back to top
24.6 C
Athens
Σάββατο 14 Ιουνίου 2025

Π. Βασιλόπουλος, Generali: Επιβάλλεται η δημιουργία ενός μηχανισμού ελέγχου του κόστους

«Εξετάζουμε συνεχώς τρόπους να περιορίσουμε την επιβάρυνση, είτε μέσω στρατηγικών συμφωνιών με παρόχους υγείας είτε μέσω της ανάπτυξης εξειδικευμένων προγραμμάτων ασφάλισης»

Σε τρία καίρια ερωτήματα του περιοδικού IW για την ιδιωτική υγεία απαντά ο κ. Παναγιώτης Βασιλόπουλος, Chief Insurance Officer της Generali, τονίζοντας πως η δέσμευση της εταιρείας είναι να διατηρήσει τη σχέση ποιότητας-κόστους, με στόχο τη διαφύλαξη της σχέσης της με τους ασφαλισμένους. Όπως διαπιστώνει, η ενίσχυση των συνεργασιών και ο συντονισμός μεταξύ ασφαλιστικών εταιρειών, παρόχων υγείας και κυβέρνησης είναι απαραίτητος για τη διαχείριση του κόστους και τη βελτίωση της ποιότητας των υπηρεσιών.

- Advertisement -

iw? Πώς βλέπετε τις εξελίξεις στον κλάδο της υγείας; Τι έχετε να πείτε για τα ιδιωτικά νοσοκομεία, τον ιατρικό πληθωρισμό, τις αυξήσεις στα ασφάλιστρα υγείας;

απ. Οι εξελίξεις στον κλάδο της υγείας, με βάση τις τρέχουσες αλλαγές, δημιουργούν μια σειρά προκλήσεις που χρήζουν άμεσης και αποτελεσματικής διαχείρισης, με το βλέμμα στο μέλλον. Ως εκ τούτου, μια συνολική μεταρρύθμιση στον τομέα της υγείας είναι αναπόφευκτη. Ο δημόσιος τομέας αντιμετωπίζει σημαντικές δυσκολίες, λόγω υποχρηματοδότησης, ενώ η αυξημένη ζήτηση για υπηρεσίες οδηγεί όλο και περισσότερο κόσμο σε ιδιωτικά ιατρικά κέντρα. Ως ασφαλιστική εταιρεία, βλέπουμε θετικά τη συνεργασία μεταξύ των δύο αυτών πυλώνων, καθώς ενισχύει την αποδοτικότητα του συστήματος και εξασφαλίζει καλύτερη και ολιστικότερη κάλυψη για τους πολίτες.

- Advertisement -

Ωστόσο, σήμερα, οι πολίτες που διαθέτουν ιδιωτική ασφάλιση χρησιμοποιούν σχεδόν αποκλειστικά τις υπηρεσίες των συμβεβλημένων παρόχων. Με δεδομένο ότι οι ασφαλιστικές εταιρείες προσφέρουν υπηρεσίες που αγοράζουν από διαφορετικούς παρόχους, τα κόστη ασφάλισης επιβαρύνονται τόσο από τον ιατρικό πληθωρισμό όσο και από τη γενικότερη πίεση που ασκείται από τα ιδιωτικά νοσοκομεία και τα αντίστοιχα κόστη τους.
Επομένως, τα παραπάνω θέματα δεν είναι μεμονωμένα ζητήματα, αλλά αποτελούν μέρος ενός ευρύτερου συστήματος που απαιτεί στρατηγική παρέμβαση και ανάλογη προσαρμογή, καθώς, διαπιστωμένα, η αύξηση του λειτουργικού κόστους σε συνδυασμό με τον ιατρικό πληθωρισμό θέτουν ένα σοβαρό εμπόδιο στην προσιτότητα και τη βιωσιμότητα των υπηρεσιών.

Πρέπει να γίνει, πλέον, σαφές ότι το αυξανόμενο κόστος των νοσοκομείων, είτε αφορά τη χρήση των τεχνολογιών, των φαρμάκων ή και της εργασίας, μετακυλίεται στις ασφαλιστικές εταιρείες, επηρεάζοντας σημαντικά το κόστος για τους ασφαλισμένους μας, παρά τις προσπάθειες των οργανισμών να απορροφήσουν ένα σημαντικό μέρος της αύξησης αυτής. Για να διασφαλιστεί η προσβασιμότητα, η ανάγκη για μεγαλύτερη διαφάνεια και συνεργασία αποτελεί προαπαιτούμενο. Η θέση μας, ως υπεύθυνου και αξιόπιστου ασφαλιστικού οργανισμού, είναι ότι επιβάλλεται η δημιουργία ενός μηχανισμού ελέγχου του κόστους που να εμπλέκει όλα τα συμβαλλόμενα μέρη –το κράτος, τα ιδιωτικά νοσοκομεία και τις ασφαλιστικές εταιρείες–, με την εφαρμογή «εργαλείων» ελέγχου δαπανών που ήδη χρησιμοποιούνται ευρέως σε πολλές χώρες της Ευρώπης, όπως συστήματα DRG και κλινικά πρωτόκολλα.

Η δική μας δέσμευση είναι να διατηρήσουμε τη σχέση ποιότητας-κόστους, με στόχο τη διαφύλαξη της σχέσης μας με τους ασφαλισμένους μας. Για τον λόγο αυτό, εξετάζουμε συνεχώς τρόπους να περιορίσουμε την επιβάρυνση, είτε μέσω στρατηγικών συμφωνιών με παρόχους υγείας είτε μέσω της ανάπτυξης εξειδικευμένων προγραμμάτων ασφάλισης που ανταποκρίνονται στις ανάγκες των διαφορετικών κοινωνικών ομάδων.

iw? Εκτιμάτε ότι είναι προς τη σωστή κατεύθυνση οι παρεμβάσεις της κυβέρνησης και η αλλαγή του δείκτη κόστους υγείας;

απ. Σε ό,τι αφορά τους χειρισμούς της κυβέρνησης, εκτιμούμε ότι οποιοδήποτε μέτρο εφαρμοστεί με στόχο, και στο πλαίσιο μιας διαφανούς και βιώσιμης διαδικασίας, είναι αποδεκτό. Ωστόσο, στην τρέχουσα, είναι απαραίτητο να αποσαφηνιστούν μια σειρά από ζητήματα, ιδιαίτερα όσον αφορά τον τρόπο υπολογισμού του πολυσυζητημένου Ετήσιου Δείκτη Αναπροσαρμογής ασφαλίστρων μακροχρόνιων προγραμμάτων (ΕΔΑ) και τα αντίστοιχα δεδομένα που θα χρησιμοποιηθούν για τον σκοπό αυτό.

Η προώθηση συμπράξεων δημόσιου-ιδιωτικού τομέα μπορεί να οδηγήσει σε βελτιωμένες υπηρεσίες και μείωση των ανισοτήτων

Ταυτόχρονα, και σε αυτήν την κατεύθυνση, το κράτος θα μπορούσε να υποστηρίξει περαιτέρω την ιδιωτική ασφάλιση μέσω φορολογικών κινήτρων, διευκολύνοντας τη συμμετοχή περισσότερων πολιτών σε ιδιωτικά προγράμματα. Παράλληλα, η προώθηση συμπράξεων δημόσιου-ιδιωτικού τομέα μπορεί να οδηγήσει σε βελτιωμένες υπηρεσίες και μείωση των ανισοτήτων.

iw? Τι θα είχατε να προτείνετε;

απ. Συνολικά, διαπιστώνουμε ότι η ενίσχυση των συνεργασιών και ο συντονισμός μεταξύ ασφαλιστικών εταιρειών, παρόχων υγείας και κυβέρνησης είναι απαραίτητος για τη διαχείριση του κόστους και τη βελτίωση της ποιότητας των υπηρεσιών. Ειδικότερα, ωστόσο, το κράτος θα πρέπει να δώσει επιπλέον κίνητρα σε όσους επιλέγουν ιδιωτική ασφάλιση, καθιστώντας τη λύση αυτή πιο προσιτή. Από την πλευρά τους, οι ασφαλιστικές εταιρείες αξίζει να επενδύσουν περισσότερο σε ψηφιακές υπηρεσίες και λύσεις, βελτιώνοντας τους χρόνους ανταπόκρισης και το κόστος.

Όπως προκύπτει, η διαχείριση του κόστους, εν γένει, αποτελεί το μέγιστο ζητούμενο, και για τον λόγο αυτό απαιτείται δημιουργία σύγχρονων και αποτελεσματικών μηχανισμών ελέγχου. Σε κάθε περίπτωση, οι αλλαγές στον τομέα της υγείας είναι αναγκαίες, αναπόφευκτες, αλλά ταυτόχρονα και εξαιρετικά ωφέλιμες για το σύνολο των πολιτών, της Πολιτείας και των φορέων. Οι ασφαλιστικές εταιρείες έχουν τη δυνατότητα να διαδραματίσουν καθοριστικό ρόλο σε αυτήν τη διαδικασία, προσφέροντας λύσεις που διασφαλίζουν τη βιωσιμότητα του συστήματος, την ποιότητα των υπηρεσιών, τη μείωση των ανισοτήτων και την εξασφάλιση πρόσβασης στις υπηρεσίες υγείας για όλο και μεγαλύτερο ποσοστό του πληθυσμού.

Σχετικές δημοσιεύσεις

Η Generali καταγράφει ισχυρή ανάπτυξη λειτουργικού αποτελέσματος χάρη σε όλους τους επιχειρηματικούς τομείς

Η Generali καταγράφει ισχυρή ανάπτυξη Λειτουργικού Αποτελέσματος χάρη σε όλους τους επιχειρηματικούς τομείς, επιβεβαιώνοντας τη σταθερή κεφαλαιακή της θέση.

Πάνος Δημητρίου/Generali: Σήμερα έχουμε πάρτι, είμαστε μπροστά από τον ανταγωνισμό

H Generali  αποφασίζει δυναμικά, τώρα ‘να κάνει ένα limit up,  αλλάζοντας όλα στο customer care, είπε ο Πάνος Δημητρίου.

Here. Now. Στην Generali, το παρόν έχει αξία γιατί εδώ χτίζεται το μέλλον

Με το βλέμμα στο μέλλον και την καρδιά στο παρόν, η νέα παγκόσμια επικοινωνιακή πλατφόρμα της Generali επαμαπροσδιορίζει τον ρόλο της ασφάλισης,

Generali: “Here. Now”: H νέα παγκόσμια διαφημιστική καμπάνια (video)

Εδώ, γιορτάζουμε το πάθος και την αφοσίωσή μας. Αυτή τη στιγμή πρόκειται να ανοίξει ένα συναρπαστικό νέο κεφάλαιο στην ιστορία της Generali.

Από την ίδια κατηγορία δημοσιεύσεων

H DallBogg αναστέλλει προσωρινά την πώληση ασφαλιστικών προϊόντων στην Ελλάδα

Η βουλγαρική ασφαλιστική εταιρεία DallBogg, με διαρκώς αυξανόμενη παρουσία στην Ευρώπη, ανακοινώνει την προσωρινή αναστολή

Στην Αθήνα η Διοίκηση του Generali Group για την παρουσίαση της νέας στρατηγικής Lifetime Partner 27

Πρόσφατα, η Generali Hellas είχε την τιμή να φιλοξενήσει μία από τις σημαντικότερες στάσεις του Roadshow για την παρουσίαση του πλάνου “Lifetime Partner 27

Η 7χρονη πορεία της APEIRON στην Ελλάδα γίνεται πιλότος για το στρατηγικό πλάνο της Triglav σε ολόκληρη την Ευρώπη

Όπως το ανακοίνωσαν, έτσι και έγινε! Μια βραδιά αφιερωμένη στην καινοτομία, την αναγνώριση και την συνεργασία αποτέλεσε το κάλεσμα των ανθρώπων της APEIRON Insurance Project

Στα 3,25 δισ. ευρώ η ασφαλιστική παραγωγή του κλάδου ζωής και υγείας

Στα 3,248 δισ. ευρώ αυξήθηκε η συνολική παραγωγή των ασφαλιστικών εταιρειών από τα προγράμματα ζωής και υγείας το 2024

Δημοφιλή Άρθρα

Ροή Ειδήσεων

H DallBogg αναστέλλει προσωρινά την πώληση ασφαλιστικών προϊόντων στην Ελλάδα

Η βουλγαρική ασφαλιστική εταιρεία DallBogg, με διαρκώς αυξανόμενη παρουσία στην Ευρώπη, ανακοινώνει την προσωρινή αναστολή

Η Generali καταγράφει ισχυρή ανάπτυξη λειτουργικού αποτελέσματος χάρη σε όλους τους επιχειρηματικούς τομείς

Η Generali καταγράφει ισχυρή ανάπτυξη Λειτουργικού Αποτελέσματος χάρη σε όλους τους επιχειρηματικούς τομείς, επιβεβαιώνοντας τη σταθερή κεφαλαιακή της θέση.

Κωνσταντίνος Σεμερτζόγλου, HDI Global Hellas: Η επιτυχία των 30 ετών είναι συλλογική

Με αφορμή τη συμπλήρωση 30 ετών επιτυχημένης πορείας στην Ελλάδα, η HDI Global SE, Hellas γιόρτασε στη Λίμνη Βουλιαγμένης

Εκδήλωση Βράβευσης των Αριστούχων Μαθητών στον 1ο Πανελλήνιο Μαθητικό Διαγωνισμό Αποταμίευσης

Ανακοινώθηκε η διεξαγωγή της Τελετής Βράβευσης των Αριστούχων Μαθητών του 1ου Πανελλήνιου Μαθητικού Διαγωνισμού Αποταμίευσης

ΕΕΑ: Χρειάζεται περισσότερος χρόνος για την υποχρεωτική εφαρμογή του ψηφιακού πελατολογίου

Σύμφωνα με όσα προβλέπει ο νόμος, από την 1η Ιουλίου 2025 ξεκινά η υποχρεωτική εφαρμογή του ψηφιακού πελατολογίου