back to top
7.2 C
Athens
Τετάρτη Ιανουάριος 15 2025

Δημιουργία ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος η χρήση της τεχνητής νοημοσύνης

του Νίκου Γεωργόπουλου*

Η ενσωμάτωση της τεχνητής νοημοσύνης θα βοηθήσει τους ασφαλιστικούς διαμεσολαβητές να μεγιστοποιήσουν την αποδοτικότητά τους τυποποιώντας χρονοβόρες διαδικασίες, με παράλληλη απελευθέρωση χρόνου, που θα αφιερώσουν στη δημιουργία ουσιαστικών σχέσεων με τους πελάτες τους και την παροχή εξατομικευμένων υπηρεσιών, οι οποίες θα προσφέρουν διαφοροποίηση στην εξυπηρέτησή τους.

- Advertisement -

Σύμφωνα με εκθέσεις μεγάλων συμβουλευτικών εταιρειών, η τεχνητή νοημοσύνη και οι σχετικές τεχνολογίες θα φέρουν μεγάλες αλλαγές σε όλες τις ασφαλιστικές δραστηριότητες. Όσες εταιρείες καταφέρουν την ενσωμάτωση της τεχνητής νοημοσύνης θα κερδίσουν έδαφος σε σχέση με τους ανταγωνιστές τους που δεν θα το κάνουν.

Κάθε φορά που κάτι νέο έρχεται, προκαλείται ανησυχία για το τι μπορεί να αλλάξει. Έτσι και τώρα, ορισμένοι διαμεσολαβητές ανησυχούν ότι η τεχνολογία θα τους αντικαταστήσει, λόγω της αυξανόμενης χρήσης της τεχνητής νοημοσύνης στην ανάληψη κινδύνων, τη διαχείριση ζημιών και την εξυπηρέτηση πελατών.

- Advertisement -

 

Οι διαμεσολαβητές θα πρέπει να χρησιμοποιήσουν εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης για να βοηθήσουν την ανάπτυξη των δραστηριοτήτων τους και να εστιάσουν σε αυτές τις δραστηριότητες που δίνουν αξία στη σχέση με τον πελάτη τους και όχι απλά στη διεκπεραίωση μιας συναλλαγής. Οι διαμεσολαβητές διαθέτουν γνώση των εταιρικών κλάδων, ικανότητα και εμπειρία να δημιουργούν σχέσεις εμπιστοσύνης με τους ασφαλισμένους. Η τεχνητή νοημοσύνη δεν θα μπορέσει να αναπαραγάγει τη στρατηγική τους σκέψη, τις διαπραγματευτικές τους ικανότητες και την εξυπηρέτηση που προσφέρουν στην αναζήτηση λύσεων για λογαριασμό των πελατών τους. Η χρήση της τεχνητής νοημοσύνης θα βοηθήσει όμως στη διαφοροποίηση των υπηρεσιών που παρέχουν σε σχέση με τους διαμεσολαβητές που δεν τη χρησιμοποιούν.

Η τεχνητή νοημoσύνη θα γίνει ένας πολύτιμος συνεργάτης του διαμεσολαβητή

Η τεχνητή νοημοσύνη παρέχει στους διαμεσολαβητές εταιρικών ασφαλίσεων πληροφορίες που βασίζονται σε δεδομένα, εξορθολογίζει τις επιχειρησιακές διαδικασίες και βοηθά στην αυτοματοποίηση χρονοβόρων εργασιών. Με την υιοθέτηση τέτοιων εργαλείων και ψηφιακών πλατφορμών, οι διαμεσολαβητές μπορούν να αποκτήσουν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα, να βελτιώσουν την αποδοτικότητα και την εξυπηρέτηση των πελατών τους και να μετριάσουν τον κίνδυνο λαθών και παραλείψεων. Με λίγα λόγια, η τεχνολογία μπορεί να βοηθήσει τους διαμεσολαβητές να πετύχουν σε έναν κλάδο που μετασχηματίζεται με ταχείς ρυθμούς.

Η χρήση της τεχνητής νοημοσύνης βελτιώνει την εμπειρία του πελάτη

Η πιο αποτελεσματική χρήση της AI στις ασφαλιστικές εταιρείες, σύμφωνα με έρευνα της PwC του 2021, είναι η παροχή θετικότερης εμπειρίας πελατών. Η τεχνητή νοημοσύνη επιτρέπει στους διαμεσολαβητές να παρέχουν ταχύτερες και ακριβέστερες απαντήσεις στα ερωτήματα των πελατών. Επιπλέον, οι αναλύσεις με βάση την τεχνητή νοημοσύνη τούς βοηθούν να κατανοήσουν τις ανάγκες και τις προτιμήσεις των πελατών τους, επιτρέποντάς τους να προσαρμόζουν ανάλογα υπηρεσίες τους.

Η χρήση της τεχνητής νοημοσύνης προσφέρει καλύτερη διαχείριση κινδύνων

Η τεχνητή νοημοσύνη βοηθά επίσης τους διαμεσολαβητές να αξιολογούν και να διαχειρίζονται καλύτερα τους κινδύνους, αναλύοντας τεράστιες ποσότητες δεδομένων, και να εντοπίζουν μοτίβα και τάσεις που οι διαμεσολαβητές δεν είναι σε θέση να δουν, επιτρέποντας στους μεσίτες να λαμβάνουν πιο τεκμηριωμένες αποφάσεις. Επιπλέον, η τεχνητή νοημοσύνη βοηθά τους διαμεσολαβητές να εντοπίζουν πιθανή απάτη και άλλους κινδύνους, ώστε να μπορούν να λαμβάνουν μέτρα για την αποφυγή τους.

Η χρήση της τεχνητής νοημοσύνης δημιουργεί ανταγωνιστικό πλεονέκτημα

Τελικά, με την υιοθέτηση της τεχνητής νοημοσύνης, οι διαμεσολαβητές αποκτούν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα έναντι των ομοειδών τους που αργούν να υιοθετήσουν την τεχνολογία. Οι πελάτες αναμένουν ιδιαίτερα εξατομικευμένες εμπειρίες και οι διαμεσολαβητές που είναι εξοικειωμένοι με την τεχνολογία μπορούν να ανταποκριθούν στις προσδοκίες αυτές ταχύτερα και ευκολότερα και είναι σε καλύτερη θέση να προσελκύσουν και να διατηρήσουν πελάτες.

Επενδύουν οι διαμεσολαβητές στην τεχνητή νοημοσύνη;

Το ποσοστό των διαμεσολαβητών που επενδύουν σε λύσεις τεχνητής νοημοσύνης είναι ακόμη πολύ μικρό, αναμένεται όμως να αυξηθεί μέχρι το 2030. Δεν θα πρέπει να ξεχνάμε ότι οι απαντήσεις της τεχνητής νοημοσύνης εξαρτώνται από την πληροφόρηση που της δίνουμε, από τη γνώση του τρόπου λειτουργίας της και από τις ερωτήσεις που κάνουμε. Η ενσωμάτωση της τεχνητής νοημοσύνης σε κάθε εταιρική λειτουργία πρέπει να γίνεται λαμβάνοντας υπόψη συγκεκριμένους κανόνες που εκάστοτε ισχύουν και να συνοδεύεται από ανάλυση αντικτύπου.

Η ενσωμάτωση της τεχνητής νοημοσύνης συνδέεται με την πρόοδο του ψηφιακού μετασχηματισμού στην ασφαλιστική αγορά. Οι διαμεσολαβητές πρέπει να αντιληφθούν την πραγματική αξία από την υιοθέτησή της και να την αγκαλιάζουν ως εργαλείο για τη βελτίωση της αποτελεσματικότητας, της εξυπηρέτησης πελατών και της διαχείρισης κινδύνων, δημιουργώντας ανταγωνιστικό πλεονέκτημα.

Η χρήση και ενσωμάτωση της τεχνητής νοημοσύνης απαιτεί επένδυση στην εκπαίδευση των διαμεσολαβητών και στη δημιουργία των κατάλληλων υποδομών.

*Ο Νίκος Γεωργόπουλος είναι Digital Risk Insurance Broker της Cromar Insurance Brokers SA και Co-Founder The DPO Academy.

Από το περιοδικό BROKER’S TIME #76

brokerstime.gr

sema.gr

Σχετικές δημοσιεύσεις

Ασφαλιστικές και Διαμεσολάβηση: Να σπάσει «το γυάλινο κουτί» της απομόνωσης των διαμεσολαβητών από τα τραπεζικά προϊόντα

Πως μπορούν να πουλήσουν τραπεζικά προιόντα οι διαμεσολαβητές και τι κινήσεις πρέπει να κάνουν οι ασφαλιστικές 

ΣΕΜΑ: Με ανανεωμένη ταυτότητα, ξεκινά μια «ΝΕΑ ΕΠΟΧΗ»

Ο Σύνδεσμος Ελλήνων Μεσιτών Ασφαλίσεων (ΣΕΜΑ), πιο δραστήριος και πιο δυνατός από ποτέ, έδωσε ένα επιτυχημένο ραντεβού με τη «ΝΕΑ ΕΠΟΧΗ» την Πέμπτη

Μέρα ορόσημο η 7η Νοεμβρίου για τον ΣΕΜΑ, το νέο λογότυπο

Ο Γιάννης Χατζηθεοδοσίου στην ολιγόλεπτη ομιλία του υπογράμμισε ότι «είναι πολλά αυτά που κερδίσαμε, και πολλά περισσότερα είναι αυτά που περιμένουμε να κερδίσουμε».

Με μεγάλη επιτυχία η εκδήλωση του ΣΕΜΑ

Η 7η Νοεμβρίου σηματοδοτεί την νέα εποχή για τον ΣΕΜΑ

Από την ίδια κατηγορία δημοσιεύσεων

Πως οι ασφαλιστικές έχασαν την ευκαιρία να αποκτήσουν το «Ερρίκος Ντυνάν» το 2010

Ανάμεσα σ’ αυτούς που είχε κάνει πρόσκληση για το νοσοκομείο ήταν και στελέχη της ασφαλιστικής αγοράς.

Η πολιτική παρέμβαση να γίνει ευκαιρία απονομής δικαιοσύνης

Οι ασφαλιστικές εταιρείες βρέθηκαν από το “Ωσαννά” στο “Σταύρωσον”

Ο ρόλος του Συντονιστή στην ανάπτυξη της ασφαλιστικής αγοράς και των ασφαλιστικών διαμεσολαβητών

Ο ρόλος του Συντονιστή για την Ασφαλιστική Αγορά στην Ελλάδα είναι ιδιαίτερα σημαντικός τόσο για την ελληνική κοινωνία, όσο και για τους Ασφαλιστικούς Διαμεσολαβητές

Αυξήσεις που θα είναι συνδεδεμένες με την πορεία του πληθωρισμού 

Αυξήσεις στα ασφαλιστήρια συμβόλαια υγείας που θα συνδέονται με την πορεία του πληθωρισμού (inflation linked)

Δημοφιλή Άρθρα

Ροή Ειδήσεων

Στα πρότυπα του κανονισμού DORA προσαρμόστηκε η Broker Systems

Η Broker Systems S.A. ολοκλήρωσε τις προσαρμογές των συμβατικών υποχρεώσεων προς τους πελάτης της αλλά και των εσωτερικών διαδικασιών της

Εθνική Ασφαλιστική: Μεσοσταθμική αύξηση 7% στα ισόβια συμβόλαια υγείας για το 2025

Στην περιοχή του 7% καθόρισε η Εθνική Ασφαλιστική, τη μέση αύξηση ασφαλίστρων στα ισόβια συμβόλαια υγείας για το 2025, όπως ανακοινώθηκε.

Οι θέσεις των παραγόντων στη συζήτηση για τα ασφάλιστρα

Η πρόσφατη κρίση αποτελεί μία έμμεση απόδειξη ότι η Επιτροπή Ανταγωνισμού δεν έκανε σωστή δουλειά στο παρελθόν στο θέμα της διαμόρφωσης ολιγοπωλίων

Eurolife FFH: Σημαντικός περιορισμός της αναπροσαρμογής ασφαλίστρων των ισοβίων ασφαλιστηρίων υγείας

Για την Eurolife FFH, αξία έχει να βρίσκεται πάντα δίπλα σε εκείνους που την εμπιστεύονται καθημερινά, για αυτό και οι ασφαλισμένοι της

Generali: Διαχρονική δέσμευση προς τους ασφαλισμένους και διαχείριση αυξήσεων στα ασφάλιστρα υγείας

Η επίσημη θέση της Εταιρείας αναφορικά με τις αυξήσεις στα ασφάλιστρα υγείας και τη δέσμευσή της προς τους ασφαλισμένους της