Της Έλενας Ερμείδου
Η τεχνολογία είναι σύμμαχος ή εχθρός των ασφαλιστικών διαμεσολαβητών;
Πολλοί ασφαλιστές εμφανίζονται διστακτικοί απέναντι στη νέα τεχνολογία και τις νέες μεθόδους ηλεκτρονικών πωλήσεων ασφαλιστικών προϊόντων. Αυτό, υπό τον φόβο ότι θα χάσουν μερίδια από τις πωλήσεις και αρκετά σημαντικά έσοδα από τις προμήθειες που λαμβάνουν.
Είναι έτσι;
Μπορεί να είναι έτσι, μπορεί και να μην είναι, απαντούν κύκλοι της αγοράς. Καταλυτικό ρόλο παίζει ο σχεδιασμός για τις πωλήσεις των ασφαλιστικών. Εάν η ασφαλιστική επιτρέπει στους καταναλωτές να αγοράζουν ηλεκτρονικά ορισμένα ασφαλιστικά προϊόντα, για παράδειγμα, μέσω του εταιρικού δικτύου, διασφαλίζοντας τις προμήθειες στον ασφαλιστικό διαμεσολαβητή, τότε οι ασφαλιστές δεν απειλούνται. Με άλλα λόγια, ο σχεδιασμός του συστήματος είναι αυτός που παίζει ρόλο, και οι στόχοι των ασφαλιστικών επιχειρήσεων.
Τέτοιες, ωστόσο, πωλήσεις μπορεί να γίνουν στον κλάδο αυτοκινήτου ή σε απλά προϊόντα ασφάλισης περιουσίας, όχι σε πολύπλοκα περιουσίας, αστικές ευθύνες, ζωής και υγείας, καθώς και επενδυτικά προϊόντα συνδεδεμένα με την ασφάλιση. Στους τομείς αυτούς, τον σημαντικότερο ρόλο θα τον έχει η ασφαλιστική διαμεσολάβηση.
Οι προβλέψεις αυτές δεν αφορούν μόνο τις ασφαλιστικές στην Ελλάδα, αλλά και όλες τις ασφαλιστικές στην Ευρώπη, οι οποίες βλέπουν τις πωλήσεις τους να στηρίζονται στους brokers.