Στ. Φαλκονάκης: 10 χρόνια insurancemarket – Το ψηφιακό ταξίδι συνεχίζεται

του Βάιου Κρόκου

Δέκα και πλέον χρόνια επιτυχημένης παρουσίας στην αγορά ήταν μόνο η αρχή. Καθώς η υιοθέτηση της online εμπειρίας γίνεται όλο και μεγαλύτερη, οι προοπτικές της «επόμενης μέρας» φαντάζουν ακόμη πιο ευοίωνες.

 Ο λόγος για το insurancemarket.gr, τη μεγαλύτερη ιστοσελίδα σύγκρισης και αγοράς ασφαλιστικών προϊόντων στην Ελλάδα, η οποία στοχεύει να γνωρίσει σε ακόμη περισσότερους καταναλωτές την ψηφιακή εμπειρία ασφάλισης, διευρύνοντας τις πρωτοβουλίες της στην ενέργεια και τα χρηματοοικονομικά, όπου ήδη πρωταγωνιστεί.

 Με αφορμή αυτά, ο κ. Στέφανος Φαλκονάκης, Director, Digital & Marketing της εταιρείας, μίλησε στο iw για τις τελευταίες εξελίξεις στην αγορά, υπογραμμίζοντας προκλήσεις και ευκαιρίες που ανέδειξε η πανδημία. 

Συνεχίζονται οι επενδύσεις σε τεχνολογία και ανθρώπινο δυναμικό, προς όφελος καταναλωτών και συνεργατών.

Μεταξύ άλλων, έθεσε σε τρεις βασικούς άξονες το μέλλον του ασφαλιστικού κλάδου και τα οφέλη που θα αποκομίσουν οι καταναλωτές υπό το πρίσμα του ψηφιακού μετασχηματισμού. 

Παράλληλα, ανέδειξε πτυχές γύρω από την ασφάλιση οχημάτων, την ασφάλιση υγείας και τις καλύψεις στην περιουσία, περιγράφοντας τη διαμορφωθείσα εικόνα στην ασφαλιστική αγορά.

 Στο επίκεντρο παραμένει η συνεχής αναβάθμιση της συνολικής εμπειρίας του πελάτη με σύγχρονα εργαλεία και αποφάσεις που βασίζονται στη συνεχή ανάλυση δεδομένων.

 Αναλλοίωτη, τέλος, είναι η στρατηγική κατεύθυνση για επενδύσεις σε τεχνολογία και ανθρώπινο δυναμικό, προς όφελος καταναλωτών και συνεργατών.

iw? Περιγράψτε μας τα “milestones” της επιτυχημένης πορείας στα δέκα αυτά έτη. Τι σηματοδοτεί η πρόσφατη συμφωνία με την Interamerican και ποιοι είναι οι στρατηγικοί σας στόχοι, πλέον, ως Διοίκηση;

απ. Η εταιρεία ξεκίνησε ουσιαστικά με το insurancemarket.gr το 2011. Τη χρονιά εκείνη, οι εταιρείες που είχαν online παρουσία ήταν δύο. Όλες οι υπόλοιπες εταιρείες ήταν offline και όλα έπρεπε να γίνουν τηλεφωνικά και με χρονοβόρες διαδικασίες.

 Η πρώτη μας καινοτομία είναι ότι δώσαμε σε όλες τις ασφαλιστικές εταιρείες τη δυνατότητα να έχουν online παρουσία και να μπορούν να δώσουν παραμετρική προσφορά βάσει των στοιχείων του χρήστη σε αληθινό χρόνο. 

Στη μετέπειτα πορεία μας, τα επόμενα δέκα χρόνια, συνεχίσαμε επενδύοντας στην καινοτομία και στις online διαδικασίες, φέρνοντας επαναστατικές υπηρεσίες, όπως είναι η δρομολόγηση της ψηφιοποίησης των ασφαλιστικών συμβολαίων, οι ad hoc καλύψεις, η ασφάλιση χωρίς δικαιολογητικά (easy buy), η αξιολόγηση των ασφαλιστικών εταιρειών βάσει της ποιότητας των υπηρεσιών τους, η ενημέρωση best price alert κατά την ανανέωση και, φυσικά, η δυνατότητα σύγκρισης μεταξύ των 25+ συνεργαζόμενων ασφαλιστικών υπηρεσιών. 

Η πρόσφατη στρατηγική μας συνεργασία με την Interamerican, μέλος του ολλανδικού ομίλου Achmea, δίνει ψήφο εμπιστοσύνης στην ψηφιοποίηση της αγοράς. Η συμφωνία αυτή δεν θα αλλάξει απολύτως τίποτα στη δική μας κουλτούρα και εμπορική πολιτική. Μην ξεχνάμε ότι η Interamerican είναι κοντά μας από το 2011 ως συνεργάτης και από το 2013 ως μέτοχος.

 Όσον αφορά τη στρατηγική μας κατεύθυνση, εμείς θα συνεχίσουμε να επενδύουμε σε τεχνολογία και ικανούς ανθρώπους, προς όφελος του καταναλωτή αλλά και των συνεργατών μας.

iw? Πείτε μας ποιο ήταν το αποτύπωμα της πανδημίας σε εσάς και στο ενδιαφέρον γύρω από την online ασφάλιση; Υπάρχει εικόνα για το κλείσιμο του 2021 (τζίρος, τάσεις, κλάδοι ασφάλισης); Αλήθεια, τι γίνεται στο κομμάτι της ενέργειας, μιας και βρισκόμαστε σε μια εν εξελίξει κρίση;

απ. Είναι ξεκάθαρο ότι στους περισσότερους κλάδους η πανδημία του Covid-19 εκτόξευσε το online penetration. Το είδαμε να συμβαίνει σε κρατικές υπηρεσίες (gov.gr), στο delivery, στα σουπερμάρκετ… ακόμα και στην ασφάλεια. 

Στον ασφαλιστικό κλάδο είδαμε όλους τους aggregators να μεγαλώνουν την παραγωγή τους περίπου 30%, αλλά και τις ελάχιστες direct ασφαλιστικές να αναπτύσσονται κι αυτές ταχύτατα. 

Εν ολίγοις, οι εταιρείες που τα τελευταία πέντε χρόνια είχαν ξεκινήσει να επενδύουν στην ψηφιοποίηση και τα online κανάλια είδαν τους «καρπούς» των επενδύσεών τους να αποδίδουν.

 Το ενδιαφέρον του online καταναλωτή, σήμερα, εστιάζει στην ασφάλεια οχήματος, όμως βλέπουμε ανάπτυξη και στην ασφάλεια της κατοικίας. Αξίζει να σημειωθεί ότι, την περίοδο των μεγάλων πυρκαγιών στην Αττική και στην Εύβοια, είδαμε αύξηση αναζητήσεων στην ασφάλεια κατοικίας της τάξεως του 1.000%.

 Στο κομμάτι της ενέργειας, είδαμε και εκεί μια τεράστια αύξηση σε επίπεδο σύγκρισης παρόχων, όμως η αλλαγή από τη ΔΕΗ προς άλλο πάροχο, που ήταν και η πιο συνήθης μέθοδος εξοικονόμησης στα ελληνικά νοικοκυριά, μειώθηκε αισθητά, και λόγω της συνολικής αλλαγής της ΔΕΗ και των τιμολογιακών χρεώσεών της. Αυτό μας επηρέασε αρκετά στις πωλήσεις νέων συμβολαίων και είμαστε εν αναμονή των εξελίξεων, για να δούμε προς ποια κατεύθυνση θα κινηθούμε επικοινωνιακά, αλλά και στρατηγικά.

iw? Είναι μεγάλος ο ανταγωνισμός στον κλάδο αυτοκινήτου. Αρκετοί κάνουν λόγο για χαμηλά ασφάλιστρα, που δημιουργούν κινδύνους πιθανόν στο loss ratio των εταιρειών. Τι λέτε;

απ. Είναι αλήθεια, η πανδημία και ο μεγάλος ανταγωνισμός στη χώρα μας έχει οδηγήσει την αγορά σε μια συνεχή μείωση των ασφαλίστρων (premium) της τάξεως του ~4% ετησίως τα τελευταία 7-8 χρόνια! Αυτό, σε συνδυασμό με την επιστροφή στην κανονικότητα και την αύξηση της χρήσης ιδιωτικών οχημάτων στους δρόμους, έχει όντως επηρεάσει αρνητικά το loss ratio των περισσότερων ασφαλιστικών εταιρειών.

Ασφάλεια κατοικίας: 1.000% αύξηση στις αναζητήσεις την περίοδο των μεγάλων πυρκαγιών.

 Τα τελευταία χρόνια, για να βοηθήσουμε τις συνεργαζόμενες με εμάς ασφαλιστικές εταιρείες, έχουμε δημιουργήσει ένα εργαλείο το οποίο τους επιτρέπει να αναλύουν το placement τους με βάση τα segments των επισκεπτών μας, ώστε να διαμορφώνουν και να προσελκύουν τα κοινά που τους ενδιαφέρουν.

iw? Πρωταγωνιστείτε σε αυτό που ονομάζουμε «ψηφιακός μετασχηματισμός». Τι είδους disruption θα μπορούσαμε να δούμε στον ασφαλιστικό κλάδο προς όφελος των καταναλωτών;

απ. Πιστεύω ότι μέσω της επιτάχυνσης του ψηφιακού μετασχηματισμού, τα επόμενα δύο χρόνια, θα δούμε πολλές νέες υπηρεσίες και στρατηγικές όχι μόνο από τις ασφαλιστικές εταιρείες, αλλά και από τους ασφαλιστικούς διαμεσολαβητές, οι οποίοι θα εντάξουν την τεχνολογία στο “day-to-day” τους και θα προσπαθήσουν να γίνουν mini-aggregators, προς όφελος του καταναλωτή. Ειδικότερα: 

  1. Ψηφιοποίηση όλων των journeys μετά την πώληση. Για παράδειγμα, ο πελάτης να μπορεί να καλέσει την οδική ανοίγοντας ένα app από το κινητό του και, κάνοντας share το στίγμα του, να δηλώσει ζημιά χωρίς καν να μιλήσει με την ασφαλιστική του, απλά φωτογραφίζοντας το όχημα και καταγράφοντας το συμβάν μέσα από ένα app να μπορεί να αλλάξει γρήγορα και εύκολα τις επιλογές του συμβολαίου του, χωρίς αναμονές και περιορισμούς.
  1. Δημιουργία οικοσυστημάτων και προγραμμάτων επιβράβευσης πελατών, με στόχο οι ασφαλιστικές εταιρείες και οι ασφαλιστικοί διαμεσολαβητές να φέρουν τον πελάτη ακόμα πιο κοντά τους και να του παρέχουν ακόμα περισσότερα προϊόντα και υπηρεσίες, π.χ. προώθηση μικροδανείων για ζημιές ή για πληρωμή ασφαλίστρων και τελών κυκλοφορίας, digital wallets, συνεργασίες με συνεργεία και καταστήματα ανταλλακτικών, διελεύσεις σε αυτοκινητόδρομους και πολλά άλλα.
  1. Χρήση IOT (Internet of Things) συσκευών και τεχνολογίας για προσωποποιημένη παραμετροποίηση των ασφαλιστικών προγραμμάτων και τιμών. Για παράδειγμα, μια συνδεδεμένη κατοικία, που έχει έξυπνες συσκευές, όπως ανιχνευτή καπνού, διαρροών ή έξυπνους ψεκαστήρες νερού, έχει μικρότερο ασφαλιστικό κίνδυνο από μια ίδια κατοικία στην ίδια περιοχή χωρίς έξυπνες συσκευές. Άρα και χαμηλότερο ασφάλιστρο.

iw? Δυο λόγια, αν θέλετε, για τους κλάδους περιουσίας και υγείας, στους οποίους τόσο οι αυξανόμενες φυσικές καταστροφές όσο και ο απόηχος της πανδημίας, αντίστοιχα, δημιουργούν πολλές ανάγκες. Απαιτούνται φοροελαφρύνσεις, κίνητρα από την Πολιτεία, μήπως και νέα προϊόντα από τον κλάδο;

απ. Θεωρούμε ότι οι υπηρεσίες και τα προγράμματα υγείας στον κλάδο μας, μετά το πέρας της πανδημίας, θα αναγεννηθούν και θα μετασχηματιστούν καταλλήλως. Είναι δύσκολο να γίνει πρόβλεψη πώς ακριβώς θα μετασχηματιστούν, αφού αυτό θα κριθεί από το βάρος που θα μπορεί να αναλάβει η Πολιτεία στην περίθαλψη και τα κίνητρα ή τις φοροελαφρύνσεις που θα δοθούν στις εταιρείες και τους ιδιώτες που κάνουν χρήση ιδιωτικών προγραμμάτων υγείας.

 Στον κλάδο της περιουσίας, είναι επιτακτική ανάγκη οι ασφαλιστικές και οι διαμεσολαβητές να εκπαιδεύσουν τον καταναλωτή για τη σημασία της ασφάλισης κατοικίας και η Πολιτεία να δώσει τα κατάλληλα κίνητρα στους πολίτες για να ασφαλίσουν την περιουσία τους.

iw? Να αναμένουμε νέες υπηρεσίες και προτάσεις για το 2022; Θέλετε να συμπληρώσετε κάτι;

απ. Βασικός μας στόχος για το 2022 είναι να φέρουμε περισσότερους καταναλωτές online, ώστε να γνωρίσουν τον τρόπο ασφάλισης που συνδυάζει τα καλά και των δύο κόσμων. Την ευκολία και ταχύτητα της ψηφιοποίησης και τη σιγουριά και καθοδήγηση που σου παρέχει ο insurance expert σε ολόκληρο το ασφαλιστικό σου ταξίδι.

 Η αποστολή μας είναι, μέσα από τη διαφάνεια και την τεχνολογία, να προσφέρουμε στον χρήστη μας τον ευκολότερο τρόπο να βρει το καλύτερο για εκείνον και να μειώσει τα έξοδα του νοικοκυριού του. Για αυτό θα συνεχίσουμε να επενδύουμε και να επεκτείνουμε τις υπηρεσίες σύγκρισής μας πέραν του ασφαλιστικού κλάδου, του κλάδου της ενέργειας και των χρηματοοικονομικών προϊόντων, όπου σήμερα είμαστε πρωτοπόροι.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*