back to top
27.9 C
Athens
Σάββατο 12 Ιουλίου 2025

Ποια είναι τα πιο επικίνδυνα λιμάνια στον κόσμο ;

της Λαλέλας Χρυσανθοπούλου

Τα λιμάνια της Ιαπωνίας, της Κίνας και των ΗΠΑ είναι τα πιο ευάλωτα στον κίνδυνο φυσικών καταστροφών εξαιτίας της τοποθεσίας τους και της αυξανόμενης κίνησης φορτίων που παρουσιάζουν, υποστηρίζει έκθεση της εταιρείας διαχείρισης κινδύνων RMS.

- Advertisement -

To ιαπωνικό λιμάνι της Ναγκόγια βρίσκεται στην κορυφή της λίστας των πιο “επικίνδυνων” λιμανιών, καθώς “απειλεί” τις ασφαλιστικές εταιρείες με δυνητικές ζημίες 2,3 δισ. δολαρίων εξαιτίας της πιθανότητας για ισχυρούς σεισμούς και καταιγίδες. Ακολουθεί το λιμάνι του Γκουανγκζού στην Κϊνα, “επίκεντρο” δυνητικών ζημιών ύψους 2 δισ. δολαρίων λόγω καταιγίδων αλλά και τους κινδύνους που απορρέουν από τη διακίνηση πετρελαϊκών προϊόντων και αυτοκινήτων. Σύμφωνα με την RMS, η χρήση εικόνων από δορυφόρο και η ανάλυση των διαφορετικών τύπων φορτίου και μεθόδων αποθήκευσης συμβάλλει στην καλύτερη αξιολόγηση του ρίσκου.

“Οι αναχρονιστικές τεχνικές (αξιολόγησης κινδύνου) και τα ελλιπή στοιχεία θολώνουν την εικόνα για πολλές τοποθεσίες υψηλού ρίσκου”, σημειώνει το στέλεχος της RMS  Chris Folkman. “Η ασφαλιστική βιομηχανία πρέπει να σταματήσει να στηρίζεται σε…μαντείες για να αξιολογήσει τον κίνδνο καταστροφών και την συσσώρευση κινδύνων στα λιμάνια”.

- Advertisement -

Η έκθεση δημοσιεύθηκε με την αφορμή της συμπλήρωσης ενός έτους από τις εκρήξεις στο λιμάνι του Τιαντζίν στην Κίνα, μια “ανθρώπινης προελεύσεως” καταστροφή που προκάλεσε το θάνατο άνω των 170 ατόμων και πυροδότησε αιτήσεις για αποζημιώσεις ύψους άνω των 3 δισ. δολαρίων για καταστροφή περιουσίας και διαταραχή των εφοδιαστικών αλυσίδων.

Η ανάλυση της RMS που λαμβάνει υπόψη μεταξύ άλλων το χρονικό διάστημα που τα φορτία παραμένουν στα λιμάνια, καταλήγει στο ότι η αυξημένη χρήση τυποποιημένων σταθμών εμπορευματοκιβωτίων ( standardized shipping containers) αυξάνει τον αριθμό των αγαθών που υπόκεινται σε κίνδυνο καταστροφής. Τόσο τα πλοία όσο και τα λιμάνια αυξάνονται σε μέγεθος για να έχουν μεγαλύτερη χωρητικότητα σε εμπορευματοκιβώτια (κοντέινερ)

Τα αμερικανικά λιμάνια στον Κόλπο του Μεξικού (που ως γνωστόν πλήττεται συχνά από τυφώνες) καταλαμβάνουν έξι από τις 10 κορυφαίες θέσεις στην λίστα των λιμανιών υψηλού κινδύνου. Προηγούνται η Νέα Ορλεάνη  (που υπέστη ισχυρό πλήγμα από το πέρασμα του τυφώνα Κατρίνα το 2005) και το λιμάνι Πλακμίν στην Λουιζιάνα και ακολουθούν η Πασκαγκούλα (στην πολιτεία του Μισισιπή), το Μπομόν του Τέξας, το Μπατόν Ρουζ επίσης στην Λουζιάνα και το Χιούστον.

Ο πρόεδρος του Οργανισμού Λιμένος Νέας Ορλεάνης Gary LaGrange υπογράμμισε ότι το λιμάνι επανήλθε σε κανονική λειτουργία 12 ημέρες μετά το πέρασμα του “Κατρίνα” και έχει ωφεληθει΄από το σύστημα μείωσης του ρίσκου  που υιοθέτησε μετά τον τυφώνα. “Η Νέα Ορλεάνη επέδειξε αξιοσημείωτη ανθεκτικότητα 11 χρόνια πριν και τώρα είναι πιο προετοιμασμένη από ποτέ στην ιστορία της”, κατέληξε ο κ. LaGrange.

Σχετικές δημοσιεύσεις

Η Επιτροπή Αφαλιστικών Πρακτόρων ΕΕΑ για τις αλλαγές στις αποζημιώσεις ασφαλιστηρίων υγείας της Εθν. Ασφαλιστικής

Την αντίδρασή της στις αλλαγές του τρόπου καταβολής αποζημιώσεων παλαιών ασφαλιστηρίων υγείας από την Εθνική Ασφαλιστική

Η μεγάλη ανατροπή με τις αποζημιώσεις υγείας και ζωής legacy χαρτοφυλακίων

Με τις αλλαγές στον τρόπο που θα αποζημιώνονται οι ασφαλισμένοι των legacy χαρτοφυλακίων Εθνικής Ασφαλιστικής από τη 1η Ιουνίου γίνεται ένα πρώτο και καθοριστικό βήμα .....

Αποζημιώσεις 18,2 εκατ. ευρώ σε αγρότες

Στην καταβολή αποζημιώσεων de minimis 18,2 εκατ. ευρώ προχώρησε σήμερα το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, μέσω του ΟΠΕΚΕΠΕ.

Allianz Trade: Πόσο θα κοστίσουν οι δασμοί Τράμπ σε Ευρώπη και Κίνα

Σε αναστολή μπήκαν οι δασμοί στο Μεξικό και το Καναδά, ποιοι θα δεχτούν το μεγαλύτερο πλήγμα μετά την επιβολή των δασμών

Από την ίδια κατηγορία δημοσιεύσεων

«Φως» για τη λύση του προβλήματος των ανασφάλιστων οχημάτων

Αντιπροσωπεία του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών, με επικεφαλής τον Πρόεδρο του Γιάννη Χατζηθεοδοσίου και με τη συμμετοχή και του Προέδρου της ΓΣΕΒΕΕ

Έξυπνο παρκάρισμα: Η BYD υποκαθιστά τις ασφαλιστικές κι αναλαμβάνει τις ζημιές

Η υπόσχεση της BYD αφορά ζημιές που θα προκύψουν επί κινεζικού εδάφους σε αυτοκίνητα με σύστημα υποβοηθούμενης οδήγησης God's Eye

Ιταλία: Πονοκέφαλος τα πατίνια (και) για τις ασφαλιστικές

Η νέα, αυστηρότερη νομοθεσία για τα ηλεκτρικά πατίνια φέρνει αλλαγές στον δρόμο, πιθανότατα και στην ασφαλιστική τιμολογιακή πολιτική

Η Carglass® Χορηγός στο 18ο Insurance Conference

Η Carglass®, αναγνωρίζοντας τις προκλήσεις και τις ευκαιρίες που αναδύονται στο σύγχρονο ασφαλιστικό τοπίο, συμμετείχε ως χορηγός στο 18ο Insurance Conference

Δημοφιλή Άρθρα

Ροή Ειδήσεων

Σημαντικές εξελίξεις για τα ανασφάλιστα οχήματα

Καθοριστική συνάντηση της ηγεσίας του ΕΕΑ με τον Υπουργό Ψηφιακής Διακυβέρνησης κ. Δημήτρη Παπαστεργίου

Ο Ασφαλιστικός Πράκτορας στο επίκεντρο: Από την επαγγελματική εξουθένωση στην ευημερία

Η Επιτροπή Ασφαλιστικών Πρακτόρων του ΕΕΑ καθορίζει ένα νέο θεσμικό προσανατολισμό

Ν. Μακρόπουλος στην κάμερα του I.W.: Η ελληνική ασφαλιστική αγορά αλλάζει

Tο εφετινό Insurance Conference ανέδειξε και ανέλυσε όλα όσα συμβαίνουν στον κλάδο της Ιδιωτικής Ασφάλισης, μέσα από διακεκριμένους ομιλητές, στελέχη και επιχειρήσεις.

Τι προβλέπει η Αllianz-Trade για την οικονομία

Στην Ευρώπη, οι αμυντικές δαπάνες ξεπερνούν το όριο του 3,5% του ΑΕΠ που απαιτούν οι ΗΠΑ στα περισσότερα μέλη του ΝΑΤΟ

«Φως» για τη λύση του προβλήματος των ανασφάλιστων οχημάτων

Αντιπροσωπεία του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών, με επικεφαλής τον Πρόεδρο του Γιάννη Χατζηθεοδοσίου και με τη συμμετοχή και του Προέδρου της ΓΣΕΒΕΕ