back to top
17.3 C
Athens
Κυριακή 4 Μαΐου 2025

Πρέπει οι ασφαλιστές να φοβούνται (;) τις αυτοκινητοβιομηχανίες

Της Ελενας Ερμείδου

Τις λειτουργίες του ανθρώπινου εγκεφάλου προσπαθεί σε ένα βαθμό να υποκαταστήσει η νέα τεχνολογία, παρέχοντας σε κάθε σχεδόν επιχειρηματικό τομέα διευρυμένες επιλογές που συμφέρουν που συμφέρουν οικονομικά. Στο τομέα της ασφάλισης είναι μεγάλος ο λόγος που γίνεται σε ό,τι αφορά τα δίκτυα διανομής, τα περιθώρια κέρδους, το σχεδιασμό των καλύψεων, εν γένει για το συνολικό μοντέλο ασφάλισης.

- Advertisement -

Αυτοί που βλέπουν ότι το μέλλον το διαμορφώνει η καινοτόμος τεχνολογία και μόνο διατείνονται ότι θα υπάρξουν ριζικές αλλαγές και σοβαρές διαρθρωτικές ανακατατάξεις, τέτοιες που θα οδηγήσουν στην ‘διάσπαση’. Αυτοί που μελετούν τα μοντέλα ασφάλισης, συμπεριλαμβάνοντας και άλλες παραμέτρους είναι φειδωλοί στο λόγο, τονίζοντας ότι οι επιπτώσεις τουλάχιστον σε βραχυπρόθεσμο στάδιο δεν είναι σημαντικές στο επιχειρηματικό μοντέλο της ασφάλισης. Ενας από αυτούς είναι η Moody’s Investor Services.

Η Moody’s Investors Service, ειδικότερα δημοσίευσε στις 13 Φεβρουαρίου μια νέα έκθεση με θέμα τα σχέδια της Telsa να προσφέρει εμπορική ασφάλιση στους οδηγούς οι οποίοι θα προσυπογράψουν τη μελλοντική app  εφαρμογή “Tesla Network” στις ΗΠΑ.

- Advertisement -

Σύμφωνα με την μελέτη της  Moody’s, οι κατά τα λεγόμενα ‘έξυπνες αυτοκινητοβιομηχανίες’ εκμεταλλευόμενες την τεχνογνωσία τους σε συνδυασμό με την δυνατότητα που τους δίνουν οι οδηγοί να καταγράφουν και να μελετούν την συμπεριφορά κατά την οδήγηση είναι σε θέση να καθορίσουν το ύψος των ασφαλίστρων ανάλογα με τον κίνδυνο.

Το θέμα είναι κρίσιμο καθώς συνιστά ένα τρόπο μετάβασης σε μία μέχρι τώρα άγνωστη εποχή, ωστόσο η ‘διόρθωση’ έρχεται από την Βοηθό Αντιπρόεδρο της  Moody’s Helena Kingsley-Tomkins η οποία παρατηρεί πως η κίνηση της Tesla δεν αναμένεται να έχει σημαντικές επιπτώσεις στον ασφαλιστικό κλάδο βραχυπρόθεσμα. Οι ασφαλιστές σε ειδικές περιπτώσεις δυνητικά μπορεί να αντιμετωπίσουν διάβρωση των περιθωρίων ή, σε ορισμένες περιπτώσεις, ακόμη και την εκτόπισή τους από την αγορά, εάν το μοντέλο ασφάλισης Tesla αντιγραφεί ευρέως από άλλους κατασκευαστές αυτοκινήτων.

Σύμφωνα με την έκθεση, το δίκτυο Tesla αποτελεί ένα βήμα προς την κατεύθυνση ενός πλήρως αυτοματοποιημένου στόλου “robotaxis”, μπαίνοντας βαθιά στον ανταγωνισμό με εταιρείες όπως οι Uber και Lyft, οι οποίες ασφαλίζονται επίσης από την Tesla Insurance.

Η εικόνα  για το πώς και εάν ο κλάδος ασφάλισης αυτοκινήτου θα μετασχηματιστεί θα έχει ολοκληρωθεί όταν οι Ευρωπαϊκές Εποπτικές Αρχές συμπεριλαμβανομένου των Insurance Europe, EIOPA αποφανθούν για τον τρόπο που ο κλάδος τεχνολογίας θα υιοθετήσει τις νέες τεχνολογίες.

Υπενθυμίζεται κατά την ανακοίνωση των οικονομικών αποτελεσμάτων δ’, 3μήνου στις 29 Ιανουαρίου 2020, η Tesla επιβεβαίωσε την ίδρυση 100% θυγατρικής στο τομέα της επιχειρηματικής ασφάλισης αυτοκινήτου. Την ίδια στιγμή η εταιρεία ψάχνει να βρει τρόπους να μπει και στις ιδιωτικές ασφαλίσεις, οι οποίες επί των ημερών μας γράφονται

Σχετικές δημοσιεύσεις

Γιατί η S&P βλέπει ανατιμήσεις στα ασφάλιστρα και υποβαθμίσεις σε περιοχές των ΗΠΑ

Πιθανές ανατιμήσεις στα ασφάλιστρα περιουσίας ιδιοκτητών ακινήτων σε περιοχές των ΗΠΑ προβλέπει S&P Global Ratings, αλλά και υποβαθμίσεις ...

Ασφάλιση αυτοκινήτου: Ένα νέο φαινόμενο υπασφάλισης διαμορφώνεται στον πολύπαθο κλάδο αυτοκινήτου

Η αναζήτηση φθηνών προγραμμάτων ασφάλισης αποδίδεται στη λανθασμένη νοοτροπία που επικρατεί εδώ και δεκαετίες, η οποία δίνει έμφαση στο φθηνό –υποχρεωτικό– ασφάλιστρο

Περί ‘Υποχρεωτικότητας’ το ανάγνωσμα

Το ανάγνωσμα περί υποχρεωτικής ασφάλισης οχημάτων που βρίσκονται σε διοικητική ακινησία κάπου συναντά κενά.

Moody’s ανάγνωσμα για Ιταλικές Ασφαλιστικές, μείωση έκθεση σε UL και Ιταλικό χρέος

Αυξήσεις αποθεματικών λόγω αλλαγών στην νομοθεσία περί σωματικών βλαβών που οδηγεί αναπόφευκτα σε αυξήσεις αποζημιώσεων αστικής ευθύνης

Από την ίδια κατηγορία δημοσιεύσεων

H AMK σηματοδοτεί τον ολιστικό μετασχηματισμό της Ευρώπη Holdings

Ξεκίνησε η διαπραγμάτευση του δικαιώματος προτίμησης για την ΑΜΚ της Ευρώπη Holdings, ύψους 68,3 εκατ. ευρώ.

Swiss Re: Στα 318 δισεκ. οι παγκόσμιες οικονομικές απώλειες το 2024, ανασφάλιστο το 57% των ζημιών

Οι αντασφαλιστές μπορούν να καλύψουν απώλειες μέχρι και 300 δισεκ το χρόνο λόγω της πληθώρας κεφαλαίων, αυξάνεται η ζήτηση για αντασφαλιστικές εγγυήσεις

EIAΣ: Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα Μαΐου για διοικητικά στελέχη και ασφαλιστικούς διαμεσολαβητές

Θεματολογική ευρύτητα και εξειδίκευση στα εργασιακά ενδιαφέροντα των διοικητικών στελεχών ασφαλιστικών επιχειρήσεων

Ποια χώρα ασφαλίζει την εμπορική ναυτιλία της με 1 δισ. ευρώ

Η Δανία θα διαθέσει σχεδόν 1 δισεκατομμύριο ευρώ για να ασφαλίσει τον εμπορικό στόλο της σε περίπτωση πολέμου ή μεγάλης κρίσης.

Δημοφιλή Άρθρα

Sorry. No data so far.

Ροή Ειδήσεων

Το νέο αναπτυξιακό υπόδειγμα της Επαγγελματικής Ασφάλισης επί τάπητος στο 6ο Συνέδριο (Οcin25)

Για μία ακόμα χρονιά, η Ελληνική Ένωση Ταμείων Επαγγελματικής Ασφάλισης (ΕΛ.Ε.Τ.Ε.Α.) διοργανώνει, με την υποστήριξη της ethosEVENTS

Το νέο διοικητικό συμβούλιο της Εταιρείας Ογκολόγων Παθολόγων Ελλάδος

Tο νέο διοικητικό συμβούλιο της Εταιρείας Ογκολογων Παθολόγων Ελλάδος προέκυψε από τις αρχαιρεσίες της 12ης Απριλίου 2025.

H AMK σηματοδοτεί τον ολιστικό μετασχηματισμό της Ευρώπη Holdings

Ξεκίνησε η διαπραγμάτευση του δικαιώματος προτίμησης για την ΑΜΚ της Ευρώπη Holdings, ύψους 68,3 εκατ. ευρώ.

Στην κορυφή των Δεικτών Φερεγγυότητας για 5η συνεχή χρονιά η NP Ασφαλιστική

H NP Ασφαλιστική παρέμεινε και στο έτος 2024 στην 1η θέση μεταξύ των ασφαλιστικών εταιριών Solvency II.

Swiss Re: Στα 318 δισεκ. οι παγκόσμιες οικονομικές απώλειες το 2024, ανασφάλιστο το 57% των ζημιών

Οι αντασφαλιστές μπορούν να καλύψουν απώλειες μέχρι και 300 δισεκ το χρόνο λόγω της πληθώρας κεφαλαίων, αυξάνεται η ζήτηση για αντασφαλιστικές εγγυήσεις