back to top
13.9 C
Athens
Κυριακή 14 Δεκεμβρίου 2025

Έρευνα Adecco: Αναζήτηση εργασίας, προσδοκίες, κίνητρα

Οι εργαζόμενοι και οι εταιρείες βαθμολογούν εξίσου τον μισθό, το εργασιακό κλίμα και τις ευκαιρίες σταδιοδρομίας ως τα πιο σημαντικά κριτήρια παρακίνησης στην αναζήτηση νέας εργασίας, σε άλλες πτυχές, ωστόσο, παρατηρούνται αξιοσημείωτες διαφορές

Μια νέα έρευνα της Adecco κατέδειξε πως η πανδημία έχει αλλάξει τις ανάγκες των εργαζομένων και οι εταιρείες δεν έχουν ακόμη κατανοήσει πλήρως την έκταση της αλλαγής.

- Advertisement -

Στην έρευνα του Ομίλου Adecco Adecco “Exploring Workers Professional Aspirations” που πραγματοποιήθηκε τον Ιανουάριο του 2022 συμμετείχαν πάνω από 1.300 εργαζόμενοι και 155 εταιρείες σε 16 χώρες, απαντώντας σε ερωτήματα σχετικά με τις προσδοκίες των αιτούντων για εργασία, με στόχο να διαπιστωθεί εάν οι εταιρείες αξιολογούν σωστά τις προσδοκίες των εργαζομένων και το αντίστροφο. Και οι δύο φαίνεται να συμφωνούν ως προς τα βασικά  κριτήρια που παρακινούν τους εργαζόμενους να υποβάλουν αίτηση για αναζήτηση νέας εργασίας. Ο μισθός είναι το βασικό κριτήριο, ενώ ακολουθούν το κλίμα/ ατμόσφαιρα στον χώρο εργασίας και οι ευκαιρίες για επαγγελματική εξέλιξη και ανέλιξη.

Ωστόσο, οι εταιρείες φαίνεται πως τείνουν να υπερεκτιμούν τη σημασία του μισθού – το 72% των εταιρειών αναφέρει τον μισθό ως τον κύριο παράγοντα πρόσληψης, σε αντίθεση με τους εργαζόμενους όπου μόνο το 53% τον θεωρούν τον πιο σημαντικό παράγοντα. Οι εταιρείες, επίσης, δίνουν αρκετή αξία στη φήμη τους μιας και πιστεύουν ότι η εργασία σε έναν γνωστό εργοδότη είναι ο 7ος σημαντικότερος παράγοντας, ενώ οι ίδιοι οι εργαζόμενοι τον κατατάσσουν σε σημαντικότητα στη 16η θέση.

- Advertisement -

Οι εργαζόμενοι θέλουν ευελιξία

Ο Covid έχει κάνει τους εργαζόμενους να επιζητούν ευελιξία ως πως τον τρόπο που δουλεύουν, ειδικά όσον αφορά το ωράριο και το μέρος που θα εργαστούν. Αυτό ισχύει ιδιαίτερα στο Ηνωμένο Βασίλειο, τη Γερμανία και τις ΗΠΑ, όπου το 22% των εργαζομένων δήλωσαν ότι προτιμούν την επιλογή να εργάζονται με πλήρη απασχόληση στο σπίτι (σε σύγκριση με τον παγκόσμιο μέσο όρο του 9%). Επιπλέον εύρημα είναι ότι η ευελιξία είναι σημαντικότερη για τις γυναίκες, αναμενόμενο σύμφωνα και με προηγούμενες έρευνες του Ομίλου.

Η περιοχή και η ηλικία διαφοροποιούν τις προτιμήσεις των εργαζομένων

Η έρευνά του Ομίλου Adecco εντόπισε και άλλες διαφορές μεταξύ γεωγραφικών περιοχών αλλά και γενεών. Οι εργαζόμενοι σε Γαλλία και Βέλγιο είχαν μεγαλύτερες πιθανότητες να δώσουν προτεραιότητα στον μισθό, ενώ οι εργαζόμενοι στην Ιταλία και την Ινδία δίνουν σχετικά μεγαλύτερο βάρος στην εξέλιξη και την πρόοδο όσον αφορά την επαγγελματική τους σταδιοδρομία. Οι εργαζόμενοι που ανήκουν στις GenZ και GenY είναι πιο πιθανό να επηρεαστούν από τον μισθό, ενώ οι παλαιότερες γενιές εστιάζουν περισσότερο στο περιεχόμενο της εργασίας, στην εργασιακή ατμόσφαιρα και κλίμα. Οι εργαζόμενοι στη Λατινική Αμερική και την Ισπανία τείνουν να προτιμούν περισσότερο τη συνεργατική από την ατομική εργασία, αν και οι εταιρείες πιστεύουν ότι αυτή η προτίμηση ισχύει σε ένα ευρύτερο πλαίσιο.

Οι εταιρείες θα πρέπει να επανεξετάσουν την στρατηγική τους

Όταν ρωτήθηκαν οι εργοδότες για το στυλ ηγεσίας που εφαρμόζεται στην εταιρεία τους, η πλειοψηφία απάντησε ότι εφαρμόζουν μια στρατηγική όπου δίνει έμφαση στην επίτευξη των στόχων. Ωστόσο, όταν ρωτήθηκαν οι εργαζόμενοι για το ποιο στυλ ηγεσίας προτιμούν, 1 στους 4 δήλωσε πως προτιμά τους «χαρισματικούς ηγέτες» που εστιάζουν στο όραμα ενώ ακολουθεί η απάντηση που δείχνει την προτίμηση των εργαζομένων στους ηγέτες που δίνουν προτεραιότητα στην ευημερία των εργαζομένων τους.

Σχετικά με την προσέγγιση για τη στρατηγική εταιρικής κοινωνικής ευθύνης, η έρευνα ανέδειξε μια γεωγραφική διαίρεση σε σχέση με το τι επιθυμούν οι εργαζόμενοι από τον εργοδότη τους. Οι εργαζόμενοι στις αγγλοσαξονικές χώρες επικεντρώνονται περισσότερο στην ευθύνη, τη διαφάνεια και τα ηθικά πρότυπα, ενώ στην ηπειρωτική Ευρώπη μεγαλύτερη προτεραιότητα δίνεται στη διαφορετικότητα, την ένταξη και την κοινωνική δικαιοσύνη.

Η διαδικασία πρόσληψης γίνεται ψηφιακή και οι υποψήφιοι ανταποκρίνονται

Η έρευνά αποκάλυψε μια τελευταία σημαντική αναντιστοιχία στις προσδοκίες των εργοδοτών και εργαζομένων όσον αφορά τη διαδικασία πρόληψης που γίνεται πλέον με ψηφιακά μέσα. Οι υποψήφιοι φαίνονται να είναι έτοιμοι για να υιοθετήσουν τη μετάβαση στον ψηφιακό κόσμο και να κινούνται πιο γρήγορα από τις εταιρείες. Συγκεκριμένα, έδειξε ότι το 35% των εργαζομένων (49% της Gen Z) θα ήταν ευχαριστημένοι με μια διαδικτυακή διαδικασία πρόσληψης, ενώ οι εργοδότες απάντησαν αντίστοιχα σε ποσοστό 9%. Αντίστοιχη ήταν η απάντηση των εργαζόμενων στο να αξιολογηθούν οι δεξιότητές τους κατά τη διάρκεια της διαδικασίας πρόσληψης μέσα από ένα διαδικτυακό κουίζ, καθώς είναι πιο ανοιχτοί σε σύγκριση με αυτό που θα περίμεναν οι εργοδότες.

Διαβάστε όλη την έρευνα του Ομίλου Adecco στα αγγλικά εδώ

Σχετικές δημοσιεύσεις

Ι. Βοτσαρίδης: Οι τρεις στόχοι της Interlife – Τι αναφέρει για το κόστος υγείας

Κατά τον CEO της ασφαλιστικής, οι αυξημένοι κίνδυνοι δημιουργούν χώρο για ανάπτυξη σε εταιρείες με σωστό underwriting και σαφείς στρατηγικές

ΥΕΚΑ: Σύσταση για τη λήψη μέτρων προστασίας των εργαζομένων εξαιτίας της κακοκαιρίας

Τα μέτρα που οφείλουν να λαμβάνουν οι εργοδότες για την υγεία και την ασφάλεια των εργαζομένων τους επισημαίνει σε ανακοίνωσή του το Υπουργείο

The Fair Five: Η Eurolife FFH μεταμορφώνει τη διαδικασία των αποζημιώσεων οχήματος με ΤΝ

Το προηγμένο σύστημα σημαίνει «λιγότερη γραφειοκρατία και περισσότερο χρόνο για ουσιαστική, ανθρώπινη εξυπηρέτηση»

Παράταση προθεσμιών στο πρόγραμμα της ΔΥΠΑ για ανέργους και εργαζομένους

Ως καταληκτική ημερομηνία ενεργοποίησης της επιταγής κατάρτισης ωφελούμενων και υπογραφής της Διμερούς Σύμβασης ορίζεται η 5η Ιανουαρίου 2026

Από την ίδια κατηγορία δημοσιεύσεων

Mastercard: Πιο απλές και ασφαλείς πληρωμές για όλους το 2026, με την καινοτομία στο επίκεντρο

Στις προτεραιότητες, η μετάβαση σε 100% tokenised συναλλαγές έως το 2030, καθώς και οι προηγμένες λύσεις κυβερνοσφάλειας

KPMG: 100+ κορυφαία στελέχη στην παρουσίαση της 15ης Ετήσιας Έκθεσης για την Ιδιωτική Ασφαλιστική Αγορά 

Με καίριες επισημάνσεις και σημαντικές παρουσίες ολοκληρώθηκε η ετήσια εκδήλωση της KPMG στην Ελλάδα «The Future of Insurance»

Αμερικάνικο Κολλέγιο και PwC: Μνημόνιο Συνεργασίας για ενδυνάμωση της νέας γενιάς ψηφιακών ηγετών

Η στρατηγική συνεργασία έχει στόχο να συνδέσει εκπαίδευση και αγορά εργασίας μέσα από καινοτομία, τεχνολογία και βιωματική μάθηση

Τι σημαίνει το νέο σήμα «T» στα αυτοκίνητα;

Σκωτσέζος ξενοδόχος ξεκίνησε να κατασκευάζει και να εμπορεύεται την ταμπέλα «T» ύστερα από ένα ταξίδι στην Τενερίφη

Δημοφιλή Άρθρα

Ροή Ειδήσεων

Η ασφαλιστική αγορά στο προσκήνιο του «TOURISM AHEAD»

Το Ετήσιο Συνέδριο του ΣΕΤΕ επιστρέφει στις 17/12 στο Ωδείο Αθηνών, με συμμετοχή της ΕΑΕΕ και θεματικές που αναδεικνύουν τη συμβολή της ασφάλισης

Σίμος Μασέλης: «Ο πραγματογνώμονας είναι ο θεματοφύλακας της διαφάνειας και της αξιοπιστίας στην ασφαλιστική αγορά»

Ο πρόεδρος του HALA μιλά στον Λ. Ρόδη για τη στρατηγική σημασία της πραγματογνωμοσύνης, τις προκλήσεις αλλά και τη νέα εποχή συνεργασιών

Νέα εποχή για το Αποκλειστικό Δίκτυο της Groupama Ασφαλιστικής

Η νέα γενιά Συντονιστών Ομάδων και Γραφείων, που έχει προκύψει από τον πυρήνα της εταιρείας, θα συμβάλει στην επίτευξη ενός φιλόδοξου στρατηγικού στόχου

Δήλωση Γ. Χατζηθεοδοσίου για τις εκλογές της ΕΣΑΠΕ

Ο πρόεδρος του ΕΕΑ επισημαίνει ότι η συμμετοχή στη διαδικασία αποτύπωσε ένα ακόμα μήνυμα ενότητας και ισχυρού ενδιαφέροντος για τον κλάδο

ΜΙΝΕΤΤΑ: Εβδομάδα ΕΚΕ για 7η χρονιά, με δράσεις για τον συνάνθρωπο

Η ασφαλιστική δίνει κάθε χρόνο τη δυνατότητα στους ανθρώπους της να συμμετάσχουν ενεργά σε δράσεις προσφοράς, εκπαίδευσης και αλληλεγγύης