Νίκος Γεωργόπουλος: Ψηφιακός Μετασχηματισμός και Ασφαλιστικός Διαμεσολαβητής

Από τoν Νίκο Γεωργόπουλο – CyRM, CDPO, MBA Cyber Privacy Risks Advisor, Cromar Insurance Brokers Co-Founder The DPO Academy

H εμφάνιση της πανδημίας επιτάχυνε σημαντικά το θέμα του ψηφιακού μετασχηματισμού των ασφαλιστικών εταιριών. Οι ειδικοί εκτιμούν ότι οι εταιρίες έκαναν πράγματα που θα έκαναν την ερχόμενη 7ετία.

Ψηφιακός μετασχηματισμός είναι η ενσωμάτωση τεχνολογικών λύσεων για την αυτοματοποίηση των εταιρικών διαδικασιών, η οποία αλλάζει τον τρόπο λειτουργίας των ασφαλιστικών εταιριών.

Για τον μετασχηματισμό χρειάζεται απλοποίηση διαδικασιών, χρήση τεχνολογικών λύσεων, σωστά καταρτισμένο ανθρώπινο δυναμικό και υποστήριξη από τη διοίκηση της εταιρίας. Η επιτυχία του ψηφιακού μετασχηματισμού θα οδηγήσει σε ενδυνάμωση του brand της ασφαλιστικής εταιρίας. Θα συμβάλει στην καλύτερη εξυπηρέτηση των διαμεσολαβητών που συνεργάζονται μαζί της, στην καλύτερη εκμετάλλευση του χρόνου που διαθέτουν για την πώληση και εξυπηρέτηση των πελατών τους και στην αύξηση της κερδοφορίας τόσο των διαμεσολαβητών όσο και της ασφαλιστικής εταιρίας.

Η υλοποίηση ενός πλάνου ψηφιακού μετασχηματισμού στην ασφαλιστική αγορά, όπως και σε κάθε αγορά, δεν είναι μια εύκολη υπόθεση για τις επιχειρήσεις και δεν σημαίνει ότι αγοράζοντας τεχνολογικές λύσεις θα πετύχουν άμεσα και τον μετασχηματισμό τoυς.

Νίκος Γεωργόπουλος

Ο ψηφιακός μετασχηματισμός απαιτεί την αλλαγή της εταιρικής κουλτούρας και την καλλιέργεια ενός διαφορετικού τρόπου σκέψης σε κάθε εργαζόμενο και τμήμα της. Ευελιξία και προσαρμοστικότητα είναι τα δύο βασικά στοιχεία. Επιπλέον, πρέπει να δίνεται δυνατότητα στους εργαζομένους να πειραματίζονται, να μαθαίνουν γρηγορότερα, να προσαρμόζονται γρήγορα και να αντιμετωπίζουν τα όποια προβλήματα από νέα βάση. Η νέα λειτουργία της επιχείρησης θα οδηγήσει στην αύξηση της παραγωγικότητας, στη δημιουργία καινοτομίας, στην αύξηση των εσόδων και σε ένα διαφορετικό περιβάλλον που βασίζεται στην ομαδική εργασία.

Η μετάβαση στη νέα, ψηφιακή κανονικότητα θα πρέπει να γίνει με επίκεντρο τον πελάτη. Οι υπηρεσίες που προσφέρουν οι ασφαλιστικές εταιρίες συγκρίνονται άμεσα με τις υπηρεσίες που προσφέρουν οι μεγάλες διαδικτυακές πλατφόρμες (Google, Apple, Facebook, Amazon κ.ά.), οι τράπεζες, οι εταιρίες κινητής τηλεφωνίας. Οι παραπάνω έχουν εκπαιδεύσει τους πελάτες τους να χρησιμοποιούν την τεχνολογία για την καλύτερη εξυπηρέτησή τους.

Ο ψηφιακός μετασχηματισμός υποστηρίζει την αλληλεπίδραση του διαμεσολαβητή με την ασφαλιστική εταιρία, για την κατανόηση της οποίας χρειάζεται η δημιουργία ενός ολοκληρωμένου προφίλ διαμεσολαβητή, το οποίο να περιλαμβάνει όλα τα σημεία επαφής του με την εταιρία, με σκοπό την προσφορά ποιοτικής εξυπηρέτησης, την καλύτερη διαχείριση πελατολογίου και τη δημιουργία ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος.

*από το ViSION, το τριμηνιαίο ενημερωτικό έντυπο της Α.Ε.Γ.Α. Ευρωπαϊκή Πίστη

διαβάστε – Ευρωπαϊκή Πίστη: Αφιερωμένο στον Ψηφιακό Μετασχηματισμό το νέο τεύχος του ViSION

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*