back to top
14.5 C
Athens
Τετάρτη 3 Δεκεμβρίου 2025

Μην πουλάτε τσάμπα κινδύνους

Πριν χρόνια ο μόνος στόχος ήταν να γράψουν οι ασφαλιστές παραγωγή. Το φτηνό ασφάλιστρο έδινε και έπαιρνε, μετά μπήκε στην ζωή μας το Solvency II όπου πριν γίνει νόμος του κράτους, οι ασφαλιστικές ξεκίνησαν να περιορίζουν την έκθεση τους στον κίνδυνο και να επανεξετάζουν τα αποθεματικά τους.

Κάποιοι συνέχιζαν να πουλούν κινδύνους και μάλιστα όπως μας είπαν βιομηχανικούς με χαμηλά τιμολόγια. Τους πίεζαν οι βιομηχανικοί πελάτες τους και ήθελαν με κόστος ασφάλιστρου μηδαμινό να καλύπτουν όλους τους κινδύνους, και να αναμένουν αποζημιώσεις πολλαπλάσιες (xxxxxx) όταν επέλθει ο κίνδυνος.

- Advertisement -

Στην πρώτη διαφωνία κάποιος ασφαλιστής όλο και βρίσκεται για να δώσεις κάποιες, ας πούμε ‘εγγυήσεις’ και να πάρει το χαρτοφυλάκιο.

Και ας γνωρίζουν ότι είναι υπό-ασφαλισμένοι, στην χειρότερη περίπτωση μπορεί να μην το γνωρίζουν, και όταν επέλθει το συμβάν να μην αποζημιωθούν όπως θα ήθελαν και να ξεσηκώσουν το σύμπαν! αξιώνοντας παράλογες απαιτήσεις.

- Advertisement -

Πάνε από τον ένα στον άλλο για να αγοράσουν φτηνά. Αν είναι και κοινοπραξίες κάτι γίνεται καλύτερο και αν αναλαμβάνουν και ποσοστά κινδύνων κάπως μεγάλα οι αντασφαλιστές ακόμα καλύτερα.

Είναι όμως αυτή η εικόνα που πρέπει να έχει η αγορά;

Λίγοι έλληνες επιχειρηματίες γνωρίζουν το τι σημαίνει ασφάλιση, την έννοια των κινδύνων και τις επιπτώσεις στις επιχειρήσεις τους. Αρέσκονται και να θέλουν ανάπτυξη χωρίς να βάζουν το χέρι στην τσέπη.

Την ευθύνη δεν την έχουν, όμως μόνο οι επιχειρηματίες, την έχουν και οι Φορείς της αγοράς, οι ασφαλιστικές, οι ασφαλιστικοί διαμεσολαβητές που δεν ενεργούν από κοινού για να ενημερώσουν τους εμπορικούς και βιομηχανικούς πελάτες τους σωστά. Ευθύνες έχει και το εκπαιδευτικό σύστημα στην Ελλάδα.

Καλό να ακούμε για τις ξένες επιχειρήσεις και πόσο καλά είναι ασφαλισμένες στην Ελλάδα, σε σχέση με τις ελληνικές, αλλά ας μην ταξιδέψουμε σε άλλες Ηπείρους, στην Ευρώπη ο επιχειρηματίας έχει από πολύ μικρός εκπαιδευτεί και κατανοήσει τους κινδύνους.

Με άλλα λόγια δεν μπορούμε να θέλουμε ανάπτυξη χωρίς να έχουμε κατασταλάξει με τι τρόπο θέλουμε να την επιτύχουμε. Μέχρι να γίνει αυτό άπαντες, σε όλα τα μήκη και πλάτη και σε όλους τους τομείς της οικονομίας πουλάμε αέρα.

Σχετικές δημοσιεύσεις

Κάτι θα αλλάξει που θα φανεί στην αγορά τις επόμενες ημέρες

Μήπως η λύση των προβλημάτων είναι να δούμε με νέα μάτια τα ίδια ασφαλιστικά «τοπία»;

Νέο προϊόν ασφάλισης που θα εντυπωσιάσει, σύντομα στις οθόνες σας

Το διαδικτυακό προϊόν θα απευθύνεται σε ΜμΕ που το έχουν ανάγκη και μέχρι τώρα δυσκολεύονται πολύ να πάρουν καλύψεις

10 Χρόνια ΠΑΝΟΡΜΟΣ – Σήμερα το επετειακό 4ο Συνέδριο στο Γαλλικό Ινστιτούτο

Το «Insurance World» βρίσκεται ήδη στον χώρο και θα καλύψει ολόκληρη τη διάρκεια του Συνεδρίου

Νέες ασφαλιστικές συμφωνίες, ο τροχός της τύχης γυρνά

Ο Ανασφάλιστος βλέπει έντονο αναβρασμό, με συζητήσεις και ψιθύρους, σε ασφαλιστικές και διαμεσολάβηση

Από την ίδια κατηγορία δημοσιεύσεων

Κάτι θα αλλάξει που θα φανεί στην αγορά τις επόμενες ημέρες

Μήπως η λύση των προβλημάτων είναι να δούμε με νέα μάτια τα ίδια ασφαλιστικά «τοπία»;

Εγγυήσεις, πυρκαγιές και αστικές προδιαγράφουν το μέλλον

Τη νέα τάση της ασφαλιστικής αγοράς υποδεικνύουν τα στατιστικά της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιριών Ελλάδος

Οι συλλογικές συμβάσεις βγαίνουν… από τα μνημόνια – Βίντεο

Οι τρεις άξονες της νέας Κοινωνικής Συμφωνίας και τα επόμενα βήματα

Η άνοδος των τιμών στα διαμερίσματα και η αθέατη πρόκληση για την ασφαλιστική αγορά

Μαζί με τις αξίες των ακινήτων αυξάνεται ο κίνδυνος της υποασφάλισης και η έκθεση για τις ασφαλιστικές

Δημοφιλή Άρθρα

Ροή Ειδήσεων

Ο Γ. Χατζηθεοδοσίου τιμήθηκε για τη συμβολή του στην τοπική αυτοδιοίκηση και στο επιχειρείν

Η διάκριση έρχεται να αναδείξει την ευρύτατη κοινωνική βάση του κ. Χατζηθεοδοσίου και την ενεργό παρουσία του σε κάθε επίπεδο της δημόσιας ζωής

Hellas Direct: Τετραήμερο έμπνευσης και συνεργασίας στην καρδιά της Τοσκάνης

Η εταιρεία συνεχίζει να επενδύει σε ένα δίκτυο όχι απλώς συνεργατών, αλλά στρατηγικών συνοδοιπόρων

Καμπάνια της Gilead Sciences Ελλάδας κατά του στίγματος για τον HIV

Η νέα καμπάνια υπενθυμίζει ότι το πραγματικό πρόβλημα δεν είναι ο ιός, αλλά οι προκαταλήψεις που εξακολουθούν να τον περιβάλλουν

ΕΑΕΕ: Κατάλογος των critical ICT providers κατ’ εφαρμογή του Κανονισμού DORA

Oι εν λόγω πάροχοι τίθενται υπό εποπτεία και υποχρεούνται να εφαρμόζουν αυστηρά μέτρα διακυβέρνησης και διαχείρισης κινδύνου

«The Future of Insurance»: Η KPMG στην Ελλάδα παρουσιάζει τη 15η Ετήσια Έκθεση για την Ιδιωτική Ασφαλιστική Αγορά

Ένα πολύτιμο εργαλείο στρατηγικής ανάλυσης του εγχώριου ασφαλιστικού κλάδου θα παρουσιαστεί σε εκδήλωση στο Electra Palace Athens στις 9/12