Bravo Sustainability Awards
Οι βραβευόμενοι στην κατηγορία Bravo Market

Η Allianz βραβεύτηκε στα Bravo Sustainability Awards

H κοινωνική δράση της Allianz Ελλάδος επιβραβεύτηκε στα φετινά Bravo Sustainability Awards, στην κατηγορία Bravo Market, για τη στήριξη του προγράμματος Thought for Food του Ιδρύματος Μποδοσάκη και συγκεκριμένα για την πρωτοβουλία: «Αξιοποίηση περισσευούμενων αγροτικών προϊόντων και ενίσχυση της κυκλικής οικονομίας στην Κρήτη».

H εκδήλωση της απονομής των βραβείων πραγματοποιήθηκε υπό την αιγίδα του Υπουργείου Οικονομίας και Ανάπτυξης στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.

Allianz Bravo Sustainability Awards

Από αριστερά: Ξένια Παπασταύρου, Υπεύθυνη Τμήματος Ανάπτυξης – Ίδρυμα Μποδοσάκη, Τζούλη Πανάγου, Διευθύντρια Market Management & Επικοινωνίας – Allianz Ελλάδος, και Μαριτίνα Μεσσήνη, Market Management & Επικοινωνία – Allianz Ελλάδος

Το πρόγραμμα Thought for Food

Για την υλοποίηση της ενέργειας που βραβεύτηκε, η εταιρεία ένωσε τις δυνάμεις της με το Ίδρυμα Μποδοσάκη στο πρόγραμμα Thought for Food, προκειμένου να γίνει αρωγός στη δημιουργία προοπτικών για βιώσιμη ανάπτυξη της ελληνικής περιφέρειας.

Στην καλλιέργεια λαχανικών, η ποσότητα των μη εμπορεύσιμων προϊόντων, ανάλογα με την χρονιά, μπορεί να κυμανθεί από 15% έως 30% της συνολικής παραγωγής και στις περισσότερες περιπτώσεις δεν αξιοποιείται και απορρίπτεται. Αυτό το φαινόμενο έχει οδηγήσει στην αναζήτηση τρόπων αξιοποίησής της μέσω της δημιουργίας νέων προϊόντων με εμπορική αξία που θα συμβάλλει στην αειφόρο ανάπτυξη και στη μείωση της σπατάλης.

Στο πλαίσιο των παραπάνω αναγκών, με τη στήριξη της Allianz και του Ιδρύματος Μποδοσάκη αναπτύχθηκε από την ομάδα της Αμερικανικής Γεωργικής Σχολής ένα καινοτόμο πρόγραμμα, με τους παρακάτω άξονες δραστηριότητας:

  • Πιλοτική ανάπτυξη προϊόντων από μεμονωμένα λαχανικά και συνδυασμούς μιγμάτων.
  • Διερεύνηση των αναγκών της αγοράς και των χαρακτηριστικών που πρέπει να έχει ένα τέτοιο προϊόν μέσα από επιτόπιες έρευνες και γευστική δοκιμή.
  • Επιχειρηματικό πλάνο και βιωσιμότητα της επένδυσης.
  • Ανάπτυξη και τυποποίηση παραγωγικής διαδικασίας της επιλεγμένης λύσης.
  • Διερεύνηση και ανάπτυξη προϊοντικής ταυτότητας.

Το πρόγραμμα εκπονήθηκε στην περιοχή Μοίρες-Τυμπάκι Ηρακλείου Κρήτης με άμεσα ωφελούμενη μια ομάδα καταρτισμένων αγροτών οι οποίοι ασχολούνται με την καλλιέργεια λαχανικών σε μια έκταση συνολικά περίπου 800 στρεμμάτων, όπου οι ποσότητες των προϊόντων β΄ διαλογής είναι πολύ υψηλές.

Από τις εργαστηριακές δοκιμές και αναλύσεις που υλοποιήθηκαν αναδείχθηκαν 4 νέα προϊόντα με εμπορική αξία που με τη σωστή ανάπτυξη και branding θα μπορέσουν να συνεισφέρουν στη δημιουργία ενός κλάδου αξιοποίησης των β΄ διαλογής προϊόντων.

Οφέλη της δράσης

Τα οφέλη της δράσης επιγραμματικά, ήταν τα εξής:

  • Καλύτερη αξιοποίηση παραγόμενων λαχανικών.
  • Περιορισμός της σπατάλης και μείωση της επιβάρυνσης στο περιβάλλον.
  • Ανάπτυξη ενός συστήματος κυκλικής οικονομίας όπου θα αξιοποιούνται τα υποπροϊόντα μίας παραγωγικής διαδικασίας για τη δημιουργία νέων προϊόντων.
  • Ανάπτυξη ενός νέου κλάδου μεταποίησης σε τοπικό επίπεδο.
  • Αύξηση του εισοδήματος αγροτών.
  • Δημιουργία ομάδας παραγωγών που θα αξιοποιεί από κοινού τα προϊόντα β’ διαλογής.

Σε ευρύτερο πλαίσιο εμβέλειας, η δράση αναμένεται να βοηθήσει την τοπική αγροτική κοινωνία να επωφεληθεί από την προοδευτική δημιουργία ενός νέου παραγωγικού και καταναλωτικού μοντέλου που επιτρέπει τη χρήση των αγροτικών προϊόντων για πολύ μεγαλύτερο χρόνο με παράλληλη ελαχιστοποίηση της χρήσης φυσικών πόρων, οδηγώντας στην αειφόρο ανάπτυξη και στη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος της περιοχής.