back to top
15.1 C
Athens
Τετάρτη 10 Δεκεμβρίου 2025

Τα Δεδομένα, η Απάτη και το Αυτοκίνητο

της Ελενας Ερμείδου

Η πρόσβαση στα δεδομένα αυτοκινήτου και η καταπολέμηση της ασφαλιστικής απάτης για την πιο δίκαια τιμολόγηση στο αυτοκίνητο είναι δύο ζητήματα που προκαλούν πονοκέφαλο στις ασφαλιστικές.

- Advertisement -

Τουλάχιστον, πέντε χρόνια το ζήτημα της πρόσβασης στα δεδομένα συζητάται στην Insurance Europe. Ο Nicolas Janmart πριν περίπου πέντε χρόνια έδωσε συνέντευξη στο περιοδικό Reinsurance Outlook και το Insurance World για αυτά τα θέματα.  Επιτεύχθηκε μία πρόοδος από τότε, ωστόσο όχι αυτή που επιζητούσαν με επιστολές τους οι ασφαλιστές και άλλες Ενωσεις από την ΕΕ.

Χτες έγινε άλλη μία τέτοια προσπάθεια. Insurance Europe, ADPA, AIRC, ETBma, FiA, cecra, CLEPA, FIGIEFA, EGEA, Leaseurope συνυπέγραψαν μία επιστολή προς την ΕΕ, ζητώντας συγκεκριμένες ρυθμίσεις στην πρόσβαση δεδομένων αυτοκινήτου. Μάλιστα έκαναν λόγο για απώλειες της τάξης των 26 δισεκατομμυρίων ευρώ ως το 2030 και 95 δισεκατομμυρίων  έως το 2050 στην αγορά αυτοκινήτου, αν δεν ρυθμιστεί σωστά η αγορά.

- Advertisement -

Το άλλο το ζήτημα, της ασφαλιστικής απάτης απασχολεί τους ασφαλιστές πάνω από 10 χρόνια.  Συζητήσεις, ανταλλαγές απόψεων, επενδύσεις σε νέες τεχνολογίες για τον εντοπισμό της απάτης, ωστόσο η απάτη στοιχίζει εκατομμύρια, εκατομμυρίων στην Ευρώπη. Δεν έχει καταπολεμηθεί.

Και ας επιστρέψουμε στο πρώτο ζήτημα. Οι ασφαλιστικές και οι αυτοκινητοβιομηχανίες, και άλλοι συναφείς κλάδοι, ζητούν πρόσβαση για δικαιότερη τιμολόγηση, αν δεν γίνει αυτό θα πάνε στραφει επενδυτικά κονδύλια που τοποθετήθηκαν στις νέες τεχνολογίες, οι ίδιοι υποστηρίζουν.

Πόσο, όμως  εύκολο είναι να δοθεί το πράσινο φως στην πρόσβαση των δεδομένων, αν το δούμε από την άλλη πλευρά;  Υπάρχει τόση πολυπλοκόττα στην εφαρμογή των νέων τεχνολογιών που πιθανά να εμποδίζει τους νομοθέτες να θεσμοθετήσουν. Δεν είναι εύκολο να διαχειρίζεται κάποιος δεδομένα όπου ένα λάθος μπορεί να αποβεί μοιραίο. Και όπως φαίνεται κανείς δεν είναι βέβαιος ότι πράττει το σωστό.

Το ίδιο και με την ασφαλιστική απάτη. Εκατομμύρια ασφαλισμένοι. Ενα σωρό τρόποι  προσφέρει η νέα τεχνολογία για να σκαφιστούν μία απάτη και ας υπάρχουν τα μηχανήματα εντοπισμού ασφαλιστικής απάτης. Η πολυπλοκήτητα δεν έχει ηττηθεί.

Και ίσως αυτό που μπορούμε να πούμε προσώρας είναι ότι η πολυπλοκότητα φρενάρει αποφάσεις που για κάποιους μπορεί να λειτουργήσουν προς όφελος τους ενώ για άλλους όχι.

 

 

Σχετικές δημοσιεύσεις

Ι. Βοτσαρίδης: Οι τρεις στόχοι της Interlife – Τι αναφέρει για το κόστος υγείας

Κατά τον CEO της ασφαλιστικής, οι αυξημένοι κίνδυνοι δημιουργούν χώρο για ανάπτυξη σε εταιρείες με σωστό underwriting και σαφείς στρατηγικές

Η αξία της ισχυρής φωνής του ΣΠΑΤΕ στην εποχή των αλλαγών

Καθώς οι απαιτήσεις της αγοράς και οι προσδοκίες των πελατών μεταβάλλονται, οι συλλογικοί φορείς μπορούν να λειτουργήσουν ως πυλώνας στρατηγικής στήριξης

Υδρόγειος: Η στρατηγική επόμενης ημέρας που αφορά όλη την αγορά

Η ασφαλιστική κινείται προς το μέλλον με στοχευμένες οργανωτικές κινήσεις και σταδιακή ενίσχυση κρίσιμων λειτουργιών

Το insurancemarket φέρνει την ασφάλιση πιο κοντά στους οδηγούς

Καμπάνια 5 εβδομάδων έτρεξε η πλατφόρμα προκειμένου να ενισχύσει την ασφαλιστική συνείδηση και να προβάλει τα ανταγωνιστικά της πλεονεκτήματα

Από την ίδια κατηγορία δημοσιεύσεων

Τα Coffee Business Awards 2025 έρχονται στις 17 Δεκεμβρίου

Η κορυφαία διοργάνωση για τον κλάδο της καφεστίασης επιστρέφει για 7η χρονιά, με ανανεωμένο concept - Βίντεο και πληροφορίες συμμετοχής

Ποιο ήταν το συμβατικό περιθώριο κέρδους των ασφαλιστικών το 2024, ποιος κλάδος πιέζεται

Αυξημένα συμβατικά επίπεδα περιθωρίου κέρδους, πτώση δείκτη κάλυψης Φερεγγυότητας εντοπίζει μεταξύ άλλων η Ετήσια Έκθεση της KPMG

Generali Hellas και Ευρωκλινική: Η αξία της συνένωσης

Οι δύο οργανισμοί μαζί μπορούν να προσφέρουν πολύ περισσότερα, ανοίγοντας τον δρόμο για ένα νέο μοντέλο ολοκληρωμένης φροντίδας

Οδική βοήθεια: Υπόσχεση ή πρόκληση;

Αν και η οδική βοήθεια στην Ελλάδα παραμένει πολύτιμη, η αξία της στην πράξη δοκιμάζεται από πολλούς παράγοντες

Δημοφιλή Άρθρα

Ροή Ειδήσεων

Τοπική Αυτοδιοίκηση: Στρατηγική, πόροι και διακυβέρνηση για αντιμετώπιση της κλιματικής κρίσης

Ο Δήμαρχος Θεσσ/κης Στ. Αγγελούδης και οι Περιφερειάρχες Πελ/σου Δ. Πτωχός και Δ. Μακεδονίας Γ. Αμανατίδης στο Συνέδριο «Redefining the Future Horizons»

Η Syndea Insurance υπενθυμίζει: «Στις γιορτές, προσοχή στους δρόμους και… κόκκινο μόνο στη χαρά!»

Σε μια περίοδο όπου τα τροχαία ατυχήματα παρουσιάζουν παραδοσιακά αύξηση, η εταιρεία επενδύει σε μήνυμα πρόληψης και υπευθυνότητας

Τα Coffee Business Awards 2025 έρχονται στις 17 Δεκεμβρίου

Η κορυφαία διοργάνωση για τον κλάδο της καφεστίασης επιστρέφει για 7η χρονιά, με ανανεωμένο concept - Βίντεο και πληροφορίες συμμετοχής

ΕΕΑ-Σωματεία: Συστράτευση και ενέργειες για την παραβίαση των εμπορικών δικαιωμάτων των ασφαλιστικών διαμεσολαβητών

Μεταξύ άλλων επισημαίνεται ότι οι μονομερείς επιβαρυντικές αποφάσεις δημιουργούν πρόβλημα απροσδιόριστων διαστάσεων ως προς την εξέλιξή του

Διευθυντής Marketing-Εταιρικής Επικοινωνίας και Head of Product Management στην Τειρεσίας αναλαμβάνει ο Γιάννης Σηφάκης

Ο κ. Σηφάκης έχει εργαστεί σε διοικητικές θέσεις στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, σε εταιρείες όπως η ING και η Εθνική Ασφαλιστική