back to top
27.7 C
Athens
Κυριακή 29 Ιουνίου 2025

Διονύσης Διαμαντόπουλος, KPMG: Ριζική αλλαγή των επιχειρηματικών μοντέλων στις ασφαλιστικές

Ο ασφαλιστικός κλάδος είναι σε θέση να αναπτύσσει εξειδικευμένα εργαλεία εκτίμησης κινδύνου, να σχεδιάζει νέα προϊόντα προσαρμοσμένα στις ανάγκες των ασφαλισμένων και να βελτιώνει την εμπειρία των τελικών πελατών.

Ο κλάδος ασφαλειών βρίσκεται, εδώ και καιρό, στο στάδιο της ψηφιακής μετάβασης. Οι μεγαλύτεροι ασφαλιστικοί κολοσσοί ανά τον κόσμο, έχοντας ως γνώμονα τις καθημερινές προκλήσεις που καλείται να αντιμετωπίσει ο ασφαλιστής και τις συνεχώς μεταβαλλόμενες απαιτήσεις των πελατών, που επηρεάστηκαν σημαντικά από την ανασφάλεια και τους κινδύνους της πανδημίας Covid-19, τοποθετούν τον ψηφιακό μετασχηματισμό στην κορυφή της ατζέντας τους.

- Advertisement -

Στην Έλενα Ερμείδου

iw? Με ποιον τρόπο η τεχνητή νοημοσύνη, η τηλεματική και το 5G θα αποτελέσουν εργαλεία των ασφαλιστικών στον τομέα των αποζημιώσεων, στην πρόληψη της υγείας και στη διασύνδεση των συσκευών;

- Advertisement -

απ. Η τεχνητή νοημοσύνη και η μηχανική μάθηση βελτιώνουν παρωχημένες και χρονοβόρες διαδικασίες του ασφαλιστικού κλάδου. Ο ασφαλιζόμενος έχει τη δυνατότητα βιομετρικής ταυτοποίησης και επεξεργασίας του προσωπικού του προφίλ και των αιτημάτων του μέσα από την προσωπική του συσκευή.

Ο ασφαλιστής, από την άλλη μεριά, διεξάγει εκτιμήσεις απομακρυσμένα μέσω ανταλλαγής δεδομένων με τους εκάστοτε πελάτες του. Για παράδειγμα, η εφαρμογή της τηλεματικής στα οχήματα προσφέρει δυνατότητες ανάλυσης της οδηγικής συμπεριφορά, βελτιώνει την εκτίμηση κινδύνου και διαμορφώνει αντίστοιχα ασφάλιστρα και αποζημιώσεις συμβολαίων.

Η ανταλλαγή όλων των παραπάνω δεδομένων και η διαλειτουργικότητα μεταξύ των συσκευών διευκολύνεται από τα δίκτυα πέμπτης γενιάς. Η εισβολή του 5G διασφαλίζει μεγάλες ταχύτητες ανταλλαγής δεδομένων, ενώ στις εποχές της πανδημίας διευκολύνει την αντικατάσταση της διά ζώσης επικοινωνίας μεταξύ πελάτη και ασφαλιστή με ομαλές, χωρίς καθυστερήσεις και υψηλής ευκρίνειας τηλεδιασκέψεις.

iw? Μπορούν να συμβάλουν στη βελτίωση του τεχνικού αποτελέσματος;

απ. Η υιοθέτηση προηγμένων τεχνολογικών λύσεων –όπως η τεχνητή νοημοσύνη, η τηλεματική, οι λύσεις IoT και τα δίκτυα 5G– εξυπηρετεί σημαντικά τη συλλογή και επεξεργασία δεδομένων, ακόμη και σε πραγματικό χρόνο.

Ως εκ τούτου, ο ασφαλιστικός κλάδος είναι σε θέση να αναπτύσσει εξειδικευμένα εργαλεία εκτίμησης κινδύνου, να σχεδιάζει νέα προϊόντα προσαρμοσμένα στις ανάγκες των ασφαλισμένων και να βελτιώνει την εμπειρία των τελικών πελατών.

iw? Συμβάλλουν στην καλύτερη εξυπηρέτηση του πελάτη είτε αυτός είναι πελάτης λιανικής είτε πάροχος;

απ. Η νέα τεχνολογία αλλάζει τον τρόπο που οι ασφαλιστικές εταιρείες αλληλοεπιδρούν με τους ασφαλιζόμενους. Νέες απαιτήσεις από πλευράς πελατών και μεγαλύτερος ανταγωνισμός διαμορφώνουν καινούργια προϊόντα και υπηρεσίες που στόχο έχουν την εξυπηρέτηση του πελάτη.

Ψηφιακοί βοηθοί, συσκευές καταγραφής βιομετρικών στοιχείων και αυτοματοποιήσεις είναι διαθέσιμες στους ασφαλιστικούς οργανισμούς, με στόχο να προβλέψουν συμπεριφορές ασφαλισμένων, να καταγράψουν συμβάντα και να αναπτύξουν εργαλεία εξυπηρέτησης.

iw? Έχουν επενδύσει, μέχρι σήμερα, οι εγχώριες ασφαλιστικές στην τηλεματική, την ΑΙ και το 5G;

απ. Αν και σε πρώιμα στάδια, οι εγχώριες ασφαλιστικές επενδύουν συνεχώς και δείχνουν πρόθυμες απέναντι στον ψηφιακό μετασχηματισμό τους. Ο ασφαλιζόμενος αλληλεπιδρά με ψηφιακούς βοηθούς που τον καθοδηγούν τόσο κατά τη δήλωση συμβάντος όσο και κατά την αποζημίωσή του. Τηλεφωνικά κέντρα αντικαθίστανται από εξελιγμένα συστήματα αναγνώρισης ομιλίας και καινοτόμα εργαλεία ανάλυσης δεδομένων, που σε πραγματικό χρόνο εκτιμούν τόσο την ανάγκη του ασφαλισμένου όσο και την ψυχική του διάθεση. Παράλληλα, οι περισσότερες εγχώριες ασφαλιστικές εταιρείες εγκαθιστούν προηγμένα ρομποτικά συστήματα, αυτοματοποιώντας χρονοβόρες διαδικασίες επεξεργασίας εγγράφων και επαναλαμβανόμενων διαχειριστικών εργασιών. Τέλος, στον ευρύτερο ψηφιακό μετασχηματισμό των ασφαλιστικών εταιρειών στο εξωτερικό έρχεται να προστεθεί η χρήση ιπτάμενων drones, που μέσω δικτύων 5G επιτυγχάνουν καταγραφή συμβάντων ακόμη και σε δυσπρόσιτα σημεία.

iw? Πώς οι ασφαλιστικές θα επιτύχουν τα αποτελέσματα αυτά φτιάχνοντας τα δικά τους τμήματα ή συνεργαζόμενες με εταιρείες νέας τεχνολογίας;

απ. Οι ασφαλιστικές εταιρείες θα πρέπει να αλλάξουν ριζικά τα επιχειρηματικά τους μοντέλα για να μπορέσουν να ανταγωνιστούν νεοφυείς καινοτόμες επιχειρήσεις που διεισδύουν στην αγορά και στηρίζονται αποκλειστικά στην ψηφιακή τεχνολογία.

Έχοντας ως θετικό πρόσημο την κατανόηση των τεχνολογικών αναγκών και έχοντας υιοθετήσει την ψηφιακή κουλτούρα, οι ασφαλιστικές εταιρείες οφείλουν να εδραιώσουν συνεργασίες με εταιρείες που παρακολουθούν τις τεχνολογικές εξελίξεις και υλοποιούν ψηφιακές λύσεις.

Τις εν λόγω συνεργασίες έρχονται να διευρύνουν οι εταιρείες τηλεπικοινωνιών, που δηλώνουν πρόθυμες να αναπτύξουν δίκτυα πέμπτης γενιάς, διευκολύνοντας τις υπηρεσίες γρήγορης διασύνδεσης και τηλεματικής.

Σχετικές δημοσιεύσεις

Γιατί οι τράπεζες «ξαναθυμούνται» τον ασφαλιστικό κλάδο

Έμπειρος τραπεζίτης, σχολιάζοντας την εξαγορά της Εθνικής Ασφαλιστικής από την Τράπεζα Πειραιώς, τονίζει με νόημα ότι «μετά από μια περίοδο δεκαπέντε

Τι χρειάζεται για να φανούν οι αλλαγές στις ασφαλιστικές, το φρένο και οι αμφιβολίες

Δεν είναι τα πιο δυνατά τα είδη που επιβιώνουν ή τα πιο έξυπνα, αλλά αυτά που ανταποκρίνονται καλύτερα στις αλλαγές". 

KPMG: Oι 2 μεγαλύτερες προκλήσεις στην εφαρμογή της ΑΙ στον ασφαλιστικό κλάδο

Η KPMG International παρουσιάζει τη νέα της παγκόσμια έρευνα με τίτλο “Intelligent Industries: Blueprints for Creating Value through AI-Driven Transformation”.

Επτά απαντήσεις ψάχνει ο Ανασφάλιστος

Υπάρχει κάποιος που θα μπορέσει να δώσει μία απάντηση από τις επτά που ψάχνει ο Ανασφάλιστος με σιγουριά ;.....

Από την ίδια κατηγορία δημοσιεύσεων

Οικοδόμηση ανθεκτικότητας στην Ανατολική Μεσόγειο

Καθώς η περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου συνεχίζει να αντιμετωπίζει οικονομική αστάθεια, κανονιστικές αλλαγές και προκλήσεις που σχετίζονται

Α.Σαρρηγεωργίου: H ασφαλιστική αγορά είναι ο μεγαλύτερος θεσμικός επενδυτής της χώρας

Η ασφαλιστική αγορά είναι πάνω από όλα οι άνθρωποί της, αλλά και αριθμοί.

Νικόλαος Βαγιάννης: Ο ρόλος των μεσίτη ασφαλίσεων καθίσταται πιο κρίσιμος από ποτέ

Η ασφαλιστική αγορά διέρχεται περίοδο έντονων μετασχηματισμών. Οι νέες προσδοκίες των ασφαλισμένων οδηγούν τις εξελίξεις.

Δήμητρα Λύχρου: Να ακουστούν οι φωνές των επαγγελματικών πρώτης γραμμής

Από το βήμα απηύθυνε χαιρετισμό η κα. Δήμητρα Λύχρου, Πρόεδρος, Ένωση Ασφαλιστικών Διαμεσολαβητών Ελλάδος (ΕΑΔΕ) & Ένωση Επαγγελματιών Ασφαλιστών Ελλάδος (Ε.Ε.Α.Ε)

Δημοφιλή Άρθρα

Sorry. No data so far.

Ροή Ειδήσεων

Η “ακτινογραφία” της παραγωγής ασφαλίστρων

Η ΕΑΕΕ διεξάγει έρευνα σχετικά με την παραγωγή ασφαλίστρων ανά μήνα μεταξύ των ασφαλιστικών επιχειρήσεων - μελών της.

«Εξαιρετική κίνηση της Pharma PLUS είναι η συνεργασία με το AFFIDEA»

Με πορεία δεκαεπτά ετών και μια μοναδική συνεργασία με τη Pharma PLUS, η Χιτοπούλα Μελίδου μιλά για την ισχυρή συμμαχία τους

Sofos Insurance Agency: Μπροστά από τις Εξελίξεις με Δράσεις Ενημέρωσης & Επικοινωνίας για την Υποχρεωτική Ασφάλιση Έναντι Φυσικών Καταστροφών

Η Sofos Insurance Agency, συνεπής στη φιλοσοφία της άμεσης προσαρμογής στα νέα δεδομένα και στις ραγδαίες μεταβολές που συντελούνται στην ασφαλιστική αγορά

Νέο Κατάστημα – Μίνι Μάρκετ ΓΕΒ στη Βλάστη

Η ΕΜΠΟΡΟΤΕΧΝΙΚΗ - ΓΕΒ επεκτείνει τη φυσική της παρουσία, εγκαινιάζοντας ένα κατάστημα - Μίνι Μάρκετ στο Πρατήριο Καυσίμων Βλάστης

Νέο εργαλείο στο Intersalonica Agent App – Η Πολυτιμολόγηση στην Υπηρεσία του Συνεργάτη

Η ΙΝΤΕΡΣΑΛΟΝΙΚΑ, με σταθερή προσήλωση στη στήριξη των συνεργατών της, παρουσιάζει την Πολυτιμολόγηση – ένα σύγχρονο και πρακτικό εργαλείο