back to top
24.5 C
Athens
Παρασκευή 10 Οκτωβρίου 2025

O «διασώστης» και ο «επενδυτής» εισβάλουν παράνομα στους τραπεζικούς λογαριασμούς

Το ποσοστό των περιστατικών παραβίασης λογαριασμών αυξήθηκε κατά 20% σε σύγκριση με το 2019

Το 2020, κάθε δεύτερη δόλια συναλλαγή στον χρηματοπιστωτικό κλάδο ήταν παραβίαση λογαριασμού, όπως αποκαλύπτει έρευνα του Kaspersky Fraud Prevention. Σύμφωνα με στατιστικά στοιχεία από ανώνυμες πηγές για γεγονότα που εντόπισε το Kaspersky Fraud Prevention από τον Ιανουάριο έως τον Δεκέμβριο του 2020, το ποσοστό αυτών των περιστατικών αυξήθηκε από 34% το 2019 σε 54% το 2020. Δύο κόλπα για την πρόσβαση σε τραπεζικούς λογαριασμούς – «ο διασώστης» και ο «επενδυτής» – παραμένουν ανάμεσα στα πιο συνηθισμένα από το 2019 κι έπειτα.

- Advertisement -

Η σημασία των ψηφιακών χρηματοπιστωτικών υπηρεσιών και του ηλεκτρονικού εμπορίου αυξήθηκε το 2020,με τους ανθρώπους να περνούν περισσότερο χρόνο στο σπίτι ως συνέπεια της πανδημίας. Οι ειδικοί της Kaspersky αναφέρουν πως απόρροια αυτού ήταν η ακόμα μεγαλύτερη αξιοποίηση των τεχνικών κοινωνικής μηχανικής από εγκληματίες του κυβερνοχώρου. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο είναι ιδιαίτερα σημαντικό τόσο για τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα όσο και για τους πελάτες τους να γνωρίζουν τα τυπικά κακόβουλα συστήματα και να είναι σε θέση να προστατεύσουν τον εαυτό τους.

Εκτός από την αύξηση των επιτυχημένων παραβιάσεων λογαριασμών, στο 12% των περιστατικών εξαπάτησης, τα νόμιμα εργαλεία απομακρυσμένης διαχείρισης (RAT), όπως το TeamViewer, χρησιμοποιήθηκαν καταχρηστικά σε μια προσπάθεια να αποκτήσουν πρόσβαση σε λογαριασμούς χρηστών.

- Advertisement -
Φωτογραφία 1. Ποσοστά των περιστατικών εξαπάτησης που εντοπίστηκαν από το Kaspersky Fraud Prevention το 2020

Η ομάδα του Kaspersky Fraud Prevention διακρίνει ότι υπήρχαν δύο συνηθισμένα είδη προσέγγισης που χρησιμοποίησαν οι επιτιθέμενοι για να αποκτήσουν πρόσβαση σε λογαριασμούς – και τα δύο ως συνέχεια παρόμοιων τάσεων που παρατηρήθηκαν το 2019. Κατά την πρώτη τακτική, οι απατεώνες μεταμφιέζονται ως «ο διασώστης», προσποιούμενοι ότι είναι ειδικοί ασφάλειας που προσπαθούν να «σώσουν» τους χρήστες. Καλούν τους πελάτες των τραπεζών παριστάνοντας τους αξιωματικούς ασφάλειας και αναφέρουν ύποπτες χρεώσεις ή πληρωμές και προσφέρουν τη βοήθειά τους. Ο «διασώστης» μπορεί να ζητήσει από τους πελάτες να επαληθεύσουν την ταυτότητά τους μέσω κωδικού που αποστέλλεται σε γραπτό μήνυμα ή push-notification, έτσι ώστε να σταματήσει μια ύποπτη συναλλαγή ή να μεταφέρει χρήματα σε έναν «ασφαλή λογαριασμό». Μπορούν επίσης να ζητήσουν από ένα θύμα να εγκαταστήσει μια εφαρμογή για απομακρυσμένη διαχείριση προσποιούμενοι ότι απαιτείται για την επίλυση προβλημάτων. Οι απατεώνες συχνά παρουσιάζονται ως υπάλληλοι της μεγαλύτερης τράπεζας στην περιοχή του πιθανού θύματος και χρησιμοποιούν πλαστογραφημένη ταυτότητα για εισερχόμενες κλήσεις για να μοιάζουν με πραγματική τράπεζα.

Το δεύτερο παράδειγμα είναι αυτό πού οι εγκληματίες του κυβερνοχώρου δρουν ως «ο επενδυτής». Αυτό το σενάριο περιλαμβάνει απατεώνες που παριστάνουν τους υπαλλήλους μιας εταιρείας επενδύσεων ή τους σύμβουλους επενδύσεων από μια τράπεζα. Καλούν τους πελάτες για να τους προσφέρουν έναν γρήγορο τρόπο για να βγάλουν χρήματα επενδύοντας σε κρυπτονόμισμα ή μετοχές απευθείας από τον λογαριασμό του πελάτη, χωρίς να χρειάζεται να επισκεφθούν υποκατάστημα της τράπεζας. Ως προϋπόθεση για την παροχή της «επενδυτικής υπηρεσίας», ο «επενδυτής» ζητά από το υποψήφιο θύμα τον κωδικό που έλαβε σε γραπτό μήνυμα ή push notification.

«Οι πελάτες των τραπεζών νοιάζονται ιδιαίτερα για την ευκολία πρόσβασης στους λογαριασμούς τους και στην εκτέλεση των βασικών χρηματοοικονομικών ενεργειών. Και τώρα αυτό έχει γίνει ιδιαίτερα σημαντικό. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο πιστεύουμε ότι οι λύσεις για τον χρηματοπιστωτικό κλάδο θα πρέπει να παρέχουν ένα υψηλό επίπεδο μέτρων ασφαλείας -συμπεριλαμβανομένης της προστασίας από την απάτη- τα οποία ενσωματώνονται απρόσκοπτα στην εμπειρία των χρηστών. Και φυσικά, αξίζει να υπενθυμίζουμε τακτικά στους πελάτες τις τεχνικές των απατεώνων, έτσι ώστε να μπορούν να παρατηρήσουν αν κάτι φαίνεται ύποπτο», εξηγεί η Claire Hatcher, Επικεφαλής Επιχειρηματικής Ανάπτυξης του Kaspersky Fraud Prevention.

Για να βοηθήσει τα άτομα και τις επιχειρήσεις να παραμείνουν προστατευμένα από τις συνεχώς μεταβαλλόμενες τεχνικές εξαπάτησης, η Kaspersky συνιστά στις διαδικτυακές υπηρεσίες και στους εμπόρους λιανικής να υιοθετήσουν τα ακόλουθα μέτρα:

  • Περιορίστε τον αριθμό των προσπαθειών για τη διεξαγωγή μιας συναλλαγής. Οι ψηφιακοί εγκληματίες ενδέχεται να προσπαθήσουν αρκετές φορές να εισαγάγουν τα σωστά στοιχεία.
  • Εκπαιδεύστε τους πελάτες σας σχετικά με τα πιθανά κόλπα που μπορούν να χρησιμοποιήσουν οι κακοποιοί. Να τους αποστέλλετε τακτικά πληροφορίες σχετικά με τον τρόπο εντοπισμού της απάτης και τον καλύτερο τρόπο απόκρισης σε αυτήν την κατάσταση.
  • Διεξάγετε ετήσιους ελέγχους ασφαλείας και δοκιμές διείσδυσης για την εύρεση ζητημάτων ασφαλείας στο δίκτυο μιας εταιρείας.
  • Έχετε μια ειδική ομάδα ανάλυσης απάτης ικανή να βρει και να αναλύσει τις αναδυόμενες μεθόδους που χρησιμοποιούν οι απατεώνες.
  • Εφαρμόστε ελέγχους ταυτότητας πολλών παραγόντων για να ελαχιστοποιήσετε την πιθανότητα παραβίασης λογαριασμών.
  • Εγκαταστήστε μια λύση προστασίας από απάτες που μπορεί να προσαρμοστεί γρήγορα για τον εντοπισμό νέων συστημάτων και μεθόδων επίθεσης.

 

Η έκθεση Kaspersky Fraud Prevention βασίζεται σε περιστατικά που σχετίζονται με το ψηφιακό έγκλημα και σε δεδομένα που εντοπίστηκαν από το Kaspersky Fraud Prevention μετά από ενδελεχή ανάλυση της συμπεριφοράς των καταναλωτών στον τραπεζικό τομέα και το ηλεκτρονικό εμπόριο. Για να μάθετε περισσότερα σχετικά με τους κύριους φορείς απάτης που αντιμετωπίζουν οι εταιρείες, διαβάστε την πλήρη έκθεση εδώ.

Σχετικές δημοσιεύσεις

Χακάρισμα λογαριασμών WhatsApp μέσω ψεύτικης ψηφοφορίας

Νέα καμπάνια phishing εντόπισε η Kaspersky - Πώς θα προστατευθείτε

Παίζοντας με ασφάλεια: Προλαμβάνοντας τις αθλητικές απάτες

H Kaspersky συνιστά προσοχή σε πλατφόρμες streaming, πωλήσεις εισιτηρίων και αγορές προϊόντων

Έρευνα Revolut για τους Έλληνες ταξιδιώτες: Απάτες φοβάται η Gen Z, κλοπές οι μεγαλύτεροι

Η οικονομική διαχείριση των διακοπών αποτελεί σημαντικό μέλημα για τους Έλληνες, χωρίς να περνά απαρατήρητο το ζήτημα της ασφάλειας

Παραβίαση προσωπικών δεδομένων από τράπεζα για ανύπαρκτες οφειλές

Αδικοπρακτική Ευθύνη της Εναγομένης Τραπεζικής Εταιρίας – Προσβολή Προσωπικότητας – Ηθική Βλάβη (ΑΚ 932) 38.000 ευρώ (19.000 ευρώ Χ 2)

Από την ίδια κατηγορία δημοσιεύσεων

Συμφωνία ΜΙΝΕΤΤΑ Ασφαλιστικής και ΒΟC για την υιοθέτηση λογισμικού BPM

Η αξιοποίηση του λογισμικού αποσκοπεί σε βελτιστοποίηση, αναδιοργάνωση και αυτοματοποίηση κρίσιμων επιχειρησιακών διαδικασιών

Συνεργασία IBM και Anthropic για ανάπτυξη επιχειρησιακού λογισμικού με έμφαση σε ασφάλεια και διακυβέρνηση

Η συνεργασία ενσωματώνει το Claude σε επιλεγμένα επιχειρησιακά εργαλεία και προϊόντα με στόχο την αύξηση της παραγωγικότητας των πελατών της IBM.

Νέα απάτη με παραπλανητικά emails από κυβερνοεγκληματίες που προσποιούνται τις… μεγάλες αεροπορικές

Απώτερος στόχος, η υπεξαίρεση χρημάτων από επιχειρήσεις - Ποια μέτρα προστασίας συνιστά η Kaspersky

Netcompany: VERÁ, μια κομβικής σημασίας IT λύση για την Ευρωπαϊκή Άμυνα και Ανθεκτικότητα

Η πλατφόρμα παρέχει σε πραγματικό χρόνο προειδοποιήσεις και αναλύσεις για γρήγορη και αποτελεσματική λήψη αποφάσεων σε περίπτωση κρίσης

Δημοφιλή Άρθρα

Ροή Ειδήσεων

Ανασφάλιστα: Μια νίκη για την Πολιτεία, την κοινωνία αλλά και το ΕΕΑ!

H πολιτική βούληση, η θεσμική επιμονή και η κοινωνική ευαισθησία μπορούν να αλλάξουν τις πραγματικότητες που μας απειλούν για χρόνια

Δράσεις ενημέρωσης του Ινστιτούτου Οδικής Ασφάλειας «Πάνος Μυλωνάς» στη Δ. Ελλάδα

Με την υποστήριξη του ομίλου AKTOR, άνθρωποι όλων των ηλικιών συμμετείχαν σε βιωματικές δραστηριότητες που ανέδειξαν τη σημασία της πρόληψης

Χρυσό βραβείο Content Marketing στην Εθνική Ασφαλιστική, για ενέργεια με ουσιαστικό κοινωνικό αποτύπωμα

Η διάκριση «Best Use of Content Marketing for Lead Generation» αφορά την ενέργεια «Αγκαλιάζουμε τη ζωή. Δίπλα σου, για να μπορείς να συνεχίζεις®»

243.899 τα ανασφάλιστα, επίκειται νέος μηχανισμός

Κάτι φαίνεται να αλλάζει σήμερα, μετά τα πρώτα αποτελέσματα ελέγχων...

Η ΕΑΔΕ παρουσιάζει το νέο της λογότυπο και καμπάνια για την αξία της ασφαλιστικής διαμεσολάβησης

Στόχος της καμπάνιας, να ενισχύσει τη θετική στάση του κοινού απέναντι στον επαγγελματία και στον θεσμό που η Ένωση εκπροσωπεί