του Νίκου Σακελλαρίου
Με προβλέψεις για ανοδικές παραγωγές και στους κλάδους Γενικών Ασφαλίσεων αλλά και στους κλάδους ζωής στις περισσότερες ασφαλιστικές ξεκινά σήμερα η τελική φάση μέχρι το κλείσιμο της χρήσης 2017. Αυτό που δεν μπορούν να προδικάσουν είναι τα τελικά αποτελέσματα χρήσης αφού οι καταστροφές στο Χιούστον έχουν αλλάξει την εικόνα των αντασφαλειών, οι ζημιές στον κλάδο αυτοκινήτου –σύμφωνα με το ρεπορτάζ μας- αυξήθηκαν οριακά φέτος το καλοκαίρι και βέβαια οι κεφαλαιακές απαιτήσεις των Solvency II παραμένουν υψηλές. Εύλογα, οι περισσότεροι αναρωτούνται πως θα διαμορφωθούν τα αποτελέσματα ανά εταιρεία εάν υπάρχουν μεγάλες έκτακτες ζημιές ή υποχρεώσεις.
Τα Solvency II έχουν μπει για τα καλά στην ζωή των ασφαλιστικών εταιρειών από πέρυσι. Η πρώτη χρονιά ήταν ικανοποιητική για τις περισσότερες εταιρείες αλλά άφησε ερωτηματικά εάν και πόσες θα καταφέρνουν ΚΑΘΕ χρόνο να έχουν υψηλούς δείκτες SCR και MCR. Σίγουρα κάποιες θα χρειαστεί να θυσιάσουν κερδοφορία για να συντηρήσουν κεφαλαιακά αποθέματα και κάποιες άλλες ίσως χρειαστούν «κεφαλαιακές ενέσεις».
Για να μην όμως ξεκινάμε δυσάρεστα την τελευταία περίοδο του οικονομικού έτους, θα σταθούμε στις σημαντικές εξελίξεις και στη διατηρησιμότητα που εμφανίζουν τα συμβόλαια αυτοκινήτου (αστική ευθύνη). Σε όλα τα ρεπορτάζ μας οι απαντήσεις ήταν πανομοιότυπες. «Κρατάμε τους πελάτες μας και αναζητούμε νέους». Η κατάσταση περιπλέκεται λίγο στις ασφαλίσεις κατοικιών επειδή η εικόνα των κατοικιών αγορασμένων με δάνεια δεν είναι σαφής. Σταθερά ανοδικά είναι οι ασφαλίσεις υγείας σε σχέση με το περυσινό 8μηνο , σύμφωνα με τις πληροφορίες μας, ενώ θετικότερη εικόνα υπάρχει και για τα συνταξιοδοτικά προϊόντα που έχουν αρχίσει να ενδιαφέρουν ιδιαίτερα και τα χαμηλότερα εισοδήματα. Αν μάλιστα χαλαρώσουν μέσα στον Σεπτέμβριο ακόμη περισσότερο τα capital controls σίγουρα θα δούμε ακόμη μεγαλύτερη αύξηση στα προϊόντα εφαπαξ καταβολών.
Εν ολίγοις , η πορεία των αποτελεσμάτων για την χρήση 2017 θα κριθεί στο διάστημα Σεπτεμβρίου-Νοεμβρίου και κάτω από την ιδιαίτερα δυσμενή συγκυρία της ‘φορολογικής καταιγίδας (εισόδημα, ΕΝΦΙΑ, ΦΠΑ, τέλη κυκλοφορίας κλπ) που αποτελούν τα μεγαλύτερα αναχώματα στην ανάπτυξη της ασφάλισης στα μικρο-μεσαία εισοδηματικά στρώματα.