back to top
14.9 C
Athens
Κυριακή 7 Δεκεμβρίου 2025

Ιδιωτική Ασφάλιση: Παραγωγή, κίνητρα, υποχρεωτικότητα και άλλες προκλήσεις

Ολοκληρώνεται σιγά σιγά και το 2021, ένα έτος με εξίσου ιδιαίτερες προκλήσεις όπως το 2020, με τη διαφορά όμως ότι τα στοιχεία – σε επίπεδα παραγωγής τουλάχιστον – είναι ενθαρρυντικά για την ασφαλιστική αγορά.

Ειδικότερα, σύμφωνα με τα στοιχεία 10μηνου, η συνολική παραγωγή ασφαλίστρου διαμορφώνεται υψηλότερα κατά 8,8% έναντι της αντίστοιχης περυσινής περιόδου. Πεποίθηση στελεχών της αγοράς είναι πως η ανάκαμψη μπορεί να προσεγγίσει την πολύ θετική εικόνα του 2019 με συνολικά περίπου 4 δισ. ευρώ ασφάλιστρα.

- Advertisement -

του Βάιου Κρόκου

Για τη συνολική εικόνα βέβαια του κλάδου και των ασφαλιστικών εταιρειών ειδικότερα πρέπει να υπολογιστεί και το ύψος των αποζημιώσεων, που το πρώτο 6μηνο του 2021 δείχνει ανεβασμένο.

- Advertisement -

Πιο αναλυτικά, τα τελευταία στοιχεία από τη ΤτΕ δείχνουν πως η παραγωγή ακαθάριστων εγγεγραμμένων ασφαλίστρων στο σύνολο του κλάδου το α΄ εξάμηνο του 2021 ανήλθε στα 2,24 δισεκ. ευρώ, αυξημένη κατά 10,5% έναντι αυτής του α΄ εξαμήνου του 2020 (2,02 δισεκ. ευρώ).

Την ίδια ώρα όμως, αύξηση κατά 12,8% παρουσίασαν και οι ακαθάριστες αποζημιώσεις κατά το α΄ εξάμηνο του έτους, που έφθασαν τα 1,17 δισεκ. ευρώ, έναντι 1,03 δισεκ. ευρώ κατά την αντίστοιχη χρονική περίοδο του προηγούμενου έτους.

Όσο η ελληνική οικονομία συνεχίζει σε αναπτυξιακή τροχιά πάντως, κοινή πεποίθηση στελεχών της αγοράς είναι πως και ο κλάδος της ασφάλισης θα συνεχίσει ανοδικά. Σύμφωνα με τα ίδια στελέχη, μοχλό ανόδου θα συνεχίσουν να αποτελούν οι επενδυτικές – αποταμιευτικές λύσεις (Unit Linked) όπως και τα προγράμματα Υγείας για τα οποία το ενδιαφέρον αυξάνεται.

Ψηφιακός μετασχηματισμός 

Την ίδια ώρα το ταξίδι του ψηφιακού μετασχηματιμού στον κλάδο συνεχίζεται, και μάλιστα με ιδιαίτερα ανταγωνιστικούς όρους: Οι αλλαγές που λαμβάνουν χώρα (αν και με πιο αργούς σε σχέση με άλλους κλάδους) σε εσωτερικές δομές και λειτουργίες, σε επιπέδο αποζημιώσεων, επικοινωνίας και customer experience θα φέρουν εν τέλει νικητές και ηττημένους, την επόμενη μέρα της αγοράς.

Από την άλλη πλευρά, τα μεγάλα επιχειρηματικά deals ασφαλιστικών ομίλων και οι στρατηγικές συνεργασίες – εξαγορές σε επίπεδο διαμεσολάβησης φέρνουν ένα νέο τοπίο, με ισχυρότερα σχήματα, οικονομίες κλίμακος αλλά και πιέσεις σε όσους δεν θα μπορέσουν να ενταχθούν στο νέο πλαίσιο που διαμορφώνεται.

Γρίφος το αυτοκίνητο

Και ενώ οι φωνές που κάνουν λόγο για – αναγκαία – αύξηση στο ασφάλιστρο αυτοκινήτου πληθαίνουν, το Νοέμβριο καταγράφηκε εκ νέου μείωση στις τιμές των ασφαλίστρων. Σύμφωνα με στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, τα ασφάλιστρα αυτοκινήτου Νοέμβριο του 2021 σημείωσαν εκ νέου μείωση (-1,9%) συγκριτικά με το αντίστοιχο μήνα του 2020.

Οι εκπτωτικές πολιτικές εταιρειών και οι χαμηλές τιμές από διαδικτυακές πλατφόρμες είναι μια εικόνα που δίνει τον τόνο όλο αυτό το διάστημα, η αύξηση των ατυχημάτων το 2021 αλλάζουν πιθανώς το τοπίο και την εικόνα των loss ratios. Το 2022 ίσως υπάρξουν οι απαιτούμενες αυξήσεις, όπως ισχυρίζονται άνθρωποι του κλάδου.

Τα τελευταία στοιχεία, χωρίς να υπάρχουν σαφείς εκτιμήσεις σήμερα, προσδιόριζαν τα ανασφάλιστα οχήματα στις 550.000.

Στην εικόνα του Αυτοκινήτου συνολικά, αξίζει να προστεθεί και το γεγονός πως αναθεωρήθηκαν προς τα πάνω και τα ελάχιστα ποσά κάλυψης στην Αστική Ευθύνη Αυτοκινήτων από 1/1/2022.

Σύμφωνα με την απόφαση της Εκτελεστικής Επιτροπής της ΤτΕ ή οποία έχει δημοσιευτεί στο ΦΕΚ από την 1η Ιανουαρίου 2022 τα ελάχιστα ποσά υποχρεωτικής ασφάλισης αστικής ευθύνης από ατυχήματα οχημάτων ορίζονται στο 1.3000.000 σε περίπτωση υλικής ζημιάς ανά θύμα σε περίπτωση βλάβης και 1.300.000 ανά συμβάν ατυχήματος ανεξάρτητα από τον αριθμό των θυμάτων.

Υποχρεωτικότητα η λύση; 

Και ενώ σύμφωνα με το Κλιματικό Νόμο, από το 2025 όλα τα νέα κτίρια που βρίσκονται σε ζώνες υψηλής τρωτότητας θα πρέπει να ασφαλίζονται υποχρεωτικά. Οι ενστάσεις από πλευράς ασφαλιστικής αγοράς αρκετές για τον χρόνο και τον τρόπο που “εμπλέκει” η Πολιτεία την ιδιωτική ασφάλιση στην θωράκιση της περιουσίας.

Από την άλλη πλευρα, η διάθεση διαλόγου και συνεννόησης από πλευράς της ασφαλιστικής αγοράς για την αναγκαιότητα κινήτρων και συναντίληψης σε ζητήματα όπως η Υγεία, η Περιουσία κλπ είναι δεδομένη και οι προσπάθειες αναμένεται να συνεχιστούν.

Ίσως η θέσπιση υποχρεωτικότητας έφερνε και τη πολυπόθητη ενίσχυση όσον αφορά τη συνεισφορά του κλάδου στο εγχώριο ΑΕΠ.

Ενδιαφέρουσα, υπό αυτό το πρίσμα, ήταν και η πρόσφατη τοποθέτηση του προέδρου του ΕΕΑ, κ. Γιάννη Χατζηθεοδοσίου:

Η πρώτη μάχη για το 2022 είναι να πείσουμε τη κυβέρνηση να κάνει 20 περίπου υποχρεωτικές ασφαλίσεις που είναι και ο μέσος όρος της Ευρώπης. Αυτό αυτόματα θα έδινε στην αγορά ένα 1% με 1,5% επιπλέον επί του ΑΕΠ”, σημείωσε χαρακτηριστικά.

διαβάστε αναλυτικά: Γ. Χατζηθεοδοσίου: Αυτή είναι η πρώτη μάχη για τον ασφαλιστικό κλάδο το 2022

 

 

 

 

 

 

 

 

Σχετικές δημοσιεύσεις

Οδική ασφάλεια στην ΕΕ: Μικρή μείωση των θανάτων το 2024, η Ελλάδα πάνω από τον μέσο όρο

Η Ελλάδα 3η στην Ευρώπη σε θνησιμότητα, μετά τη Ρουμανία και τη Βουλγαρία - Ενθαρρυντικές οι πρώτες εκτιμήσεις για το 2025

Στατιστικά οδικής ασφάλειας 2024: Παραμένει μακριά ο ευρωπαϊκός στόχος για 50% μείωση των θανάτων

Ποιες χώρες έχουν τον χαμηλότερο δείκτη θνησιμότητας και ποιες τον υψηλότερο - Πού κατατάσσεται η Ελλάδα

10 Χρόνια ΠΑΝΟΡΜΟΣ: Το μέλλον της ασφαλιστικής διαμεσολάβησης στηρίζεται στη συνεργασία και στις συνέργειες

Πλήθος ασφαλιστικών στελεχών, συνεταιριστών, συναδέλφων διαμεσολαβητών, δημοσιογράφων και φίλων του cluster συγκέντρωσε το επετειακό συνέδριο

ΕΑΕΕ: Κατάλογος των critical ICT providers κατ’ εφαρμογή του Κανονισμού DORA

Oι εν λόγω πάροχοι τίθενται υπό εποπτεία και υποχρεούνται να εφαρμόζουν αυστηρά μέτρα διακυβέρνησης και διαχείρισης κινδύνου

Από την ίδια κατηγορία δημοσιεύσεων

Η αξία της ισχυρής φωνής του ΣΠΑΤΕ στην εποχή των αλλαγών

Καθώς οι απαιτήσεις της αγοράς και οι προσδοκίες των πελατών μεταβάλλονται, οι συλλογικοί φορείς μπορούν να λειτουργήσουν ως πυλώνας στρατηγικής στήριξης

Οδική ασφάλεια και ασφαλιστική αγορά: Από τη διαχείριση ζημιών στην πρόληψη

Η ασφαλιστική αγορά καλείται συνεχώς να καλύπτει συνέπειες, τη στιγμή που θα μπορούσε –και οφείλει– να συνδιαμορφώνει τις λύσεις

Υδρόγειος: Η στρατηγική επόμενης ημέρας που αφορά όλη την αγορά

Η ασφαλιστική κινείται προς το μέλλον με στοχευμένες οργανωτικές κινήσεις και σταδιακή ενίσχυση κρίσιμων λειτουργιών

Black Friday και ασφαλιστική κάλυψη

Eυκαιρία για την ασφαλιστική αγορά να αναδείξει τον ρόλο της στην προστασία επιχειρήσεων και καταναλωτών

Δημοφιλή Άρθρα

Sorry. No data so far.

Ροή Ειδήσεων

Μ. Παπαζαρκάδα: «Θέλουμε να είμαστε ο πρώτος συνεργάτης που σκέφτεται κάθε επιχειρηματίας όταν χρειάζεται ασφάλεια και αξιοπιστία» 

Η Country Manager της Coface στην Ελλάδα μιλά στο Insurance World και στον Λάμπρο Ρόδη για τη φιλοσοφία, τη στρατηγική και το όραμα της εταιρείας

EIOPA: Νέο εργαλείο εκτίμησης κινδύνου φυσικών καταστροφών για ιδιοκτήτες κατοικιών και επιχειρήσεων

Η ανάπτυξη μιας πανευρωπαϊκής πλατφόρμας ενημέρωσης θεωρείται κρίσιμο βήμα προς τη βελτίωση της κλιματικής ανθεκτικότητας

ΥΕΚΑ: Σύσταση για τη λήψη μέτρων προστασίας των εργαζομένων εξαιτίας της κακοκαιρίας

Τα μέτρα που οφείλουν να λαμβάνουν οι εργοδότες για την υγεία και την ασφάλεια των εργαζομένων τους επισημαίνει σε ανακοίνωσή του το Υπουργείο

Αυτό είναι το νέο ΔΣ του ΣΠΑΤΕ – Επικεφαλής ο Γ. Χατζηγεωργάκης

Πρόεδρος για τη θητεία διοίκησης 2025-2027 αναλαμβάνει ο πλειοψηφών σύμβουλος Γεώργιος Χατζηγεωργάκης – Νέες παρουσίες στο ΔΣ

H Eurolife FFH στηρίζει το ΕΕΑ για την παροχή δωρεάν επαναπιστοποιήσεων στους ασφαλιστικούς διαμεσολαβητές

Η Eurolife FFH επενδύει διαχρονικά στη γνώση και στην εξέλιξη των στελεχών του ασφαλιστικού κλάδου