της Ελενας Ερμείδου
Πολύπλοκες και πολύ δύσκολες είναι οι ισορροπίες των δικαιωμάτων των ασφαλιστηρίων συμβολαίων, των προμηθειών επί των συμβολαίων και των τιμών. Πρόκειται για έναν αγώνα που κάνουν ασφαλιστικές και ασφαλιστικοί διαμεσολαβούντες προκειμένου να κρατηθούν στην αγορά, να ξεχωρίσουν και να βγάλουν αμφότεροι κέρδη.
Οι προμήθειες είναι και το δέλεαρ των ασφαλιστικών διαμεσολαβούντων και για αυτό παλαιότερα βλέπαμε περισσότερο τις μεγάλες μεταφορές χαρτοφυλακίων αυτοκινήτου.
Σήμερα, έχοντας η Ελλάδα περάσει μία άνευ προηγουμένου οικονομική κρίση, οι συνθήκες δεν είναι ίδιες, ούτε για τις ασφαλιστικές, ούτε για την ασφαλιστική διαμεσολάβηση. Οι ευκαιρίες ναι, μεν μεγάλες αλλά για ολίγους και με μειωμένα περιθώρια κέρδους.
Ασφαλιστικές, σύμφωνα με το ρεπορτάζ του IW για να διατηρήσουν στα ίδια επίπεδα στα τιμολόγια υγείας ανεβάζουν το δικαίωμα συμβολαίου. Κρατούν τις τιμές στα ίδια επίπεδα, ανεξάρτητα αν η αξία του συμβολαίου αλλάζει, αυξάνοντας το δικαίωμα συμβολαίου και μειώνοντας τις προμήθειες.
Αυτό έχει ως συνέπεια να μειώνονται τα περιθώρια κέρδους των ασφαλιστικών διαμεσολαβητών. Ωστόσο η ίδια πηγή αναφέρει ότι κάποιες προμήθειες ασφαλιστικών ήταν ήδη πολύ υψηλές και η κρίση έχει αναγκάσει να περιοριστούν.
Ωστόσο, διερωτάται πηγή του IW αν είναι εξισορροπημένο να γίνονται αυξήσεις στο δικαίωμα συμβολαίου, και όχι στα τιμολόγια για διατηρήσει τον πελάτη.
Πάντως το φαινόμενο δεν είναι καινούργιο, εταιρείες που έδιναν 30% και 40% προμήθειες στο αυτοκίνητο τις έχουν περιορίσει, ίσως έτσι δημιουργώντας κίνητρο στην ασφαλιστική να “κυνηγήσει” συμβόλαια από άλλους κλάδους με στόχο την αύξηση της ασφαλιστικής πίτας και την δημιουργία ενός σταθμισμένου επενδυτικού – προϊοντικού χαρτοφυλακίου.