back to top
11.5 C
Athens
Πέμπτη 11 Δεκεμβρίου 2025

Πρέπει οι ασφαλιστές να φοβούνται (;) τις αυτοκινητοβιομηχανίες

Της Ελενας Ερμείδου

Τις λειτουργίες του ανθρώπινου εγκεφάλου προσπαθεί σε ένα βαθμό να υποκαταστήσει η νέα τεχνολογία, παρέχοντας σε κάθε σχεδόν επιχειρηματικό τομέα διευρυμένες επιλογές που συμφέρουν που συμφέρουν οικονομικά. Στο τομέα της ασφάλισης είναι μεγάλος ο λόγος που γίνεται σε ό,τι αφορά τα δίκτυα διανομής, τα περιθώρια κέρδους, το σχεδιασμό των καλύψεων, εν γένει για το συνολικό μοντέλο ασφάλισης.

- Advertisement -

Αυτοί που βλέπουν ότι το μέλλον το διαμορφώνει η καινοτόμος τεχνολογία και μόνο διατείνονται ότι θα υπάρξουν ριζικές αλλαγές και σοβαρές διαρθρωτικές ανακατατάξεις, τέτοιες που θα οδηγήσουν στην ‘διάσπαση’. Αυτοί που μελετούν τα μοντέλα ασφάλισης, συμπεριλαμβάνοντας και άλλες παραμέτρους είναι φειδωλοί στο λόγο, τονίζοντας ότι οι επιπτώσεις τουλάχιστον σε βραχυπρόθεσμο στάδιο δεν είναι σημαντικές στο επιχειρηματικό μοντέλο της ασφάλισης. Ενας από αυτούς είναι η Moody’s Investor Services.

Η Moody’s Investors Service, ειδικότερα δημοσίευσε στις 13 Φεβρουαρίου μια νέα έκθεση με θέμα τα σχέδια της Telsa να προσφέρει εμπορική ασφάλιση στους οδηγούς οι οποίοι θα προσυπογράψουν τη μελλοντική app  εφαρμογή “Tesla Network” στις ΗΠΑ.

- Advertisement -

Σύμφωνα με την μελέτη της  Moody’s, οι κατά τα λεγόμενα ‘έξυπνες αυτοκινητοβιομηχανίες’ εκμεταλλευόμενες την τεχνογνωσία τους σε συνδυασμό με την δυνατότητα που τους δίνουν οι οδηγοί να καταγράφουν και να μελετούν την συμπεριφορά κατά την οδήγηση είναι σε θέση να καθορίσουν το ύψος των ασφαλίστρων ανάλογα με τον κίνδυνο.

Το θέμα είναι κρίσιμο καθώς συνιστά ένα τρόπο μετάβασης σε μία μέχρι τώρα άγνωστη εποχή, ωστόσο η ‘διόρθωση’ έρχεται από την Βοηθό Αντιπρόεδρο της  Moody’s Helena Kingsley-Tomkins η οποία παρατηρεί πως η κίνηση της Tesla δεν αναμένεται να έχει σημαντικές επιπτώσεις στον ασφαλιστικό κλάδο βραχυπρόθεσμα. Οι ασφαλιστές σε ειδικές περιπτώσεις δυνητικά μπορεί να αντιμετωπίσουν διάβρωση των περιθωρίων ή, σε ορισμένες περιπτώσεις, ακόμη και την εκτόπισή τους από την αγορά, εάν το μοντέλο ασφάλισης Tesla αντιγραφεί ευρέως από άλλους κατασκευαστές αυτοκινήτων.

Σύμφωνα με την έκθεση, το δίκτυο Tesla αποτελεί ένα βήμα προς την κατεύθυνση ενός πλήρως αυτοματοποιημένου στόλου “robotaxis”, μπαίνοντας βαθιά στον ανταγωνισμό με εταιρείες όπως οι Uber και Lyft, οι οποίες ασφαλίζονται επίσης από την Tesla Insurance.

Η εικόνα  για το πώς και εάν ο κλάδος ασφάλισης αυτοκινήτου θα μετασχηματιστεί θα έχει ολοκληρωθεί όταν οι Ευρωπαϊκές Εποπτικές Αρχές συμπεριλαμβανομένου των Insurance Europe, EIOPA αποφανθούν για τον τρόπο που ο κλάδος τεχνολογίας θα υιοθετήσει τις νέες τεχνολογίες.

Υπενθυμίζεται κατά την ανακοίνωση των οικονομικών αποτελεσμάτων δ’, 3μήνου στις 29 Ιανουαρίου 2020, η Tesla επιβεβαίωσε την ίδρυση 100% θυγατρικής στο τομέα της επιχειρηματικής ασφάλισης αυτοκινήτου. Την ίδια στιγμή η εταιρεία ψάχνει να βρει τρόπους να μπει και στις ιδιωτικές ασφαλίσεις, οι οποίες επί των ημερών μας γράφονται

Σχετικές δημοσιεύσεις

Ι. Βοτσαρίδης: Οι τρεις στόχοι της Interlife – Τι αναφέρει για το κόστος υγείας

Κατά τον CEO της ασφαλιστικής, οι αυξημένοι κίνδυνοι δημιουργούν χώρο για ανάπτυξη σε εταιρείες με σωστό underwriting και σαφείς στρατηγικές

Η αξία της ισχυρής φωνής του ΣΠΑΤΕ στην εποχή των αλλαγών

Καθώς οι απαιτήσεις της αγοράς και οι προσδοκίες των πελατών μεταβάλλονται, οι συλλογικοί φορείς μπορούν να λειτουργήσουν ως πυλώνας στρατηγικής στήριξης

Υδρόγειος: Η στρατηγική επόμενης ημέρας που αφορά όλη την αγορά

Η ασφαλιστική κινείται προς το μέλλον με στοχευμένες οργανωτικές κινήσεις και σταδιακή ενίσχυση κρίσιμων λειτουργιών

Το insurancemarket φέρνει την ασφάλιση πιο κοντά στους οδηγούς

Καμπάνια 5 εβδομάδων έτρεξε η πλατφόρμα προκειμένου να ενισχύσει την ασφαλιστική συνείδηση και να προβάλει τα ανταγωνιστικά της πλεονεκτήματα

Από την ίδια κατηγορία δημοσιεύσεων

Ενσωμάτωση Οδηγίας Omnibus – Επίλυση θέματος αναφορικά με την υποβολή εκθέσεων βιωσιμότητας σε ενοποιημένη βάση

Η ΕΑΕΕ επισημαίνει ότι έχει καταβάλει συστηματικές προσπάθειες για τη διευθέτηση του ζητήματος, που παρέμενε ανοικτό από το στάδιο της διαβούλευσης

HDI Global: Ισχυρή αύξηση εσόδων και κερδοφορίας το 9μηνο

Τι δείχνουν τα τελευταία αποτελέσματα της θυγατρικής του Ομίλου Talanx, που εκπροσωπείται στη χώρα μας από την HDI Global SE, Hellas

Οι στόχοι της Swiss Re για το 2026

Εισαγωγή βιώσιμου ετήσιου προγράμματος επαναγοράς μετοχών – Η ΤΝ θα ενισχύσει την παραγωγικότητα και τη λήψη αποφάσεων

Allianz Commercial: Γεωπολιτική αστάθεια και κυβερνοαπειλές εντείνουν τους κινδύνους για τα ανώτερα διευθυντικά στελέχη

Αύξηση της συχνότητας αλλά και της σοβαρότητας των αξιώσεων κατά διοικητικών στελεχών – Τι προβλέπει έκθεση της Allianz Commercial για το 2026

Δημοφιλή Άρθρα

Ροή Ειδήσεων

Εκλογές της ΕΣΑΠΕ: Με συμμετοχή και καθαρή εντολή για τη συνέχεια

Το νέο ΔΣ καλείται να χαράξει το πλάνο της επόμενης περιόδου, σε μια εποχή θεσμικών και λειτουργικών αλλαγών

Τοπική Αυτοδιοίκηση: Στρατηγική, πόροι και διακυβέρνηση για αντιμετώπιση της κλιματικής κρίσης

Ο Δήμαρχος Θεσ/κης Στ. Αγγελούδης και οι Περιφερειάρχες Πελ/σου Δ. Πτωχός και Δ. Μακεδονίας Γ. Αμανατίδης στο Συνέδριο «Redefining the Future Horizons»

Η Syndea Insurance υπενθυμίζει: «Στις γιορτές, προσοχή στους δρόμους και… κόκκινο μόνο στη χαρά!»

Σε μια περίοδο όπου τα τροχαία ατυχήματα παρουσιάζουν παραδοσιακά αύξηση, η εταιρεία επενδύει σε μήνυμα πρόληψης και υπευθυνότητας

Τα Coffee Business Awards 2025 έρχονται στις 17 Δεκεμβρίου

Η κορυφαία διοργάνωση για τον κλάδο της καφεστίασης επιστρέφει για 7η χρονιά, με ανανεωμένο concept - Βίντεο και πληροφορίες συμμετοχής

Διευθυντής Marketing-Εταιρικής Επικοινωνίας και Head of Product Management στην Τειρεσίας αναλαμβάνει ο Γιάννης Σηφάκης

Ο κ. Σηφάκης έχει εργαστεί σε διοικητικές θέσεις στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, σε εταιρείες όπως η ING και η Εθνική Ασφαλιστική