back to top
11.2 C
Athens
Τετάρτη 17 Δεκεμβρίου 2025

Οδική Βοήθεια: Κλάδος σε άνθηση μέσα στην κρίση

Οδική Βοήθεια – κλάδος σε άνθιση μέσα στην κρίση (μέρος α)

του Νίκου Σακελλαρίου

- Advertisement -

Ο κλάδος οδικής βοήθειας και παροχής νοσοκομειακής βοήθειας θεωρείται συμπληρωματικός στην ασφάλιση, αλλά καταλαμβάνει μεγάλη θέση στην παραγωγή ασφαλίστρων. Πέρσι, η συνολική παραγωγή έφτασε στα 95 εκατ. ευρώ, το 80% των οποίων προήλθε από 5 μεγάλες εταιρείες-μέλη της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιριών Ελλάδος. Ο κλάδος απασχολεί πάνω από 2.000 (καταγεγραμμένους) εργαζομένους σε κάθε επίπεδο.

Οι κλάδοι βοήθειας επιμερίζονται σε:

- Advertisement -

1. Οδική βοήθεια
Περιλαμβάνει τα τμήματα εργασιών για επιτόπου επισκευή των αυτοκινήτων, τη ρυμούλκηση αυτοκινήτων, τον επαναπατρισμό οχημάτων και επιβατών, τη φροντίδα ατυχήματος καθώς και την εξυπηρέτηση περιστατικών ξένων εταιρειών.

2. Ιατρική βοήθεια
Περιλαμβάνονται οι αερομεταφορές, οι μεταφορές με ασθενοφόρο και οι παροχές επιτόπου ιατρικών συμβουλών.

Για τις ασφαλιστικές εταιρείες, η οδική & ιατρική βοήθεια αποτελεί, αρκετές φορές, συμπληρωματική κάλυψη, η οποία όμως δημιουργεί προστιθέμενη αξία στη βασική ασφάλιση. Οι περισσότερες εταιρείες γενικών ασφαλίσεων αλλά και ασφαλίσεων ζωής και υγείας προχωρούν είτε σε εξωτερικές συνεργασίες με εταιρείες οδικής βοήθειας και νοσοκομειακής βοήθειας (ασθενοφόρα), είτε συνεργάζονται με ομίλους πωλήσεων αυτοκινήτων, είτε ακόμη δημιουργούν δικά τους τμήματα. Το γεγονός αυτό, από μόνο του, δείχνει τη σημασία που έχει για τους ασφαλισμένους ο κλάδος.

Ευνοημένος από την κρίση ο κλάδος

Ο κλάδος οδικής βοήθειας φαίνεται ότι όχι μόνο δεν επλήγη από την κρίση, αλλά μάλλον, σε κάποιες περιπτώσεις, βοηθήθηκε από αυτήν. Πολλοί ιδιοκτήτες αυτοκινήτων παρατείνουν τη διακράτηση των οχημάτων τους, με αποτέλεσμα να αυξάνονται οι πιθανότητες για φυσιολογικές ζημιές και φθορές ή να δημιουργούνται κίνδυνοι ατυχημάτων.

Τα αιτήματα για παροχές βοήθειας για απλά περιστατικά, όπως μπαταρίες αυτοκίνητων ή σκασμένα λάστιχα, προδίδουν την ανάγκη κάλυψης των αναγκών αυτών. O πρόεδρος της Επιτροπής Βοηθείας στην Ένωση Ασφαλιστικών Εταιριών Ελλάδος, Γ. Βαλαής, επισημαίνει στο iw: «Βάσει των στατιστικών στοιχείων, η παροχή βοήθειας χρειάζεται σε κάθε αυτοκίνητο τουλάχιστον μία φορά στα τρία χρόνια, και γίνεται ολοένα και πιο έντονη η ανάγκη της, εξαιτίας της έλλειψης συντήρησης των αυτοκινήτων. Αν προσθέσουμε και την κατάσταση των δρόμων, βλέπουμε ότι οι φθορές στα αυτοκίνητα είναι μεγάλες. Οι περισσότερες κλήσεις αφορούν βλάβες και ζημιές σε μπαταρίες, λάστιχα, και μηχανικές βλάβες».

Σε ό,τι αφορά την ιατρική βοήθεια, και αυτή είναι μεγαλύτερη στα χρόνια της κρίσης: «Λόγω των γνωστών προβλημάτων που υπάρχουν, οι εταιρείες παροχής ιατρικής βοήθειας έχουν αυξημένη κίνηση. Η υγεία είναι το πολυτιμότερο αγαθό και οι περισσότεροι θέλουν να έχουν την καλύτερη και ταχύτερη πρόσβαση προς τα νοσοκομεία όταν το χρειαστούν. Στα χρόνια της κρίσης, έγινε πιο συχνή η χρήση των ιδιωτικών ασθενοφόρων, αφού φαίνεται ότι το ΕΚΑΒ δεν επαρκεί.

Ταυτόχρονα, θα πρέπει να προσθέσουμε και τις υπηρεσίες αερομεταφορών, οι οποίες εξυπηρετούν άμεσα τη νησιωτική Ελλάδα και παρέχουν υπηρεσίες μέγιστης κοινωνικής σημασίας» συμπληρώνει ο κύριος Βαλαής.

Σχετικές δημοσιεύσεις

Οδική βοήθεια: Υπόσχεση ή πρόκληση;

Αν και η οδική βοήθεια στην Ελλάδα παραμένει πολύτιμη, η αξία της στην πράξη δοκιμάζεται από πολλούς παράγοντες

Επίσημος Χορηγός της ΚΑΕ Περιστέρι η Extra Assistance

Κοινό όραμα, η προαγωγή του αθλητισμού και η ανάδειξη των αξιών της ομαδικότητας και της αλληλοϋποστήριξης

Αλλαγή στο πρωτόκολλο ακούσιας νοσηλείας: Το ΕΚΑΒ αναλαμβάνει τις διακομιδές ψυχικά πασχόντων

Με σημαντική θεσμική παρέμβαση ενισχύεται η προστασία της αξιοπρέπειας των ψυχικά πασχόντων 

Νοσοκομείο Παίδων «Αγία Σοφία»: Ο μικρός Τίμος κέρδισε τη μάχη για τη ζωή με τη στήριξη του ΕΣΥ

Η διάσωση του παιδιού, ύστερα από ατύχημα στη Φωκίδα, εξελίχθηκε σε μαραθώνιο ανθρωπιάς και επαγγελματισμού

Από την ίδια κατηγορία δημοσιεύσεων

Πώς ασφαλίζονται οι οδηγοί στην Ελλάδα το 2025;

Τι αποκαλύπτει η έρευνα πραγματικών συμβολαίων της πλατφόρμας Pricefox

Nέες καλύψεις φυσικών καταστροφών από την AIG

Από 1/1/2026, με δυνατότητα αφαίρεσης – Τι άλλαξε από 1/12/2025 για τον κλάδο αυτοκινήτου

Η Ατλαντική Ένωση λανσάρει νέο οικονομικό πρόγραμμα μεικτής ασφάλισης – «Ό,τι κι αν γίνει, το αμάξι σου θα επισκευαστεί»

Το λανσάρισμα του οικονομικού προγράμματος μεικτής ασφάλισης Atlantic Max σηματοδοτεί μια νέα προσέγγιση

Carglass®: Έτσι προσφέρει το κορυφαίο Δίκτυο Παραμετροποίησης ADAS στην Ελλάδα

Διόλου τυχαία, το δίκτυο της εταιρείας είναι το μοναδικό στην Ελλάδα που έχει πιστοποιηθεί από το Institute of the Motor Industry (IMI)

Δημοφιλή Άρθρα

Ροή Ειδήσεων

Η Ατλαντική Ένωση επεκτείνει δυναμικά τις δραστηριότητές της στην Ασφάλιση Εγγυήσεων

Η εταιρεία προσφέρει στις ελληνικές επιχειρήσεις ένα επιπλέον ισχυρό εργαλείο ανάπτυξης, ενώ παράλληλα ενισχύει τους ασφαλιστικούς διαμεσολαβητές

NN Hellas: Υπέγραψε τη Χάρτα Διαφορετικότητας, ενισχύοντας τη δέσμευση για έναν συμπεριληπτικό εργασιακό κόσμο

Μια ουσιαστική υπόσχεση για την ενίσχυση της κουλτούρας συμπερίληψης και τη διασφάλιση ίσων ευκαιριών για όλους τους εργαζόμενους

Σοβαρές καταγγελίες για μη αποζημίωση διαγνωστικής εξέτασης

Παρότι το κόστος της απαραίτητης εξέτασης καλπροτεκτίνης μετακυλίεται στους πάσχοντες από ΙΦΝΕ, μακροπρόθεσμα επιβαρύνεται το σύστημα υγείας

Brokers Union: Ισχυρή ανάπτυξη και νέα στρατηγική για την περίοδο 2026-2030

Τι περιλαμβάνει το business plan με στόχο την αύξηση του χαρτοφυλακίου εγγεγραμμένων ασφαλίστρων πάνω από 100 εκατ. ευρώ

Σε σύγκρουση χωρίς προηγούμενο οδηγείται ο κλάδος – Στο βάθος κινητοποιήσεις από τους ασφαλιστικούς διαμεσολαβητές

Μία ακόμη δημόσια, αιχμηρή τοποθέτηση του Προέδρου του ΕEA Γιάννη Χατζηθεοδοσίου έρχεται να σημάνει συναγερμό