back to top
27 C
Athens
Παρασκευή 11 Ιουλίου 2025

Γιατί η Uber έχει υψηλή εξάρτηση από την ασφαλιστική βιομηχανία

Αποκαλυπτικά στοιχεία για τους «ασφαλιστικούς δεσμούς» της εταιραείας ενόψει της εισαγωγής της στη Wall Street

Της Λαλέλας Χρυσανθοπούλου

- Advertisement -

Η Uber, μια από τις εταιρείες-σύμβολα της λεγόμενης «οικονομίας του διαμοιρασμού» (gigeconomy) προετοιμάζεται για την εισαγωγή της στο Χρηματιστήριο, από την οποία θα μπορούσε να αντλήσει έως και 10 δις. δολάρια. Σύμφωνα με δημοσιεύματα του Τύπου που επικαλείται η ιστοσελίδα InsuranceJournal, δεν θα βρισκόταν σε αυτή την ισχυρή θέση χωρίς…ασφάλιση.

«Οι δραστηριότητές μας εξαρτώνται όχι μόνο από την ασφαλιστική κάλυψη των οδηγών, αλλά και από άλλους τύπους ασφάλισης για πρόσθετους κινδύνους», αναφέρεται μεταξύ άλλων στο ενημερωτικό δελτίο της Uber.

- Advertisement -

H εταιρεία είναι προφανώς εκτεθειμένη σε όλη την γκάμα των κινδύνων που αφορούν τις μεταφορικές της δραστηριότητες. Είναι επίσης αντιμέτωπη με τους cyber κινδύνους, καθώς και τους κινδύνους που αφορούν την υπόληψή της και συνδέονται με την αρνητική δημοσιότητα γύρω από την «επιθετική» -όπως έχει χαρακτηριστεί από πολλούς- εργασιακή της κουλτούρα.

«Εάν οι ασφαλιστικές εταιρείες (με τις οποίες συνεργαζόμαστε) αλλάξουν τους όρους των συμβολαίων κατά τρόπο που είναι ασύμφορος για τους οδηγούς ή για εμάς, εάν υποχρεωθούμε να αγοράσουμε πρόσθετη ασφαλιστική κάλυψη για άλλες πτυχές της δραστηριότητάς μας ή εάν δεν συμμορφωνόμαστε με τις ρυθμίσεις που διέπουν τον ασφαλιστικό κλάδο, τότε οι δραστηριότητές μας μπορούν να υποστούν πλήγμα», παραδέχεται η Uber (μέσω του ενημερωτικού δελτίου).

Στο τέλος του 2018, η εταιρεία είχε διαθέσιμα ύψους 2 δις. ευρώ για ασφαλιστική κάλυψη, με το ποσό να έχει δυπλασιαστεί σε σχέση με το 2017. Το σχετικό κονδύλι παρουσίασε αντίστοιχη αύξηση και την περίοδο 2016-2017.

Η Uber συνεργάζεται –μεταξύ άλλων- με τις ασφαλιστικές εταιρείες Allstate, Travelers, Geico, Slice, State Farm, American Family, Liberty Mutual, Mapfre, Mercury, Erieκαι MetLife. Πέρα από τις καλύψεις που συνδέονται με τον κλάδο αυτοκινήτων, έχει ακόμα ασφαλιστική κάλυψη αστικής ευθύνης, αποζημίωσης εργαζομένων, περιουσίας, cyberκαθώς και ευθύνης στελεχών. Ετοιμάζεται δε να επεκταθεί και σε άλλες δραστηριότητες όπως την διαχείριση φορτίων (Uber Freight), την παράδοση έτοιμων γευμάτων (Uber Eats) και τα αυτόνομα οχήματα (Advanced Technologies Group), που θα πρέπει να καλυφθούν και αυτές ασφαλιστικά.

Σε αντίθεση πάντως με άλλους κολοσσούς της υψηλής τεχνολογίας, όπως η Amazon,  η Uberδεν ενδιαφέρεται να εισέλθει και η ίδια στον ασφαλιστικό κλάδο. «Δεν έχουμε τέτοια πρόθεση», δήλωσε πρόσφατα ο CurtisScott, υπεύθυνος για τις δραστηριότητες ασφάλισης της Uber. «Είμαστε καλοί στο να είμαστε μια εταιρεία τεχνολογίας, με εξειδίκευση στα logistics. Οι ασφαλιστικές εταιρείες είναι καλές στο να είναι…ασφαλιστικές εταιρείες, πράγμα καθόλου εύκολο», κατέληξε.

Σχετικές δημοσιεύσεις

Πάνος Δημητρίου: Το μέλλον της ελληνικής ασφαλιστικής βιομηχανίας

Τα τελευταία χρόνια, η ελληνική ασφαλιστική βιομηχανία βρίσκεται σε μια περίοδο γόνιμων ανακατατάξεων, αλλά και κρίσιμων

Uber, Airbnb, νέα επιχειρηματικά μοντέλα, νέοι κίνδυνοι

Η κοινή χρήση υπηρεσιών, όπως η Uber και η Airbnb μεταφέρουν τους ατομικούς κινδύνους στους εμπορικούς κινδύνους, καθώς η ασφάλιση των κινδύνων που αναδύονται δεν παρέχεται στις ατομικές γραμμές.

Allianz Partners: Συνεργασία με την UBER σε 23 χώρες της Ευρώπης

Την συνεργασία της με την Uber ανακοίνωσε η Allianz Partners για την παροχή προνομιακής ασφάλισης προστασίας σε ανεξάρτητους οδηγούς και ταχυμεταφορείς ανά την Ευρώπη.

Μ. Τζωρτζωρής, iif20: Για κάθε €1 που προστίθεται στην ασφαλιστική βιομηχανία, προστίθενται €3,6 στην κοινωνία

Την συμβολή της ιδιωτικής ασφάλισης στην κοινωνία και οικονομία τόνισε ο κ. Μιχάλης Τζωρτζωρής, Πρόεδρος, Σύνδεσμος Ελλήνων Μεσιτών Ασφαλίσεων

Από την ίδια κατηγορία δημοσιεύσεων

Έξυπνο παρκάρισμα: Η BYD υποκαθιστά τις ασφαλιστικές κι αναλαμβάνει τις ζημιές

Η υπόσχεση της BYD αφορά ζημιές που θα προκύψουν επί κινεζικού εδάφους σε αυτοκίνητα με σύστημα υποβοηθούμενης οδήγησης God's Eye

Στελέχη της Carglass® μεταξύ των εισηγητών στο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα του ΕΙΑΣ για Πραγματογνώμονες, Εκτιμητές και Διακανονιστές Ζημιών Αυτοκινήτου

Η Carglass® συμμετείχε με εισηγήσεις στελεχών της στο Ολοκληρωμένο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα Επαγγελματικής Κατάρτισης Πραγματογνωμόνων

Η Coface εξαγόρασε την Cedar RoseGroup

Η Coface ανακοινώνει την ολοκλήρωση της εξαγοράς της Cedar Rose.

Διοργάνωση ESAs Consumer Protection Day

Στις 5 Νοεμβρίου 2025, οι Ευρωπαϊκές Εποπτικές Αρχές (ESAs), ΕΙΟΡΑ, ΕΒΑ και ESMA θα διοργανώσουν στη Ρίγα της Λετονίας την 12η Κοινή Ημέρα Προστασίας Καταναλωτών

Δημοφιλή Άρθρα

Ροή Ειδήσεων

Σε συμβούλιο των υπουργών Απασχόλησης και Κοινωνικών Υποθέσεων η Ά. Ευθυμίου

Το άτυπο υπουργικό συμβούλιο στη Δανία είχε θέμα την ελεύθερη και δίκαιη κινητικότητα και ανταγωνιστικότητα στην ΕΕ

EIOPA: Γνωμοδότηση για την εποπτεία ρευστότητας των επαγγελματικών ταμείων

Η EIOPA ζητά να ενισχυθεί η παρακολούθηση, η αξιολόγηση και η διαχείριση των κινδύνων ρευστότητας που αντιμετωπίζουν τα ΙΕΣΠ

Έξυπνο παρκάρισμα: Η BYD υποκαθιστά τις ασφαλιστικές κι αναλαμβάνει τις ζημιές

Η υπόσχεση της BYD αφορά ζημιές που θα προκύψουν επί κινεζικού εδάφους σε αυτοκίνητα με σύστημα υποβοηθούμενης οδήγησης God's Eye

Τα 4 σενάρια κλιματικού κινδύνου για την ευρωζώνη – Πού βρισκόμαστε σήμερα

Τα σενάρια του NGFS εξετάζουν την κοινή επίδραση καταστροφών και πολιτικών σε ΑΕΠ, πληθωρισμό και χρηματοπιστωτική σταθερότητα έως το 2030

Μήνυμα ενότητας και θεσμικής υπευθυνότητας εκπέμπει η ΕΑΔΕ

Μήνυμα ενότητας, συνέπειας και θεσμικής υπευθυνότητας εξέπεμψε η ΕΑΔΕ, με αφορμή τη συνάντηση της 8ης Ιουλίου στο Επαγγελματικό Επιμελητήριο Αθηνών.