσει» επισήμανε ο Διευθύνων Σύμβουλος Γ. Λούβαρης

Netcompany: VERÁ, μια κομβικής σημασίας IT λύση για την Ευρωπαϊκή Άμυνα και Ανθεκτικότητα

Η πλατφόρμα παρέχει σε πραγματικό χρόνο προειδοποιήσεις και αναλύσεις για γρήγορη και αποτελεσματική λήψη αποφάσεων σε περίπτωση κρίσης

Τα γκάζια και τα χειρόφρενα των ασφαλιστών

Ο Ανασφάλιστος διερωτάται γιατί η κυβέρνηση δεν εφαρμόζει τον νόμο που ψήφισε...

Από την ίδια κατηγορία δημοσιεύσεων

Η επάνοδος της Groupama

Τη στρατηγική της εταιρείας για επιστροφή στην κερδοφορία εντός διετίας παρουσίασε ο νέος CEO Hassène Feki

Τ. Χατζηθεοδοσίου: «Είμαστε η γέφυρα ανάμεσα στις ανάγκες των πολιτών και τις δυνατότητες της ασφαλιστικής αγοράς» 

«Βαθιά επιθυμία μας, να προσφέρουμε κάτι παραπάνω από υπηρεσίες, να προσφέρουμε εμπιστοσύνη και ηρεμία» - Συνέντευξη στον Λάμπρο Αριστ. Ρόδη

Στ. Αστερίου, Karavias: 4 νέες τάσεις στις πιστώσεις και εγγυήσεις

Παρά την αύξηση που παρατηρείται στους δύο κλάδους, τα μεγέθη δεν θεωρούνται ικανοποιητικά για τις δυνατότητες της ελληνικής αγοράς

Η πορεία του ψηφιακού μετασχηματισμού της ΙΝΤΕΡΣΑΛΟΝΙΚΑ

Χάρη στην επιτυχημένη phygital στρατηγική της, η ΙΝΤΕΡΣΑΛΟΝΙΚΑ αποτελεί πλέον σημείο αναφοράς για πελάτες και συνεργάτες

Δημοφιλή Άρθρα

Ροή Ειδήσεων

Ανασφάλιστα: Μια νίκη για την Πολιτεία, την κοινωνία αλλά και το ΕΕΑ!

H πολιτική βούληση, η θεσμική επιμονή και η κοινωνική ευαισθησία μπορούν να αλλάξουν τις πραγματικότητες που μας απειλούν για χρόνια

Δράσεις ενημέρωσης του Ινστιτούτου Οδικής Ασφάλειας «Πάνος Μυλωνάς» στη Δ. Ελλάδα

Με την υποστήριξη του ομίλου AKTOR, άνθρωποι όλων των ηλικιών συμμετείχαν σε βιωματικές δραστηριότητες που ανέδειξαν τη σημασία της πρόληψης

Χρυσό βραβείο Content Marketing στην Εθνική Ασφαλιστική, για ενέργεια με ουσιαστικό κοινωνικό αποτύπωμα

Η διάκριση «Best Use of Content Marketing for Lead Generation» αφορά την ενέργεια «Αγκαλιάζουμε τη ζωή. Δίπλα σου, για να μπορείς να συνεχίζεις®»

243.899 τα ανασφάλιστα, επίκειται νέος μηχανισμός

Κάτι φαίνεται να αλλάζει σήμερα, μετά τα πρώτα αποτελέσματα ελέγχων...

Η ΕΑΔΕ παρουσιάζει το νέο της λογότυπο και καμπάνια για την αξία της ασφαλιστικής διαμεσολάβησης

Στόχος της καμπάνιας, να ενισχύσει τη θετική στάση του κοινού απέναντι στον επαγγελματία και στον θεσμό που η Ένωση εκπροσωπεί