Το φθηνό συμβολαιάκι…

[starbox] Αγκάθι που όμως δεν το βγάζουν, παραμένει για τους ασφαλιστές ο κλάδος του αυτοκινήτου.
Η αγορά συλλήβδην, με ελάχιστες εξαιρέσεις που και αυτές με άλλους τρόπους υποπίπτουν στο ίδιο «αμάρτημα», ρίχνει τις τιμές μέχρις εσχάτων. Πάει καιρός που ξεκίνησε αυτή η βλαπτική για τον κλάδο «ιστορία».
Φώναξαν κάποιοι στην αρχή για πρακτική που θα οδηγήσει σε «μαύρες τρύπες», για αυτοχειρία, για δρόμο χωρίς γυρισμό. Και επιβεβαιώθηκαν στο ακέραιο.
Η κατάσταση οδηγείται από το κακό στο χειρότερο. Όσο η αγορά αφήνεται ανέλεγκτη συνεχίζεται η πτώση, συνεχίζεται η οικονομική τροφοδότηση του ελλείμματος –εκτός και αν δεν γίνεται οπότε μιλάμε για αυτοκτονία- και εντέλει η μεταδοτική ασθένεια γίνεται πανδημία.
Άραγε θα μπορούσε να αντιστραφεί το φαινόμενο αυτό. Διότι δεν γίνεται για λόγους κοινωνικούς προς το σύνολο που οικονομικά πάσχει. Αντίθετα γίνεται με μοναδικό σκοπό την διατήρηση του πελατολογίου στο αυτοκίνητο και ταυτόχρονα και την διεύρυνσή του. Που οφείλεται όμως; Ποια είναι η λογική επί της οποίας αναπτύσσεται;
Σαφώς είναι το κυνήγι του φθηνού. Η αντίληψη να «αγοράσουμε φθηνά αυτό το ανούσιο συμβόλαιο που μας υποχρεώνουν» είναι η δύναμη που ωθεί το πλήθος να βρει ένα φθηνό συμβολαιάκι. Και από την άλλη οι ασφαλιστές, οι άνθρωποι της αγοράς, είναι αυτοί που ενδίδουν και προσεγγίζουν και μυούν τους πελάτες στην λογική της ευκαιρίας και το φθηνού.
Στο πλαίσιο αυτό συμβαίνουν όλα όσα σήμερα επικρατούν και χαρακτηρίζουν την ελληνική αγορά. Γνώμονας είναι το φθηνό και αυτό καταδεικνύει στην πράξη ότι δεν υπάρχει συνείδηση.
Το μάθημα της αγοράς προς τους πολίτες παραμένει κακό. Η ασφάλιση συνεχίζει να προσεγγίζεται με την τιμή και το ασφάλιστρο. Έτσι, χάνεται η αξία της, απομειώνεται η σημασία της. Και όσο συνεχίζεται αυτό συνείδηση ασφαλιστική δε θα δημιουργηθεί και ο κλάδος θα παραμείνει για τους λίγους στα σημερινά του επίπεδα.

3 comments

  1. ΚΑΛΗΜΕΡΑ

    ΓΙΑΤΙ ΛΕΤΕ ΠΩΣ ΟΙ ΑΣΦΑΛΙΣΤΕΣ ΕΝΔΙΔΟΥΝ ΚΑΙ ΜΥΟΥΝ (!!!) ΤΟΥΣ ΠΕΛΑΤΕΣ ΣΤΗ ΛΟΓΙΚΗ ΤΟΥ ΦΘΗΝΟΥ ???
    ΔΕΝ ΒΛΕΠΕΤΕ ΣΤΗΝ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ ΤΙΣ ΔΙΑΦΗΜΙΣΕΙΣ ΤΩΝ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΩΝ ΕΤΑΙΡΙΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΠΑΡΑ-ΚΛΑΔΙΩΝ ΤΟΥΣ Η ΔΕΝ ΜΑΘΑΙΝΕΤΕ ΓΙΑ ΤΙΣ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΕΣ ΑΛΛΑΓΕΣ-ΜΕΙΩΣΕΙΣ ΤΙΜΟΛΟΓΙΩΝ ΑΠΟ ΟΛΕΣ ΑΝΕΞΑΙΡΕΤΩΣ(ΠΛΕΟΝ) ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΤΑΙΡΙΕΣ???

    ΑΡΑ ΠΡΟΤΕΙΝΩ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΜΑ ΝΑ ΑΣΧΟΛΗΘΕΙΤΕ ΜΕ ΤΙΣ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΝΑ ΑΦΗΣΕΤΕ ΗΣΥΧΟ ΤΟΝ ΚΑΘΕ ΑΣΦΑΛΙΣΤΗ ΣΤΟΝ ΓΟΛΓΟΘΑ ΠΟΥ ΠΕΡΝΑΕΙ.
    ΦΤΑΝΕΙ ΤΟΣΑ ΠΟΥ ΤΟΥ ΦΟΡΤΩΘΗΚΑΝ !

  2. Κάπου κάποιοι έως πάρα πολλοί δεν το έχουν καταλάβει οτι σε όλα τα επαγγέλματα και σε όλους τους επιχειρηματικούς κλάδους ότι η εποχή των προστατευτισμών έχει παρέλθει ανεπιστρεπτί.

    Παραθέτω δύο ενδεικτικά παραδείγματα.

    Γνωρίζω οτι όλοι σχεδόν που θέλουμε να κάνουμε ενα ταξείδι/εκδρομή πάντοτε το “ψάχνουμε” εδω και εκεί σε πρακτορεία, στο ιντερνέτ και αναζητούμε το εισητήριο η το κόστος μιας εκδρομής σε συμφέρουσα τιμή.,
    Δεν νομίζω οτι αγοράζουμε τυφλοσούρτικα ενα αεροπορικό εισητήριο, η θα δεχτούμε και θα το πληρώσουμε στην πρώτη τιμή που θα μας πεί ενα πρακτορείο.
    Το ψάχνουμε και λιγάκι αυτό το θέμα με την τιμή.

    Αλλη περίπτωση, οπως για την αγορά μιας ηλεκτρικής συσκευής που ενδιαφερόμαστε να την αγοράσουμε δεν πάμε κατευθείαν στο γειτονικό κατάστημά μας να την αγοράσουμε αλλά κάνουμε έρευνα αγοράς .
    Το ψάχνουμε κάπου μέσα στα εκατοντάδες e-καταστήματα για την ποιό συμφέρουσα για εμάς τιμή.
    Και αν δεν γνωρίζουμε απο ιντερνέτ η δεν θέλουμε τις εξ αποστάσεως αγορές το ψάχνουμε κυρίως στις μεγάλες αλυσίδες ηλεκτρικών ειδών αναζητώντας την καλλίτερη ως συνήθως τιμή,και για τις δόσεις, και για ενα σωρό αλλες παροχές της αλυσίδας..
    Μην μου πείτε ότι ολοι μας νοιαζόμαστε η ρωτάμε αν η αλυσίδα ” πατάει στον λαιμό” τους εργαζόμενους για να πετύχει τις χαμηλές τιμές πώλησης η σε τι συνθήκες δουλεύουν αυτοί οι εργαζόμενοι για να επιτευχθεί αυτή η συμπίεση του κόστους για να βγει ένα χαμηλό ανταγωνιστικό κόστος πώλησης.
    Το συμφέρον μας κοιτάμε στο τι λεφτά θα γλυτώσουμε και αφήνουμε κατά μέρος την συμπόνοια για τους δυστυχείς εκεί εργαζομένους.

    Παρέθεσα μόνο δύο παραδείγματα καταστάσεων μέσα στις εκατοντάδες που υπάρχουν

    Όταν παντού έτσι δουλεύει σήμερα αυτή η ελεύθερη ανταγωνιστική οικονομία, δεν γίνεται στον κλάδο των ασφαλειών να υπάρχει η εξαίρεση και ο προστατευτισμός.
    Σε γενικό κανόνα ο αγοραστής ασφάλειας αυτοκινήτου την ασφάλιση σαν ενα υποχρεωτικό σήμα ασφαλιστηρίου το βλέπει σήμερα για το όχημά του.
    Και στην σημερινή εποχή των 500 χιλιάδων ανασφάλιστων οχημάτων που οι οδηγοί τους δεν νοιάζονται καθόλου , η δεν εχουν να πληρώσουν, η κάποιοι θεωρούν την ασφάλιση περιττή πολυτέλεια και οτι δήποτε άλλο, περιμένετε αυτοί που ασφαλίζουν σήμερα τα αυτοκίνητά τους να αναζητούν ……ακριβές για αυτούς λύσεις ?
    Απλούστατα ενδίδουν και αυτοί στον γενικό κανόνα της συμφέρουσας για την τσέπη τους λύση παραβλέποντας τις όποιες λεπτομέρειες και διαφορές της κάθε ασφαλιστικής εταιρείας η τρόπου απόκτησης της ασφάλισης.

    Ίσως υπάρξει ο αντίλογος ότι η ασφάλιση είναι μια ιδιόμορφη περίπτωση, και περί ειδικών κινδύνων κλπ κλπ.
    Δεν είναι τίποτε παραπάνω ο ασφαλιστικός κλάδος από μια πώληση παροχής υπηρεσιών.
    Ανταγωνισμός σήμερα γίνεται σε πολύ δυσκολότερες επιχειρηματικές κινήσεις δεν θα γίνει στον χώρο των ασφαλειών?
    Μην ζούμε λοιπόν μέσα σε αυταπάτες.

    • Andreas Panagiotopoulos

      Τι ζημιά κάνει στην κοινωνία ένα ηλεκτρομάγαζο που θα κλείσει επειδή δεν βγήκε, με μία ασφαλιστική εταιρία που θα κλείσει επειδή δεν βγήκε?
      Μήπως πρέπει να συγκρίνω το Ράδιο Κορασίδη με την Ασπίς Πρόνοια?
      Δεν τίθεται θέμα σύγκρισης!
      Ακόμα όμως και στην λειτουργία οποιασδήποτε εμπορικής επιχείρησης ή επιχείρησης παροχής υπηρεσιών, θα έπρεπε να υπάρχει έλεγχος και επιπτώσεις.
      Στην Ελλάδα, η ύπαρξη ΑΕ επιχειρήσεων, μετατράπηκαν σε εκκολαπτήριο απατεώνων, και τρόπο στο να κάνεις αρπαχτή.
      Εννοείται ότι πρέπει να υπάρχει σφιχτός και συνεχής έλεγχος για το τι ακριβώς κάνει μία ασφαλιστική εταιρία, όταν πουλάει σε τιμές 1998, για 20πλάσια κεφάλαια κάλυψης, και 5πλάσια μέση ζημιά.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*