Στον Βάιο Κρόκο
Έχοντας αντιμετωπίσει με επιτυχία μια σειρά προκλήσεων, το 2022 θα βρει την κ. Φιλίππα Μιχάλη να διανύει το έβδομο έτος της στην ηγεσία της Allianz Ελλάδος. Πλέον, στην ατζέντα των προτεραιοτήτων της δεν υπάρχουν μόνο οι οικονομικές προκλήσεις ή οι συνέπειες της εν εξελίξει πανδημίας, αλλά και ένα φάσμα μεγάλων αλλαγών για το σύνολο της ασφαλιστικής αγοράς, στις οποίες ο Όμιλος προσαρμόζεται και πρωταγωνιστεί.
H κ. Φιλίππα Μιχάλη, CEO της Allianz Ελλάδος, φιλοδοξεί σε ένα ακόμη πιο ισχυρό αποτύπωμα του Ομίλου στην ελληνική αγορά. Τα στοιχεία είναι εξαιρετικά, όπως εξηγεί, μιας και τα επιμέρους μεγέθη για το 2021 καταγράφουν υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης.
Σε μια εφ’ όλης της ύλης συνέντευξη στο iw, η επικεφαλής της Allianz στην Ελλάδα περιγράφει διεξοδικά όλα όσα απασχολούν σήμερα τον κλάδο, αναλύει τους στόχους και τις αναπτυξιακές προοπτικές του Ομίλου στη χώρα, δίνοντας έμφαση στον ψηφιακό μετασχηματισμό και την εμπειρία του πελάτη.
Τηρώντας όλα τα υγειονομικά πρωτόκολλα στα κεντρικά γραφεία της εταιρείας, η συζήτησή μας περιστράφηκε, μεταξύ άλλων, στους νέους κινδύνους που αναδύθηκαν από την πανδημία, το έντονο ενδιαφέρον γύρω από τα unit-linked, τις νέες τάσεις στην ασφάλιση αυτοκινήτου και τις ευκαιρίες που προσφέρουν στον ασφαλιστικό κλάδο οι διάφορες επενδυτικές πρωτοβουλίες που λαμβάνουν χώρα.
Μιλώντας για τις φυσικές καταστροφές, ανέδειξε τα οφέλη της ασφάλισης και την ανάγκη σύμπραξης ιδιωτικής ασφάλισης και Δημοσίου για την αντιμετώπιση τους.
Αναφερόμενη στις τάσεις συγχωνεύσεων-εξαγορών στον κλάδο τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό, η κ. Μιχάλη τόνισε πως η εταιρεία, σε συνεργασία με τον Όμιλο, διερευνά πάντα ευκαιρίες που θα υποστηρίξουν τη στρατηγική της κερδοφόρας ανάπτυξης.
Απόλυτα θετικό πρόσημο στη διαχείριση της πανδημίας βάσει οικονομικών μεγεθών και ποιοτικών δεικτών
Ιδιαίτερη έμφαση έδωσε επίσης στο γεγονός ότι ταλαντούχοι νέοι με εξειδίκευση μπορούν να έχουν μια λαμπρή καριέρα στον ασφαλιστικό κλάδο, ενώ περιέγραψε τις πρωτοβουλίες που αναλαμβάνει ο Όμιλος σε επίπεδο εκπαίδευσης και κατάρτισης.
Στο τέλος της ημέρας, άλλωστε, σύμφωνα με την κ. Μιχάλη, μπορεί η Allianz να αποτελεί έναν «τεράστιο οργανισμό, αλλά έχουμε την κουλτούρα μιας μικρής, δεμένης ομάδας, στην οποία φροντίζουμε ο ένας για τον άλλο».
iw? Περίπου δύο χρόνια πέρασαν από το ξέσπασμα της πανδημίας. Ποια είναι τα συμπεράσματά σας και τα αποτελέσματα των πρωτοβουλιών του Ομίλου υπό αυτήν την απρόσμενη συγκυρία και πώς κινείστε την «επόμενη μέρα»; Άλλαξε κάτι στις εσωτερικές δομές; Πώς προσαρμοστήκατε; Τι κάνατε σε επίπεδο ψηφιακού μετασχηματισμού;
απ. Πραγματικά, η πανδημία ήταν μια πρωτόγνωρη κρίση, που ακόμα και σήμερα, σχεδόν δύο χρόνια μετά, συνεχίζει να εξελίσσεται, και όλος ο επιχειρηματικός κόσμος παρακολουθεί με αγωνία. Ο Όμιλος Allianz έχει αντιμετωπίσει αντίστοιχες διεθνείς κρίσεις στην πολυετή ιστορία του και βγήκε πιο δυνατός μέσα από αυτές. Με αυτήν τη νοοτροπία και χωρίς πανικό αντιμετωπίσαμε και την κρίση του Covid-19.
Η στήριξη που παρείχε ο Όμιλος στις θυγατρικές του σε όλο τον κόσμο ήταν καταλυτική σε όλα τα επίπεδα για τη λειτουργικότητά μας, για τη στήριξη των ασφαλισμένων μας, για το ηθικό των εργαζομένων μας. Κρίνοντας τόσο από τα σημερινά οικονομικά μας μεγέθη όσο και από τους ποιοτικούς δείκτες, που έχουν ιδιαίτερη σημασία για εμάς, το αποτέλεσμα της διαχείρισης της πανδημίας είχε απόλυτα θετικό πρόσημο.
Διαθέτουμε έναν καλό και δοκιμασμένο σχεδιασμό επιχειρησιακής συνέχειας, που βοήθησε τη μετάβασή μας στις συνθήκες της πανδημίας.
Η ομάδα Επιχειρησιακής Συνέχειας του Ομίλου Allianz, καθώς και οι επιμέρους ομάδες σε κάθε χώρα ξεχωριστά, διασφαλίζουν την προστασία πελατών, συνεργατών και εργαζομένων σε όλο τον κόσμο, ακολουθώντας ένα δομημένο πλάνο ενεργειών. Διαθέτουμε τις τεχνολογικές υποδομές που μας επέτρεψαν να μεταβούμε σε τηλεργασία, σχεδόν άμεσα. Από την πλευρά μας, ψηφιοποιήσαμε τις διαδικασίες μας, ώστε να συνεχίσουμε να εξυπηρετούμε τους ασφαλισμένους μας, και στόχος μας είναι να μπορούμε σύντομα να προσφέρουμε μια πλήρως ψηφιακή εμπειρία στους πελάτες μας.
Τόσο στο αυτοκίνητο όσο και στις γενικές ασφαλίσεις, έχουμε ψηφιοποιήσει ένα σημαντικό μέρος της διαχείρισης και προοδευτικά προχωράμε και στη διαδικασία αποζημίωσης.
Όσον αφορά στις σχέσεις των εργαζομένων, παρά τον προφανή κίνδυνο της απομόνωσης, βγήκαμε τελικά όλοι πιο δεμένοι μέσα από αυτήν την κρίση. Αξιοποιώντας τα ψηφιακά εργαλεία επικοινωνίας και συνεργασίας που διαθέτουμε, διοργανώνοντας δράσεις για τη βελτίωση της φυσικής και της ψυχικής μας υγείας, τόσο σε επίπεδο ομίλου όσο και τοπικά, παραμείναμε ενωμένοι και αλληλέγγυοι σε μια κατάσταση όπου όλοι αντιμετωπίζουμε τις ίδιες ανησυχίες.
Κοιτώντας πίσω, είμαι ιδιαίτερα περήφανη που σε αυτό το διάστημα βελτιώσαμε αισθητά τα παραγωγικά μας αποτελέσματα, διατηρήσαμε την ηγετική μας θέση στην ικανοποίηση των πελατών μας στις γενικές ασφαλίσεις (NPS Survey, 2020 & 2021) και αυξήσαμε την ικανοποίηση των εργαζομένων μας (Allianz Engagement Survey, 2020 & 2021).
iw? Ποια είναι η εκτίμησή σας για τους κινδύνους που αναδύθηκαν αυτήν την περίοδο και στους οποίους καλείται να ανταποκριθεί η ασφαλιστική βιομηχανία;
απ. Η πανδημία δημιούργησε πολλαπλές προκλήσεις, τις οποίες καλούμαστε να αντιμετωπίσουμε. Για τον ασφαλιστικό κλάδο σε όλο τον κόσμο μια σημαντική πρόκληση που ανέδειξε ο Covid-19 είναι η ασφαλιστική κάλυψη των επιχειρήσεων και των πολιτών έναντι των πανδημιών.
Ο κίνδυνος διακοπής της επιχειρησιακής δραστηριότητας λόγω πανδημίας σήμερα καθίσταται μη ασφαλίσιμος, όχι μόνο λόγω του μεγέθους των απωλειών, αλλά και λόγω του παγκόσμιου χαρακτήρα του. Όταν ένας κίνδυνος συμβαίνει παντού και ταυτόχρονα, οι μηχανισμοί διαφοροποίησης, ομαδοποίησης και επιμερισμού, που αποτελούν την καρδιά του επιχειρηματικού μοντέλου της ιδιωτικής ασφάλισης, δεν μπορούν να λειτουργήσουν.
Ο κίνδυνος πρέπει επίσης να είναι προσδιορίσιμος, οικονομικά μετρήσιμος και τυχαίος και πρέπει να υπάρχει ένα εύλογα μεγάλο ιστορικό ζημιών και δεδομένα από τα οποία να υπολογίζεται η πιθανότητα εμφάνισης του κινδύνου.
Η πανδημία του Covid-19 δεν πληροί κανένα από αυτά τα κριτήρια. Οι κυβερνήσεις –και οι ασφαλιστικές– σε ορισμένα κράτη μέλη της ΕΕ έχουν αρχίσει να διερευνούν συμπράξεις δημόσιου-ιδιωτικού τομέα, αξιοποιώντας την εμπειρία από συστήματα για την κάλυψη άλλων, αν και διαφορετικών, κινδύνων, όπως η τρομοκρατία ή οι φυσικές καταστροφές.
Δεδομένου ότι η μέγιστη δυνατή απώλεια από ορισμένους κινδύνους της πανδημίας δεν είναι ασφαλίσιμη μόνο από τον ιδιωτικό ασφαλιστικό τομέα, οι κυβερνήσεις θα πρέπει να εμπλακούν ως «ασφαλιστές έσχατης ανάγκης» σε προγράμματα μετριασμού του κινδύνου βασιζόμενες στη σημαντική τεχνογνωσία της ιδιωτικής ασφάλισης.
Επιπρόσθετα, η οικονομική αστάθεια που επιφέρει μια τέτοια παγκόσμιας κλίμακας κρίση διαρκείας είναι ένας κίνδυνος για την επίδοση των ίδιων των ασφαλιστικών επιχειρήσεων, παρά το γεγονός ότι μέχρι σήμερα η εγχώρια ασφαλιστική αγορά έχει ανταποκριθεί αποτελεσματικά, όπως δείχνουν τα παραγωγικά στοιχεία.
Τέλος, η επιτάχυνση του ψηφιακού μας μετασχηματισμού, λόγω της πανδημίας, που αδιαμφισβήτητα μας οδηγεί στο να μπορούμε να εξυπηρετούμε τους ασφαλισμένους μας καλύτερα και να αντιδρούμε ταχύτερα σε αντίστοιχους κινδύνους, δημιουργεί και νέους κινδύνους έναντι των οποίων χρειάζεται να προστατευτούμε. Όπως, για παράδειγμα, περιστατικά τεχνικής αποτυχίας και κινδύνους κυβερνοεπιθέσεων.
iw? Στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος, δυστυχώς, βρίσκονται ζητήματα όπως η κλιματική αλλαγή και οι φυσικές καταστροφές. Πώς αξιολογείτε πρωτοβουλίες της Πολιτείας; Απαιτούνται, τελικά, κίνητρα, υποχρεωτικότητα, περισσότερη εκπαίδευση των πολιτών, για να προστατέψουν τις περιουσίες τους;
απ. Η κλιματική αλλαγή θα επηρεάσει σημαντικά την οικονομία και επομένως τις επιχειρηματικές μας δραστηριότητες. Οι οξείες και χρόνιες επιπτώσεις στην ανθρώπινη υγεία και την περιουσία θα επηρεάσουν τον κλάδο μας ως ασφαλιστή, αλλά και ως επενδυτή.
Παρ’ όλο που οι πρωτοβουλίες για τον περιορισμό της κλιματικής αλλαγής και της προώθησης βιώσιμων λύσεων εξελίσσονται διαρκώς σε παγκόσμιο επίπεδο σε συνεργασία με τους αρμόδιους θεσμικούς φορείς, δεν υπάρχουν άμεσες λύσεις σε ακραία γεγονότα (φυσικά φαινόμενα και καταστροφές όπως οι πρόσφατες πυρκαγιές στην Ελλάδα).
Η ασφάλιση είναι ένα από τα βασικότερα «όπλα» που διαθέτουμε για να περιορίσουμε τις συνέπειες των κλιματικών κινδύνων. Όσο υψηλότερο είναι το επίπεδο ασφαλιστικής κάλυψης μιας χώρας τόσο πιο ανθεκτική είναι σε ακραία φυσικά γεγονότα.
Επιπλέον, μετά από ένα ακραίο καιρικό φαινόμενο ή φυσική καταστροφή, οι ασφαλιστικές αποζημιώσεις είναι μια γρήγορη και αξιόπιστη λύση για να μπορέσουν οι πληγέντες να ανακάμψουν γρήγορα.
Οι ασφαλιστικές εταιρείες διαθέτουμε την τεχνογνωσία και την εμπειρία της ανάληψης κινδύνου και της εκτίμησης ζημιών με μεγάλη πολυπλοκότητα, όπως είναι οι ζημιές από φυσικές καταστροφές, οι οποίες μπορεί να έχουν παρά πολύ υψηλό οικονομικό κόστος. Οι ασφαλιστικές εταιρείες θα μπορούσαν να επωμιστούν αυτό το κόστος αν η Πολιτεία δώσει φορολογικά κίνητρα στους πολίτες για να ασφαλίσουν την περιουσία τους.
Όσον αφορά στην κρατική αρωγή σε επιχειρήσεις που έχουν πληγεί από φυσικές καταστροφές, όπως αυτή περιγράφεται στον πρόσφατο νόμο, πιστεύω ότι δημιουργεί αντικίνητρο για ασφάλιση και εξακολουθεί να προβάλλει τον κρατικό χαρακτήρα στις αποζημιώσεις για φυσικές καταστροφές, με τις προφανείς τεράστιες οικονομικές συνέπειες. Η πρόταση σύμπραξης της ιδιωτικής ασφάλισης με το Δημόσιο, που έχει καταθέσει η ΕΑΕΕ, αποτελεί μια αποτελεσματική και βιώσιμη λύση.
Οι κυβερνήσεις θα πρέπει να εμπλακούν ως “ασφαλιστές έσχατης ανάγκης” σε προγράμματα μετριασμού του κινδύνου βασιζόμενες στη σημαντική τεχνογνωσία της ιδιωτικής ασφάλισης
iw? Πώς βλέπετε τη «στροφή» της αγοράς σε προϊόντα unit-linked; Πώς κινείται ο Όμιλος Allianz σε αποταμίευση και επένδυση;
απ. Τελευταία το ενδιαφέρον των πολιτών έχει στραφεί στην αποταμίευση και ιδιαίτερα στα επενδυτικά προγράμματα, που ευνοούνται ως επιλογή από το περιβάλλον χαμηλών επιτοκίων.
Ο Όμιλος Allianz κατέχει ηγετική θέση στη διαχείριση κεφαλαίων. Η PIMCO και η Allianz Global Investors είναι κορυφαίες εταιρείες επενδύσεων του Ομίλου παγκοσμίως και είμαστε τυχεροί που μπορούμε και αξιοποιούμε τη διεθνή τους εμβέλεια και την τεχνογνωσία τους και στα δικά μας αποταμιευτικά και επενδυτικά προγράμματα.
Μία ακόμα σημαντική επένδυση που έχει κάνει η Allianz στην αγορά των unit-linked προγραμμάτων είναι η δημιουργία της εταιρείας Allianz Global Life, η οποία παρέχει εξειδικευμένες λύσεις αποταμιευτικών προγραμμάτων, συνδυάζοντας υψηλή τεχνογνωσία στη δημιουργία προϊόντων με τους κορυφαίους διαχειριστές επενδύσεων της Allianz.
Με την Allianz Global Life φέραμε το πρόγραμμα Target4Life και στην Ελλάδα, το οποίο έχει μέχρι σήμερα εξαιρετικά θετικά αποτελέσματα. Σύντομα, πρόκειται να λανσάρουμε ένα ακόμα unit-linked πρόγραμμα νέας γενιάς της Allianz Global Life με εξατομικευμένη επενδυτική στρατηγική και παροχή προστασίας.
iw? Έρχονται αρκετές αλλαγές στην ασφάλιση αυτοκινήτου: ηλεκτροκίνηση, νέες ψηφιακές τεχνολογίες κ.λπ. Τι γνώμη έχετε;
απ. Στην Allianz, εστιάζουμε στην ανάπτυξη ανταγωνιστικών, καινοτόμων προϊόντων, που καλύπτουν τις εξελισσόμενες ανάγκες του αγοραστικού μας κοινού και μέχρι σήμερα η στρατηγική μας αυτή αποδίδει.
Η ηλεκτροκίνηση και η υιοθέτηση νέων τεχνολογιών είναι καταλύτες εξελίξεων στην ασφάλεια αυτοκινήτου. Σταδιακά, αναμένουμε να εξισορροπηθεί το κόστος των ηλεκτρικών αυτοκινήτων με τα συμβατικά και ευελπιστούμε και στην ανάπτυξη των υποδομών που θα στηρίξουν την ηλεκτροκίνηση, όπως για παράδειγμα τη δημιουργία περισσότερων σταθμών φόρτισης.
Παρά την πανδημία, η ανάπτυξη της αγοράς ηλεκτρικών οχημάτων συνεχίστηκε. Οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 43% το 2020 σε περισσότερα από τρία εκατομμύρια οχήματα παγκοσμίως.
Σε ό,τι αφορά στον κλάδο μας, η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση πιστεύω θα επιφέρει αλλαγές τόσο στις ασφαλιστικές καλύψεις όσο και τις αποζημιώσεις. Κι αυτό διότι οι εφαρμογές και οι μέθοδοι νέας τεχνολογίας στην κατασκευή των οχημάτων θα επηρεάσουν την εκτίμηση του κινδύνου από τη σκοπιά του ασφαλιστή ενώ και η ευθύνη θα μετατοπιστεί εντός της εφοδιαστικής αλυσίδας.
Ειδικότερα, τα ηλεκτρικά οχήματα θα έχουν σημαντικό αντίκτυπο στην ασφάλιση αστικής ευθύνης προϊόντος, αλλά και στις ασφαλίσεις περιουσίας & ατυχημάτων. Παρ’ όλο που οι κίνδυνοι και η ευθύνη μπορεί να μετατοπίζονται ελαφρά, σήμερα τα περισσότερα ασφαλιστικά προγράμματα μπορούν να διατεθούν για ηλεκτρικά οχήματα ενώ αναμένουμε και την ανάπτυξη εξειδικευμένων καλύψεων.
Το νομοθετικό πλαίσιο θα πρέπει επίσης να προσαρμόζεται και να συμβαδίζει με την υιοθέτηση νέων τεχνολογιών, ώστε αυτές να κυκλοφορήσουν με επιτυχία και να χρησιμοποιηθούν από το καταναλωτικό κοινό με ασφάλεια.
Τέλος –και ίσως το πιο σημαντικό–, στην Allianz πιστεύουμε ότι η επικοινωνία γύρω από τις νέες τεχνολογίες στη μετακίνηση πρέπει να είναι σαφής, συνοπτική και να ακολουθεί ένα καθολικό πρότυπο παντού. Οι καταναλωτές που πρόκειται να τις χρησιμοποιήσουν στην καθημερινότητά τους πρέπει να έχουν μια σαφή εικόνα για το τι μπορούν και τι δεν μπορούν να κάνουν για εκείνους, πόσο μπορούν να βασιστούν σε αυτές, και τους πιθανούς κινδύνους.
Σε κάθε περίπτωση, προσμένω να δω την ασφαλή και επιτυχή υλοποίηση όλων αυτών των νέων τεχνολογιών. Στην Allianz διαθέτoυμε εξειδικευμένο Κέντρο Τεχνολογίας, που μελετά όλες αυτές τις συναρπαστικές εξελίξεις και προσφέρουμε ως Όμιλος την υποστήριξή μας και την τεχνογνωσία μας.
iw? Η ελληνική ασφαλιστική αγορά βρίσκεται στο επίκεντρο, λόγω συγχωνεύσεων-εξαγορών. Αρκετοί θεωρούν πως ένα «βαρύ όνομα» όπως αυτό της Allianz θα μπορούσε να βολιδοσκοπήσει για άλλες εταιρείες. Υπάρχουν ευκαιρίες πιστεύετε;
απ. Παρατηρούμε, πράγματι, μια ισχυρή τάση συγχωνεύσεων-εξαγορών, κάτι που θα ενισχύσει την ανθεκτικότητα της αγοράς μας και την ικανότητά της να επενδύσει στον μετασχηματισμό. Οι καταναλωτές, σήμερα, απαιτούν απλότητα και ταχύτητα στην εξυπηρέτησή τους και τα προϊόντα και οι υπηρεσίες μας χρειάζεται να προσαρμοστούν.
Πίσω από αυτήν την αλλαγή συχνά κρύβονται σημαντικές επενδύσεις που χρειάζεται να γίνουν σε επίπεδο ΙΤ και η αγορά μας μπορεί να επωφεληθεί από τις οικονομίες κλίμακας που θα δημιουργηθούν.
Άλλωστε αυτή η τάση συγχωνεύσεων και εξαγορών δεν παρατηρείται μόνο στην Ελλάδα, αλλά και σε πολλές άλλες αγορές, όπως για παράδειγμα στην Ιταλία, την Ελβετία κ.α.
Στην Allianz Ελλάδος, σε συνεργασία με τον Όμιλο, πάντα διερευνούμε ευκαιρίες που θα υποστηρίξουν τη στρατηγική της κερδοφόρας ανάπτυξής μας.
iw? Είδαμε πρόσφατα πολύ υψηλά αποτελέσματα από τη μητρική. Υπάρχουν εκτιμήσεις από εσάς για το κλείσιμο του έτους στην Ελλάδα;
απ. Η πορεία μας μέχρι τώρα είναι εξαιρετική και σύμφωνα με το πλάνο μας για το 2021. Σημειώνουμε υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης στις γενικές ασφαλίσεις, ιδιαίτερα στον κλάδο αυτοκινήτου μέσα από το πρακτορειακό δίκτυο και στον κλάδο μεγάλων κινδύνων μέσω των μεσιτών, ενώ το δίκτυο αποκλειστικής συνεργασίας σημειώνει εξαιρετικές επιδόσεις στην Υγεία και τα unit-linked. Η μέχρι τώρα πορεία μας αναμένεται να συνεχιστεί μέχρι το κλείσιμο της χρονιάς, επιβεβαιώνοντας τις στρατηγικές μας επιλογές και ενέργειες.
iw? Έντονη είναι η κινητικότητα σε επίπεδο επενδύσεων (ενέργεια, υποδομές, logistics και άλλους κλάδους) ελέω Ταμείου Ανάκαμψης. Βλέπετε ευκαιρίες σε βιομηχανικούς και άλλους κινδύνους που απασχολούν τις επιχειρήσεις;
απ. Το μέλλον των εμπορικών και βιομηχανικών κινδύνων είναι ιδιαίτερα ευοίωνο στην Ελλάδα, κατά τη γνώμη μου. Έχουν ήδη ξεκινήσει πολλά ενδιαφέροντα και μεγάλα projects στη χώρα μας και αναμένεται να ξεκινήσουν κι άλλα. Η αύξηση αυτή της επιχειρηματικής δραστηριότητας θα επιφέρει προφανώς και αύξηση της ασφαλιστέας ύλης.
Επίσης, καταγράφεται αυξημένη ανάγκη των επιχειρήσεων για εξειδικευμένες, customized λύσεις, όπως αστικές ευθύνες D&O, Cyber, Climate Related προϊόντα. Στην Allianz διαθέτουμε την απαραίτητη εξειδίκευση για να προσφέρουμε τέτοιες λύσεις στις επιχειρήσεις.
Οι εμπορικοί και βιομηχανικοί κίνδυνοι είναι ένας τομέας της αγοράς στον οποίο στοχεύουμε στρατηγικά και αξιοποιούμε τη συνεργασία μας με επιλεγμένους μεσίτες, που διαθέτουν την απαραίτητη εξειδίκευση καθώς και την εμπειρία και τεχνογνωσία του Ομίλου μας.
Κρατικού χαρακτήρα ο Κλιματικός Νόμος –αντικίνητρο για ασφάλιση
iw? Είστε επικεφαλής του Ομίλου στην Ελλάδα με επιτυχία τα τελευταία χρόνια. Πείτε μας διοικητικές εμπειρίες και άλλα περιστατικά που θα θέλατε να μοιραστείτε…
απ. Ανέλαβα το «τιμόνι» της Allianz Ελλάδος τον Απρίλιο του 2015, μια χρονιά που η χώρα μας αντιμετώπιζε τις επιπτώσεις της οικονομικής κρίσης και πάλευε να παραμείνει στην ευρωζώνη. Έπρεπε να φροντίσω για την ομαλή μετάβαση της εταιρείας στη νέα εποχή και τη συνοχή της ομάδας μας σε ένα περιβάλλον ύφεσης και capital controls.
Επτά περίπου χρόνια μετά, κλείνουμε μια χρονιά ιδιαίτερα επιτυχημένη: σημειώνουμε σημαντικό ρυθμό ανάπτυξης, διατηρούμε για έβδομη χρονιά ηγετική θέση στον Δείκτη Ικανοποίησης Πελατών NPS για τις Γενικές Ασφαλίσεις, είχαμε εξαιρετικά αποτελέσματα στην Έρευνα Δέσμευσης των Εργαζομένων μας και, τέλος, η στρατηγική ανάπτυξης και μετασχηματισμού μας έχει τεθεί σε πλήρη ισχύ. Τι μεσολάβησε από τότε μέχρι σήμερα; Πολλή δουλειά, αντιμετώπιση προκλήσεων, μάχες, επιλογές, σχεδιασμοί και υλοποίηση.
Μια σημαντική εμπειρία για μένα ήταν και η αναδιάρθρωση της λειτουργίας μας στην Κύπρο. Μετά τη λήξη της συνεργασίας μας με τη Συνεργατική Τράπεζα, επιλέξαμε να τηρήσουμε την υπόσχεσή μας στους πελάτες μας στην Κύπρο και να δημιουργήσουμε το δικό μας υποκατάστημα. Με τη στήριξη του μετόχου, δημιουργήσαμε και υλοποιήσαμε ένα πλάνο για να χτίσουμε τη δική μας αυτόνομη παρουσία στην κυπριακή αγορά, την οποία και συνεχίζουμε να ενισχύουμε.
Τέλος, θα ήθελα να μοιραστώ μαζί σας κάτι που δεν έχει να κάνει με αποφάσεις και επιτυχίες ή δυσκολίες. Θυμάμαι όταν ζήσαμε τις καταστροφικές φωτιές στο Μάτι, τα πιο υψηλόβαθμα διοικητικά στελέχη του Ομίλου να επικοινωνούν άμεσα μαζί μου, όχι για να μάθουν το ύψος των ζημιών ή τις πιθανές επιπτώσεις στο αποτέλεσμά μας, όπως κάποιος ίσως ανέμενε, αλλά ως συνάδελφοι που ενδιαφέρθηκαν να μάθουν αν είμαστε όλοι καλά και για να φροντίσουν να μας παρέχουν στήριξη σε ό,τι τυχόν χρειαζόμαστε. Ήταν μια κίνηση που μου απέδειξε, για μία ακόμα φορά, ότι μπορεί να είμαστε ένας τεράστιος παγκόσμιος οργανισμός, αλλά έχουμε την κουλτούρα μιας μικρής, δεμένης ομάδας, στην οποία φροντίζουμε ο ένας για τον άλλο. Και αυτό είναι κάτι που το βιώνω σε κάθε παρόμοια δύσκολη συγκυρία.
iw? Μπορεί ο ασφαλιστικός κλάδος να προσελκύσει νέους, ταλαντούχους ανθρώπους; Τι απαιτείται;
απ. Μα και βέβαια! Θα συμβούλευα τους νέους που ξεκινούν τώρα την επαγγελματική τους πορεία να επενδύσουν προσωπικά σε μια καριέρα στον ασφαλιστικό κλάδο –έχει πολύ μεγαλύτερο ενδιαφέρον απ’ ό,τι ίσως πιστεύουν. Είναι ένας χώρος που μετασχηματίζεται και εκσυγχρονίζεται σε πολλαπλά επίπεδα. Επενδύουμε στην ψηφιοποίηση, στην απλοποίηση των προϊόντων μας και την αυτοματοποίηση των διαδικασιών μας.
Η ασφάλιση, σήμερα, συνδέεται με την καθημερινή ζωή του καταναλωτή, καθώς παρέχεται ολοένα και για περισσότερα καταναλωτικά αγαθά, τον προστατεύει από κινδύνους στο Διαδίκτυο, του παρέχει πρόσβαση σε on-demand λύσεις, προσαρμοσμένες στις δικές του ανάγκες.
Για να διαμορφώσουμε αυτές τις εξατομικευμένες λύσεις αξιοποιούμε νέες τεχνολογίες, όπως η ρομποτική, ενώ και τα Data Analytics και η Τεχνητή Νοημοσύνη έχουν κάνει την είσοδό τους στον χώρο μας. Αυτό σημαίνει ότι είμαστε ένας κλάδος που χρειάζεται νέες επαγγελματικές ειδικότητες, με εξειδικευμένες γνώσεις και δεξιότητες, και ένα εύφορο έδαφος για τους νέους ανθρώπους να αξιοποιήσουν τα skills τους και να αναπτυχθούν.
Για να προσελκύσουμε νέους, ταλαντούχους ανθρώπους χρειάζεται ο κλάδος μας να γίνει πιο εξωστρεφής. Να έχουμε παρουσία στις πλατφόρμες που οι νέοι αναζητούν τον εργοδότη στον οποίο θα εμπιστευτούν την εξέλιξή τους.
Στην Allianz επενδύουμε στο Employer Branding και είναι σημαντικός στόχος για εμάς όχι μόνο να προσελκύουμε, αλλά και να διατηρούμε τα νέα ταλέντα. Τους παρέχουμε ευκαιρίες για εξέλιξη, για εκπαίδευση και για μετακίνηση μέσα στον Όμιλό μας.
Τέλος, είναι απαραίτητο να φροντίζουμε για τις ανάγκες τους, ώστε να μπορούν να ισορροπούν την επαγγελματική με την προσωπική τους ζωή. Στην Allianz δίνουμε ιδιαίτερη βαρύτητα σε τέτοιου είδους παροχές προς τους εργαζομένους μας, από την ευέλικτη εργασία μέχρι παροχές για την υγεία και την ευημερία τους.
iw? Ένα σχόλιο για τους μελλοντικούς προσωπικούς-επαγγελματικούς στόχους και την «επόμενη μέρα» της Allianz…
απ. Ο στόχος μου για την Allianz Ελλάδος είναι να αναπτυχθούμε με βιώσιμο τρόπο ενώ θα προσφέρουμε στον πελάτη μας μια συναρπαστική, απλή και ψηφιακή εμπειρία. Παράλληλα, να φροντίζουμε για τους ανθρώπους μας, τους εργαζόμενους και τους συνεργάτες μας, ώστε να έχουν κίνητρο να αναπτύσσονται μαζί με εμάς.
Το αναπτυξιακό μας πλάνο καλύπτει τους παραπάνω στόχους και θέτει τον ψηφιακό μετασχηματισμό και την πελατοκεντρικότητα πολύ ψηλά στην ατζέντα μας. Είναι προσωπικό μου στοίχημα να υλοποιήσουμε αυτό το πλάνο ανάπτυξης και να έχω οδηγήσει την Allianz να αποκτήσει τον χώρο που της αναλογεί στη χώρα μας, παραμένοντας εγώ και οι άνθρωποί μου υγιείς, με μια ισορροπημένη οικογενειακή και επαγγελματική ζωή.