Aλ. Σαρρηγεωργίου: H Ιδιωτική Ασφάλιση σημαντικός μοχλός αναπτυξιακής πορείας

Σημαντικό μοχλό για την αναπτυξιακή πορεία της χώρας σε μεσοπρόθεσμο ορίζοντα, αλλά και για την επίλυση διαρθρωτικών προβλημάτων στο ασφαλιστικό, το φορολογικό και για την κλιματική αλλαγή, μπορεί να αποτελέσει η ιδιωτική ασφάλιση. Αυτό υπογράμμισε ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Eurolife FFH και Πρόεδρος Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιριών Ελλάδος, Αλέξανδρος Σαρρηγεωργίου σε συνέντευξή του στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, στο πλαίσιο του ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΟΣ στο restart της ελληνικής οικονομίας (ECONOMY RESTART).

Ο ίδιος σημείωσε πως οι εξελίξεις του προηγούμενου διαστήματος ανάγκασαν πολλές επιχειρήσεις να επιταχύνουν τα σχέδιά τους, να επισπεύσουν τις προτεραιότητές τους και να διαμορφώσουν εκ νέου τις στρατηγικές τους. Υπογράμμισε τη δυναμική παρουσία του ασφαλιστικού κλάδου κατά την περίοδο των περιοριστικών μέτρων και πρόσθεσε, σε ό,τι αφορά τη Eurolife FFH: «είμαστε συνεχώς σε εγρήγορση, παρατηρώντας τις εξελίξεις και εφαρμόζοντας ένα δυναμικό πλάνο ανάπτυξης που μπορεί και προσαρμόζεται στις νέες απαιτήσεις».

Αναλυτικά η συνέντευξη στο ΑΠΕ-ΜΠΕ και στη δημοσιογράφο Εύη Παπαδοσηφάκη έχει ως εξής:

Ερ.: Οι ασφαλιστικές εταιρείες κατά την έξαρση της πανδημίας του κορονοϊού στην Ελλάδα υλοποίησαν κοινωνικές δράσεις, συμβάλλοντας στην εθνική προσπάθεια αντιμετώπισης της νόσου Covid-19. Η Eurolife FFH που εστίασε τις δράσεις της; 

Απ.: Κατά την περίοδο των περιοριστικών μέτρων και του lockdown ξεκίνησε ένα κίνημα συλλογικότητας, με τη συμμετοχή των πολιτών, της κυβέρνησης και των επιχειρήσεων. Με αίσθημα αλληλεγγύης και υπευθυνότητας, δράσαμε όλοι μαζί με στόχο να συμβάλλουμε στις νέες ανάγκες που δημιουργήθηκαν σε ολόκληρη τη χώρα. Ο ασφαλιστικός κλάδος είχε δυναμική παρουσία όλο αυτό το διάστημα, υλοποιώντας δράσεις υψηλής αξίας για την ανακούφιση των ευπαθών ομάδων και την υποστήριξη του Εθνικού Συστήματος Υγείας.

Η Eurolife FFH εδώ και πάνω από ένα χρόνο επενδύει σε ενέργειες κοινωνικής υπευθυνότητας που έχουν σκοπό να βελτιώσουν την ποιότητα ζωής των πολιτών, όπου κι αν βρίσκονται στην Ελλάδα. Με την εμφάνιση της υγειονομικής κρίσης, εντατικοποιήσαμε τις διαδικασίες και τους σχεδιασμούς μας, ώστε να μπορέσουμε να ανταποκριθούμε στη νέα συνθήκη με συνέπεια, υπευθυνότητα και επαγγελματισμό. Στο πλαίσιο αυτό, εστιάσαμε τις δράσεις μας στο δίπτυχο «άνθρωποι και κοινωνία».

Αρχικά, δώσαμε προτεραιότητα στους εργαζόμενους της Eurolife FFH, τους ανθρώπους μας που καθημερινά φροντίζουν για την ομαλή και σωστή λειτουργία της εταιρείας. Από την αρχή της υγειονομικής κρίσης, ξεκινήσαμε το μοντέλο εργασίας από το σπίτι και αξιοποιήσαμε τα ψηφιακά εργαλεία μας, προκειμένου να εξασφαλίσουμε ότι θα συνεχίσουμε απρόσκοπτα να προσφέρουμε τις υπηρεσίες μας στους πελάτες και τους συνεργάτες μας.

Η κρίση του κορονοϊού δεν δημιούργησε προβλήματα και ανησυχίες μόνο στο σύστημα υγείας της χώρας. Σε ολόκληρη την επικράτεια λειτουργούν δομές, οι οποίες φροντίζουν και υποστηρίζουν συμπολίτες μας που ανήκουν σε κοινωνικά ευάλωτες ομάδες υψηλού κινδύνου, όπως ηλικιωμένοι, ενήλικες με χρόνιες παθήσεις, άνθρωποι με βαριές αναπηρίες ή παθήσεις και παιδιά χωρίς οικογένεια. Πρόκειται για τις δομές των Κέντρων Κοινωνικής Πρόνοιας, των οποίων οι ανάγκες ήταν ιδιαίτερα αυξημένες το προηγούμενο διάστημα. Για το λόγο αυτό, ενώσαμε τις δυνάμεις μας με το μη κερδοσκοπικό σωματείο Δεσμός και το Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, με σκοπό να υποστηρίξουμε το έργο των ΚΚΠ και να ανταποκριθούμε στις προτεραιότητές τους. Έτσι, προχωρήσαμε σε μια σημαντική δωρεά, μέσω της οποίας προσφέρθηκαν στις 50 διαφορετικές δομές των ΚΚΠ, σε ολόκληρη τη χώρα, πάνω από 680.000 είδη ιατρικού εξοπλισμού, υγειονομικού υλικού και ειδών απολύμανσης και υγιεινής. Συγκεκριμένα, προσφέραμε 642.040 είδη προστατευτικού εξοπλισμού, όπως μάσκες, γάντια και στολές, 9.341 είδη ιατρικού εξοπλισμού & μηχανημάτων, 15 συμπυκνωτές οξυγόνου, 35 νεφελοποιητές, 22.100 είδη απολύμανσης και 16.404 υλικά υγιεινής και καθαριότητας. Συνολικά, με τη δωρεά αυτή, υποστηρίξαμε 5.192 ωφελούμενους, στους οποίους περιλαμβάνονται άτομα ευάλωτων και ευπαθών ομάδων, όπως βρέφη και παιδιά χωρίς οικογένεια, άτομα με ανίατες ασθένειες και αναπηρίες, καθώς και το νοσηλευτικό και διοικητικό προσωπικό των ΚΚΠ. Για εμάς, αξία έχει να φροντίζουμε τους ευάλωτους συμπολίτες μας, κάτι που έχει ιδιαίτερη σημασία την περίοδο που διανύουμε.

Σε αντίστοιχη λογική, αναγνωρίζοντας το έργο και την προσπάθεια του ιατρικού και νοσηλευτικού προσωπικού του Εθνικού Συστήματος Υγείας, αποφασίσαμε να προσφέρουμε σε όλους τρεις μήνες δωρεάν στα ετήσια συμβόλαια ασφάλισης αυτοκινήτου. Φυσικά, ακούγοντας τις ανάγκες των ανθρώπων που μας εμπιστεύονται, διαμορφώσαμε ένα αντίστοιχο πλάνο εκπτώσεων στα συμβόλαια αυτοκινήτου για τους υπάρχοντες και τους νέους πελάτες μας.

Οι κοινωνικές δράσεις μας δεν είναι αποτέλεσμα συγκυριακών αποφάσεων, αλλά προϊόν έρευνας και μελετημένου σχεδιασμού. Παρακολουθούμε τις εξελίξεις και αναγνωρίζουμε τις περιοχές εκείνες όπου μπορούμε να κάνουμε τη διαφορά. Αυτή είναι μια δέσμευση που πηγάζει από τη στρατηγική μας και μας ακολουθεί σε ό,τι κι αν κάνουμε ως εταιρεία.

Ερ.: Τέσσερις παρεμβάσεις στο ασφαλιστικό προβλέπει το προσχέδιο της “επιτροπής Πισσαρίδη” για την ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας. Συγκεκριμένα, σε αυτό αναφέρονται η μείωση ασφαλιστικών εισφορών, η ενίσχυση αναλογικότητας δημόσιου διανεμητικού πυλώνα ασφάλισης. Ανάπτυξη δεύτερου και τρίτου πυλώνα με κίνητρα με ιδιωτικές αποφάσεις και η μετάβαση από διανεμητικό σε κεφαλαιοποιητικό σύστημα επικουρικής σύνταξης, με άμεση εφαρμογή για όσους εισέρχονται στην αγορά εργασίας και εθελοντικά για όσους άλλους εργαζόμενους το επιθυμούν. Ποια είναι η άποψη σας για την «επόμενη μέρα» της ελληνικής οικονομίας;

Απ.: Η πανδημία, πέραν της υγειονομικής κρίσης που αντιμετωπίζει η ανθρωπότητα σε παγκόσμιο επίπεδο, είχε ως αποτέλεσμα σημαντικές επιπτώσεις και στην οικονομία. Συγκεκριμένα για την Ελλάδα, η οποία σημειωτέον διαχειρίστηκε με επιτυχία το πρώτο κύμα της επιδημίας από υγειονομική άποψη, η ύφεση στην οικονομία ήταν κάτω του 2% το α’ τρίμηνο του 2020, αλλά εκτοξεύτηκε σε 15,2% το β’ τρίμηνο, σύμφωνα με τα στοιχεία που ανακοίνωσε προ ολίγων ημερών η ΕΛΣΤΑΤ.

Από εκεί και πέρα και λαμβάνοντας υπόψη πως ο κορονοϊός πιθανότατα δεν είναι υπόθεση λίγων μηνών, αλλά θα συνεχίζει να επηρεάζει τον τρόπο που ζούμε και λειτουργούμε για άγνωστο ακόμα χρονικό διάστημα, η επανεκκίνηση και ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας θα χρειαστεί δραστικά μέτρα και αποφασιστικές μεταρρυθμίσεις.

Η Επιτροπή Πισσαρίδη κατέθεσε πρόσφατα προς δημόσια διαβούλευση την ενδιάμεση έκθεση με μία δέσμη προτάσεων σε κομβικούς τομείς, οι οποίες συμπεριλαμβάνουν δομικές μεταρρυθμίσεις που θα στηρίξουν την βιώσιμη ανάπτυξη και την ανταγωνιστικότητα της ελληνικής οικονομίας.

Η Ένωση Ασφαλιστικών Εταιριών Ελλάδος κατέθεσε συγκεκριμένες θέσεις – προτάσεις πάνω στο ενδιάμεσο κείμενο, εστιάζοντας σε τρεις βασικούς τομείς στους οποίους η Ιδιωτική Ασφάλιση μπορεί, σύμφωνα και με τις καλές ευρωπαϊκές πρακτικές, να αποτελέσει σημαντικό μοχλό για την αναπτυξιακή πορεία της χώρας σε μεσοπρόθεσμο ορίζοντα, αλλά και για την επίλυση διαρθρωτικών προβλημάτων. Οι τομείς αυτοί είναι το Ασφαλιστικό, το Φορολογικό και η Κλιματική αλλαγή.

Συγκεκριμένα για το Ασφαλιστικό, η ΕΑΕΕ όπως έχει επανειλημμένα εκφράσει, υποστηρίζει τη δημιουργία ενός πραγματικού συστήματος τριών πυλώνων με έντονη την παρουσία του κεφαλαιοποιητικού συστήματος που σήμερα ουσιαστικά απουσιάζει – προσέγγιση την οποία ασπάζεται και η Επιτροπή. Με το κεφαλαιοποιητικό σύστημα, μεταξύ άλλων, ενισχύεται η συσσώρευση κεφαλαίων προς επένδυση που τόσο έχει ανάγκη η οικονομία.  Η Ιδιωτική Ασφάλιση μπορεί να παίξει έναν πολύ θετικό ρόλο τόσο μέσα από τις ομαδικές – επαγγελματικές ασφαλίσεις, όσο και μέσα από τα ατομικά συμβόλαια που συνάπτει κανείς προαιρετικά. Και όλα αυτά υπό την προϋπόθεση ότι θα δοθούν τα κατάλληλα φορολογικά κίνητρα που θα δώσουν ώθηση στην αύξηση της συνταξιοδοτικής αποταμίευσης.

Σημειώνεται εδώ ότι ο ασφαλιστικός κλάδος, ο οποίος από το 2016 υπόκειται στους αυστηρούς ευρωπαϊκούς κανόνες του Solvency II, παρά τη χαμηλή του διείσδυση σε σχέση με ό,τι ισχύει στην πλειοψηφία των ευρωπαϊκών χωρών, αποτελεί τον σημαντικότερο θεσμικό επενδυτή της χώρας με επενδύσεις υψηλής στάθμης της τάξης των 14 δισ. ευρώ (7,5% του ΑΕΠ) σε σύνολο στοιχείων ενεργητικού 17,5 δισ. ευρώ. Στον ευρωπαϊκό μέσο όρο διείσδυσης της Ιδιωτικής Ασφάλισης, οι επενδύσεις θα έφθαναν τα 108 δισ. ευρώ!

Οι επενδύσεις αυτές, που είναι μάλιστα μακροπρόθεσμου χαρακτήρα, θα μπορούσαν με τη συνεργασία της Πολιτείας να κατευθυνθούν σε «πράσινα» έργα, ώστε να υποβοηθηθεί το Κράτος στην αντιμετώπιση του κύριου προβλήματος που αντιμετωπίζει ο πλανήτης, της κλιματικής αλλαγής δηλαδή.

Παράλληλα με τα παραπάνω, έχουμε καταρτίσει και μία πλήρη πρόταση για την ασφάλιση φυσικών καταστροφών, αρχής γενομένης από το σεισμό.

Γίνεται αντιληπτό, λοιπόν, από τα παραπάνω πως η Ιδιωτική Ασφάλιση αποτελεί έναν εξαιρετικά αποτελεσματικό και αξιόπιστο συνεργάτη που έχει στη διάθεσή της η ελληνική Πολιτεία για την «επόμενη ημέρα» της ελληνικής οικονομίας.

Ερ.: Οι εξελίξεις έχουν επηρεάσει το στρατηγικό σχεδιασμό σας για το επόμενο διάστημα;

Απ.: Οι εξελίξεις του προηγούμενου διαστήματος ανάγκασαν πολλές επιχειρήσεις να επιταχύνουν τα σχέδιά τους, να επισπεύσουν τις προτεραιότητές τους και να διαμορφώσουν εκ νέου τις στρατηγικές τους. Όλοι κληθήκαμε να σκεφτούμε ξανά τον τρόπο που λειτουργούμε και να εφαρμόσουμε νέα μοντέλα εργασίας, με υπευθυνότητα απέναντι στην κατάσταση και επαγγελματισμό προς τους εργαζόμενους και τους πελάτες μας.

Στο πλαίσιο αυτό, η Eurolife FFH ήταν έτοιμη να ανταποκριθεί στις νέες απαιτήσεις κι αυτό είναι κάτι που το οφείλουμε στη συστηματική δουλειά και τη διαχρονική επένδυση στην ψηφιακή μας αναβάθμιση. Έχουμε δώσει προτεραιότητα στην ανάπτυξη εργαλείων, μέσω των οποίων επιτρέπονται η online επικοινωνία και συναλλαγή με τους πελάτες και τους συνεργάτες μας ανά πάσα στιγμή.

Συγκεκριμένα, μέσω του Eurolife Connect οι πελάτες μας έχουν πρόσβαση σε ό,τι αφορά τα συμβόλαια και τις αποζημιώσεις τους από όπου κι αν βρίσκονται, όποια συσκευή κι αν χρησιμοποιούν. Ανάλογες δυνατότητες προσφέρει η εφαρμογή Eurolife Partners στους συνεργάτες μας, επιτρέποντάς τους να εκδίδουν προσφορές, να ετοιμάζουν συμβόλαια και να προχωρούν σε τιμολογήσεις. Και τα δύο αυτά εργαλεία απέδειξαν τη χρησιμότητα και την αξία τους κατά την περίοδο του lockdown, καθώς μέσω αυτών κρατήσαμε ανεπηρέαστη την επαφή με τους ανθρώπους που μας εμπιστεύονται. Επίσης, στην ίδια λογική έχουμε επενδύσει και σε ένα πρωτοποριακό σύστημα εξυπηρέτησης πελατών, σε συνεργασία με τη Salesforce. Τα στελέχη μας, με το σύστημα αυτό, έχουν τη δυνατότητα να προσφέρουν μια ακόμα πιο προσωποποιημένη εμπειρία εξυπηρέτησης σε κάθε πελάτη που επικοινωνεί μαζί μας.

Χάρη στην ψηφιακή μας αναβάθμιση, μπορέσαμε και θέσαμε σε λειτουργία την εργασία από το σπίτι από την πρώτη κιόλας στιγμή. Η ψηφιακή κουλτούρα και η ετοιμότητα μας επιτρέπουν να απαντάμε καθημερινά στις προκλήσεις – και όχι μόνο σε αυτές που έφερε η πανδημία. Με επίκεντρο τον άνθρωπο, αντιλαμβανόμαστε ότι οι συνθήκες έχουν διαμορφώσει νέες συμπεριφορές και διαφορετικές ανάγκες. Αυτό μας παρακινεί να είμαστε συνεχώς σε εγρήγορση, παρατηρώντας τις εξελίξεις και εφαρμόζοντας ένα δυναμικό πλάνο ανάπτυξης που μπορεί και προσαρμόζεται στις νέες απαιτήσεις.

Ερ.: Γενικότερα, πώς αποτιμά η ασφαλιστική αγορά την υγειονομική κρίση; Οι ασφαλιστικές εταιρείες επενδύουν στην προώθηση νέων προϊόντων και υπηρεσιών την περίοδο αυτή;

Απ.: Τα πρώτα στοιχεία δείχνουν ότι το επίπεδο επηρεασμού του κλάδου από την πανδημία είναι μικρό. Έχουμε θωρακιστεί μέσα από το Solvency II, γι’ αυτό και τα solvency ratios παρέμειναν ανεπηρέαστα.

Σε ό,τι αφορά την παραγωγή, για τον κλάδο ζωής και υγείας βλέπουμε ότι τα ποσοστά διατηρησιμότητας δεν άλλαξαν και η ρευστότητα δεν πιέστηκε. Επίσης, αν και είχαμε μείωση στη νέα παραγωγή και το bancassurance, είδαμε με την άρση του lockdown να επανέρχονται στα επίπεδα της προ SARS-CoV-2 εποχής, ενώ με θετικό πρόσημο λειτούργησαν τα online και digital κανάλια. Τα τελευταία στοιχεία δείχνουν μία θετική εξέλιξη, καθώς αυξήθηκε το ενδιαφέρον για συμβόλαια υγείας και για συνταξιοδοτικά. Επίσης, εκτιμώ ότι η εργασία από το σπίτι, ένα μοντέλο που φαίνεται ότι θα το υιοθετούν στο εξής όλο και περισσότεροι οργανισμοί, θα φέρει αύξηση σε προϊόντα ασφάλισης κατοικίας και σε λύσεις για την προστασία από κυβερνοεπιθέσεις.

Είμαι, ωστόσο, ιδιαίτερα επιφυλακτικός, καθώς τα πρώτα σημάδια της ύφεσης, θα αρχίσουν να γίνονται αισθητά το φθινόπωρο, όταν τα επιδόματα θα έχουν «εξατμιστεί», με αποτέλεσμα τη μείωση της ζήτησης σε όλα τα επίπεδα.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*