back to top
15.1 C
Athens
Τετάρτη 10 Δεκεμβρίου 2025

Χρήστος Θεοδωρίδης: Πώς η στρατηγική της Allianz δημιουργεί πραγματικό αντίκτυπο στην οικονομία και την κοινωνία

Στις τάσεις, τον ρόλο και τις ανάγκες που καλύπτει το σύγχρονο μάρκετινγκ αναφέρθηκε, μεταξύ άλλων, σε συνέντευξή του στο iw ο κ. Χρήστος Θεοδωρίδης, PhD, Διευθυντής Marketing, Επικοινωνίας, CRM & CCC της Allianz Ελλάδος.

Παρουσίασε ακόμη τους στρατηγικούς στόχους της εταιρείας σε επίπεδο επικοινωνίας, αναδεικνύοντας τη στόχευση που έχει επιλεχθεί για την ανάπτυξη και προώθηση προϊόντων και υπηρεσιών, έχοντας πάντα ως προτεραιότητα την ικανοποίηση των πελατών. 

- Advertisement -

Τα σύγχρονα ψηφιακά μέσα, χάρη και στις αναβαθμισμένες υποδομές που προσφέρει συνολικά ο όμιλος, υπήρξαν ισχυρά «εργαλεία» για τη διατήρηση της καλής επικοινωνίας μετά το ξέσπασμα της πανδημίας.

Παράλληλα, ο κ. Θεοδωρίδης επεσήμανε τις σημαντικές πρωτοβουλίες που αναλήφθηκαν στο πλαίσιο των προσπαθειών γύρω από ζητήματα όπως η κλιματική αλλαγή και η ενσωμάτωση κριτηρίων ESG τόσο στις επενδύσεις όσο και στην ασφάλιση. Βασικός στόχος άλλωστε της στρατηγικής που εφαρμόζει ο όμιλος Allianz είναι να έχει πραγματικό –θετικό– αντίκτυπο στην οικονομία και την κοινωνία.

- Advertisement -

Στον Βάιο Κρόκο

iw? Ποιος είναι ο τομέας ευθύνης των επικεφαλής των τμημάτων στον τομέα Μάρκετινγκ & Επικοινωνίας;

απ. Σαφώς η κύρια λειτουργία του μάρκετινγκ κάθε ασφαλιστικής εταιρείας είναι η ορθή διαφημιστική προβολή των προϊόντων και των υπηρεσιών της εταιρείας μέσα από συγκεκριμένα κανάλια επικοινωνίας (digital, έντυπα, τηλεόραση, ραδιόφωνο), με στόχο τη μεγιστοποίηση της προβολής τους με το μικρότερο δυνατό κόστος, φέρνοντας τα καλύτερα δυνατά αποτελέσματα στις πωλήσεις. 

Από την άλλη μεριά, στην επικοινωνία, είμαστε υπεύθυνοι για την προβολή της εταιρείας, των προϊόντων και των υπηρεσιών της μέσω του PR –όπως λέμε «στη γλώσσα μας»– δηλαδή με δελτία Τύπου, ανακοινώσεις, συνεντεύξεις και αρθογραφία στελεχών της εταιρείας, χρησιμοποιώντας τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, αλλά και με εταιρικές εκδηλώσεις. 

Τέλος, σημαντική είναι και η συνεισφορά του μάρκετινγκ στη χάραξη της στρατηγικής της δημιουργίας προϊόντων που θα εξασφαλίζουν σε βάθος χρόνου την κάλυψη των αναγκών των πελατών της, αλλά και η διατήρηση της βιωσιμότητας της εταιρείας. 

Όπως σε όλες τις εταιρείες, έτσι και στον κλάδο μας, ο στόχος είναι διπλός: να καλύψουμε όλο το φάσμα των αναγκών του πελάτη και παράλληλα να έχουμε το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα με τις μικρότερες δυνατές δαπάνες.

iw? Ποια είναι σήμερα η στόχευση της εταιρείας βραχυπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα; Έχετε στο επίκεντρο συγκεκριμένη γκάμα προϊόντων ή άλλες υπηρεσίες στις οποίες δίνετε εσείς έμφαση;

απ. Διανύουμε μια δύσκολη περίοδο, όπως όλοι άλλωστε, λόγω της πανδημίας. Η πανδημία δημιούργησε ένα νέο περιβάλλον και έναν νέο τρόπο ζωής, με διαφορετικές προτεραιότητες για όλους μας. 

Σε αυτό το νέο περιβάλλον, ο στόχος μας παραμένει η ικανοποίηση των πελατών μας, η προσέλκυση νέων και μέσω αυτών των δύο παραμέτρων η ενίσχυση του μεριδίου αγοράς μας στην ελληνική αγορά. 

Έχουμε εκπονήσει ένα δεκαετές στρατηγικό πλάνο για την ανάπτυξή μας. Προϊοντικά, οι εμπορικοί και βιομηχανικοί κίνδυνοι που βρίσκονται στο επίκεντρο του πλάνου μας, αλλά και οι ομαδικές ασφαλίσεις, είναι τομείς της αγοράς στους οποίους στοχεύουμε στρατηγικά. Επενδύουμε επίσης στη συνεχή ανάπτυξή μας στον κλάδο αυτοκινήτου και στην ενίσχυση της συνεργασία μας με τους εισαγωγείς και τους εμπόρους αυτοκινητοβιομηχανιών. 

Στη στρατηγική μας, φυσικά, ο κλάδος ζωής και υγείας κατέχει επίσης σημαντική θέση, με κύριο όχημα σύγχρονα επενδυτικά προϊόντα που σχεδιάζουμε σε συνεργασία με τον όμιλό μας. Στόχος μας επίσης είναι να ενισχύσουμε την τοποθέτησή μας στην αγορά της Κύπρου, ενώ παραμένουμε συνεπείς και στο direct κανάλι μας, το οποίο θα συνεχίσει να καλύπτει τις ανάγκες μιας μεγάλης μερίδας καταναλωτών.

iw? Άλλαξε καθόλου η πανδημία τη στρατηγική σας στην επικοινωνία τόσο με τον συνεργάτη όσο και με τον πελάτη;

απ. Όπως προανέφερα, η πανδημία δημιούργησε ένα νέο περιβάλλον, στο οποίο κληθήκαμε να προσαρμοστούμε. Πρωταρχικός μας στόχος ήταν να διατηρήσουμε και να ενισχύσουμε την επικοινωνία και με τους συνεργάτες και με τους πελάτες μας, για να μας νιώθουν δίπλα τους περισσότερο από ποτέ. Σε όλες τις δύσκολες συνθήκες της ζωής μας, αποζητούμε σταθερές, στηρίγματα για να αντεπεξέλθουμε. 

Ως ασφαλιστική εταιρεία, ο κατεξοχήν ρόλος μας είναι να στηρίζουμε τους ανθρώπους μας, είτε αυτοί είναι εργαζόμενοι, είτε συνεργάτες, είτε πελάτες. Καταλαβαίνετε, λοιπόν, ότι τώρα έπρεπε να είμαστε ακόμα πιο ενεργά δίπλα τους, κρατώντας όμως όλα τα μέτρα ασφαλείας, στα οποία περιλαμβάνονται και οι αποστάσεις. Έπρεπε ταυτόχρονα να είμαστε μακριά τους, αλλά και δίπλα τους. Και αυτό μπορούσαμε να το πετύχουμε μόνο με την ενίσχυση των ηλεκτρονικών τρόπων επικοινωνίας, με ψηφιακά μέσα, μέσα από διαδικτυακές πλατφόρμες και με κάθε άλλο τεχνολογικό μέσο που είχαμε στη διάθεσή μας. Το πλεονέκτημά μας να ανήκουμε στον παγκόσμιο κολοσσό που ονομάζεται Allianz, με τις σημαντικές τεχνολογικές υποδομές και με στελέχη με την κατάλληλη τεχνογνωσία, μας επέτρεψε να πετύχουμε τον σκοπό μας. Ήμασταν μακριά, αλλά και δίπλα στους ανθρώπους μας.

iw? Πώς κινείστε στον συνεχώς αυξανόμενο και απαιτητικό τομέα του Digital Marketing; Βλέπουμε σήμερα τι απήχηση (θετικές ή αρνητικές συνέπειες) έχουν τα social media για μια εταιρεία. Ποια είναι η θέση σας;

απ. Ως μια σύγχρονη εταιρεία, αξιοποιούμε πλήρως όλα τα μέσα και τις νέες τεχνολογίες που είναι διαθέσιμες. Δεν θα μπορούσαμε, λοιπόν, παρά να αξιοποιήσουμε και τις δυνατότητες που προσφέρει το Digital Marketing και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. 

Ειδικότερα από την περίοδο του lockdown και μετά, τα ψηφιακά μέσα επικοινωνίας παίζουν πρωταγωνιστικό ρόλο, ενώ η επικοινωνία των brands με τους καταναλωτές έχει αποκτήσει μεγαλύτερη σημασία από ποτέ. 

Στην Allianz αξιοποιήσαμε τη συγκυρία αυτή λανσάροντας δύο καμπάνιες awareness. Με αφορμή την επάνοδο από το πρώτο lockdown, που μας κράτησε σπίτι, λανσάραμε την επικοινωνιακή καμπάνια με κεντρικό μήνυμα #pausetostartagain, η οποία προβλήθηκε στο Διαδίκτυο και στα social media της εταιρείας, ενώ υποδεχτήκαμε τη φετινή χρονιά με ένα τηλεοπτικό σποτ που φωτίζει την πραγματική αξία των στιγμών που μοιραζόμαστε με τους δικούς μας ανθρώπους.

Διευθυντής Marketing, Επικοινωνίας, CRM & CCC της Allianz Ελλάδος

iw? Τα τελευταία χρόνια, αυξάνονται και διάφορες εταιρικές τοποθετήσεις (επιχειρηματικός ακτιβισμός) για πολιτικά, κοινωνικά ζητήματα (κατά της βίας, του ρατσισμού κ.λπ.). Πώς διαμορφώνεται το τοπίο σε αυτό το ζήτημα;

απ. Οι πελάτες μας, οι πελάτες κάθε εταιρείας, αλλά και το ευρύ κοινό, περιμένουν από την Allianz, αλλά και κάθε άλλη εταιρεία, να έχει άποψη ξεκάθαρη και σαφή για κάθε σημαντικό κοινωνικό θέμα. 

Πλέον, και οι έρευνες αποτυπώνουν ότι το κοινό προτιμά τα προϊόντα και τις υπηρεσίες των εταιρειών που επιχειρούν κοινωνικά υπεύθυνα, σεβόμενες το περιβάλλον, στηρίζοντας τη διαφορετικότητα στον χώρο εργασίας και εξαλείφοντας τις διακρίσεις. 

Υποστηρίζουν επίσης τις εταιρείες που έχουν σαφή θέση για τα σημαντικά κοινωνικά ζητήματα της εποχής μας και προχωρούν σε σχετικές δράσεις. Η στρατηγική μας στην Allianz έχει ως επίκεντρο τη δημιουργία πραγματικού αντικτύπου στην οικονομία και την κοινωνία. 

Θέλουμε να είμαστε πρότυπο στη βιομηχανία μας και να προωθήσουμε τη μετάβαση σε μια οικονομία που θα ευθυγραμμίζεται με τις αρχές της βιωσιμότητας. Η στρατηγική μας για τη βιωσιμότητα έχει τρεις πυλώνες: κλιματική αλλαγή, κοινωνικός αντίκτυπος, ενσωμάτωση κριτηρίων ESG τόσο στις επενδύσεις όσο και στην ασφάλιση. 

Στην Allianz Ελλάδος συνεισφέρουμε ενεργά στο περιβάλλον μέσα στο οποίο λειτουργούμε. Προσπαθούμε να αφουγκραζόμαστε τις εκάστοτε κοινωνικές ανάγκες και να σχεδιάζουμε δράσεις για να τις καλύπτουμε. Συγκεκριμένα, για τις πρόσφατες καταστροφικές πυρκαγιές, προβήκαμε σε μια σειρά ενεργειών με στόχο την ανακούφιση και την άμεση αποκατάσταση της καθημερινότητας των πληγέντων ασφαλισμένων μας, αλλά και όλων των πυρόπληκτων συμπολιτών μας, προσαρμόζοντας τις εσωτερικές μας διαδικασίες και ενισχύοντας το έργο του Ερυθρού Σταυρού. 

Ενώ και για τον μετριασμό των συνεπειών του Covid-19 καλύψαμε τις υγειονομικές ανάγκες της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Συλλόγων Εθελοντών Αιμοδοτών (ΠΟΣΕΑ) κατά τη διενέργεια εθελοντικών δράσεων αιμοδοσίας, για την εξασφάλιση 15.000 μονάδων αίματος σε όλη τη χώρα. 

Αντίστοιχα, παρείχαμε και στο Κέντρο Αιμοδοσίας της Κύπρου τον απαραίτητο ηλεκτρολογικό εξοπλισμό για να ενισχύσει την τοπική κοινωνία με περισσότερες αιμοδοσίες. Συμμετείχαμε στην πρωτοβουλία Hope Boxes, που σχεδιάστηκε από την Wise Greece και τέλος στηρίξαμε το πρόγραμμα «Ψηφιακό Σχολείο για Όλους» του Ιδρύματος Μποδοσάκη για την ισότιμη πρόσβαση των μαθητών στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση.

iw? Ένα σχόλιο για τις μελλοντικές δράσεις σας και τις εκτιμήσεις για το μέλλον της ασφαλιστικής αγοράς…

απ. Η ασφαλιστική αγορά στην Ελλάδα έχει ακόμα τεράστια περιθώρια ανάπτυξης. Τόσο στα προϊόντα και στις υπηρεσίες που σχετίζονται με την υγεία όσο και στα συνταξιοδοτικά προγράμματα. 

Οι ασφαλιστικές εταιρείες μπορούν και πρέπει να λειτουργήσουν ως στήριγμα στους συμπολίτες μας, είτε συνδράμοντας στην προστασία της υγείας τους, μέσω των ανάλογων προϊόντων, είτε λειτουργώντας ως ένας άτυπος, προς το παρόν, συμπληρωματικός πυλώνας ασφάλισης. 

Παρ’ όλο που ήδη η συνεισφορά του κλάδου στην ελληνική οικονομία αυξάνεται σημαντικά –2,2% του ΑΕΠ το 2018, σύμφωνα με τη σχετική μελέτη του ΙΟΒΕ– είναι ένας κλάδος με προοπτική ανάπτυξης, καθώς η διείσδυση είναι πολύ χαμηλότερη από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο και ο Έλληνας καταναλωτής υποασφαλισμένος. 

Επιπρόσθετα, ο ασφαλιστικός χώρος μετασχηματίζεται και εξελίσσεται. Η ψηφιοποίηση, η απλοποίηση των προϊόντων, ο συνδυασμός της ασφάλισης με καταναλωτικά αγαθά και η εταιρική υπευθυνότητα μας φέρνουν πιο κοντά στον καταναλωτή και αλλάζουν την ταυτότητα της ασφάλισης από έναν απρόσωπο, δυσκίνητο και συντηρητικό κλάδο σε έναν τομέα σύγχρονο, με δυναμική εξέλιξη, που μπορεί να αποτελέσει πυλώνα καινοτομίας στην ελληνική οικονομία.

Σχετικές δημοσιεύσεις

Στο επίκεντρο η Επαγγελματική Ασφάλιση – Παρεμβάσεις και μηνύματα από την εκπομπή UpΑσφάλιση

Στοχευμένη νομοθετική παρέμβαση ετοιμάζεται για την Επαγγελματική Ασφάλιση – Δείτε το βίντεο της εκπομπής

Αισιόδοξες προοπτικές και μετασχηματισμός: Τα ευρήματα της Έκθεσης Ασφαλιστικής Αγοράς 2025 της KPMG

Ο Φ. Κάσσος ανέλυσε τη συνολική εικόνα της αγοράς τονίζοντας την υψηλή ανάπτυξη του 2024, τις αντοχές των ασφαλιστικών εταιρειών αλλά και τις νέες τάσεις

Allianz Commercial: Γεωπολιτική αστάθεια και κυβερνοαπειλές εντείνουν τους κινδύνους για τα ανώτερα διευθυντικά στελέχη

Αύξηση της συχνότητας αλλά και της σοβαρότητας των αξιώσεων κατά διοικητικών στελεχών – Τι προβλέπει έκθεση της Allianz Commercial για το 2026

Η KPMG φέρνει την Άννα Ευθυμίου και κορυφαία στελέχη στο μεγάλο debate για την ασφαλιστική αγορά

Με αυξημένο ενδιαφέρον αναμένεται η παρουσίαση της Ετήσιας Έρευνας της KPMG, ενός από τα ισχυρότερα εργαλεία ανάγνωσης του κλάδου

Από την ίδια κατηγορία δημοσιεύσεων

Τα Coffee Business Awards 2025 έρχονται στις 17 Δεκεμβρίου

Η κορυφαία διοργάνωση για τον κλάδο της καφεστίασης επιστρέφει για 7η χρονιά, με ανανεωμένο concept - Βίντεο και πληροφορίες συμμετοχής

Ποιο ήταν το συμβατικό περιθώριο κέρδους των ασφαλιστικών το 2024, ποιος κλάδος πιέζεται

Αυξημένα συμβατικά επίπεδα περιθωρίου κέρδους, πτώση δείκτη κάλυψης Φερεγγυότητας εντοπίζει μεταξύ άλλων η Ετήσια Έκθεση της KPMG

Ι. Βοτσαρίδης: Οι τρεις στόχοι της Interlife – Τι αναφέρει για το κόστος υγείας

Κατά τον CEO της ασφαλιστικής, οι αυξημένοι κίνδυνοι δημιουργούν χώρο για ανάπτυξη σε εταιρείες με σωστό underwriting και σαφείς στρατηγικές

Από την αρχή «ο ρυπαίνων πληρώνει» στην πράσινη ασφάλιση: Ο ρόλος της ασφαλιστικής αγοράς

Η διπλή πρόκληση για την εγχώρια αγορά και τα οφέλη που κομίζει η «Green Line» της Interamerican σε πελάτες και συνεργάτες

Δημοφιλή Άρθρα

Ροή Ειδήσεων

Τοπική Αυτοδιοίκηση: Στρατηγική, πόροι και διακυβέρνηση για αντιμετώπιση της κλιματικής κρίσης

Ο Δήμαρχος Θεσσ/κης Στ. Αγγελούδης και οι Περιφερειάρχες Πελ/σου Δ. Πτωχός και Δ. Μακεδονίας Γ. Αμανατίδης στο Συνέδριο «Redefining the Future Horizons»

Η Syndea Insurance υπενθυμίζει: «Στις γιορτές, προσοχή στους δρόμους και… κόκκινο μόνο στη χαρά!»

Σε μια περίοδο όπου τα τροχαία ατυχήματα παρουσιάζουν παραδοσιακά αύξηση, η εταιρεία επενδύει σε μήνυμα πρόληψης και υπευθυνότητας

Τα Coffee Business Awards 2025 έρχονται στις 17 Δεκεμβρίου

Η κορυφαία διοργάνωση για τον κλάδο της καφεστίασης επιστρέφει για 7η χρονιά, με ανανεωμένο concept - Βίντεο και πληροφορίες συμμετοχής

ΕΕΑ-Σωματεία: Συστράτευση και ενέργειες για την παραβίαση των εμπορικών δικαιωμάτων των ασφαλιστικών διαμεσολαβητών

Μεταξύ άλλων επισημαίνεται ότι οι μονομερείς επιβαρυντικές αποφάσεις δημιουργούν πρόβλημα απροσδιόριστων διαστάσεων ως προς την εξέλιξή του

Διευθυντής Marketing-Εταιρικής Επικοινωνίας και Head of Product Management στην Τειρεσίας αναλαμβάνει ο Γιάννης Σηφάκης

Ο κ. Σηφάκης έχει εργαστεί σε διοικητικές θέσεις στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, σε εταιρείες όπως η ING και η Εθνική Ασφαλιστική