back to top
17.8 C
Athens
Τρίτη 7 Οκτωβρίου 2025

Συναγερμός «Black Friday» για δημοφιλή online καταστήματα

Καθώς η ετήσια, έντονη καταναλωτική περίοδος βρίσκεται σε εξέλιξη, η νέα έρευνα της Kaspersky Lab αποδεικνύει ότι τα τραπεζικά Trojans στοχεύουν τους συνδεδεμένους χρήστες δημοφιλών καταναλωτικών brands, υποκλέπτοντας τα στοιχεία σύνδεσής τους και άλλες προσωπικές πληροφορίες μέσω των ηλεκτρονικών καταστημάτων.

Οι τεχνολογίες της Kaspersky Lab ανίχνευσαν 9,2 εκατομμύρια προσπάθειες επίθεσης μέχρι τα τέλη του τρίτου τετραμήνου του 2018, ενώ το 2017 συνολικά εντοπίστηκαν 11,2 εκατομμύρια επιθέσεις και οι ανιχνεύσεις για ορισμένες οικογένειες κακόβουλων προγραμμάτων αυξήθηκαν από 30% σε 50%. Τουλάχιστον στα μισά από τα online καταστήματα που δέχθηκαν επίθεση συγκαταλέγονται αρκετά μεγάλα brands από τον τομέα της μόδας, των υποδημάτων, των παιχνιδιών, καθώς και πολυκαταστήματα. Οι διαδικτυακοί καταναλωτές σε Ιταλία, Γερμανία, Ηνωμένες Πολιτείες και Ρωσία δείχνουν να βρίσκονται υπό συνεχή απειλή.

- Advertisement -

Παραδοσιακά τα banking trojans στοχοποιούν κυρίως χρήστες διαδικτυακών χρηματοπιστωτικών υπηρεσιών, επιδιώκοντας να υποκλέψουν οικονομικά δεδομένα ή να δημιουργήσουν botnets σε «μολυσμένες» συσκευές για μελλοντικές επιθέσεις. Με την πάροδο του χρόνου, αρκετά από τα τραπεζικά Trojans έχουν βελτιώσει τη λειτουργικότητά τους και καταφέρνουν να στοχεύσουν τα δεδομένα και τα στοιχεία σύνδεσης των online αγοραστών, αποκτώντας πρόσβαση στις συσκευές τους.

Οι κοινές οικογένειες malware που ευθύνονται για υποκλοπές χρηστών μέσω ηλεκτρονικών καταστημάτων μεγάλων οργανισμών είναι η Betabot, η Panda, η Gozi, η Zeus, η Chthonic, η TinyNuke, η Gootkit2 και η IcedID. Οι συνολικές ανιχνεύσεις για την Gozi φαίνονται να είναι 30% υψηλότερες σε σύγκριση με το 2017, με την Chthonic και την TinyNuke να δείχνουν αύξηση κατά 48%, ενώ η SpyEye αναγνωρίστηκε στο 50% των επιθέσεων.

- Advertisement -

Τα Trojans στοχεύουν σε γνωστά εμπορικά σήματα ηλεκτρονικού εμπορίου με στόχο να αποκτήσουν τα στοιχεία σύνδεσης των χρηστών, όπως το όνομα χρήστη, ο κωδικός πρόσβασης, ο αριθμός κάρτας, ο αριθμός τηλεφώνου και άλλα. Αποσπούν τα δεδομένα από τα θύματα, υποκλέπτοντας τα δεδομένα εισόδου σε στοχευμένους ιστότοπους, τροποποιώντας το online περιεχόμενο της εκάστοτε σελίδας ή / και μεταφέροντας τους επισκέπτες σε σελίδες ηλεκτρονικού “ψαρέματος”.

Τα κύρια ευρύματα της έρευνας περιλαμβάνουν:

  • Τα μισά (50%) εκ των brands που αποτέλεσαν στόχο malware οικογενειών, είναι διάσημα brands από το χώρο της μόδας, των υποδημάτων, των κοσμημάτων, των δώρων, των παιχνιδιών, αλλά και διάσημα πολυκαταστήματα, ακολουθούμενα από εμπορικά σήματα καταναλωτικών ηλεκτρονικών ειδών (12%) και από εμπορικά σήματα από το χώρο της ψυχαγωγίας / τυχερών παιχνιδιών (12%).
  • Συνολικά, η έρευνα έδειξε 14 οικογένειες κακόβουλου λογισμικού με στόχο συνολικά 67 ιστότοπους ηλεκτρονικού εμπορίου, στους οποίους περιλαμβάνονται 33 ιστότοποι με είδη ρουχισμού, οκτώ καταστήματα ηλεκτρονικών ειδών ευρείας κατανάλωσης, οκτώ ιστότοποι ψυχαγωγίας και τυχερών παιχνιδιών, τρεις δημοφιλείς τηλεπικοινωνιακές ιστοσελίδες, δύο ιστοσελίδες ηλεκτρονικών πληρωμών και τρεις διαδικτυακές πλατφόρμες λιανικής πώλησης, μεταξύ άλλων.
  • Πάνω από τρία εκατομμύρια στοιχεία σύνδεσης για ηλεκτρονικές συναλλαγές βρέθηκαν προς πώληση σε μια αγορά εύκολα προσβάσιμη από τη μηχανή αναζήτησης Google. Οι υψηλότερες χρεώσεις αφορούσαν παραβιασμένους λογαριασμούς εμπορικού ενδιαφέροντος.

«Το banking malware που κλέβει στοιχεία σύνδεσης δεν είναι κάτι νέο. Ωστόσο, η ύπαρξη κακόβουλων οικογενειών που αναζητούν δεδομένα που σχετίζονται με λογαριασμούς ηλεκτρονικών αγορών είναι ίσως πιο απροσδόκητη. Αν ο υπολογιστής σας έχει μολυνθεί με κάποιο από τα καταχωρημένα Trojans, τότε οι εγκληματίες είναι σε θέση να κλέψουν τα στοιχεία της κάρτας πληρωμής, καθώς τα εισάγετε στον ιστότοπο του καταστήματος. Μετά από αυτό, είναι εύκολο για έναν χάκερ να φτάσει στα χρήματά σας μέσω μιας παραβιασμένης πιστωτικής κάρτας» δήλωσε ο Yury Namestnikov, Ερευνητής στην Παγκόσμια Ομάδα Έρευνας και Ανάλυσης, Kaspersky Lab.

«Οι ψηφιακοί εγκληματίες θα μπορούσαν επίσης να χρησιμοποιήσουν τους παραβιασμένους λογαριασμούς σε προγράμματα νομιμοποίησης εσόδων από παράνομες δραστηριότητες: αγοράζοντας πράγματα από έναν ιστότοπο χρησιμοποιώντας τα στοιχεία σύνδεσης των θυμάτων, ώστε να μοιάζουν με γνωστούς πελάτες και να μην ενεργοποιούν μέτρα καταπολέμησης της απάτης και στη συνέχεια να τα επαναπωλούν. Καθώς βαδίζουμε προς την πιο έντονη περίοδο διαδικτυακών αγορών της χρονιάς, παροτρύνουμε τους καταναλωτές και τους λιανοπωλητές να προσέχουν ιδιαίτερα την ασφάλειά τους και να διπλοελέγχουν την ακεραιότητα των ιστότοπων προτού εισέλθουν ή μεταφορτώσουν δεδομένα.»

Η Kaspersky Lab συνιστά τα ακόλουθα για να παραμείνετε ασφαλείς όταν πραγματοποιείτε ηλεκτρονικές αγορές:

Εάν είστε καταναλωτής:  

  • Μια ισχυρή, ενημερωμένη λύση ασφάλειας είναι απαραίτητη για όλες τις συσκευές που χρησιμοποιείτε για την πραγματοποίηση ηλεκτρονικών αγορών. Αποφύγετε να πραγματοποιείτε αγορές από ιστότοπους που φαίνονται δυνητικά επικίνδυνοι ή που μοιάζουν με ελλιπή έκδοση ιστοτόπου αξιόπιστης μάρκας.
  • Μην κλικάρετε σε άγνωστα links σε email ή σε μηνύματα σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ακόμη και από άτομα που γνωρίζετε, εκτός αν περιμένατε το μήνυμα.

Αν είστε διαδικτυακός έμπορος:

  • Χρησιμοποιήστε μια αξιόπιστη υπηρεσία πληρωμών και ενημερώστε το λογισμικό της πλατφόρμας ηλεκτρονικών συναλλαγών και πληρωμών. Κάθε νέα ενημέρωση μπορεί να περιέχει κρίσιμες ενημερωμένες εκδόσεις για να καταστήσει το σύστημα λιγότερο ευάλωτο στους ψηφιακούς εγκληματίες.
  • Χρησιμοποιήστε μια προσαρμοσμένη λύση ασφάλειας για την προστασία της επιχείρησης και των πελατών σας.
  • Δώστε προσοχή στις προσωπικές πληροφορίες που χρησιμοποιούν οι πελάτες για να αγοράσουν από το κατάστημά σας. Χρησιμοποιήστε μια λύση πρόληψης απάτης που μπορείτε να προσαρμόσετε στο εταιρικό σας προφίλ και στο προφίλ των πελατών σας.
  • Σκεφτείτε πόσα χρήματα θέλετε να κρατήσετε σε έναν λογαριασμό ηλεκτρονικών συναλλαγών ανά πάσα στιγμή. Όσο μεγαλύτερο είναι το ποσό, τόσο μεγαλύτερη είναι η αξία αυτού του λογαριασμού για τους χάκερς.
  • Περιορίστε τον αριθμό των αποπειρών συναλλαγών και χρησιμοποιήστε πάντα έλεγχο ταυτότητας δύο παραγόντων (Verified by Visa, MasterCard Secure Code κλπ.).

Η έρευνα βασίζεται σε δεδομένα που αποκτήθηκαν με τη συγκατάθεση των χρηστών και υποβλήθηκαν σε επεξεργασία χρησιμοποιώντας το Kaspersky Security Network (KSN). Όλα τα κακόβουλα προγράμματα που ανήκουν στην κατηγορία των τραπεζικών Trojans που καλύπτονται στην αναφορά ανιχνεύονται και αποκλείονται από λύσεις ασφαλείας της Kaspersky Lab.

Περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να βρείτε στον ειδικό ιστότοπο Securelist.com.

Σχετικές δημοσιεύσεις

Όταν ένα τσιουάουα γίνεται… ασφαλιστικός «κίνδυνος»

Η ιστορία της Wanda Tays θέτει κρίσιμο και για την ελληνική αγορά ερώτημα: πώς ορίζεται ο «κίνδυνος» και πόσο ξεκάθαρα επικοινωνείται στον καταναλωτή;

Όταν ένα προϊόν σε βλάπτει: Πώς σε προστατεύει η νομική ασφάλιση

Η ARAG αναλαμβάνει τη νομική υποστήριξη του καταναλωτή, τον καθοδηγεί και τον βοηθά να διεκδικήσει αποζημίωση χωρίς να αναλάβει μόνος του το βάρος

«Καμπανάκι» Γ. Χατζηθεοδοσίου για δασμούς, τουρισμό και εισοδήματα – Βίντεο

Για τις σημαντικές προκλήσεις της ελληνικής οικονομίας, λόγω διεθνών εξελίξεων και εσωτερικών πιέσεων, μίλησε στην ΕΡΤ ο πρόεδρος του ΕΕΑ

Η Ψηφιακή Ακαδημία Καταναλωτή φιλοδοξεί να καλύψει σημαντικά κενά γνώσης στην ελληνική αγορά!

Πώς μπορεί να συμβάλει η πλατφόρμα στη δημιουργία ενός πιο υγιούς περιβάλλοντος και στην ασφαλιστική αγορά της Ελλάδας

Από την ίδια κατηγορία δημοσιεύσεων

Mind The Hack: Άντλησε 2,8 εκατ. ευρώ με στρατηγικό επενδυτή τον όμιλο Deep Capital

Η επένδυση αναμένεται να επιταχύνει τη μετατροπή της κυβερνοασφάλειας σε συνεχή, αυτοματοποιημένη και AI-powered υπηρεσία

Kaspersky: 400 φορές φθηνότερες πλέον οι υπηρεσίες deepfake

Πρόκληση η αξιοποίηση της AI ώστε να ενισχυθεί η παραγωγικότητα των επαγγελματιών της ασφάλειας και η αποτελεσματικότητα των αμυντικών μέτρων

H Mastercard εγκαινιάζει τη νέα εποχή ψηφιακών συναλλαγών με AI agents

Στο πλαίσιο του πρόσφατου RiskX στη Ρώμη, η Mastercard ανέδειξε τις πιο πρόσφατες λύσεις της σε θέματα κυβερνοασφάλειας και ψηφιακών συναλλαγών

H ΚΕΕΕ προειδοποιεί για απάτη με μηνύματα δήθεν προερχόμενα από το ΓΕΜΗ

Η ΚΕΕΕ τονίζει ότι το ΓΕΜΗ δεν αποστέλλει email με συνδέσμους πληρωμής ούτε απειλεί με διαγραφή επιχειρήσεων

Δημοφιλή Άρθρα

Ροή Ειδήσεων

100 χρόνια ΕΕΑ – Μια μεγάλη βραδιά ελληνικής παράδοσης στο Περιστέρι, με την υπογραφή του Γιάννη Ρούσση

Μια γιορτή για όλους, μια συνάντηση γενεών, μια βραδιά που ενώνει τον πολιτισμό με την ιστορία του ελληνικού επιχειρείν

Άσυλο Ανιάτων: Αναβάθμιση ιατροτεχνολογικού εξοπλισμού με δωρεά από το ΤΙΜΑ Κοινωφελές Ίδρυμα

Η δωρεά εκσυγχρονίζει ουσιαστικά τις υποδομές του Νοσηλευτηρίου, συμβάλλοντας στη βελτίωση της ποιότητας περίθαλψης και των συνθηκών νοσηλείας

Ευρωπαϊκός Χώρος Δεδομένων Υγείας: Ψηφιακή επανάσταση στην περίθαλψη και την ασφάλεια των ασθενών στην ΕΕ

Ο ΕΧΔΥ υπόσχεται διαλειτουργικότητα, ασφάλεια και ταχύτερη πρόσβαση σε κρίσιμες πληροφορίες για ασθενείς και επαγγελματίες υγείας

Η Ελληνική Ένωση Τραπεζών εκπαιδεύει Μικρομεσαίες Επιχειρήσεις στα Χρηματοοικονομικά

Το 4ωρο πρόγραμμα θα καλύψει το πρώτο επίπεδο γνώσεων σε πεδία όπως η χρηματοδότηση, η επιχειρηματική διαχείριση και η ασφάλιση

Η ΠΟΑΔ για την Ασπίς Πρόνοια: «Μια πληγή που δεν κλείνει»

Για 16 χρόνια ανεμπόδιστης κωλυσιεργίας, ώστε να παρεμποδίζεται το έργο των ανθρώπων της διαμεσολάβησης, κάνει λόγο η Ομοσπονδία