back to top
16.8 C
Athens
Τρίτη 6 Οκτωβρίου 2026

Μείωση προκαταβολής φόρου – Κατάργηση εισφοράς αλληλεγγύης και το 2022

Τη μείωση της προκαταβολής φόρου εισοδήματος από 100% σε 55% για τους ελεύθερους επαγγελματίες και τις ατομικές επιχειρήσεις και στο 70% για τις επιχειρήσεις εκτός των τραπεζών, προβλέπει η τροπολογία που κατέθεσε στη Βουλή το υπουργείο Οικονομικών.

Για το 2022 η προκαταβολή φόρου για τις επιχειρήσεις αυξάνεται στο 80%, ενώ παρατείνεται και η κατάργηση της εισφοράς αλληλεγγύης για τους μισθωτούς του ιδιωτικού τομέα. Για τις τράπεζες η προκαταβολή φόρου παραμένει στο 100%, ενώ με την ίδια τροπολογία μειώνεται στο 22% από 24% ο φορολογικός συντελεστής για τις επιχειρήσεις για τα κέρδη που θα αποκτήσουν από φέτος.

- Advertisement -

Ειδικότερα, η τροπολογία προβλέπει τα εξής:

1.α. Μειώνεται, σε πενήντα πέντε τοις εκατό (55%) από εκατό τοις εκατό (100%), που ισχύει, το ποσοστό προκαταβολής του φόρου που προκύπτει από επιχειρηματική δραστηριότητα φυσικών προσώπων. Τα ανωτέρω ισχύουν για την προκαταβολή φόρου που βεβαιώνεται με την πράξη διοικητικού προσδιορισμού φόρου εισοδήματος του φορολογικού έτους 2020 και επόμενων.

- Advertisement -

β. Μειώνεται, σε ογδόντα τοις εκατό (80%) από εκατό τοις εκατό (100%), που ισχύει, το ποσοστό προκαταβολής φόρου εισοδήματος νομικών προσώπων και νομικών οντοτήτων. Τα ανωτέρω ισχύουν για την προκαταβολή φόρου που βεβαιώνεται με τη δήλωση φορολογίας εισοδήματος του φορολογικού έτους 2021 και επόμενων.

γ. Ορίζεται σε εβδομήντα τοις εκατό (70%), το ποσοστό προκαταβολής φόρου εισοδήματος νομικών προσώπων και νομικών οντοτήτων, ειδικά για το φορολογικό έτος 2020.

2. Μειώνεται, κατά 2% (από 24% που ισχύει, σε 22%), ο συντελεστής φορολογίας εισοδήματος των κατά ειδικότερα οριζομένων νομικών προσώπων και νομικών οντοτήτων, για τα εισοδήματα του φορολογικού έτους 2021 και εφεξής.

3. Το ποσοστό 100% της προκαταβολής για τις τραπεζικές ημεδαπές ανώνυμες εταιρείες και τα υποκαταστήματα αλλοδαπών τραπεζών που λειτουργούν νόμιμα στην Ελλάδα, ισχύει για την προκαταβολή φόρου που βεβαιώνεται με τη δήλωση φορολογίας εισοδήματος του φορολογικού έτους 2020 και επόμενων.

4. Απαλλάσσονται, για το φορολογικό έτος 2021, από την επιβολή της ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης του άρθρου 43Α του ν. 4172/2013, τα εισοδήματα των φυσικών προσώπων ή σχολάζουσας κληρονομιάς, με εξαίρεση τα εισοδήματα που προέρχονται από μισθωτή εργασία στο δημόσιο τομέα και συντάξεις. Η ανωτέρω απαλλαγή επεκτείνεται και για το φορολογικό έτος 2022 για τα εισοδήματα που αποκτώνται από μισθωτή εργασία στον ιδιωτικό τομέα.

5. Προβλέπεται, από το φορολογικό έτος 2020, η κατανομή της ωφέλειας της περ. ζ’ της παραγράφου 1 του άρθρου 11 του ν .4052/2012, ισόποσα εντός πέντε (5) φορολογικών ετών αρχής γενομένης από το φορολογικό έτος εντός του οποίου θα προκύψει η ωφέλεια.

6. Τροποποιείται – συμπληρώνεται το άρθρο 69 του ν.4714/2020 σχετικά με τον μηχανισμό εξόφλησης ληξιπρόθεσμων υποχρεώσεων των φορέων της Γενικής Κυβέρνησης και συγκεκριμένα, προβλέπονται τα ακόλουθα:

α. Ορίζεται ότι, ποσοστό εξήντα τοις εκατό (60%) επί των ποσών που καταβάλλονται στους οργανισμούς τοπικής αυτοδιοίκησης (ΟΤΑ) κατά τα οικονομικά έτη 2020 και 2021 (και όχι μόνο κατά το οικονομικό έτος 2020, που ισχύει), από τον κρατικό προϋπολογισμό για την εξόφληση των ληξιπρόθεσμων υποχρεώσεων αυτών προς τρίτους, παρακρατείται από τους αποδιδόμενους στους ΟΤΑ Κεντρικούς Αυτοτελείς Πόρους (Κ.Α.Π.) μέσω του κρατικού προϋπολογισμού.

β. Προβλέπεται ότι εάν οι ΟΤΑ ολοκληρώσουν την αποπληρωμή του συνόλου των ληξιπρόθεσμων υποχρεώσεών τους, μέχρι τη λήξη της προθεσμίας και σύμφωνα με τους όρους και τις προϋποθέσεις της σχετικής υ.α. (παρ.2 του άρθρου 6 του ν.4281/2014), το ποσό της επιχορήγησης που λαμβάνουν κατά τα οικονομικά έτη 2020 και 2021 από τον κρατικό προϋπολογισμό μπορεί να μην παρακρατείται.

γ. Οι εν λόγω προτεινόμενες ρυθμίσεις ισχύουν αναδρομικά από τις 31.7.2020.

7. Επανακαθορίζεται η έναρξη ισχύος των άρθρων 48 και 49 του ν.4797/2021 σχετικά με: α) τους πίνακες των τιμών εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα (γραμμάρια C02 ανά χιλιόμετρο), που λειτουργούν ως συντελεστές για τον υπολογισμό των τελών κυκλοφορίας για επιβατικά αυτοκίνητα, ιδιωτικής και δημόσιας χρήσης, ταξινομούμενα για πρώτη φορά σε κράτος μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης/Ευρωπαϊκού Οικονομικού Χώρου (Ε.Ε./Ε.Ο.Χ.), β) τη δυνατότητα υπαγωγής σε μειωμένο κατά 5% συντελεστή του τέλους ταξινόμησης (περ. α’ της παρ. 3 του άρθρου 9 του ν.4714/2020), των επιβατικών αυτοκινήτων με άδεια κυκλοφορίας κράτους-μέλους της Ε.Ε. που έχει εκδοθεί πριν από την 1.6.2016, αντίστοιχα.

Σχετικές δημοσιεύσεις

Νέο Solvency II Newsletter από την ΕΑΕΕ

Η παρούσα έκδοση επικεντρώνεται στις μεταβολές που εισήγαγε η Οδηγία (ΕΕ) 2025/2 για τις υποχρεώσεις εποπτικών αναφορών και δημοσιεύσεων

Προϋπολογισμός 2026 – Επιταχυντής οικονομικής ευμάρειας οι επενδύσεις

Μεγάλα πρωτογενή πλεονάσματα προβλέπει ο νέος προϋπολογισμός που κατατέθηκε στη Βουλή - 4 άξονες ανθεκτικότητας στην εισηγητική έκθεση

ΕΑΕΕ: Επιστολή προς ΥΠΟΙΚ, ΤτΕ και Μόνιμη Ελληνική Αντιπροσωπεία για το ζήτημα των SIAs

Ενόψει ECOFIN, η Ένωση μετέφερε τον προβληματισμό για τον αποκλεισμό των βασιζόμενων σε ασφάλιση επενδυτικών προϊόντων από το πεδίο της SIU

Σεμινάριο ΕΙΑΣ: Ασφαλιστική Διαχείριση Κληρονομιών και Μεταβιβάσεων Περιουσιακών Στοιχείων

Σε υβριδικό περιβάλλον webinar και φυσικής τάξης, στις 14 και 16 Οκτωβρίου 2025

Από την ίδια κατηγορία δημοσιεύσεων

Πώς η NN Hellas μετασχηματίζεται σε digital‑first οργανισμό

Η CIO της NN Hellas εξηγεί πώς το cloud, τα δεδομένα και η τεχνητή νοημοσύνη αλλάζουν τον τρόπο με τον οποίο λαμβάνονται αποφάσεις, εξυπηρετούνται οι πελάτες και λειτουργούν οι ομάδες.

Η MEGA BROKERS ενώνει δυνάμεις με την Deal Insurance και ενισχύει την παρουσία της στην Κρήτη

Η MEGA BROKERS ανακοινώνει την εξαγορά της Deal Insurance, ενός από τα μεγαλύτερα ασφαλιστικά πρακτορεία της Κρήτης, με δίκτυο άνω των 50 συνεργατών

ΕΕΑΕ: Νέο τεύχος με αιχμή στις υποχρεωτικές ασφαλίσεις και τις αυξήσεις ασφαλίστρων υγείας

Με την ανάγκη για πιο δυνατή και συλλογική φωνή της ασφαλιστικής διαμεσολάβησης να βρίσκεται στο επίκεντρο, κυκλοφόρησε το νέο τεύχος της Ένωσης Επαγγελματιών Ασφαλιστών Ελλάδος

Νέο βήμα ανάπτυξης για την Brokers Union εξαγοράζει το χαρτοφυλάκιο της Mutual Assurance Net AE 

Η Brokers Union AE ανακοινώνει την εξαγορά ασφαλιστικού χαρτοφυλακίου της Mutual Assurance Net AE. Η εξαγορά ενισχύει άμεσα το συνολικό ασφαλιστικό χαρτοφυλάκιο

Δημοφιλή Άρθρα

Ροή Ειδήσεων

Πώς η NN Hellas μετασχηματίζεται σε digital‑first οργανισμό

Η CIO της NN Hellas εξηγεί πώς το cloud, τα δεδομένα και η τεχνητή νοημοσύνη αλλάζουν τον τρόπο με τον οποίο λαμβάνονται αποφάσεις, εξυπηρετούνται οι πελάτες και λειτουργούν οι ομάδες.

Η εξυπηρέτηση του πελάτη μετριέται στην πράξη στην AIG Greece

Με τη φετινή Εθνική Εβδομάδα Εξυπηρέτησης Πελατών και το μήνυμα «Η εμπειρία πελάτη… αλλιώς!», η AIG Greece

Από τις 10 Ιουλίου 2027 αλλάζουν οι κανόνες για το οικονομικό έγκλημα

Η αντίστροφη μέτρηση για τη νέα εποχή στην καταπολέμηση του οικονομικού εγκλήματος έχει ήδη ξεκινήσει για την ασφαλιστική αγορά.

Κάμερες: Η κλήση πάει στον ιδιοκτήτη, η ευθύνη όμως στον οδηγό

Η ολοένα μεγαλύτερη χρήση καμερών για την καταγραφή τροχαίων παραβάσεων αλλάζει τα δεδομένα για τους ιδιοκτήτες οχημάτων

Ταξιδεύετε συχνά; Δείτε πώς να ελέγξετε την ασφάλεια του καταλύματός σας

Κάθε ταξίδι σημαίνει και μια προσωρινή αλλαγή διεύθυνσης. Είτε μένετε σε ξενοδοχείο, είτε σε ενοικιαζόμενο διαμέρισμα, είτε φιλοξενείστε από κάποιον ...