Τα στοιχεία του πενταμήνου (Ιανουαρίου-Μαίου) 2017 δεν μας άφησαν θετικές εντυπώσεις για την πορεία της αγοράς. Παρά το γεγονός ότι υπάρχει σε αρκετούς υπο-κλάδους μία θετική μεταβολή στις παραγωγές τους εντούτοις , η συνολική εικόνα της αγοράς αποπνέει στασιμότητα. Μπορεί η δυναμική της προβολής προιόντων και υπηρεσιών να είναι στο υψηλότερο σημείο των τελευταίων 8 ετών (από το 2009 και μετά) υπάρχουν όμως πολλά «… αλλά» τα οποία φρενάρουν τις καλές προθέσεις. Η μείωση του εισοδηματικού επιπέδου, η ανεργία στους νέους και λιγότερο νέους καταστρέφουν κάθε προοπτική έντονης ανάπτυξης. Η αγορά στους κλάδους ζωής και υγείας τώρα επιστρέφει προς τα επίπεδα προ κρίσης. Θα χρειαστεί τεράστια προσπάθεια για να γίνει η υπέρβαση.
Για τα ανασφάλιστα ήμασταν οι πρώτοι που γράψαμε για τα προβλήματα της γραφειοκρατίας και της έλλειψης συντονισμού και πριν κοπάσουν οι πανηγυρισμοί επιβεβαιωθήκαμε με τον χειρότερο τρόπο. Ότι θα βρίσκονταν τόσο πολλά πλαστά ασφαλιστήρια, ούτε που το φανταζόμασταν. Ένα άλλο φαινόμενο διάβρωσης της ασφαλιστικής αγοράς. Η ύπαρξη πολλών ‘παρα-οικονομούντων’ στην ασφαλιστική αγορά δείχνει ότι εξακολουθεί να είναι ξέφραγο αμπέλι προς τους καταναλωτές.
Η δημιουργία ενός μητρώου ασφαλιστών όπως ευαγγελίζονται οι παράγοντες της αγοράς είναι ίσως η σημαντικότερη κίνηση για να αρχίσει το ξεκαθάρισμα. Μέχρι τότε ας κυττάξει κάθε ασφαλιστική εταιρεία να περιχαρακώσει τα συμφέροντά της και τους συνεργάτες της. Η Τράπεζα της Ελλάδος κάνει ότι μπορεί με τις πιστοποιήσεις και τις επανεκπαιδεύσεις για να βελτιώσει το επίπεδο των ασφαλιστών. Ας κάνουν μία προσπάθεια και οι εταιρείες για να δίνουν τα προιόντα τους στα κατάλληλα χέρια. Σε τελική ανάλυση η αύξηση της παραγωγής είναι μόνο μία παράμετρος επιτυχίας. Ο βαθμός ικανοποίησης του πελάτη και η διατηρησιμότητα των συμβολαίων είναι η αξία.