back to top
13.8 C
Athens
Δευτέρα 8 Δεκεμβρίου 2025

10 συμβουλές για ασφαλή τηλεργασία

Η τηλεργασία μπήκε για τα καλά στη ζωή μας και επιχειρήσεις και εργαζόμενοι καλούνται να λειτουργήσουν με τα νέα δεδομένα. Ανάμεσα σε αυτά και οι νέες απαιτήσεις ασφαλείας, καθώς η εργασία από το σπίτι μεταφράζεται σε νέες δικλείδες ασφαλείας που πρέπει να υιοθετήσουν εταιρείες και εργαζόμενοι. 

Προκειμένου να διευκολύνει τη μετάβαση στα νέα δεδομένα, η TÜV HELLAS (TÜV NORD) ως Φορέας πιστοποίησης με εμπειρία στις διαδικασίας τηλεργασίας δίνει 10 συμβουλές για ασφαλή τηλεργασία.

- Advertisement -

Όπως τονίζει ο κ. Μιχάλης Αλεξίου Μηχανικός Συστημάτων Πληροφορικής , με 20 έτη εμπειρία στον χώρο της Πληροφορικής και στην Πιστοποίηση,  μέλος του TÜV NORD Digital Academy και Certified Digital Expert, ακολουθώντας τις παρακάτω συμβουλές, εργαζόμενοι και εταιρείες μπορούν να αισθάνονται περισσότερο ασφαλείς, παραμένοντας εξίσου παραγωγικοί για όσο χρονικό διάστημα υιοθετήσουν την τηλεργασία.

  1. Παρέχετε βασικές γνώσεις ασφαλείας στους εργαζόμενους

Οι άνθρωποι που εργάζονται από το σπίτι πρέπει να έχουν στη διάθεσή τους βασικές συμβουλές ασφαλείας: 

- Advertisement -
  • να προσέχουν μηνύματα ηλεκτρονικού “ψαρέματος” (phishing), 
  • να αποφεύγουν τη χρήση δημόσιου Wi-Fi, 
  • να εξασφαλίζουν ότι οι οικιακοί δρομολογητές (routers) Wi-Fi είναι επαρκώς ασφαλείς και
  • να ελέγχουν την ασφάλεια των συσκευών που χρησιμοποιούν 

Είναι πιθανό ότι οι προσπάθειες υπονόμευσης της ασφάλειας με επιθέσεις ηλεκτρονικού “ψαρέματος” (phishing) θα αυξηθούν αυτή τη περίοδο.

Υπενθυμίζεται ιδιαίτερα στους υπαλλήλους

  • να αποφεύγουν να ακολουθούν (να κάνουν κλικ) σε συνδέσμους μηνυμάτων ηλεκτρονικού ταχυδρομείου από άτομα που δεν γνωρίζουν, και 
  • ότι η εγκατάσταση εφαρμογών πρέπει να περιορίζεται ακόμη και σε προσωπικές συσκευές (ή να γίνεται με ιδιαίτερη προσοχή από επιβεβαιωμένα καταστήματα διάθεσης εφαρμογών).

Στοχευμένες πληροφορίες από εξειδικευμένους επαγγελματίες μπορούν να βρεθούν σε ενημερωμένες ιστοσελίδες:

https://tictac.gr/diadiktyakes-apates-gia-ton-koronoio-coronavirus-scams-phishing/ 

  1. Παρέχετε στους χρήστες σας πρόσβαση VPN

Ένας τρόπος για να προστατεύσετε δεδομένα καθώς μετακινούνται μεταξύ των κεντρικών συστημάτων σας και των απομακρυσμένων εργαζόμενων είναι η χρήση ενός VPN. Αυτές οι υπηρεσίες παρέχουν πρόσθετο επίπεδο ασφάλειας δημιουργώντας ένα προστατευμένο κανάλι ανάμεσα στη εταιρεία και τον απομακρυσμένο χρήστη.

  1. Εγκαταστήστε προγράμματα για την προστασία της ασφάλειας

Βεβαιωθείτε ότι εργαλεία για την προστασία ασφάλειας είναι εγκατεστημένα και ενεργοποιημένα σε όλες τις συσκευές που θα χρησιμοποιηθούν για εργασία. Αυτό σημαίνει ότι οι ελεγκτές ιών, τα τείχη προστασίας, η κρυπτογράφηση συσκευών (virus checkers, firewalls, device encryption) πρέπει να είναι όλα στην θέση τους και σε λειτουργία.

  1. Εκτελέστε έλεγχο κωδικού πρόσβασης

Η εταιρεία σας χρειάζεται να «ελέγξει» τους κωδικούς πρόσβασης των εργαζομένων.

Αυτό δεν σημαίνει ότι ζητάτε τα προσωπικά στοιχεία των ανθρώπων, αλλά σημαίνει ότι οι κωδικοί πρόσβασης που χρησιμοποιούνται για την πρόσβαση σε επιχειρησιακές υποδομές και συστήματα επαναφέρονται και επαναπροσδιορίζονται σύμφωνα με αυστηρότερη πολιτική ασφάλειας.

  1. Βεβαιωθείτε ότι το λογισμικό ενημερώνεται τακτικά

Ενθαρρύνετε τις ομάδες σας να αναβαθμίσουν το λογισμικό τους στην πιο πρόσφατη έκδοση που υποστηρίζεται σύμφωνα με την πολιτική ασφαλείας της εταιρείας.

  1. Αλλάξτε τους προεπιλεγμένους κωδικούς πρόσβασης Wi-Fi

Δεν είναι απαραίτητο πως ο κάθε εργαζόμενος έχει αλλάξει τον προεπιλεγμένο κωδικό πρόσβασης για το οικιακό Wi-Fi router του.

Εάν υπάρχει ομάδα υποστήριξης πληροφορικής, τότε η παροχή τηλεφωνικής καθοδήγησης ή αποστολή οδηγιών για την αλλαγή κωδικών πρόσβασης οικιακών δρομολογητών θα μπορούσε να  αποτελέσει βοήθεια. 

  1. Κρατήστε αντίγραφα ασφαλείας

Είναι απαραίτητο να διασφαλιστεί ότι χρησιμοποιούνται οι υπηρεσίες δημιουργίας αντιγράφων ασφαλείας κα ότι οι κρίσιμες και απαραίτητες για την λειτουργία του Οργανισμού πληροφορίες και δεδομένα είναι διαθέσιμες και στην σωστή μορφή. 

  1. Δημιουργήστε σχέδια έκτακτης ανάγκης

Δοκιμάστε τις ομάδες και τα πλάνα σας. Βεβαιωθείτε ότι οι διοικητικές ευθύνες μοιράζονται μεταξύ των ομάδων και ελέγξτε τώρα άμεσα ότι τα σχέδια έκτακτης ανάγκης μπορούν να λειτουργήσουν σε περίπτωση που βασικό προσωπικό (Key persons) δεν μπορεί να εργαστεί. Η τεχνική υποστήριξη, οι κρίσιμοι κωδικοί πρόσβασης, τα σενάρια επιχειρησιακής συνέχειας, η διαχείριση της ασφάλειας, οι ρόλοι λειτουργίας, πρέπει να αντιστοιχιστούν, να ανατεθούν και να είναι σε γνώση των εμπλεκομένων.

  1. Αποφύγετε τη χρήση USB sticks

Μην χρησιμοποιείτε καθόλου USB sticks αν μπορείτε να το αποφύγετε. Έχουν υπάρξει πάρα πολλά παραδείγματα τέτοιων συσκευών που έχουν μολυνθεί από κακόβουλο λογισμικό.

  1. Παραμείνετε Ασφαλείς 

Φυσικά, η ανησυχία για την λειτουργικότητα και την επιχειρησιακή συνέχεια είναι σημαντική παράμετρος του τρόπου σκέψης και των αποφάσεων, αλλά σε κάθε περίπτωση, η υγεία παραμένει ο σημαντικότερος από όλους τους παράγοντες. 

Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο πρέπει να φροντίζουμε την προσωπική μας υγεία (λαμβάνοντας όλα τα απαραίτητα μέτρα), αλλά και των υπολοίπων, σεβόμενοι τη δημόσια υγεία και αποφεύγοντας επικίνδυνες συμπεριφορές και ενέργειες.

Σε αυτό το πνεύμα, η συνομιλία / επικοινωνία ανάμεσα στους ανθρώπους και στις κοινότητες τους  (συμπεριλαμβανομένου του group video chat χρησιμοποιώντας εργαλεία) είναι και θα γίνεται όλο και πιο σημαντική για τη διατήρηση της ψυχικής υγείας, του κλίματος αλληλεγγύης και κατανόησης ειδικά για όσους βρίσκονται και λειτουργούν σε συνθήκες καραντίνας.

Σχετικές δημοσιεύσεις

ΥΕΚΑ: Σύσταση για τη λήψη μέτρων προστασίας των εργαζομένων εξαιτίας της κακοκαιρίας

Τα μέτρα που οφείλουν να λαμβάνουν οι εργοδότες για την υγεία και την ασφάλεια των εργαζομένων τους επισημαίνει σε ανακοίνωσή του το Υπουργείο

mRNA εμβόλια και καρκίνος: Νέα ελπίδα επιβίωσης για ασθενείς με κορoνοϊό και ογκολογική θεραπεία

Σύμφωνα με νέα μελέτη, τα mRNA εμβόλια για τον κορoνοϊό μπορούν να ενισχύσουν σημαντικά την αποτελεσματικότητα της ανοσοθεραπείας

Έρπης ζωστήρας-Κορωνοϊός: Δύο δρόμοι παράλληλοι

Η λοίμωξη από τον έρπητα ζωστήρα εμφανίζεται λόγω της αναζωπύρωσης του ιού που λαθροβιώνει για χρόνια στα κύτταρά μας

Καμπάνια ενημέρωσης για τον εμβολιασμό κατά του κορονοϊού

Η πορεία του κορονοϊού και της γρίπης, αλλά και τα χαμηλά επίπεδα στα οποία κινείται ο εμβολιασμός θέτουν σε επαγρύπνηση τις υπηρεσίες υγείας.

Από την ίδια κατηγορία δημοσιεύσεων

Lidl: Δωρεά Κόμβου Αντιμετώπισης Κρίσεων στο Υπουργείο Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας

Η εταιρεία επένδυσε 400.000 ευρώ σε αποθήκη έκτακτης ανάγκης, έτοιμη να ενεργοποιηθεί άμεσα σε περιπτώσεις φυσικών καταστροφών

Η αρνητική εμπειρία υποψηφίου «πληγώνει» τη φήμη των επιχειρήσεων – Νέα έρευνα του kariera.gr

Hχηρή υπενθύμιση προς τις εταιρείες για τη σημασία της σαφήνειας και του σεβασμού στον χρόνο του υποψηφίου κατά τη διαδικασία πρόσληψης

Πώς η αυτοκινητοβιομηχανία αποχαιρετά το 2025 – Οι κίνδυνοι και οι ευκαιρίες για νέους παίκτες

Η Allianz Trade περιγράφει το τοπίο που διαμορφώνουν οι δασμοί, οι κανονισμοί και η τεχνολογία

Η KPMG στην Ελλάδα καταγράφει τις αποδοχές και παροχές του 2025

Η νέα ετήσια έρευνα αποτυπώνει μεταξύ άλλων συνταξιοδοτικά-ασφαλιστικά προγράμματα και αποτελεί πολύτιμο εργαλείο για στρατηγικές αποφάσεις

Δημοφιλή Άρθρα

Ροή Ειδήσεων

Byron: Σύσκεψη για επιτάχυνση των διαδικασιών αποζημίωσης και αποκατάστασης

«Η προτεραιότητά μας είναι η ταχεία και δίκαιη αποζημίωση των πολιτών και των επιχειρήσεων που επλήγησαν» δήλωσε ο Υφυπουργός Κ. Κατσαφάδος

Οδική βοήθεια: Υπόσχεση ή πρόκληση;

Αν και η οδική βοήθεια στην Ελλάδα παραμένει πολύτιμη, η αξία της στην πράξη δοκιμάζεται από πολλούς παράγοντες

Lidl: Δωρεά Κόμβου Αντιμετώπισης Κρίσεων στο Υπουργείο Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας

Η εταιρεία επένδυσε 400.000 ευρώ σε αποθήκη έκτακτης ανάγκης, έτοιμη να ενεργοποιηθεί άμεσα σε περιπτώσεις φυσικών καταστροφών

Από την αρχή «ο ρυπαίνων πληρώνει» στην πράσινη ασφάλιση: Ο ρόλος της ασφαλιστικής αγοράς

Η διπλή πρόκληση για την εγχώρια αγορά και τα οφέλη που κομίζει η «Green Line» της Interamerican σε πελάτες και συνεργάτες

Ανακοίνωση ΣΕΑΔΙΔΕ για την επιβολή δικαιώματος συμβολαίου

Για κατάφωρη παραβίαση τόσο των βασικών όρων των υφιστάμενων συμβάσεων όσο και των συναλλακτικών ηθών κάνει λόγο ο Σύνδεσμος