back to top
18 C
Athens
Πέμπτη 16 Οκτωβρίου 2025

Έρευνα KPMG: Γιατί οι επιχειρήσεις οφείλουν να επαναπροσδιορίσουν…

Μια νέα παγκόσμια έρευνα της KPMG, “Me, My life, My Wallet” σε περισσότερους από 18 000 καταναλωτές αναδεικνύει τις κύριες τάσεις σε 16 χώρες

Το Παγκόσμιο Κέντρο Αριστείας Πελατών (Global Customer Center of Excellence) της KPMG International δημοσιεύει μια νέα έρευνα, στην οποία αναδεικνύονται οι πολλαπλές επιπτώσεις της πανδημίας στην συμπεριφορά των πελατών.

- Advertisement -

Η Ελλάδα συμμετείχε σε αυτήν την παγκόσμια έρευνα για πρώτη φορά, η οποία διεξήχθη παράλληλα σε 16 χώρες σε δείγμα 18 567 καταναλωτών.

Τα ευρήματα της έρευνας “Me, My Life, My Wallet” αναδεικνύουν τον τρόπο με τον οποίο οι επιχειρήσεις θα πρέπει να επαναπροσδιορίσουν την προσέγγισή τους ώστε να ικανοποιήσουν τις μεταβαλλόμενες ανάγκες των πελατών τους εκεί που είναι σήμερα αλλά και εκεί που θα βρίσκονται στο μέλλον.

- Advertisement -

Η ελληνική πραγματικότητα

Οι Έλληνες καταναλωτές άλλαξαν και προσαρμόστηκαν στον ψηφιακό τρόπο λειτουργίας των καταστημάτων, στις νέες μεθόδους click away, click n’collect, σε νέο τρόπο εργασίας και μάθησης.

Τα κυριότερα ευρήματα της έρευνας, απόρροιας του Lock down, είναι ότι οι καταναλωτές κατά:

  • 85% θεωρούν ότι ο τρόπος και η ευκολία παράδοσης των προϊόντων, όταν η αγορά γίνεται ηλεκτρονικά, παίζει καθοριστικό ρόλο στην εμπειρία τους
  • 80% θεωρούν ότι η προσωποποιημένη πληροφόρηση ενισχύει την πιστότητα και ενδυναμώνει τη σχέση με την εταιρεία καθώς πλέον δε γίνεται με φυσικό τρόπο
  • 70% δοκίμασαν νέα προϊόντα κατά τη διάρκεια της πανδημίας COVID-19, και ειδικότερα προϊόντα και υπηρεσίες που προωθούν την υγεία και την ευεξία
  • 90% εκτιμούν τις εταιρείες οι οποίες προάγουν την εταιρική υπευθυνότητα και των οποίων οι ενέργειες ευθυγραμμίζονται με τις δικές τους πεποιθήσεις και αξίες

Βασικά ευρήματα σε παγκόσμιο επίπεδο

  • 36% των καταναλωτών επιθυμούν από τις εταιρείες να περιορίσουν – επιλύσουν τα προβλήματα/ καθυστερήσεις που σχετίζονται με την παράδοση προϊόντων
  • 49% των καταναλωτών έχουν περιορίσει τις αγορές (έναντι αποταμίευσης) λόγω της αβεβαιότητας και της αναστολής εργασίας που ισχύει σε πολλές χώρες
  • 80% των καταναλωτών προτιμούν να αγοράζουν από εταιρείες των οποίων οι δράσεις συμπίπτουν με τις απόψεις και τις αξίες τους
  • 90% των καταναλωτών είναι πρόθυμοι να αγοράσουν ακριβότερα το ίδιο προϊόν από εταιρείες που συνεισφέρουν στην κοινωνία
  • 55% των καταναλωτών θέτουν την προστασία των δεδομένων τους σημαντική προτεραιότητα, με 47% να περιμένουν ότι οι εταιρείες δεν θα χρησιμοποιήσουν – διαμοιράσουν τα δεδομένα τους με τρίτους
  • 44% ανέφεραν ότι χρησιμοποιούν περισσότερες (και διαφορετικές) τεχνολογίες όπως εφαρμογές κινητών ή ψηφιακούς βοηθούς (φωνητικά ελεγχόμενες συσκευές), σε σύγκριση με την προ-COVID-19 περίοδο.

«Στον αγώνα για την ανάπτυξη, το να γνωρίζεις τον πελάτη σου – σε βάθος, προσωπικά και ολιστικά – είναι αυτό που ξεχωρίζει τους νικητές από όλους τους υπόλοιπους. Και ο πιο κρίσιμος παράγοντας για τη γνώση αυτή, είναι τα δεδομένα.», αναφέρει ο Julio Hernandez, Επικεφαλής του Global Customer Center of Excellence του US Customer Advisory Lead, KPMG στις ΗΠΑ. «Μέσω των δεδομένων, οι επιχειρήσεις μπορούν να δημιουργήσουν βαθιά εξατομικευμένες εμπειρίες, μπορούν να σταματήσουν να ζουν στο σήμερα και να ξεκινήσουν να κάνουν προβλέψεις για τον πελάτη του αύριο. Χωρίς όμως αυτά, οι επιχειρήσεις παραμένουν στο σκοτάδι, βασιζόμενες σε ξεπερασμένες παραδοχές και ανακριβείς γενικεύσεις. Η καλύτερη γνώση του εξελισσόμενου καταναλωτή, εμπνέει εμπιστοσύνη για την χάραξη ενός δρόμου προς το μέλλον σε ένα τόσο δυναμικό περιβάλλον».

«Οι πελάτες πλέον ζητούν την καλύτερη εμπειρία και το προϊόν καθαυτό δεν επηρεάζει τόσο πολύ την επιλογή τους. Η σε βάθος γνώση των πελατών και των αναγκών τους θα είναι κρίσιμης σημασίας για τις επιχειρήσεις σε αυτή τη νέα εποχή προκειμένου να ανταποκριθούν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο στα νέα δεδομένα, να επιβιώσουν σήμερα και να αναπτυχθούν αύριο», αναφέρει ο Τάσος Πάντος, Αναπληρωτής Γενικός Διευθυντής στο Συμβουλευτικό τμήμα της KPMG στην Ελλάδα.

Σχετικές δημοσιεύσεις

Rebuilding Tomorrow: Νέα στρατηγική πρωτοβουλία ανθεκτικότητας από την Interamerican

Ο Όμιλος συνδυάζει εκπαίδευση, άμεση δράση και επιστημονική συνεργασία για να ενισχύσει την κοινωνία απέναντι στα απρόβλεπτα φαινόμενα

Ασφάλιση πληρωμάτων πλοίων: +79,2% οι ζημίες και +91,7% οι αποζημιώσεις το 2024

Δείτε τα αποτελέσματα της έρευνας που διεξήγαγε η Επιτροπή Περιουσίας, Αντασφαλίσεων, Μεταφορών και Σκαφών της ΕΑΕΕ

Η KPMG επενδύει στο μέλλον μέσω των Children Excellence Awards

Με το πρόγραμμα επιβράβευσης για τα παιδιά των εργαζομένων η εταιρεία ενθαρρύνει τη συνεχή μάθηση και ανάπτυξη

Η ανησυχητική άνοδος στους δείκτες εγκληματικότητας σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη πυροδοτεί ζήτηση για ασφάλιση

Η αγορά καλείται να ανταποκριθεί στην ανάγκη για περισσότερη ασφάλεια - Τι αποκαλύπτει έρευνα της Compare the Market AU για τις πιο επικίνδυνες πόλεις

Από την ίδια κατηγορία δημοσιεύσεων

Λαμπρή επετειακή διοργάνωση για τη συμπλήρωση 80 χρόνων του Ελληνοβρετανικού Εμπορικού Επιμελητηρίου

Η εορταστική εκδήλωση ανέδειξε την ιστορική πορεία του Επιμελητηρίου και συγκέντρωσε σημαντικές παρουσίες

Ο χάρτης του bancassurance στην Ελλάδα… έως και σήμερα!

Το μέλλον του bancassurance στη χώρα μας δεν θα κριθεί μόνο από τις μεγάλες συμφωνίες - Καθοριστικός ο ανθρώπινος παράγοντας

«Και Αν Συμβεί… Να Ανθίζεις! – Η πρόληψη να σώζει ζωές»: Podcast με καλεσμένη την πρόεδρο της Europa Donna Φ. Πουλακάκη

Μια ουσιαστική και ειλικρινής συζήτηση στο νέο επεισόδιο του podcast, με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Υγείας Μαστού

Η ΑΑΔΕ ενισχύει την τελωνειακή τεχνογνωσία του Μαυροβουνίου σε ευρωπαϊκό πλαίσιο

Η Αρχή συμβάλλει στην εδραίωση υψηλών προτύπων διαφάνειας, αποτελεσματικότητας και συνεργασίας στην περιοχή

Δημοφιλή Άρθρα

Ροή Ειδήσεων

Η Ένωση Ασθενών Ελλάδας στην ηγεσία του UNCAN-Connect για την έρευνα στον καρκίνο

Το έργο μεταμορφώνει την πρόσβαση και αξιοποίηση των δεδομένων υγείας στην Ευρώπη

Επίτιμος διδάκτορας του ΔΙΠΑΕ ο Δρ. Γεώργιος Αποστολόπουλος – Τιμή στον πρόεδρο του Ιατρικού Αθηνών

Η δράση του έχει εμπνεύσει γενιές επιστημόνων και επιχειρηματιών, ενώ η φιλοσοφία του συνδυάζει την επιχειρηματικότητα με την κοινωνική προσφορά

Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας: Διευκρινιστική εγκύκλιος ενόψει επέκτασης σε νέους κλάδους

Από 3/11 εντάσσονται χονδρεμπόριο, ενέργεια, χρηματοπιστωτικές και διοικητικές-υποστηρικτικές τουριστικές δραστηριότητες

Ο Αλ. Σαρρηγεωργίου στο 6ο Συνέδριο Θεσμικής Διαχείρισης: Κενά στην ασφαλιστική κάλυψη και στα επενδυτικά κίνητρα

Ο ασφαλιστικός κλάδος έχει τη δυνατότητα να συμβάλει σημαντικά, αλλά απαιτούνται δομικές αλλαγές

Τιμητική βράβευση στην Κατερίνα Σακελλαροπούλου από το Επαγγελματικό Επιμελητήριο Αθηνών

Στο πλαίσιο της εκδήλωσης «Γυναίκες με Όραμα: από την Αρχαία Ελλάδα στη Σύγχρονη Πραγματικότητα», την Τρίτη 21 Οκτωβρίου στο Μουσείο της Ακρόπολης