[starbox]
Το τελευταίο διάστημα στις εκδηλώσεις που πραγματοποιήθηκαν στην ασφαλιστική αγορά οι παράγοντες του κλάδου που συμμετείχαν μπόρεσαν να μιλήσουν, να αλλάξουν απόψεις και να συναντηθούν εκτός γραφείου με τους ανθρώπους που συνθέτουν τον κλάδο. Επίσης είχαν την ευκαιρία να ακούσουν κάποιες χρήσιμες, ουσιαστικές, παρεμβάσεις-ομιλίες είτε από ξένους είτε από έλληνες ομιλητές, λαμβάνοντας στοιχεία που μπορεί να συμβάλλουν στην εργασία τους.
Και για να συγκεκριμενοποιήσουμε: ήταν ο ΠΣΑΣ στο Ζάππειο όπου ξεκάθαρα αναδείχθηκε η ανάγκη να δοθεί «αέρας» στη διαμεσολάβηση και να απελευθερωθούν οι ασφαλιστές από τα δεσμά της γραφειοκρατίας. Ακολούθησε η εκδήλωση του Ελληνοβρετανικού Επιμελητηρίου όπου μίλησε εκπρόσωπος των Lloyds το μήνυμα ήταν σαφές: εξωστρέφεια και συνεργασία με ξένες αγορές.
Ειδικότερα, ο πρέσβης της Αγγλίας ο κύριος Τζον Κίτμερ ήταν ιδιαίτερα φιλικός και παροτρυντικός ως προς την ανάπτυξη επιχειρηματικών σχέσεων με την Αγγλία. Ο υπουργός Ανάπτυξης κ. Ν. Δένδιας εστίασε στην ανάγκη να αποδοθούν στην αγορά και τους πολίτες οφέλη προερχόμενα από την σταθεροποίηση της οικονομίας. Ακόμα τόνισε πώς τα διμερή Επιμελητήρια μπορούν να συμβάλλουν στην ανάπτυξη της αγοράς. Ο πρόεδρός του ΕλληνοΒρετανικού Επιμελητηρίου κ. Χάρης Οικονομόπουλος, αναφέρθηκε στην συλλογική προσπάθεια, και στις δυνατότητες της χώρας και της επιχειρηματικότητας να αναπτυχθούν απαλλαγμένες βέβαια από σκοπέλους και διαπιστωμένα εμπόδια του παρελθόντος (γραφειοκρατία, αντικίνητρα, κ.α).
Στην ίδια κατεύθυνση και κ. Νίκος Μακρόπουλος μέσα από την αναφορά του στους Lloyds ανέδειξε το πώς δημιουργείται το «Brand» , και πώς ενισχύεται μέσα από προσπάθεια και σταθερότητα. Αλλά και εκτός των επίσημων ομιλητών στις «στρογγυλές» συζητήσεις εκφραζόταν αισιοδοξία που μπορεί να ήταν συγκρατημένη αλλά ταυτόχρονα διακρινόταν από την επιμονή της προόδου και τη βεβαιότητα της καλύτερης ημέρας. Μια άλλη εκδήλωση ήταν αυτή της ΥΔΡΑΣ. Εκεί το αλλοδαπό στοιχείο επικράτησε. Η παρουσία των αντασφαλιστών αισθητή αφού σε σχέση με το παρελθόν είναι περισσότεροι και η αγωνία για το ποιος θα κυριαρχήσει μεγάλη.
Αντίθετα οι ασφαλιστές είχαν μειωμένη συμμετοχή καθώς έλειψαν κορυφαία στελέχη που άλλες χρονιές παρίστατο στην εκδήλωση. Επί της ουσίας στην Ύδρα αναδείχθηκε το μείζον πρόβλημα της αγοράς που είναι τα χαμηλά ασφάλιστρα στον κλάδο αυτοκινήτου. Ο συναγερμός σήμανε και για όσους δεν τον άκουσαν το πρόβλημα θα είναι μεγάλο. Το μήνυμα ήταν σαφές: αλλάξτε πολιτική τιμολόγησης διότι βάζετε σε κίνδυνο τις εταιρείες.
Στην Ύδρα συζητήθηκε και το θέμα των νέων κινδύνων αλλά μάλλον ήλθε σε δεύτερη μοίρα καθώς υφίστανται παλιοί κίνδυνοι που δε έχουν αντιμετωπιστεί όπως για παράδειγμα η μεγάλη για την ελληνική ασφαλιστική αγορά, ιστορία των «ακάλυπτων» σεισμών. Εν κατακλείδι για τις εκδηλώσεις που πραγματοποιούνται σαφώς και έχουν μεγάλη σημασία. Υπάρχουν βέβαια κάποιες προϋποθέσεις όπως: α) να συμμετάσχουν οι ασφαλιστές, β) όσοι παραβρίσκονται να είναι δεκτικοί και να ακούν (μη τους ψάχνουν για να αποτελέσουν ακροατήριο). Μπορεί οι συμπεριφορές αυτές να αποτελούν και τον καθρέφτη μιας αγοράς και να προσδιορίζουν το περίγραμμα της εικόνας της. Ίσως να ήταν έτσι κάποτε. Σήμερα είναι αλλιώς. Και οι εκδηλώσει είναι η αφετηρία ενός τρένου που αναχωρεί και θα το προλάβουν όσοι ακούσουν το σφύριγμα.