[starbox]
Η ενσωμάτωση των Solvency II στην ελληνική νομοθεσία ψηφίστηκε και μάλιστα με την μεγαλύτερη δυνατή πλειοψηφία μέσα στο ελληνικό κοινοβούλιο αφού μόνο το ΚΚΕ διαφώνησε όχι προς την ανάγκη εφαρμογής τους όσο από πολιτική διαφωνία με το θεσμό της ιδιωτικής ασφάλισης.
Από εδώ και πέρα και τουλάχιστον μέχρι τον Μάρτιο, οι ασφαλιστικές εταιρείες θα βρίσκονται σε κλοιό συνεχών ελέγχων και συμβουλών. Όπως είχαμε αναφέρει στο IW , η Tράπεζα της Ελλάδας θα ακολουθήσει μία συμβουλευτική τακτική τους πρώτους μήνες (δηλαδή από τον Ιανουάριο μέχρι το Μάρτιο) πριν ξεκινήσει τις ποινές σε περιπτώσεις μη εφαρμογής. Επί της ουσίας, η Τράπεζα της Ελλάδας γνωρίζει ότι το να επιβάλλει ποινές αυτή την περίοδο θα είναι εξοντωτικό για τις εταιρείες και τους εργαζομένους ενώ θα δυσκολέψει περισσότερο την κατάσταση στη διαμεσολάβηση.
H ψήφιση των Solvency II δίνει την σκυτάλη της στην ολοκλήρωση μέσα στο Φεβρουάριο της συμφωνία ΑΤΕ Ασφαλιστικής – Ergo και μέσα στις επόμενες εβδομάδες θα περάσουν οι μετοχές από την Τράπεζα Πειραιώς προς την Ergo. Tι απομένει ; Να κλείσει και η συμφωνία της Εθνικής Ασφαλιστικής με την International Life. Η πυξίδα κυλά και η διάρκεια παρουσίας του Επιτρόπου στην International είναι μέχρι το τέλος του Φεβρουαρίου.
Σε ότι αφορά την Εθνική Ασφαλιστική , μαθαίνουμε ότι στο δ’ τρίμηνο το πρόγραμμα υγείας Full κατέγραψε μεγάλες πωλήσεις. Ίσως τις μεγαλύτερες πωλήσεις που είχε ποτέ η Εθνική Ασφαλιστική στο συγκεκριμένο χρονικό διάστημα (Οκτώβριος-Δεκέμβριος). Για τους εργαζόμενους στην Εθνική Ασφαλιστική προέχει η υπογραφή της Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας ζητώντας μία θετική ανταπόκριση για τα καλά αποτελέσματα που κατέγραψε η εταιρεία το 2015. Ήταν η καλύτερη χρονιά από το 2007 και μετά. Στην Interamerican τρέχει ικανοποιητικά το πρόγραμμα Genesis το οποίο έχει ως στόχο τον εμπλουτισμό της εταιρείας με 1.800 νέα στελέχη αποκλειστικής απασχόλησης. Οι μικρότερες εταιρείες έχουν ήδη ξεκινήσει τα business plans ενόψει των solvency II τα οποία περιλαμβάνουν στήριξη του Agency (σχεδόν στο σύνολο των εταιρειών) και αναβάθμιση της τεχνολογίας B2C , δηλαδή παροχή υπηρεσιών και ενημέρωσης από την εταιρεία προς τον καταναλωτή. Μία νέα (ενδιαφέρουσα) εποχή ξεκινά.