Η πτώση στα (αντ)ασφάλιστρα του κλάδου Περιουσίας και Ατυχημάτων έρχεται σε αντίθεση με την παραγωγή, ο όγκος της οποίας αυξάνεται.
της Ελενας Ερμείδου
Η πτώση των τιμών των ασφαλίστρων έρχεται σε αντίθεση με τη συνολική τάση του κλάδου που γράφει αυξήσεις στον όγκο των ασφαλίστρων για πάνω από 33 γραμμές παραγωγής του κλάδου Περιουσίας και Ατυχημάτων. Αιτία αυτών αναφέρει η AM Best είναι η πανδημία.
Οι ‘παραγγελίες’ εγκλεισμών που δίνουν οι κυβερνήσεις ασκούν πιέσεις στα επίπεδα των ασφαλίστρων σε συνδυασμό με τα μέτρα ανακούφισης, όπως είναι οι επιστροφές, οι αποζημιώσεις και οι αναβολές πληρωμών.
Η αύξηση της ανεργίας και η εξ’ αποστάσεως εργασία έχει οδηγήσει στην μείωση της κυκλοφορίας των ιδιωτικών επιβατικών οχημάτων το 2020. Η μεταβολή αυτή οδήγησε σε επιστροφές ασφαλίστρων και στον σχεδιασμό εκπτωτικών προγραμμάτων, γεγονός που είχε ως αποτέλεσμα μία πτώση της τάξης του 2,5% στα ασφάλιστρα αυτοκινήτου.
Σύμφωνα με τον Οίκο αξιολόγησης, συνολικά μέχρι τον Σεπτέμβριο οι τιμές σημείωσαν πτώση 13% συγκριτικά με το περασμένο έτος.
Στα επί μέρους, τα ασφάλιστρα στα ομαδικά ατυχήματα και την υγεία μειώθηκαν 18% από έτος σε έτος
Σύμφωνα με τον οργανισμό αξιολόγησης, το συνολικό DPW για αυτό το τμήμα έως τον Σεπτέμβριο του 2020 είχε μειωθεί κατά 13% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του προηγούμενου έτους. Το αποτέλεσμα αυτό πιθανά να οφείλεται στην μείωση συμμετοχής εργαζομένων σε ομαδικά προγράμματα ατυχημάτων και στην ακύρωση των εκδηλώσεων
Όσον αφορά τις εμπορικές γραμμές ,το ασφάλιστρο αυξήθηκε κυρίως λόγω των ανοδικών τάσεων που επικράτησαν αρχές του 2020 και συνεχίστηκαν το πρώτο τρίμηνο του έτους.
Παρά ταύτα, σε ό,τι αφορά τον κλάδο του αυτοκινήτου, οι ασφαλιστές είναι ωφελημένοι από την μείωση της κυκλοφορίας που συνεπάγεται μείωση της αναλογίας ζημιών.